نویسنده: Matin سه شنبه، 02 آبان 1402
ساعت 10:09

تصور یک بازی ارباب حلقه‌ها در سبک سولزلایک!

0 از 5

اگرچه ممکن است یک بازی ویدئویی از The Lord of the Rings در سبک Soulslike تایید نشود، بسیاری از طرفداران معتقدند که این یک قدم منطقی برای صنعت بازی‌های ویدئویی به دلایل متعدد است.

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر عناوین بسیاری از سری بسیار تحسین شده Soulsborne یا Soulslike از کمپانی FromSoftware در بازی‌های ویدئویی الهام گرفته‌اند. از عناوینی که قرار است در آینده عرضه شوند مانند Lies of P با الهام از پینوکیو گرفته تا نسخه‌های عرضه شده در گذشته مانند Star Wars Jedi: Fallen Order، هر عنوان Soulslike اغلب با اضافه کردن پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد جالب، خود را از سایر عناوین متمایز می‌کند، اما بسیاری از آن‌ها ویژگی‌های مشابهی مانند مبارزه چالش برانگیز، طراحی در سطح پیچیده، و روش‌های مختلف برای ساخت شخصیت بازیکن دارند. در حال حاضر، IPهای زیادی وجود دارند که می‌توانند به خوبی با این ژانر مطابقت داشته باشند، اما یکی از آن‌ها که به نظر می‌رسد انتخاب برجسته ای باشد، ارباب حلقه‌ها است.

هنوز هیچ خبری از عنوانی Soulslike بر اساس ارباب حلقه‌ها تائید نشده است، اما اگر ماجراجویی فانتزی و دنیای باز Elden Ring به گیمرها چیزی فراتر از نحوه شکست دادن یک Blade of Miquella خاص را آموخته باشد، این است که جهان Tolkien در این ژانر رشد می‌کند. با وجود افسانه‌های تثبیت شده زیادی برای کاوش، شخصیت‌هایی که می‌توان در قالب آن‌ها بازی کرد و یا با آن‌ها ملاقات کرد، و دشمنانی که می‌توانند باس فایت‌های بسیار چالش برانگیز و الهام بخشی را ایجاد کنند در مجموعه ارباب حلقه‌ها، اگر قرار باشد اقتباسی Soulslike از این مجموعه ساخته شود، به پروژه موفقی تبدیل می‌شود.

2

چیزهایی که یک اقتباس Soulslike از ارباب حلقه‌ها می‌تواند از بازی‌های Soulsborne قرض بگیرد

دلایل زیادی وجود دارد که چرا سری Soulsborne از کمپانی FromSoftware موفقیتی باورنکردنی داشته است. این موفقیت چه به خاطر باس فایت‌هایی مانند Margit the Fell، Orphan of Kos، و یا Sword Saint Isshin باشد که مسبب بسیاری از لحظات تجربه بازی با خشم بوده‌اند، و یا ساختمان دنیای غنی که با هنر خالق این مجموعه Hidetaka Miyazaki در تمام قسمت‌های آن قرار گرفته است، طرفداران از زمان انتشار عنوان Demon's Souls در سال 2009، عناوین FromSoftware را به شدت ستایش کرده‌اند. پس منطقی است که یک بازی ویدئویی از ارباب حلقه‌ها، در سبک Soulslike، توسعه یابد و از بسیاری از چیزهایی که باعث می‌شود سری Soulsborne انقدر موفق باشد، برای افزایش شانس موفقیت خود الهام بگیرد.

اولین و محتمل‌ترین ویژگی که این بازی ویدئویی ارباب حلقه‌ها می‌تواند از این مجموعه قرض بگیرد، مبارزه چالش برانگیزی است که در فرنچایز Soulsborne به نمایش گذاشته شده است. در حالی که فیلم‌ها، رمان‌ها و سریال‌های تلویزیونی ارباب حلقه‌ها می‌توانند شخصیت‌های اصلی را نشان دهند که با صدها Uruk بدون کوچک‌ترین خراشی مبارزه می‌کنند، نیروهایی در Middle Earth وجود دارند که شکست دادن آن‌ها یک چالش بزرگ است، از جمله شخصیت‌های منفی بزرگی مانند Morgoth و Sauron. احتمال دارد استفاده از شخصیت Sauron در ورژن Soulslike ارباب حلقه‌ها به‌عنوان یک باس فایت صرفاً به خاطر شخصیت کاملاً شرورش ممکن نباشد، اما او قبلاً این نقش را به خوبی ایفا کرده است. حتی اگر قرار نباشد Sauron در بازی حضور داشته باشد، چالشی که می‌تواند به همان اندازه برای بازیکنان عظیم باشد، مطمئناً می‌تواند لحظاتی حماسی را در مواجهه با باس فایت‌ها ایجاد کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بالقوه که ورژن Soulslike ارباب حلقه‌ها می‌تواند داشته باشد، جهان باز است. جهان‌های باز مطمئناً منحصر به بازی‌های Soulsborne نیستند و از این مکانیک فقط در جدیدترین بازی این مجموعه یعنی Elden Ring استفاده شده است، اما باز هم مکانیکی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند تجربه یک بازی ویدئویی از ارباب حلقه‌ها را بهبود بخشد. به ویژه اگر ورژن Soulslike ارباب حلقه‌ها بتواند حس مقیاسی را که Lands Between در Elden Ring به مخاطب القا می‌کند را به همان درستی منتقل کند بسیار موفقیت آمیز خواهد بود. در این عنوان، Lands Between مکان‌های چشم‌گیر و دنیای گسترده‌ای دارد، ویژگی که بازی‌های قبلی ارباب حلقه‌ها به آن پرداخته‌اند، اما هنوز فضای زیادی برای ساختن نسخه‌ای چشم‌گیر و جهان باز از آثار Tolkien وجود دارد که می‌توان ساعت‌ها آن را کاوش کرد.

