نویسنده: قاسم ممتاز سه شنبه، 02 اسفند 1401
ساعت 18:24

راهنمای خرید میز تحریر و کامپیوتر لاکچری و حرفه ای با 6 نکته

0 از 5

محیط یک کتابخانه و یا به اصطلاح اتاق مطالعه بدون حضور و وجود میز تحریر، یک اتاق مطالعه ناقص به حساب می‎آید. می‎توانیم بگوییم که میزتحریر یکی از مهم‎ترین و واجب‎ترین وسیله‎های مورد نیاز اتاق مطالعه و محیط کاری در منزل می‎باشد. اگر شما دانش آموز در منزل دارید، دانشجو هستید، فریلنسر و یا دورکار وجود میز تحریر برای شما یک امر ضروری است، بخصوص در این دوران که بیشتر مشاغل به سمت دور کاری رفته است. میز تحریر دارای انواع مدل و سبک‎ها هست که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. به دلیل تنوع بالای میز تحریرهای موجود در بازار ممکن است خرید میز تحریر تبدیل به یک چالش بزرگ شود. اما با ما همراه باشید تا از این چالش به سادگی عبور کنیم.

مواردی که باید قبل از خرید میز تحریر در نظر بگیرید

قبل از اینکه میز تحریر خود را بخرید و یا حتی آن را انتخاب کنید، بهتر هست که به نکات بسیار مهمی توجه کنید و آنها را از قبل بدانید. در ادامه بایکدیگر این نکات را به صورت سوال و جواب‎هایی بررسی می‎کنیم:

هدفتان از خرید میز تحریر برای خود چیست؟

اگر قصد خرید ما برای میز تحریر و تنها کاربرد مورد نیاز شما وجود محیطی هست که بر روی آن نامه‎نویسی کنید و یا چند نمونه از کارهای اداری خود را انجام دهید، به شما پیشنهاد میکنیم که به سراغ میزتحریرهایی بروید که ابعاد و سایز بزرگی نداشته باشند. اما اگر قصد شما برای خرید میز تحریر کار با لپ تاپ و یا سیستم است بهتر است میز کامپیوتر یا تحریری را انتخاب کنید که فضا و محیط زیادی را در اختیار شما قرار می‎دهد.

راهنمای خرید میز تحریر و کامپیوتر لاکچری و حرفه ای با 6 نکته

در چه محیطی می‎خواهید میز تحریر خود را قرار دهید؟

حتما قبل از خرید میز تحریر خود، محیط مناسب آن را انتخاب کنید. به دلیل اینکه ممکن است بعد از خرید به مشکل سایزی و ابعادی میز تحریر خود بر بخورید.

نیاز دارید که میز تحریرتان چه ویژگی‌هایی  داشته باشد؟

امکاناتی که از میز تحریر خود می‎خواهید را لیست کنید. آیا نیاز دارید که میز تحریرتان فضای تقسیم شده داشته باشد؟ و یا دوست دارید میزتحریری داشته باشید  که به اصطلاح کم‌جا ، تاشو و یا دیواری باشد؟ دانستن این موارد در هنگام خرید انتخاب را بسیار زیاد برای شما راحت می‎کند.

 فضا و ابعاد اتاق شما چقدر است؟

حتما قبل از خرید و انتخاب میز تحریر مد نظر خود ابعاد و فضای موجود در اتاق را در نظر بگیری. بررسی اینکه شما در اتاق محیط آزادی دارید یا خیر، هم اتاقی دارید و یا تنها هستید، محیط شما سربسته است و یا آزاد، می‎توانید در این مرحله کمک زیادی را به شما بکند.

راهنمای خرید میز تحریر و کامپیوتر لاکچری و حرفه ای با 6 نکته

بودجه شما برای خرید میز تحریر چقدر است؟

پس از بررسی تک تک موارد گفته شده در بالا، به مرحله‎ای رسیدیم که می‎توانیم بودجه خود را تعیین کنیم. بهتر است که در این مرحله لیستی از قیمت میزتحریرهایی که توانایی خرید آن را دارید، تهیه کنید. اما حتما به یاد داشته باشید که باید نکات بالا را در نظر بگیرید تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

سبک دکوراسیون اتاق شما چگونه است؟

در آخرین قدم و نکته‎ای که قبل از خرید میز تحریر باید به آن توجه کنید دکوراسیون اتاق شماست. اگر میز تحریر خود را در اتاق خواب می‎گذارید بهتر است که مطابق با سبک سرویس خواب و نوع تخت خواب خود آن را تهیه کنید.

