نویسنده: بازی مگ شنبه، 23 تیر 1403
ساعت 23:02

آیا اندونزی ویزا می‌خواهد

0 از 5

اندونزی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. سرزمینی که از جزایر بکر و طبیعت منحصربه‌فرد تا سواحلی که نمونه‌اش را جای دیگری نخواهید یافت، از آتشفشان تا زندگی روزمره پرجنب‌و‌جوش، از غذاهایی که قبلا تست نکرده‌اید تا اژدهای حیرت‌انگیز کومودو همه‌چیز را برای یک سفر بی‌نظیر در خود جای داده است. ماجراجویی در این سرزمین متفاوت و پر جاذبه چیزی نیست که به‌همین راحتی‌ها از دست بدهید. برای کشف این سرزمین زیبا و دیدنی مثل همیشه به یک برنامه‌ریزی اولیه، شناخت جاذبه‌ها، ویزای اندونزی و بستن چمدان‌ها نیاز دارید.

ویزای اندونزی شرایط و هزینه‌ها

آیا برای سفر به اندونزی کشور هزار جزیره نیازی به ویزا دارید؟ بله. ایرانی‌ها برای سفر به این سرزمین شگفت‌انگیز باید ویزا داشته باشند. هر چند باید بدانید که اندونزی برای دادن ویزای توریستی زیاد سخت‌گیر‌ نیست و مسیر دشوار و زمان‌بری را در پیش ندارید. پس همین اول باید تاکید کنیم که گرفتن ویزای اندونزی اصلا سخت نیست. با وجود این اخذ ویزای این کشور نیازمند مدارک و شرایطی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. به‌طور کلی اندونزی 4 نوع ویزا دارد، که شامل این موارد است؛

  • ویزای توریستی
  • ویزای کاری
  • ویزای تجاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ورزشی

شما برای سفر و گشت‌وگذار در این سرزمین زیبا باید ویزای توریستی داشته باشید.

ویزای توریستی اندونزی

ویزای توریستی همان‌طور که پیداست به شما اجازه می‌دهد برای تفریح به این کشور وارد شوید. شرایط این ویزا به ‌این‌صورت است که دارنده آن می‌تواند هر سه ماه یک‌بار به مدت 14 روز با هدف تفریح و گردشگری در این کشور اقامت داشته باشد. البته در صورت تمایل و واجد شرایط‌بودن افراد این ویزا می‌تواند برای مدت 30 تا 60 روزه هم صادر شود. نکته‌ای که وجود این است که شما نمی‌توانید با ویزای توریستی اندونزی به‌صورت مستقیم وارد پایتخت شوید.

بنابراین اگر قصد دارید در این سفر از جاکارتا این پایتخت شلوغ و پرجنب‌و‌جوش 10 میلیون نفری دیدن کنید و به تماشای جابه‌های محبوبی مانند کوه برومو، پارک ملی زیبای اندونزی، معماری زیبای محله داچ و کافه‌های سرشار از زندگی فتهیلاه بروید و مناظر حیرت‌انگیز آتشفشان جاکارتا در غروب خورشید را تماشا کنید، باید ابتدا با ویزای توریستی وارد بالی شده و سپس از بالی به جاکارتا سفر کنید.

از لحاظ نوع صدور ویزای اندونزی به دو شکل فرودگاهی و معمولی صادر می‌شود. مسافران غیر ایرانی می‌توانند با همراه داشتن پاسپورت معتبر و در بدو ورود به هر یک از فرودگاه‌های این کشور برای اخذ مهر ویزای فرودگاهی اقدام کنند. ایرانی‌ها برای سفر به اندونزی و دریافت ویزای توریستی این کشور باید از طریق سفارت اندونزی در تهران اقدام کنند.

کدام ویزای توریستی مناسب شماست

ویزای توریستی اندونزی هم شامل ویزای توریستی یک‌بار ورود و ویزای چند بار ورود توریستی است. ویزای یک‌بار ورود در واقع به شما اجازه اقامت 60 روزه را در این کشور می‌دهد و در صورت تمایل شما تا 30 روز قابل تمدید است. این ویزا از زمان صدور سه ماه اعتبار دارد و شما می‌توانید در این مدت برای سفر و گشت‌و‌گذار در جاذبه‌های منحصربه‌فرد این کشور اقدام کنید. درحالی‌که با ویزای توریستی چند بار ورود اندونزی می‌توانید هر تعداد باری که بخواهید و هر بار به مدت 60 روز در این کشور اقامت کنید.

