نویسنده: قاسم ممتاز سه شنبه، 25 بهمن 1401
ساعت 09:03

با این کارها عمر پلی استیشن خود را بیشتر کنید

0 از 5

راهکارهای چگونه عمر ps4 را افزایش دهیم را می‌دانید؟ پلی استیشن 4 یا ps4 یکی از کنسول‌های بازی خانگی است که به شدت میان افراد سنین مختلف محبوب است. این کنسول‌ها در ایران با قیمت بالایی عرضه می‌شوند و افراد زیادی توانایی خرید آن را ندارند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهکارهای افزایش عمر پلی استیشن هستند. در این زمینه قصد داریم نکات مهمی را به شما معرفی کنیم که با این کارها عمر پلی استیشن خود را بیشتر کنید.

عمر پلی استیشن چقدر است؟

اغلب هر 5 تا 6 سال یکبار کنسول بازی جدیدی معرفی می‌شود. به همین منظور می‌توانید عمر مفید را در همین بازه زمانی دانست. البته کنسول‌های جدید با سخت افزار قوی‌تر، سرعت و توان بهتر و بهبود یافته ارائه می‌شوند که توسط آن‌ها می‌توانید انواع مختلفی از جدیدترین بازی‌ها را انجام دهید. اما این به این معنا نیست که کنسول قدیمی شما دیگر قابلیت استفاده ندارد.

اگر دستورالعمل‌های بیشتر کردن عمر پلی استیشن را رعایت کنید، قطعاً برای زمان طولانی‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید. مگر اینکه از نظر نرم افزاری دیگر بازی‌های روی آن قابل نصب نباشند. به همین دلیل نیازی نیست بیش از حد نگران قدیمی شدن کنسول خود باشید، اگر موارد و نکات گفته شده در ادامه را رعایت کنید، می‌توانید برای زمان بیشتری از کنسول خود استفاده کنید.

محل قرار گیری کنسول برای افزایش طول عمر پلی استیشن

محلی که کنسول بازی خود را قرار می‌دهید، اهمیت زیادی داشته و می‌تواند در افزایش طول عمر آن مؤثر باشد. باید کنسول را روی سطح کاملاً صاف قرار دهید. همچنین فضای تنفسی کافی برای دستگاه وجود داشته باشد. دور بودن از نور خورشید، دود، گرما و سرمای شدید و همچنین نبود نیروی مغناطیسی در اطراف آن می‌تواند روی عمر پلی استیشن تأثیر داشته باشد. عمودی یا افقی نگه داشتن آن نیز با توجه به دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنما تعیین می‌شوند.

آچار باز

ایجاد فضایی برای نفس کشیدن و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کنسول

دستگاه باید نفس بکشد، به همین دلیل بهتر است پس از مدتی استفاده آن را خاموش کرده تا کاملاً خنک شود. بازی کردن طولانی مدت بدون وقفه باعث داغ شدن بیش از حد قطعات شده و آسیب جدی به دستگاه وارد می‌شود. همچنین وجود گردوغبار روی دستگاه، باعث گرم شدن آن می‌شود. به صورت منظم دستگاه را تمیز کنید و اجازه ندهید دریچه‌های آن با آلودگی و گردوغبار مسدود شوند. هرگز کنسول را در کنار وسیله‌های دیگری مانند بلندگوی تلویزیون یا جعبه تنظیم تلویزیون قرار ندهید.

پلی استیشن را خشک نگه دارید

برای بیشتر کردن عمر پلی استیشن بهتر است آن را از رطوبت دور نگه دارید. کنسول بازی شما همانند هر وسیله برقی دیگری با رطوبت و آب آسیب جدی می‌بیند. بهتر است محیط نگهداری آن بدون رطوبت بوده و هرگونه آب و مایعاتی را از آن دور نگه دارید. گاهی ممکن است حین بازی متوجه ریختن آب یا نوشیدنی‌های اطرافتان روی کنسول ریخته نشوید. این موضوع به سرعت باعث کاهش عمر پلی استیشن شده و حتی موجب خرابی جدی آن می‌شود.. وجود تهویه در محیط قرارگیری کنسول تا حد زیادی مشکل رطوبت محیط را برطرف می‌کند.