همچنین استفاده از ویژگی خلق شخصیت در ارباب حلقه‌های Soulslike جالب خواهد بود. دوباره اشاره می‌کنم، که خلق شخصیت یک ویژگی انحصاری از مجموعه Soulsborne نیست، اما طرفداران عناوین FromSoftware اغلب آن را بخش مهمی از این بازی‌های ویدئویی می‌دانند. طرفداران Elden Ring از استفاده از ویژگی خلق شخصیت برای ساختن Tarnished مختص به خود لذت می‌بردند. از شخصیت‌های جدی گرفته تا حواس پرت، شخصیت‌های مختلف Elden Ring کمک می‌کنند تا حس تنوع به تجربه بازی هر یک از طرفداران داده شود. در بازی ارباب حلقه‌ها، استفاده از این ویژگی می‌تواند به این معنا باشد که به بازیکنان اجازه داده می‌شود تا شخصیت خود را از بین نژادهای مختلف Middle Earth انتخاب کنند و آن‌ها می‌توانند به عنوان جن، انسان، کوتوله و یا هابیت در این سرزمین فانتزی بگردند.

آنچه که ورژن Soulslike ارباب حلقه‌ها می‌تواند از سایر اقتباس‌های این مجموعه بیاموزد

 3

اقتباسی از ارباب حلقه‌ها

در طول سال‌ها تعداد زیادی بازی‌های ویدئویی اقتباس شده از مجموعه ارباب حلقه‌ها عرضه شده‌اند و یک ورژن Soulslike بالقوه می‌تواند چیزهای زیادی از آن‌ها و همچنین سری Soulsborne بیاموزد. عناوین Middle-earth: Shadow of Mordor و Middle-earth: Shadow of War هر دو به بازیکنان یک تجربه جهان باز دادند، ویژگی که همان‌طور که گفته شد، یک Soulslike بالقوه می‌تواند بر پایه آن ساخته شود. عنوان Middle-earth: Shadow of War همچنین Mountهایی را معرفی کرد که برای عبور از هر دنیای بازی بزرگی حیاطی هستند و همچنین به بازیکنان اجازه می‌دهند در نبردهای بزرگ بر فراز قلعه‌های Mordor شرکت کنند.

مجموعه The Rings of Power، علی‌رغم واکنش شدید برخی از طرفداران ارباب حلقه‌ها، توسط بسیاری به دلیل رویکرد سینمایی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است، زیرا این سریال به Middle Earth بودجه کافی برای طراحی صحنه و محیط مناسب این مجموعه را داده است، رویکردی که یک اقتباس در قالب بازی ویدئویی نیز باید داشته باشد. مجموعه The Rings of Power همچنین توانسته است داستانی را روایت کند که تا حدودی از فیلم‌های ارباب حلقه‌ها جدا شده است، رویکردی که برای برخی بحث برانگیز بوده است، اما نشان می‌دهد که در این دنیا ناحیه‌های زیادی خارج از آنچه که طرفداران Tolkien ممکن است از آن آگاه باشند، وجود دارد.

این بدان معناست که ورژن Soulslike ارباب حلقه‌ها می‌تواند کاملاً به خودی خود بدرخشد، بدون استفاده از بسیاری از ویژگی‌هایی که پیوند آن با اقتباس‌های قبلی ایجاد می‌کرد. از آن جایی ک مجموعه The Rings of Power، نگاهی به عصر دوم Middle Earth به بینندگان می‌دهد و کتاب‌ها و فیلم‌های ارباب حلقه‌ها حول محور عصر سوم هستند، یک بازی ویدئویی  که در دوران اول صحنه اتفاق می‌افتد می‌تواند توسعه‌ی جالبی باشد، که چیزی که طرفداران قبلاً فقط در صفحه کتاب با آن رو به رو شده‌اند را تجسم می‌بخشد. با توجه به اینکه گروه Embracer حقوق بازی‌های ویدئویی ارباب حلقه‌ها را از آگوست امسال در اختیار دارد، احتمالاً به زودی پروژه‌های جدیدی از این مجموعه در راه خواهند بود.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 24/10/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.