نویسنده: بازی مگ دوشنبه، 18 تیر 1403
ساعت 00:00

شبی به یاد ماندنی در باتومی با فواره های رقصان باتومی

0 از 5

باتومی‌ یکی از شهرهای ساحلی معروف و زیبای گرجستان است که جاذبه های گردشگری متعددی دارد. تفریحات شبانه باتومی برای گردشگران ایرانی بسیار جذاب است و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا با خرید بلیط هواپیما باتومی و رزرو یکی از بهترین هتل های باتومی مانند هتل نیو ویو باتومی (New Wave Hotel) به این شهر زیبا سفر کنند. یکی از تفریحات شبانه معروف باتومی، فواره‌های رقصانی است که با طراحی زیبای نور و رنگ، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در این مطلب قصد داریم درباره فواره رقصان باتومی و سایر تفریحات شبانه این شهر صحبت کنیم.

آشنایی با فواره‌های رقصان یکی از زیباترین تفریحات شبانه باتومی

فواره‌های رقصان باتومی یا Dancing Fountains Batumi یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری و تفریحات شبانه باتومی است که از سال 2009 در دریاچه‌ای به‌نام آرداگانی واقع در بلوار باتومی راه‌اندازی شده است.

هر روز بعد از غروب آفتاب این فواره‌های موزیکال فرانسوی اجرای خود را آغاز می‌کنند و همزمان با پخش موسیقی‌های مدرن در سبک‌های مختلفی مانند کلاسیک، راک و پاپ شروع به حرکت کرده و می‌رقصند.

در واقع این فواره‌ها یا نمایشگرهای آبی مسحورکننده، با تبدیل سبک‌های مختلف موسیقی به حرکت و نورهای زیبا و رنگارنگ، صحنه‌ چشم‌نواز و دلنشینی را ایجاد می‌کنند. فواره‌ها با ریتم موسیقی نوسان دارند و منظره رویایی ایجادشده توسط آن‌ها هر فردی را با هر سن‌وسالی به وجد می‌آورد. از معروف‌ترین موسیقی‌هایی که در رقص فواره‌های شبانه باتومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به سمفونی‌های بتهوون و زوربای یونانی اشاره کرد.

اگر برای اولین بار قصد سفر به گرجستان را دارید، حتما تماشای فواره‌های رقصان باتومی را از دست ندهید. بازدید از این فواره‌ها رایگان است و اجرای حرکات نمایشی زیبای آن‌ها هر روز از ساعت 20 شروع و در ساعت 24 تمام می‌شود‌.

images 1720339254 668a4b36d4370

معرفی سایر تفریحات شبانه جذاب باتومی

تفریحات شبانه باتومی فقط به تماشای فواره‌های رقصان این شهر ساحلی محدود نمی‌شود. زمانی که به باتومی سفر می‌کنید و در یکی از هتل های نزدیک به جاذبه های گردشگری این شهر مانند هتل نیو ویو باتومی مستقر می‌شوید، از تفریحات شبانه زیر نیز غافل نشوید:

تماشای مجسمه علی و نینو در زیر نور ماه

یکی از جاذبه های گردشگری مشهور باتومی که به‌عنوان نماد عشق شناخته می‌شود، مجسمه عاشقانه علی و نینو نام دارد. این مجسمه فلزی که با طراحی خاص و منحصربه‌فرد در سال 2010 توسط کوستیادزه مجسمه‌ساز معروف گرجستانی ساخته شده است، در پس زمینه دریای سیاه قرار دارد و حس عاشقانه را به ببیندگان القا می‌کند‌. این مجسمه‌ها در طول روز حرکتی ندارند و ثابت هستند؛ اما در شب با هم ادغام می‌شوند و در زیر نور مهتاب جلوه‌ بسیار زیبا و عاشقانه‌ای را برای بازدیدکنندگان خلق می‌کنند.

تماشای دلفین‌ها در تفرجگاه‌های ساحلی دریای سیاه

در کنار تفریحات شبانه‌ای مانند دیدن فواره‌های رقصان و مجسمه‌ علی و نینو، تماشای دلفین‌های دریای سیاه در تفرجگاه‌های ساحلی باتومی نیز از تفریحات شبانه پرطرف‌دار این شهر است. گردشگران از دیدن حرکات منحصربه‌فرد دلفین‌ها و گوش‌دادن به صداهای عجیبی که از آن‌ها در می‌آید، هیجان‌زده می‌شوند. گرفتن عکس‌های یادگاری از دلفین‌های باتومی، یکی از کارهای مورد علاقه گردشگران است.

