نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 18 شهریور 1402
ساعت 13:13

دستگاه بیت کوین از کجا بخریم؟

5 از 5

از تفاوت‌های مهم ارز دیجیتال با دیگر بازارهای مالی آن است که فرصت‌ها و راه‌های مختلف کسب درآمد را برای همگان فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش دارایی و کسب سود در این بازار، خرید دستگاه بیت کوین یا ماینر است که به افراد امکان می‌دهد تا بیت کوین استخراج کنند. علاقه‌مندان به این حوزه با استفاده از این دستگاه و سرمایه‌گذاری اندک می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند. اگر با نحوه استخراج بیت کوین آشنا نیستید و این سوال در ذهنتان وجود دارد که دستگاه بیت کوین از کجا بخریم، در این مطلب همراه باشید تا درباره این موضوع اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

ماینینگ و استخراج بیت کوین چیست‌؟

اگر بخواهیم به زبان ساده به سوال استخراج بیت کوین چیست پاسخ دهیم باید بگوییم فرایندی است که در‌ آن بیت کوین‌های جدید وارد چرخه بازار می‌شوند. برای این منظور از دستگاه‌هایی استفاده می‌شود‌ که توانایی کافی برای حل مسئله‌های پیچیده ریاضی را داشته باشند.

ماینرها برای رسیدن به پاسخ درست، عدد صحیح‌‌ ( هش ) را حدس می‌زنند و تلاش می‌کنند که در سریعترین زمان ممکن آن را به‌دست آورند، ناگفته نماند که این موضوع به توان محاسباتی بالایی نیاز دارد.

هنگامی که یک ماینر با موفقیت مسئله‌ای را حل می‌کند، یک بلوک جدید از تراکنش‌ها به بلاک چین اضافه خواهد شد. در ازای آن، تعداد معینی بیت کوین تازه ضرب شده به استخراج کنندگان به‌عنوان پاداش پرداخت می‌شود.

برای استخراج بیت کوین به چه سخت افزاری‌ نیاز است؟

در پاسخ به سوال دستگاه بیت کوین از کجا بخریم باید بگوییم یکی از مهم‌ترین مواردی که در فرایند استخراج بیت کوین باید فراهم شود، تهیه سخت‌افزار‌ مناسب و قوی است، چرا که این بخش، ستون اصلی شبکه بیت کوین به‌حساب می‌آید.

2

در‌ واقع، این سخت‌‌افزار‌ها هستند که امکان محاسبه و حل الگوریتم‌های پیچیده را فراهم می‌کنند.‌ اگر می‌خواهید مسیر استخراج بیت کوین را پیش بگیرید باید بدانید که بدون سخت افزار‌ پر قدرت راه دشواری را در پیش خواهید داشت.

سخت افزار تخصصی ماینینگ که با نام ASIC نیز شناخته می‌شود نسبت به کامپیوترهای شخصی دارای قیمت بالاتری است. به‌طور کلی سخت‌افزارهای استخراج بیت کوین شامل موارد زیر است:

  • سخت افزار تخصصی (ASIC): این سخت‌افزارها برای استخراج بیت کوین و سایر‌ ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود و توانایی حل محاسبات پیچیده ریاضی را دارند. این سخت‌افزارها نسبت به کامپیوترهای دارای CPU و GPU از برق کمتری مصرف می‌کنند و نرخ هش بالاتری نیز دارند.‌ این ویژگی به افراد کمک می‌کند تا معادلات بیشتری را حل کنند و درآمد بیشتری بدست بیاورند.
  • واحد پردازش گرافیکی (GPU ): یکی از مهم‌ترین سخت افزارهای استخراج بیت کوین، GPU است. این قطعه در حقیقت کارت گرافیک پیشرفته‌ای است که امکان حل معادلات پیچیده را به‌طور سریع و کارآمد فراهم می‌کند. در زمان انتخاب GPU باید به‌دنبال مدلی با حافظه و سرعت بالا باشید. برخی از CPU های محبوب در بازار عبارتند از Nvidia GTX 1080 Ti و AMD RX Vega 64.
  • واحد پردازش مرکزی (CPU) ؛ در یک مجموعه سخت‌افزاری برای ارز دیجیتال یا اصطلاحا ریگ ماینینگ ، سی پی سو یکی دیگر از اجزا به شمار می‌رود. لازم به ذکر است علیرغم آنکه CPU می‌تواند تمامی محاسبات مورد نیاز را انجام دهد، در مقایسه با ASIC و GPU کارآمد نیست و باید با جی پی یو و ماینرهای اسیک ترکیب شود تا در افزایش سود شما نقش داشته باشند.‌

مراحل استخراج بیت کوین چگونه است؟

در ادامه مطلب دستگاه بیت کوین از کجا بخریم به توضیح مراحل استخراج این ارز دیجیتال می‌پردازیم. در ابتدا باید بگوییم که استخراج بیت کوین به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد، بنابراین اینطور نیست که بدون ارزیابی و فقط با خرید دستگاه قادر باشید بیت کوین بدست آورید. به‌طور مثال، قبل از ماینینگ باید در مورد بلاک چین‌هایی که می‌خواهید روی آن استخراج انجام دهید تصمیم بگیرید، چرا که الزامات ماینر بیت کوین با سایر بلاک چین‌ها تفاوت دارد‌. مورد بعدی که باید در نظر داشته بگیرید هزینه برق است، بررسی این مورد برای اندازه‌گیری میزان سود‌دهی فرایند استخراج بیت کوین به شما کمک می‌کند.

3

بعد از بررسی این موارد می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله یک: تهیه سخت‌افزارهای مناسب

اولین قدم خرید تجهیزات مناسب و قوی برای استخراج بیت کوین است. این لوازم باید دارای عملکرد ( هش ریت ) مناسب باشند و مقدار برق کمتری مصرف کنند.

