نویسنده: قاسم ممتاز دوشنبه، 07 فروردين 1402
ساعت 19:26

مزایا و کاربردهای ارز دیجیتال بیبی‌ دوج (BabyDoge)

0 از 5

ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ شاهد تولد ارز دیجیتالی دیگر در بازار بود. این ارز جدید بیبی‌ دوج (BabyDoge) نام داشت که با شعار «مسابقه با دوج‌کوین» متولد شد. دوج‌کوین که خود با یک شوخی ساخته شد، پس از رسیدن به موفقیت‌های بسیار، الهام‌بخش بسیاری از توسعه‌دهندگان شد تا ارزهای دیجیتال دیگری بسازند و در راستای اهداف خود استفاده کنند.

بیبی‌ دوج میم‌کوینی است که در راستای حمایت از سگ‌های خیابانی ساخته شده است. تیم سازنده این میم‌کوین تاکنون کمک‌‌های بسیاری به خیریه‌های حمایت از حیوانات کرده است. سؤالی که مطرح می‌شود این است بیبی‌ دوج در مسیر تحقق این هدف چه برنامه‌ریزی‌هایی کرده و چگونه کاربران را به سمت سرمایه‌گذاری در پروژه سوق داده است.

در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی اجمالی و اهداف آینده بیبی‌ دوج به مزایا و کاربردهای آن در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. اگر شما نیز قصد خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری در بیبی‌ دوج را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال بیبی‌ دوج (BabyDoge) چیست؟

میم‌کوین بیبی‌ دوج ارز دیجیتال پرسروصدایی است که خود را کوین اجتماعی می‌نامد. در ابتدا ۴۲۰ کادریلیون توکن از این ارز دیجیتال در بازار عرضه شد. قیمت ابتدایی این ارز بعد از ممیز هشت صفر را در پشت خود می‌دید تا به عدد ۱ برسد.

با توجه به آمار کوین‌ مارکت گپ، در زمان نگارش این مقاله، ۱۱۵ کادریلیون توکن بیبی‌ دوج در حال گردش و نزدیک به نیمی از توکن‌های عرضه اولیه سوزانده شده است. تیم سازنده بیبی‌ دوج در راستای توازن عرضه و تقاضا و تبدیل این میم‌کوین به یک کوین ضدتورمی این کار را انجام می‌دهد.

بیبی‌ دوج موفقیت اولیه چشم‌گیری داشت. قیمت این میم‌کوین در دو هفته بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد داشت که چشم‌های بسیاری را به خود خیره کرد. تبلیغات بسیار زیاد در شبکه‌های اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین رازهای موفقیت این کوین در دو هفته بود که دوام چندانی نداشت و پس از مدت کوتاهی نیمی از ارزش آن فروریخت.

اهداف ارز دیجیتال بیبی‌ دوج (BabyDoge)

بیبی‌ دوج در راستای شوخی با دوج‌کوین پدید آمد و این شباهت اسمی تنها نقطه مشترک این دو ارز دیجیتال در بازار است. دوج‌کوین بلاکچین اختصاصی خود را دارد، درحالی‌که بیبی‌ دوج در زنجیره بایننس اسمارت‌ چین فعالیت می‌کند.

ارز دیجیتال بیبی‌ دوج استفاده خاصی در دنیای واقعی ندارد. درواقع، تنها هدف مطرح‌شده برای این ارز دیجیتال کمک به امور خیریه است. در وایت‌پیپر این ارز دیجیتال عبارت «نجات سگ‌های نیازمند» و «ارز دیجیتال برای افراد عادی» به چشم می‌خورد.

Babydoge P1

ارز دیجیتال بیبی‌ دوج در پی این است که دوج‌کوین را با سرعت بالای تراکنش‌ها و سیستم نوین سرمایه‌گذاری تحت تأثیر قرار دهد. بیبی‌ دوج با فعالیت هر چه بیشتر کاربران در این پلتفرم به هدف خود نزدیک‌تر می‌شود و نشان می‌دهد که ارزش بالاتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

مزایای ارز دیجیتال بیبی‌ دوج (BabyDoge)

بیبی‌ دوج بر بستر بلاکچین بایننس ساخته شده است. این موضوع سرعت تراکنش‌های بیبی‌ دوج را ۵ برابر از تراکنش‌های بر بستر اتریوم سریع‌تر کرده است و همچنین کارمزد کم‌تری نیز در بلاکچین بایننس پرداخت می‌شود.

