نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 17 ارديبهشت 1401
ساعت 11:05

چرا در نسل نهم باید ایکس باکس بخریم؟

5 از 5

هر چقدر هم که فن دوآتشه ایکس باکس باشید باید قبول کنید که در نسل گذشته، این پلی استیشن بود که از همه نظر بهتر ظاهر شد و چه در زمینه فروش سخت‌افزار و چه در زمینه عرضه بازی بسیار موفق ظاهر شد. رقیب ژاپنی در چندین سال توانست بازی‌هایی عرضه کند که برنده بهترین بازی سال در The Game Awards شدند یا با اختلافی اندک رقابت را واگذار کردند. مایکروسافت در این زمینه اما کاملا دست و بالش بسته بود و به زحمت می‌توانست طرفداران جعبه آمریکایی را راضی نگه دارد. اوضاع اما در نسل بعد قطعا متفاوت خواهد بود.

ایکس باکس ایکس

در زمینه سخت‌افزار، ایکس باکس ایکس را می‌توان یک شبه PC دانست که تنها 500 دلار قیمت دارد و می‌تواند به بهترین نحو بازی‌های فرست پارتی و ثرد پارتی را اجرا کند. پردازنده به روز دستگاه این امکان را فراهم می‌کند تا بازی‌های مختلف را با تکنولوژی‌های به روزی نظیر ره‌گیری پرتو با وضوح بالا اجرا کنید که برای مدت‌ها در انحصار دارندگان PCهای گیمینگ بود. هر دو کنسول قدرتمند نسل نهم می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت 4K اجرا کنند و نباید فراموش کنیم که بر روی جعبه آن‌ها علامت 8K نقش بسته است! از دیگر مزیت‌های ایکس باکس سری ایکس، حافظه یک ترابایتی است که می‌تواند همزمان از بسیاری از عناوین جدید و قدیمی میزبانی کند.

 هر چقدر از قدرت و ویژگی‌های ایکس باکس ایکس گفتیم، اما ممکن است همه توان پرداخت هزینه این کنسول را نداشته باشند ولی مایکروسافت فکر آن دسته از گیمرها را هم کرده و جواهری سفید رنگ به نام ایکس باکس سری اس را هم عرضه کرده که مانند برادر بزرگ‌تر خود از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد و قیمتی باورنکردنی دارد. این دستگاه سیصد دلاری به مراتب از کنسول‌های نسل هشتمی نیز ارزان‌تر است و علاوه بر SSD سریع، از قابلیت‌های Quick Resume و Backward Compatibility هم پشتیبانی می‌کند.

وقتی صحبت از کنسول‌های بازی می‌شود، اولین و آخرین ویژگی، بهره مندی از بازی‌های باکیفیت و متنوع است. شکست سنگین در نسل هشتم باعث شد تا تغییرات بزرگی در بخش سرگرمی مایکروسافت اعمال شود و صرف میلیاردها دلار، حالا ایکس باکس ایکس و ایکس باکس سری اس را به خانه عناوین بزرگی بدل کرده است. این استودیوهای جدید تبحر خاصی در ساخت شوترهای اول شخص و نقش‌آفرینی دارند و به خوبی می‌توانند ضعف ایکس باکس در بازی‌های تک نفره و داستانی را جبران کرده و به خوبی  Xbox Game Pass را حمایت و پشتیبانی کنند.

دسته دسته ایکس باکس سری اس شباهت زیادی به نسخه قبلی دارد و مایکروسافت سعی کرده تا در کنار ارتقاهایی در بافت، قطعات و D-Pad، حس خوب دسته ایکس باکس وان را منتقل کند. این برتری تا حدی بود که سونی برای DualSense از دسته ایکس باکس سری اس الهام بگیرد و کنترلری پهن‌تر و سنگین‌تر عرضه کرد.

در مجموعه نخل مارکت، ایکس باکس ایکس، ایکس باکس سری اس و دسته ایکس باکس سری اس در طرح‌ها و باندل‌های مختلف با مناسب‌ترین قیمت در سطح کشور عرضه می‌شود و شما می‌توانید محصولات مایکروسافت را با ضمانت دوساله و به صورت اقساطی تهیه کنید.

قاسم ممتاز | 07/05/2022
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.