اعتبار کلی ویزای چندبار ورود اندونزی یک‌سال است و بعد از اتمام این مهلت یک‌ساله قابل تمدید نیست. ویزای توریستی اندونزی به شکل لیبل‌دار صادر می‌شود و هزینه آن 115 دلار است. منظور از ویزای لیبل همان برچسبی است که سفارت روی پاسپورت افراد می‌چسباند تا اجازه ورود به مقصد را داشته باشند. توجه داشته باشید که مسافران باید قبل از اتمام ویزای توریستی خاک اندونزی را ترک کنند و در غیر این‌صورت مشمول جریمه‌های سنگینی خواهند شد.

images 1720512410 668cef9ace041

برای ویزای توریستی اندونزی چه مدارکی نیاز داربد

برای دریافت ویزای توریستی باید مدارک مورد نیاز زیر را به‌همراه فرم‌های تکمیل شده به سفارت تحویل دهید.

  • اصل گذرنامه یا پاسپورت با اعتبار بیش‌از 6 ماه با حداقل دو صفحه بدون خط‌خوردگی و مهر
  • اسکن یا کپی رنگی از صفحه اول پاسپورت
  • بلیط رفت‌و‌برگشت پرواز
  • واچر هتل محل اقامت در مدت سفر
  • دو قطعه عکس رنگی 6*4 زمینه سفید جدید
  • بیمه مسافرتی به مبلغ حداقل 10 هزار دلار آمریکا
  • نامه تمکن مالی 
  • پرکردن فرم تقاضای ویزا اندونزی
  • کپی کارت ملی و شناسنامه

همچنین برای دریافت ویزای توریستی مولتی یا چندبار ورود نیز به این مدارک نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت یا گذرنامه با حداقل 18 ماه اعتبار
  • واچر بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما
  • نامه تمکن مالی با حداقل 45 میلیون تومان موجودی
  • واچر محل اقامت (هتل یا آپارتمان اجاره‌شده برای مدت اقامت)
  • فتوکپی صفحه اول و آخر پاسپورت

فراموش نکنید که ویزای توریستی اندونزی چه به‌صورت تکی و چه گروهی در حال حاضر به صورت الکترونیکی (E-visa) هم صادر می‌شود و برای دریافت این ویزا باید از طریق یک آژانس توریستی معتبر اقدام کنید.

images 1720512410 668cef9ad763a

ساده‌ترین روش اخذ ویزای توریستی اندونزی با فلای تودی

سفر به اندونزی از آن سفرهایی است که هرگز فراموش نخواهید کرد. یک کشور پر جاذبه با مردمی مهربان که خاطرات فراموش‌نشدنی را برای شما به یادگار خواهند گذاشت. برای این سفر خاطره‌انگیز و دریافت ویزای اندونزی مثل همیشه می‌توانید روی فلای تودی حساب کنید. در حال حاضر، با فلای تودی امکان دریافت خدمات ویزای توریستی به تمامی مقاصد گردشگری آسیایی، اروپایی، کانادا و آمریکا را از طریق سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی دارید.

کافیست مدارک و فرم‌های درخواست خود را به کارشناس فلای تودی ارسال کنید تا بقیه اقدامات لازم مانند گرفتن وقت سفارت، ارسال مدارک برای کنسولگری و ...برای شما انجام شود. از این‌جا به‌بعد همه‌چیز به عهده کارشناسان فلای تودی است. شما برنامه‌ریزی کنید، چمدان‌ها را ببندید و منتظر خبر کارشناسان برای مراجعه به سفارت و انگشت‌نگاری باشید. بقیه کارها را فلای تودی انجام می‌دهد تا شما بدون نگرانی ویزا بگیرید، سفر کنید و خاطرات به‌یادماندنی بسازید. پس فرصت دیدن سرزمین جاذبه‌های عجیب‌و‌غریب را از دست ندهید، همین حالا برنامه‌های سفر اندونزی را مشخص کنید و با فلای تودی تماس بگیرید.

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ  آگهی درج شده و بازی مگ در ارتباط با محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.