نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 30 مهر 1399
ساعت 22:37

چگونه مشکل کار نکردن کیبورد گوشی را حل کنیم؟

2.67 از 5

بدون تردید، یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند می تواند بسیار ناخوشایند و آزاردهنده باشد، مشکل کار نکردن کیبورد گوشی می باشد.

 علت بروز این مشکل می تواند ناشی از عوامل و علت های مختلفی باشد. از آنجایی که صفحه کلید گوشی برای اجرا و عملکرد بهینه بسیاری از اپلیکیشن ها و برنامه کاربردی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، خرابی و عدم کارکرد مطلوب این بخش مشکلات مختلفی را برای کاربر ایجاد می سازد.

عیب یابی و تعمیر گوشی که با مشکل کیبورد مواجه شده است امری تخصصی بوده و نیازمند کسب دانش لازم در این زمینه از طریق یادگیری و آموزش تعمیر موبایل می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی علل کار نکردن کیبورد گوشی می پردازیم.

مهمترین علل و راهکارهای حل مشکل کار نکردن کیبورد گوشی

بدون تردید، وجود خطا و اختلال در کارکرد نرم افزارها و برنامه ها، یکی از مهمترین دلایل برای مشکل کار نکردن کیبورد گوشی تلقی می گردد. همچنین، در برخی مواقع و به علت های مختلف، صفحه کلید اندروید بالا نیامده یا کارکرد کیبورد دستگاه متوقف می شود.

راهکار: برای برطرف ساختن مشکل کار نکردن کیبورد گوشی ری استارت کردن کیبورد (Restart) از بهترین راهکارها به شمار می رود. برای انجام این فرآیند به قسمت تنظیمات گوشی و سپس بخش App رفته و تب All را انتخاب می کنیم.

در مرحله بعد بخش Android Keyboard را انتخاب نموده و گزینه Force Stop را لمس می نماییم. در بسیاری مواقع انجام این فرآیند برای حل مشکل کار نکردن صفحه کلید گوشی پاسخگو می باشد.

بروز اشکالات نرم افزاری کوچک از دیگر علت های بروز مشکل کار نکردن کیبورد گوشی محسوب می شود. بروز این مشکلات میتواند سبب متوقف شدن یا عدم دسترسی به صفحه کلید دستگاه شود.

راهکار: در صورت بروز این مشکل restart یا شروع مجدد دستگاه کمک شایانی می نماید. انجام این فرآیند به سادگی برای همه کاربران گوشی های هوشمند قابل انجام می باشد. این راهکار میتواند مشکل ایجاد شده را به صورت موقت و حتی دائمی برطرف نماید.

لازم به ذکر است که ریست کردن برخی اپلیکیشن ها و برنامه های اجرا شده، میتواند مشکل کار نکردن کیبورد گوشی را برطرف نماید. این راهکار برای مواقعی که کاربر با Error متوقف شدن کیبورد مواجه می شود، کاربرد دارد.

 برای انجام این پروسه در مرحله نخست گوشی را ری استارت کرده و در صورت رفع نشدن مشکل به بخش تنظیمات گوشی و قسمت Application Manager یا مدیریت برنامه وارد می شویم. سپس با انتخاب کردن گزینه Reset app preferences به لمس گزینه Reset apps اقدام می کنیم.

2

سایر روش های رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید موبایل

غیر فعال کردن برنامه Auto check spelling، از دیگر روش های کاربردی برای برطرف ساختن مشکل کار نکردن صفحه کلید موبایل می باشد. با مراجعه به بخش setting و سپس قسمت Language & Input و انتخاب گزینه Virtual keyboard میتوان نسبت به غیر فعال کردن این برنامه اقدام نمود.

شایان ذکر است که آپدیت و به روز کردن برنامه کیبورد، از دیگر روش های مطلوب برای رفع مشکل کار نکردن کیبورد گوشی به حساب می آید. چرا که در برخی مواقع بروز این مشکل در اثر مشکلات مرتبط با برنامه کیبورد ایجاد می گردد. برای آپدیت کردن برنامه کیبورد می بایست به بخش App Store رفته و در صورت وجود، آپدیت صفحه کلید را انجام داد.