مرحله۲: راه اندازی کیف پول بیت کوین

برای آنکه بتوانید بیت کوین استخراج شده را دریافت کنید باید یک کیف پول بیت کوین داشته باشید.‌ اگر می‌خواید یک کیف پول را به‌صورت کامل راه‌اندازی کنید که بلاک چین را در سیستم شما دانلود و همگام‌سازی کند باید از طریق سایت‌های مخصوصی اقدام کنید.

مرحله سوم: پیوستن به یک استخر ماینینگ

اگر تعداد ماینرهای محدودی دارید و هدفتان بدست آوردن یک درآمد ثابت از استخراج بیت کوین است، توصیه می‌شود که به یک استخر ماینینگ ملحق شوید. در این استخرها افراد با اشتراک گذاشتن امکاناتشان به استخراج بیت کوین می‌پردازند و سپس به نسبت توان پردازشی خود پاداش‌ها را تقسیم‌ می‌کنند.

مرحله چهارم: دریافت برنامه ماینینگ

برای اتصال به شبکه بلاک‌چین و بیت کوین به یک نرم افزار مناسب نیاز دارید تا به استخراج بیت کوین بپردازید. این برنامه‌ها همچنین امکان پیوستن به استخر استخراج را برایتان فراهم می‌کنند.

مرحله پنجم: شروع استخراج

دستگاه ماینر خود را به کامپیوتر متصل کنید و با نصب نرم افزار ماینینگ ، پر کردن اطلاعات کیف پول و استخر ماینینگ می‌توانید استخراج بیت کوین را شروع کنید.

یک دستگاه ماینینگ مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

خرید سخت‌افزار بیت کوین باید با دقت انجام شود، زیرا این قطعات قیمت بالایی دارند و در صورت عدم کارایی مناسب متضرر خواهید شد.

4

بنابراین علاوه‌بر در نظر گرفتن عواملی مانند نرخ بازگشت سرمایه باید به موارد دیگری که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم نیز توجه کنید.

هش ریت

هش ریت معیاری است که نشان می‌دهد دستگاه ماینینگ با چه سرعتی امکان انجام محاسبات ریاضی مورد نیاز برای اعتبارسنجی و افزودن تراکنش‌ها به بلاک چین را دارد. هر چه هش ریت ماینر بالاتر باشد، تعداد هش بیشتری را روی بلوک امتحان می‌کند و احتمال دریافت ارز دیجیتال بیشتر می‌شود. بنابراین به‌دلیل دشوار شدن استخراج بیت کوین در طول زمان، داشتن ماینری با هش ریت بالا به شما کمک می‌کند تا در این بازار رقابتی دوام بیاورید.

مصرف انرژی

هزینه‌های انرژی به‌طور قابل توجهی بر سوددهی ماینینگ تاثیر دارد، به ویژه در مناطقی که قیمت برق در آن‌ها گران است این مورد بیشتر به چشم می‌آید. یک دستگاه ماینینگ با راندمان انرژی بالا، با مصرف انرژی کمتر ، سود بیشتری را به همراه دارد.

مکانیسم خنک کننده

حجم زیاد محاسبات در حین استخراج، مقدار قابل توجهی گرما تولید می‌کند. بنابراین سیستم خنک کننده مناسب برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و آسیب دیدن قطعات سخت افزاری ضروری است. لازم به ذکر است که برخی از دستگاه‌های ماینینگ دارای سیستم‌های خنک کننده کارآمد هستند، اما برخی دیگر به تجهیزات خنک‌کننده نیاز دارند.

سازگاری

ارزهای دیجیتال مختلف از الگوریتم‌های استخراج متفاوتی استفاده می‌کنند (مانند SHA-256 برای بیت‌کوین، Ethash برای اتریوم). یک دستگاه استخراج مناسب باید از الگوریتم مورد استفاده ارز دیجیتالی که قصد استخراج آن را دارید پشتیبانی کند.

قیمت

مقدار سرمایه گذاری اولیه برای خرید یک دستگاه ماینینگ نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. می‌دانیم که تجهیزات سطح بالا، عملکرد بهتری را ارائه می‌‌دهند، اما نرخ بازگشت سرمایه به عوامل مختلفی از جمله هزینه‌ برق، ارزش بازار ارز دیجیتال و‌ میزان استخراج بستگی دارد. بنابراین بهتر است در ابتدا هزینه اولیه برای خرید دستگاه و عملکرد مورد انتظار از آن را تعیین و سپس برای خرید تجهیزات اقدام کنید.

کلام پایانی

راه‌های زیادی برای کسب درآمد در بازار ارز دیجیتال وجود دارد که یکی از سودده‌ترین آن‌ها خرید دستگاه ماینینگ است، به‌همین دلیل افراد بسیاری این سوال در ذهنشان وجود دارد که دستگاه بیت کوین از کجا بخریم. خرید تجهیزات ماینینگ این فرصت را در‌ اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین درآمد خوبی به‌دست آوردید و دارایی‌های خود را افزایش دهید. اما خرید سخت‌افزارهای مربوط به استخراج بیت کوین باید با دقت بسیاری انجام شود، چرا که تهیه تجهیزاتی نامناسب با مصرف برق بالا و راندمان پایین، بازگشت سرمایه را به تعویق می‌اندازد و امکان سوددهی را کاهش می‌دهد.

توجه: این مطلب بصورت ریپورتاژ منتشر شده و بازی مگ هیچ دخل و تصرفی در آن نداشته و صحت یا عدم درستی آن را تایید یا تکذیب نمیکند.

قاسم ممتاز | 09/09/2023
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.