نویسنده: قاسم ممتاز سه شنبه، 04 آبان 1400
ساعت 12:39

رامادور

0 از 5

انواع شیشه نشکن|  کاربرد و ویژگی شیشه نشکن

با توجه به اینکه هر روزه در صنعت ساختمانی پیشرفت های چشمگیری در جهت مدرن شدن زندگی آدمی رخ  می دهد طراحان دکوراسیون و تزیینات داخلی نیز همواره به دنبال راهکارهایی به روز و پیشرفته در جهت زیباسازی دکوراسیون های داخلی هستند. استفاده از شیشه امروزه به میزان زیادی توانسته است این خواسته آن ها را برآورده کند. تقریبا می توان گفت نقش شیشه امروزه در ساختمان های مدرن هم ردیف با سایر مواد و مصالح ساختمانی شده است.

شیشه هایی که در کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند باید تا حد زیادی همچون سایر مواد ساختمانی مستحکم و مقاوم باشند. شیشه نشکن همان شیشه ای است که می توان از آن برای زیباسازی و تغییرات اساسی دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

شیشه نشکن به شیشه هایی گفته می شود که نسبت به شیشه های گذشته از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار هستند و به عبارتی نمی شکنند. می توان با خیالی راحت از شیشه نشکن برای سازه های مختلف ساختمانی استفاده کرد و از لحاظ شکنندگی و آسیب رسانی به ساکنین آسوده خاطر بود.

امروزه دو نوع شیشه نشکن به نام های شیشه نشکن سکوریت و شیشه نشکن لمینت بازار شیشه های نشکن را از آن خود کرده اند. نحوه ساخت این شیشه ها با هم متفاوت است اما در نهایت هر دوی آن ها پس از طی فرآیند ساخت به شیشه هایی نشکن تبدیل می شوند که کاربردهای بسیار مهم و زیادی دارند. شیشه های سکوریت را از همان شیشه های معمولی می سازند. اما نحوه اجرای فرآیندهای گرمایشی و سرمایشی بر روی آن ها به گونه ای است که مقاومت آن ها را بیش از ده برابر نسبت به شیشه های معمولی افزایش می دهد. به شیشه سکوریت در ابتدا حرارت بسیار بالایی اعمال می کنند و پس از آن این شیشه را به یکباره سرد می کنند و به عبارتی شیشه را تحت شوک حرارتی قرار می دهند. همین عمل موجب می شود شیشه سکوریت به مقاومت بالایی دست پیدا کند.

شیشه سکوریت را می توانید در اغلب مکان های اداری و تجاری در نقش پارتیشن های اداری شیشه ای، درب های شیشه ای اتوماتیک، تراس شیشه ای و…. مشاهده کنید. شیشه های نشکن دوام و طول عمر بالایی دارند و به میزان زیادی هزینه خرید شیشه به دفعات مختلف را کم می کنند. کافیست تنها یکبار برای خرید شیشه هزینه کنید.

نگهداری آسان حفاظ استیل و عوامل تاثیرگذار در تغییرات قیمتی آن

با توجه به کاربرد حفاظ استیل و جنس و متراژی که از آن مورد نیاز است قیمت حفاظ استیل می تواند متفاوت باشد. هرچه جنس استیل مورد نظر نیز مقاوم تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. به عبارتی می توان گفت قیمت حفاظ های استیل که برای انواع ورودی به کار برده می شوند نسبت به حفاظ های استیل دیگر همچون حفاظ استیل پشت پنجره بیشتر خواهد بود. در میان جنس های مختلف حفاظ استیل نوع ۳۰۴ آن نسبت به سایرین گران تر است.

1

اینکه حفاظ دارای چه طرحی باشد و چه میزان لوله عمودی و افقی در آن به کار برده شده است و همچنین قطر لوله های به کار رفته در آن نیز موجب ایجاد تفاوت قیمتی می شود. از لحاظ نگهداری نیز حفاظ استیل بسیار مقرون به صرفه است و به هیچ وجه نیازی به نگهداری خاص ندارد و همچنین به سادگی تمیز می شود و شما را به دردسر نمی اندازد. از طرف دیگر چون از جنس فولاد ضد زنگ است به راحتی می توان از حفاظ استیل برای فضاهای خارجی استفاده کرد و در هر نوع شرایط بد آب و هوایی و باران و برف نگرانی از بابت خراب شدن آن نخواهید داشت. همچنین جنس حفاظ استیل ضد خش است و دوام و طول عمر بالایی دارد و تا مدت ها نیاز به تعویض آن نخواهید داشت. همین ویژگی ها موجب می شود که خرید آن ها از لحاظ اقتصادی و صرف هزینه نیز مفید باشد. استفاده از حفاظ استیل در بالکن علاوه بر زیباسازی فضای بالکن به میزان زیادی در قسمت بالکن امنیت ایجاد می کند و از سقوط افراد به ویژه کودکان جلوگیری به عمل خواهد آمد. می توانید حفاظ بالکن را به گونه ای تهیه کنید که فضای خالی بین آن بسیار کم باشد و ایمنی بیشتری برای کودکان فراهم کنید.

شیشه دودبند مقاوم در برابر آتش

شیشه دودبند شیشه ای پر کاربرد و با مزایای بسیار در صنعت ساختمان سازی است که بیشتر برای ساختمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای طبقات بسیار زیادی هستند. زیرا در ساختمان های با طبقات زیاد ایجاد سوانحی همچون آتش سوزی می تواند خسارات جبران ناپذیری را برای تمامی ساختمان به وجود آورد. با توجه به ماهیت استفاده از شیشه دود بند باید جنس شیشه به کار رفته در آن به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه از گسترش آتش جلوگیری کند بلکه حفاظت جانی ساکنین را نیز به همراه داشته باشد. بنابراین باید در ساخت شیشه دودبند شیشه های نشکن و مقاوم همچون سکوریت استفاده کرد.

این شیشه های سکوریت به کار برده شده به عنوان شیشه دودبند شیشه هایی ضد حریق هستند و تا دماهای بسیار بالا می توانند در مقابل شعله های آتش از خود مقاومت خوبی نشان دهند. حال اینکه ابعاد شیشه مورد استفاده چه مقدار است و با چه طرح و یراق آلاتی این شیشه به عنوان شیشه دودبند نصب گردد قیمت آن می تواند تا حدودی متفاوت باشد.

2

از ویژگی های خوب شیشه دودبند می توان به این نکته اشاره کرد که شیشه دودبند را می توان کاملا سفارشی سازی کرد و هیچگونه محدودیتی برای رنگ و طرح و اندازه آن وجود ندارد. شما می توانید برای برآورد هزینه شیشه مورد نظر خود با مشاوران ما تماس گرفته و ویژگی های شیشه دودبند مورد نظر خود را مطرح کنید تا آن ها حدود قیمتی را برای شما محاسبه کنند. شیشه های دودبند علاوه بر اینکه موجب روشنایی فضا می شوند به میزان زیادی نیز از ورود اشعه ی یووی به داخل ساختمان جلوگیری می کنند و این خود یک ویژگی بسیار مفید است.

قاسم ممتاز | 26/10/2021
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.