گفتنی است که در بالا نیامدن کیبورد گوشی نمیتوان نقش و تاثیر سیستم عامل دستگاه را نادیده گرفت. بر همین اساس، با به روز رسانی سیستم عامل دستگاه به خوبی میتوان بسیاری از ایرادات ایجاد شده را برطرف ساخت.

 برای استفاده از این روش در ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی رفته و سپس گزینه About Device را انتخاب می کنیم. در مرحله بعد با انتخاب قسمت System Update گزینه check for new update را انتخاب می نماییم.

از دیگر دلایلی که در بروز مشکل کار نکردن کیبورد گوشی نقش و تاثیر بسزایی دارد، Gboard یا صفحه کلید گوگل می باشد. کاربرانی که از این کیبورد استفاده می کنند، در صورت بروز مشکل لازم است که صفحه کلید خود را حذف کرده و بار دیگر نصب نمایند.

پاک کردن و حذف حافظه کش (Cache) صفحه کلید نیز در حل مشکل کار نکردن کیبورد گوشی تاثیرگذار است. با رفتن به قسمت تنظیمات و پیدا کردن برنامه کیبورد و انتخاب گزینه clear data این فرآیند انجام می شود.

3

رفع مشکل کار نکردن کیبورد گوشی با انجام تنظیمات کارخانه

راهکارهای عنوان شده در این مقاله در بسیاری مواقع برای رفع مشکل کار نکردن کیبورد گوشی کاربردی و کارآمد می باشد. با انتخاب هر یک از راهکارهای ابراز شده کاربران میتوانند نتیجه مورد نظر خود را کسب نمایند. با این وجود چنانچه راهکارهای ارائه شده در برطرف ساختن عدم کارکرد صحیح صفحه کلید افاقه نکرد، آخرین راه حل در این زمینه، انجام ریست فاکتوری (Reset factory) می باشد. انجام این راهکار به عنوان آخرین روش برای مشکل کار نکردن کیبورد گوشی در رفع ایرادات به وجود آمده بسیار تاثیرگذار است.

برای انجام این فرآیند در ابتدا به قسمت تنظیمات رفته و گزینه system را انتخاب می کنیم. سپس با انتخاب گزینه reset و رفتن به قسمت factory reset، این فرایند را انجام می دهیم. ذکر این نکته ضروری می رسد که رفتن به تنظیمات کارخانه اگرچه به عنوان راه حلی برای رفع مشکل کار نکردن کیبورد گوشی محسوب می شود، اما با حذف و پاک کردن بسیاری از اطلاعات و داده های شخصی کاربران همراه است. بر همین اساس، این فرآیند باید با نهایت دقت و حساسیت انجام گیرد.

در صورتی که با انجام این ریست فکتوری باز هم مشکل کیبورد رفع نشد، می بایست نسبت به باز کردن گوشی و بررسی مشکلات سخت افزاری پرداخت.

همانطور که اشاره شد عیب یابی و تعمیر گوشی که با مشکل صفحه کلید مواجه شده است امری تخصصی بوده و نیازمند کسب دانش و مهارت لازم در این زمینه از طریق شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل می باشد. بسیاری از افراد بدون آگاهی گوشی را باز کرده و باعث صدمه دیدن دیگر قطعات گوشی می شوند.

آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه های تعمیرات موبایل در کشور است که به صورت تخصصی به آموزش صفر تا صد عیب یابی و تعمیر انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع برند موبایل می پردازد.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های تعمیرات موبایل دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. آموزش تعمیرات ecu خودرو، دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته، آموزش برق ساختمان، آموزش تعمیرات لپ تاپ برخی از دیگر دوره های برگزار شده در این مرکز می باشد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت دوره تعمیرات موبایل، ایسیو و غیره می توانید به وب سایت آموزشگاه برق گستران به آدرس  https://barghgostaran.com/  مراجعه کرده و ضمن کسب اطلاعات تکمیلی ثبت نام خود را انجام دهید.

همچنین می توانید با شماره 02166597305 تماس حاصل نموده یا به صورت حضوری به آدرس میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر شمالی، بین خیابان فرصت شیرازی و خیابان نصرت، نبش کوچه مستعلی، پلاک 2، طبقه اول ، واحد ۱ مراجعه نمایید.

قاسم ممتاز | 21/10/2020
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.