در هنگام خرید میز و صندلی تحریر به نکات زیر توجه کنید

بعد از بررسی کردن، نکات و مواردی که قبل از خرید میز تحریر باید آنها را بدانید، به سراغ نکاتی می‎رویم که در هنگام خرید میز تحریر و بخصوص صندلی باید به آن توجه کنید. این نکات شامل مورا دزیر می‎باشد:

صندلی میز تحریر، باید دو قوس مقعر و محدب داشته باشد

استاندارد صندلی میز تحریر اینگونه است که بایستی به صورت ارگونومیک و همراه با دو قوس مقعر و محدب باشد. قوس محدب تعیین شده در صندلی میز تحریر بایستی به صورت کامل گودی کمر شما را بپوشاند.

عرض صندلی و سایز فرد

به صورت استاندارد کف صندلی و یا به اصطلاح نشیمنگاه آن باید تا 90 درصد از ران پای شما را به راحتی بپوشاند. ما اصلا پیشنهاد نمیکنیم که سراغ صندلی‎هایی بروید که نشیمنگاه‎هایی دارند که کمتر از 90 درصد ران پای شما را می‎پوشاند. چراکه استفاده از این نوع صندلی‎ها باعث ایجاد مشکلات شدید عضلانی برای شما می‎شود. اما این را هم به یاد داشته باشید که عرض صندلی رابطه مستقیمی و وزن فرد دارد و آن را مطابق با سایز خود خریداری کنید.

راهنمای خرید میز تحریر و کامپیوتر لاکچری و حرفه ای با 6 نکته

طول صندلی بستگی به قد شخص و استخوان ران او دارد

طول صندلی رابطه مستقیمی با قد شخص دارد! اما به طور معمول طول صندلی میز تحریر بایستی 40 سانتی متر باشد که این سایز برای افراد بلند قدتر بیشتر نیز می‎شود.

رویه صندلی نباید سفت و یا خیلی نرم باشد

اگر بخواهیم بفهمیم که رویه صندلی میز تحریر ما استاندارد هست، فقط کافی است که انگشت خود را با ملایمت بر روی رویه صندلی فشار دهیم، اگر انگشت شما تا یک الی دو سانتی متر فرو رفت و به سرعت به حالت اولیه خود بازگشت بدانید که رویه صندلی شما با کیفیت و استاندارد است.

قابل تنظیم بودن پشت میز تحریر

به صورت استاندارد وقتی که بر روی صندلی می‎نشینید، ساق پا و زانویتان باید زاویه‎ای 90 درجه نسبت به خود بگیرند و ران پا با بدن شما زاویه‎ای بین 90 الی 110 درجه داشته باشند. اگر صندلی میزتحریر شما قابلیت تنظیم شدن داشته باشد، شما به راحتی می‎توانید این زوایا را برای خود تنظیم کنید تا در بهترین حالت ممکن پشت میز تحریر خود بنشینید.

جنس میزتحریرهای موجود در بازار

همانطور که در قسمت‎های بالاتر گفتیم میزتحریرها دارای انواع و مدل‎های گوناگونی هستند که ممکن است هرکدام جنس و کاربرد مخصوص به خود را داشته باشد. اگر به دنبال یک میز تحریر با قیمت مناسب هستید، میز تحریر لمینت و یا ام دی اف که بسیار زیاد در بازار موجود هست را تهیه کنید. این نمونه میز تحریرها روکشی از جنس پلاستیک دارند و درون آنها چوب مصنوعی است. اما اگر به دنبال میز تحریر لوکس هستید که محیط شما را بسیار چشمگیر رو زیبا می‎کند، پیشنهاد مان به شما میز تحریرهایی از جنس چوب است که دوام بسیار بالایی دارد، اما از طرفی قیمت‎شان نسبت به دیگر جنس‎های میزتحریر نیز بالاتر است. 

سخن پایانی

حال که به پایان تمام نکاتی که بهتر است در قبل و هنگام خرید میزتحریر بررسی کنید، رسیده‎ایم، امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد و در این مسیر به شما کمک کند. و اما اگر به دنبال میز تحریری شیک و در عین حالی یونیک هستید، پیشنهاد ما به شما میز تحریرهای بالسا است که زیبایی‎اش زبانزد شده و طول عمری بسیار بالا دارند.

قاسم ممتاز | 21/02/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.