شرکت در برنامه‌های جذاب نایت کلاب‌های شبانه

گردشگران علاقه‌مند به رقص و موسیقی می‌توانند در برنامه‌های جذابی که توسط نایت کلاب‌های شبانه باتومی برگزار می‌شود، لذت ببرند. در این نایت کلاب‌ها موسیقی‌های بسیار زیبا و هیجان‌انگیز پخش می‌شوند. از سایر برنامه‌های اجرایی نایت کلاب‌های شبانه می‌توان به اجرای زنده موسیقی، امکان استفاده از نوشیدنی‌های دست‌ساز، رقص‌های گروهی، رقص‌های محلی یا سنتی اشاره کرد. این نوع تفریحات شبانه، خستگی گشت‌وگذار در مناطق مختلف شهر و جاذبه های گردشگری آن در طول روز را برطرف می‌کند.

از تفریحات شبانه دیگر باتومی می‌توان مواردی مانند تماشای غروب خورشید در کنار ساحل، بازدید از میادین زیبای شهر در طول شب، خوردن چای و قهوه در کافی‌شاپ‌ها و تماشای مناظر شهر از نمای داخل تله کابین آرگو، تماشای شهر و گرفتن عکس‌های جذاب از داخل چرخ‌وفلک باتومی را نام برد.

images 1720339254 668a4b36da6ac

اقامت در هتل نیو ویو باتومی و لذت بردن از تماشای فواره‌های رقصان و سایر تفریحات شبانه

یکی از هتل‌ های معروف باتومی که موقعیت جعرافیایی مناسبی دارد و فاصله آن با فواره‌های رقصان، تفریحات شبانه و سایر جاذبه های گردشگری باتومی نزدیک است، هتل چهار ستاره نیو ویو باتومی نام دارد.

گردشگرانی که بخواهند به جاذبه های گردشگری و تفریحات شبانه دسترسی داشته باشند، معمولا این هتل را برای اقامت انتخاب می‌کنند‌. فاصله این هتل تا فرودگاه بین‌المللی باتومی 4 کیلومتر و با ایستگاه راه آهن این شهر 7.2 کیلومتر است.

تمام اتاق‌های موجود در هتل نیو ویو به امکاناتی رفاهی مانند حمام، دراور، یخچال، چای‌ساز، آباژور، میزتحریر، صبحانه، تلویزیون، یخچال، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی، سیستم تهویه مطبوع، اینترنت رایگان و ... مجهز هستند.

از خدمات این هتل نیز می‌توان به آسانسور، اتاق کشیدن سیگار، اتاق چمدان، صندوق امانات، خدمات ویژه معلولین، خشکشویی، خدمات خانه‌داری، پذیرش 24 ساعته، کافی‌شاپ، رستوران، پارکینگ،‌ سونا، استخر و ... اشاره کرد.

فلای تودی مرجعی آنلاین و معتبر برای خرید بلیط هواپیما باتومی و رزرو هتل باتومی

در این مطلب راجع‌به فواره‌های رقصان باتومی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پرطرف‌دارترین تفریحات شبانه این شهر صحبت کردیم و به معرفی سایر تفریحات شبانه موجود در این شهر پرداختیم‌. در ادامه یکی از هتل های نزدیک به تفریحات شبانه یعنی هتل نیو ویو باتومی را معرفی کردیم.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های باتومی به سایت فلای تودی، معتبرترین مرجع‌ آنلاین خدمات گردشگری ایران مراجعه کنید. در هر ساعت از شبانه‌روز در صورت دسترسی به یک لپ تاپ یا گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت می‌توان وارد سایت فلای تودی شد و مراحل خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باتومی را با چند کلیک ساده انجام داد. تیم پشتیبانی فلای تودی نیز به‌صورت شبانه‌روزی آماده‌ هستند تا پاسخگوی سوالات کاربران باشند.

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ  آگهی درج شده و بازی مگ در ارتباط با محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.