نویسنده: قاسم ممتاز دوشنبه، 15 اسفند 1401
ساعت 11:06

تفاوت پلی استیشن رفرش و اورجینال

4 از 5

شاید تا به حال به اصطلاح پلی استیشن رفرش برخورده باشید. اما آیا می‌دانید این اصطلاح به چه معنا است؟ ما قصد داریم در این مطلب شما را با تفاوت پلی استیشن رفرش و اروجینال آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید کنسول پلی استیشن را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

کنسول‌های رفرش یا ریفر شده در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارند و گیمرها گاها ترجیح می‌دهند به سراغ آن‌ها بروند. دلیل این موضوع هم قیمت این کنسول‌ها است که معمولا ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین‌تر از نسخه اورجینال هستند. اما در کشور ما برخی از فروشنده‌ها سعی می‌کنند نسخه Refurbished یا همان رفرش را به جای جنس اورجینال به خریدار بدهند. اما شما با اطلاع از تفاوت پلی استیشن رفرش و اورجینال می‌توانید از این موضوع آگاه شده و از خرید محصول رفرش اجتناب کنید.

تفاوت پلی استیشن رفرش و اورجینال در چیست؟

کنسول رفرش در واقع دستگاه مرجوعی سونی است.مشتریان به دلایل مختلفی ممکن است دست به مرجوع کردن محصول زده باشند. پس از مرجوع شدن، مشکل این کالا توسط کارخانه رفع شده و مجددا برای فروش در دسترس قرار می‌گیرند. از آن جایی که این محصولات قبلا مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ممکن است خط و خش داشته باشند. پس باید به دقت ظاهر کنسول را بررسی کنید.

کنسول به چه دلایل ریفر می‌شود؟

در واقع شرکت‌های سازنده محصولات خود را در اکثر کشورهای دنیا با ضمانت بازگشت کالا تحویل می‌دهند. در این حالت اگر حتی یک مشکل جزئی برای دستگاه شما به وجود آید، می‌تواند کالا را بازگردانده و به سراغ خرید محصول دیگری بروید. کالاها پس از مرجوع شدن تمام مشکلات‌شان حل شده و با حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف مجددا در دسترس قرار می‌گیرند.

گاهی اوقات کنسول‌ها در خود شرکت نیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند و سپس بعد از رفع ایراد به صورت رفرش وارد چرخه فروش شده و با قیمت کمتری به فروخته می‌شوند.

یکی از مواردی که کار تشخیص تفاوت پلی استیشن 5 رفرش و اورجینال را راحت می‌کند، ظاهر کنسول است. در واقع برخی از دستگاه‌ها در حین حمل و نقط آسیب ظاهری می‌بینند و آن‌ها نیز با قیمت کمتری فروخته می‌شوند. علاوه بر این، کنسول‌های ویترینی و جعبه‌باز هم با قیمت پایین‌تر در دست فروش قرار می‌گیرند.

چطور تفاوت پلی استیشن رفرش و اورجینال را تشخیص دهیم؟

پلی استیشن 5 رفرش

دستگاه‌های رفرش در جعبه متفاوتی عرضه می‌شوند و روی جعبه‌شان عبارت graded product به چشم می‌خورد. در خصوص پلی استیشن 4 باید بگوییم گ در بسته‌بندی خبری از هندزفری مونو نیست و کنسول همراه با یک دسته دوال شاک سری دو در دسترس خریدار قرار می‌گیرد.

با این وجود برخی فروشندگان جعبه دستگاه را باز کرده و کنسول را در جعبه نسخه اورجینال قرار می‌دهند و سعی می‌کنند آن را با قیمت بالاتری به خریداران تحویل دهند.

حال چطور می‌توانید این اقدام از سوی فروشنده را تشخیص دهیم؟ از آن جایی که کنسول‌ها در کارخانه به صورت ماشینی در جعبه قرار می‌گیرند، حالت قرار گرفتن‌شان مشخص است. اگر در حین باز کردن متوجه تفاوت شکل قرارگیری دستگاه شدید، باید به آن مشکوک شوید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید ویدیوهای جعبه‌گشایی یا همان آنباکسینگ کاربران دیگر را در یوتیوب تماشا کنید. فراموش نکنید که به پلاستیک روی جعبه نیز توجه کنید. در واقع روکش پلاستیکی جعبه در کارخانه توسط ربات‌ها حرارت داده شده و کاملا صاف هستند. اما اگر افراد پس از باز کردن چنین اقدامی انجام دهند، به احتمال زیاد نمی‌توانند به آن دقت کار را پیش ببرند.

روی خود کنسول هم نباید هیچ خط و خشی دیده شود. جدای از آن در قسمت پشتی جنس رفرش به جای ۱ لیبل، ۲ لیبل وجود دارد که اگر فروشنده به زور آن را جدا کرده باشد متوجه‌اش خواهید شد.

ps5 ریفرش

جمع‌بندی

به طور کلی باید بگوییم که تفاوت پلی استیشن رفرش و اورجینال معمولا در ظاهر آن‌ها است و این دستگاه‌ها عموما از نظر عملکرد تفاوتی ندارند. با کمک موارد بالا می توانید نو بودن دستگاه را تشخیص دهید

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ منتشر شده و بازی مگ هیچ دخل و تصرف و یا تایید و عدم تاییدی بر آن ندارد

قاسم ممتاز | 06/03/2023
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.