بیبی‌ دوج جامعه آنلاین و پشتیبانی شبکه‌‌های اجتماعی قوی دارد که مسیر رشد سریع این ارز دیجیتال را فراهم می‌‌کند. در حال حاضر، صفحه توییتری این میم‌کوین ۱.۸ میلیون فالور دارد که یکی از پرطرفدارترین صفحات بیبی‌ دوج است.

سیستم نوین سرمایه‌گذاری بیبی‌ دوج بدین شکل است که فروشنده‌های بیبی‌ دوج باید کارمزدی ۱۰ درصدی را برای تراکنش خود پرداخت کنند. نیمی از این کارمزد به ‌حساب دارندگان بیبی‌ دوج واریز می‌شود و برای تأمین نقدینگی استخرها استفاده می‌شود.

به زبان ساده، اگر شما بخواهید دارایی خود را نگه دارید، بخشی از هر معامله در اکوسیستم به شما تعلق خواهد گرفت، اما اگر بخواهید از اکوسیستم خارج شوید باید مالیاتی معادل ۱۰ درصد را پرداخت کنید. این سیستم نوین سرمایه‌گذاری مختص بیبی‌ دوج نیست و پروژه‌های دیگری مانند سیف‌مون نیز از این ساختار استفاده می‌کنند.

کاربردهای ارز دیجیتال بیبی‌ دوج (BabyDoge)

پروتکل بیبی‌ دوج بسیار جذاب است اما خطراتی را نیز به همراه دارد. بیبی‌ دوج توکن ضدتورمی است؛ به این معنا که در طول زمان کمیاب می‌شود. پروتکل این میم‌کوین به‌گونه‌ای طراحی شده است که پس از هر تراکنش ۵ درصد از توکن‌ها به‌حساب سرمایه‌گذاران بیبی‌ دوج واریز می‌شود و تعدادی از توکن‌ها نیز سوزانده می‌شوند. با ادامه‌دار شدن این روند، دارندگان توکن در مسیری رو به رشد قرار دارند و ارزش توکن نیز بالا می‌رود.

بیبی‌ دوج در کنار حمایت از سگ‌های خیابانی، قصد دارد تا در زمینه‌ی ایجاد بازی‌های مجازی و ان‌اف‌تی نیز فعالیت کند. سایت بیبی‌ دوج هم‌اکنون دو قسمت بیبی سوآپ و کالکشن ان‌اف‌تی را درون خود اضافه کرده است.

بیبی سوآپ امکاناتی مانند معامله توکن‌ها، استخرهای نقدینگی و تأمین نقدینگی آن‌ها، فارمینگ و خرید ارز دیجیتال با ارز فیات را به کاربران خود عرضه می‌کند. کالکشن ان‌اف‌تی‌های بیبی‌ دوج نیز تحت عنوان ارتش بیبی‌ دوج برای معامله در دسترس است.

آینده ارز دیجیتال بیبی‌ دوج (BabyDoge)

در بازار ارزهای دیجیتال در مورد آینده بیبی‌ دوج دو گروه بزرگ در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند. دسته اول معتقدند که ساختار ضدتورمی بیبی‌ دوج آینده درخشانی را برای بیبی‌ دوج می‌سازد و دسته دوم این میم‌کوین را مانند دیگر همنوعان آن می‌بینند و رشد و پیشرفتش را حاصل سروصدا و شلوغ‌کاری‌های فضای مجازی می‌دانند.

بیبی دوج - صرافی تبدیل

جدا از اینکه کدام گروه درست می‌گویند، کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که میزان ارزش هر ارز دیجیتال با توجه به اهداف بلندمدت پروژه و کارایی آن بستگی دارد. کوین‌هایی که صعود و سقوط قیمت آن‌ها تحت تأثیر چند پست یا توییت در شبکه‌های اجتماعی است در رقابت با کوین‌هایی که تراکنش‌های مالی را آسان می‌کنند، حرفی برای گفتن ندارند.

سرمایه‌گذاری روی میم‌کوین‌ها همواره با ریسک بالایی همراه است؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشت که ریسک‌پذیری یکی از شروط اصلی موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال است. اکثر معامله‌گرانی که قدرت پذیرش ریسک‌های بالا را ندارند، از سود‌های کلان جا می‌مانند و به سود اندک راضی هستند.

تغییرات قیمتی بیبی‌ دوج در سال‌های اخیر و وایت‌پیپرش خبر از پتانسیل بالای این ارز دیجیتال رشد در آینده نزدیک می‌دهد. کاربران علاقه‌مند به خرید و فروش بیبی‌ دوج می‌توانند با یک کلیک به قیمت لحظه‌ای این ارز دیجیتال دست پیدا کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن معامله خود را انجام دهند.

قاسم ممتاز | 27/03/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.