به لنز درون درایو دیسک دست نزنید

اغلب افراد بازی‌های موردنظر را دانلود کرده و هر بار به‌راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما هنوز هم برخی از افراد دیسک‌های بازی در کشو خود دارند که گاهی اوقات برای بازی کردن به سراغ آن‌ها می‌روند. برای افزایش عمر دستگاه بهتر است هنگام استفاده از دیسک بازی، به هیچ عنوان به لنز دستگاه دست نزنید. پس از تمام شدن بازی نیز دیسک را درون دستگاه نگه نداشته و آن را خارج کنید. نگه داشتن طولانی مدت دیسک درون دستگاه ، باعث آسیب دیدن دیسک و خرابی کنسول بازی می‌شود.

بیش از 4 ساعت با پلی استیشن خود بازی نکنید

بازی کردن با پلی استیشن بسیار جذاب است و گاهی اوقات مشغول بازی کردن شده و زمان را فراموش می‌کنید. در این مدت کنسول شما نیز بیش از حد داغ شده و قطعات آن دچار آسیب می‌شوند. بهتر است برای حفظ سلامت خودتان و همچنین جلوگیری از داغ شدن و خرابی کنسول، بیش از 4 ساعت به طور مداوم با آن کار نکنید. در صورتی که بیش از 4 ساعت قصد بازی کردن با دستگاه را دارید، حتماً تهویه مناسب در محیط قرار داده تا از گرم شدن بیش از دستگاه جلوگیری کند. می‌توانید در زیر دستگاه نیز وسایل تهویه‌ای قرار داده تا از سطح میز نیز فاصله مناسب داشته باشد. استفاده طولانی مدت کاهش عمر دسته‌های پلی استیشن را نیز در پی دارد. در این صورت نیاز دارید به دنیال یافتن مرکزی باشید که هزینه تعمير دسته ps4 با قیمت مناسب را ارائه می‌دهد.

آچار باز

ارتقاء هارد HDD به SSD

ارتقا هارد دستگاه از HDD به SSD یکی دیگر از راه‌های افزایش عمر پلی استیشن است. هاردهای SSD مقاومت و دوام بالاتری دارند زیرا قطعات متحرک بسیار کمتری در آن‌ها به کار رفته است. علاوه بر آن سرعت بالاتری برای انتقال داده ارائه می‌دهند. با تعویض و ارتقاء هارد همچنان می‌توانید از بازی‌های جدیدتر و به‌روزتر نیز استفاده کنید و نیازی به تعویض پلی استیشن با مدل جدید ندارید.

پورت‌های پلی استیشن را تمیز کنید

وجود گردوغبار برای دستگاه بازی شما سم است و می‌تواند با کاهش جریان هوا و داغ شدن بیش از حد به آن آسیب برساند. گاهی اوقات مشکلات زیادی به دلیل وجود گرد و غبار ایجاد شده و به سادگی با تمیزکاری برطرف می‌شود. تمام کابل‌های دستگاه را جدا کنید، بخش‌های مختلف آن را تمیز کنید تا هیچ گونه گردوغباری روی دستگاه بازی نماند. پورت‌های دستگاه‌ نیز محلی برای جمع شدن گردوغبار هستند که باید به دقت تمیز شوند. اگر متوجه حجم زیادی از گرد و غبار درون دستگاه خود شدید، بهتر است خودتان آن را باز نکنید، زیرا علاوه بر باطل شدن گارانتی ممکن است به قطعات آسیب برسانید. برای این کار حتما از بخش پشتیبانی کمک گرفته یا از فرد متخصص در این زمینه بخواهید تا آن را تمیز کند.

نگهداری از کنسول‌های بازی اهمیت زیادی دارد و افراد به خصوص گیمرها تمایل زیادی به حفظ و نگهداری طولانی مدت کنسول بازی خود دارند. در این زمینه باید نکات و موارد مختلفی را برای نگهداری از کنسول بازی رعایت کنید تا با کمترین خرابی برای مدت زمان طولانی‌تری قابل استفاده باشد. این نکات به‌طور کلی برای تمام کنسول‌های بازی وجود دارد. حال باید ببینیم چگونه عمر ps4 را افزایش دهیم؟ این کنسول نیز همانند تمام کنسول‌های دیگر به مراقبت نیاز دارد اما ممکن است برخی از نکات به صورت اختصاصی نیز برای آن وجود داشته باشند.

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ منتشر شده و بازی مگ هیچ دخل و تصرف و یا تایید و عدم تاییدی بر آن ندارد

قاسم ممتاز | 14/02/2023
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.