نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 24 خرداد 1402
ساعت 19:28

بازارهای ویژه فروش پوشاک استانبول

0 از 5

سفر به ترکیه و شهر استانبول برای بسیاری از افراد مخصوصا ایرانی‌ها، جنبه تجاری دارد. برندهای ترکی و بین‌المللی زیادی که در بازارهای ویژه فروش پوشاک استانبول در حال فعالیت هستند، هر فردی را برای سفر به این شهر وسوسه می‌کند. قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان در برخی از زمان‌ها بسیار مناسب است. در چنین شرایطی می‌توانید کارهای مربوط به رزرو هتل خارجی را انجام دهید و سفر خود را آغاز کنید.

تنوع و کیفیت در بازارهای پوشاک استانبول به قدری بالا است که حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، وسوسه خواهید شد. حال در این میان افراد زیادی هستند که برای مصارف شخصی یا تجاری به قصد خرید پوشاک به استانبول سفر می‌کنند. بسیاری از بوتیک‌ها و مزون‌ها اجناس خود را از فروشگاه‌های ترکیه خریداری می‌کنند. در ادامه به معرفی بازارهای ویژه فروش پوشاک استانبول خواهیم پرداخت.

شهر استانبول و فروش پوشاک در بازارهای آن

استانبول به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پربازدیدترین شهرهای کشور ترکیه، سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول در اکثر مواقع، خرید پوشاک است. تعداد زیادی تولیدکننده لباس داخلی و خارجی در این شهر در حال فعالیت هستند. در همین راستا تجار و بازرگانان زیادی به قصد تجارت پوشاک به این شهر سفر می‌کنند. ضمن اینکه بسیاری از مردم عادی تمام کشورهای همسایه، پوشاک مورد نیاز خود را با سفر به استانبول و خرید از بازارهای ویژه آن تأمین می‌کنند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت استانبول و بازارهای پوشاک آن علاوه بر تنوع و کیفیت اجناس، قیمت خوب و مناسب آن است. مخصوصا در برخی از ماه‌های سال و با شروع حراج‌های برندهای مختلف فرصت خوبی برای خرید پوشاک ایجاد خواهد شد. اگر کمی به اطرافیان خود توجه کنید متوجه می‌شوید که افراد زیادی هستند که فقط به منظور خرید پوشاک قصد سفر به استانبول را دارند. با توجه به اینکه قیمت بلیط استانبول به تهران و برعکس در زمان‌های خاصی بسیار ارزان و مناسب است، برنامه‌ریزی سفر در آن زمان کار بسیار عاقلانه‌ای خواهد بود.

بازارهای پوشاک استانبول

تنوع و تعدد بازارهای ویژه پوشاک استانبول بسیار زیاد است. شما می‌توانید هر سبک لباسی را با قیمت‌های مختلف و در انواع متفاوت در این بازارها پیدا کنید. سرتاسر شهر استانبول را که از دور نگاه کنید با تعداد زیادی از بازارهای مختلف، مراکز خرید و اوت لت‌ها مواجه می‌شوید که شبیه بهشت به نظر می‌رسند.

بازار ویاپورت "Viaport Asia Outlet Shopping"

یکی از مرکز خریدهای قدیمی شهر استانبول که در بخش آسیایی آن قرار دارد، بازار ویاپورت است. این بازار فعالیت خود را از سال ۲۰۰۸ شروع کرده است. مرکز خرید ویاپورت به عنوان یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین بازارهای فروش پوشاک در استانبول بیشتر از ۱۷۸ فروشگاه دارد. همچنین پارکینگ این بازار برای ۴۰۰۰ خودرو ظرفیت دارد. ضمن اینکه وجود سینما در این مرکز خرید باعث شده تا جنبه تفریحی نیز داشته باشد.

بلیط تهران استانبول

بازار کاله استانبول "Kale Outlet Center Istanbul"

اگر به لباس‌ها و برندهای ترکی علاقه دارید، بازار کاله استانبول را حتما تجربه کنید. این مرکز خرید که در محله گوون استانبول قرار دارد یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین بازارهای استانبول است. موقعیت مکانی این مرکز خرید بسیار مناسب است و برای رفت و آمد نیز مشکلی نخواهید داشت.

بازار اکمرکز "Akmerkez"

یکی از بازارهای قدیمی و معروف استانبول، مرکز خرید اکمرکز است که بیشتر از ۲۴۶ فروشگاه دارد. پوشاک و همه اجناس این بازار از برندهای ترکی و جهانی است. پارکینگ بزرگ بازار اکمرکز برای ۱۵۰۰ خودرو ظرفیت دارد. این بازار در قسمت اروپایی استانبول و در محله اتیلر قرار دارد. سالن‌های سینما، کافه و رستوران‌ها از دیگر امکانات این مرکز خرید هستند.

بازار جواهیر استانبول

بازار جواهیر به عنوان یکی دیگر از مراکز خرید معروف استانبول، یک پاساژ شش طبقه است که علاوه بر پوشاک، اجناس دیگری مثل لوازم صوتی و تصویری، عینک، ساعت و ... نیز دارد. بازار جواهیر یکی از بزرگ‌ترین بازارهای استانبول است که حدودا ۳۴۳ فروشگاه در آن فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه دسترسی به این بازار نیز بسیار آسان است و از طریق مترو یا اتوبوس می‌توان به راحتی به آنجا رسید. رزرو هتل خارجی در منطقه مسیدیه کوی یا نزدیک به آن، رفت و آمد شما به این بازار را آسان‌تر می‌کند.

خرید عمده در بازارهای هیجان‌انگیز استانبول

خرید پوشاک به صورت عمده از بازارهای ویژه فروش پوشاک در استانبول، روش کار بسیاری از مزون‌ها، بوتیک‌ها و مغازه‌ها است. بازارهای معروف، جذاب و هیجان‌انگیز زیادی در شهر استانبول هستند که برای خرید عمده انتخاب مناسبی هستند.

بازار آکسارای "Aksaray"

در بازار آکسارای امکان خرید انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، پارچه، کیف و کفش به صورت عمده وجود دارد. اکثر محصولات این بازار از اجناس ترکی هستند و کیفیت خوبی دارند. قیمت اجناس موجود در بازار آکسارای بسیار ارزان و مناسب است و شما امکان تخفیف گرفتن نیز خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که با مراجعه به این بازار نباید توقع پوشاک اورجینال از برندهای مطرح جهانی را داشته باشید.

بلیط استانبول به تهران

بازار مرتر "Merter"

بازار مرتر یکی از قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین بازارهای استانبول است که علاوه بر فروش عمده، امکان خرید پوشاک به صورت تک نیز وجود دارد. نزدیکی این بازار به فرودگاه بین‌المللی آتاتورک باعث شده تا محبوبیت بیشتری بین مسافران پیدا کند. شما می‌توانید پس از امور مربوط به رزرو هتل خارجی در استانبول را انجام دهید و پس از بررسی قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان سفر خود را آغاز کنید. در این صورت یکی از اولین مقاصد شما در استانبول، بازار مرتر خواهد بود.

در آخر

تعداد بازارها و مراکز خرید استانبول خیلی بیشتر از چیزی است که در این مقاله معرفی کردیم. در واقع تنوع و تعدد بازارهای ویژه فروش پوشاک استانبول به قدری زیاد است که همه افراد با هر بودجه و سلیقه‌ای موفق به خرید خواهند شد. فرقی ندارد که هدف شما از سفر به ترکیه تجارت پوشاک یا تأمین پوشاک مورد نیاز خودتان باشد. در هر صورت امکانات لازم برای خرید درست و آسان در اختیار شما خواهد بود. کافی است ابتدا اطلاعات خود را نسبت به بازارهای معروف استانبول افزایش دهید و با توجه به نیاز خود چند مورد را گلچین کنید. سپس امور مربوط به رزرو هتل خارجی در منطقه مورد نظر خود را انجام دهید و پس از اقامت در هتل، گشت و گذار خود را شروع کنید.

 توجه: این متن در قالب ریپورتاژ منتشر شده و بازی مگ هیچ دخل و تصرف و یا تایید و عدم تاییدی بر آن ندارد

قاسم ممتاز | 14/06/2023
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.