نویسنده: حمیدرضا جمعه، 06 مهر 1403
ساعت 07:46

نگاهی به سیستم پیشرفته پرستیژ Ara: History Untold

5 از 5

بازی "Ara: History Untold" مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد را به بازیکنان ارائه می‌دهد، اما کسانی که آن را بازی می‌کنند احتمالاً بیشتر به دنبال راه‌های پیروزی هستند تا هر چیز دیگری. نکته جالب اینجاست که شرایط پیروزی در "Ara: History Untold" به سیستم منحصربه‌فرد «پرستیژ» آن مربوط می‌شود که به عنوان یکی از بهترین ویژگی‌های این بازی شناخته می‌شود.

سایت GameRant فرصتی داشت تا با Gabriela Leskur، سرپرست روایت و تجربه، Dan Baker، معمار ارشد گرافیک، و Matt Turnbull، تهیه‌کننده اجرایی در بخش انتشار استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس، درباره‌ی سیستم پرستیژ "Ara: History Untold" صحبت کند. در این مصاحبه، توسعه‌دهندگان جزئیات زیادی را درباره‌ی این سیستم و چگونگی فراهم کردن آزادی عمل برای بازیکنان به روش‌های مختلف، فاش کردند.

boudicca in ara history untold

سیستم پرستیژ "Ara: History Untold" سبک‌های بازی متنوع را ترویج می‌دهد

سیستم پرستیژ "Ara: History Untold" به دلیل توانایی تغییر‌دهنده‌ی بازی و فراهم آوردن سطح بی‌سابقه‌ای از آزادی در یک بازی 4X، یکی از ویژگی‌های برجسته آن محسوب می‌شود. در نهایت، سیستم پرستیژ راه پیروزی بازیکنان در بازی است و مشابه سیستم امتیاز پیروزی در بازی رومیزی "Settlers of Catan" عمل می‌کند. هنگامی که از لسکور درباره‌ی سیستم پرستیژ در "Ara: History Untold" سؤال شد، او پاسخ داد:

«فکر می‌کنم نکته جالبی که در سیستم پرستیژ "Ara" وجود دارد این است که بازیکنان را مجبور به استفاده از یک سبک بازی خاص نمی‌کند. شما می‌توانید در زمینه‌های متنوعی پرستیژ کسب کنید و این بازتابی از آن چیزی است که ما اغلب در مورد کشورهایی که در طول زمان دوام آورده‌اند، می‌بینیم. آنها ممکن است در یک دوره زمانی به خاطر یک دستاورد خاص شناخته شده باشند و در آینده به نوع جدیدی از پرستیژ و شهرت جهانی دست پیدا کرده‌اند.»

بنابراین، سیستم پرستیژ "Ara: History Untold" بازی را از جهات مختلفی برای بازیکنان باز می‌کند و تنوع سبک‌های بازی آن احتمالاً باعث جذب بازیکنان متنوعی نیز خواهد شد. بازیکنان حرفه‌ای‌تر ممکن است ترجیح دهند با فتح نظامی در "Ara: History Untold" پیروز شوند، در حالی که بازیکنان عادی ممکن است بیشتر به سمت پیشرفت‌های تکنولوژیک یا کاوش جهان گرایش پیدا کنند. معمولاً بازی‌های 4X به دلیل محدودیت‌های زیاد، جذابیت کافی برای بازیکنان مختلف ندارند، که این موضوع سیستم پرستیژ "Ara" را به یکی از ویژگی‌های تعیین‌کننده آن تبدیل می‌کند. در همین راستا، بیکر افزود:

«یکی از مشکلاتی که ممکن است در یک بازی 4X رخ دهد این است که شما در تله‌ای گرفتار می‌شوید که در حال بازی کردن هستید و ناگهان متوجه می‌شوید که به خاطر جنگی که از آن خبر نداشتید، شکست خورده‌اید یا همه به شما رأی مخالف داده‌اند چون رنگ پوست‌تان سبز است. ما می‌خواستیم از این شرایط دوتایی که تنها یک نتیجه دارد، اجتناب کنیم.»

ferris wheel in ara history unto

شرایط دوتایی در بازی‌های 4X به ندرت رخ می‌دهند هستند و بازیکنان را محدود می‌کنند، اما سیستم پرستیژ "Ara" این محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد و مسیرهای مختلفی را به بازیکنان ارائه می‌دهد. سیستم پرستیژ "Ara" دارای چندین دسته‌بندی است — نظامی، تجارت، حکومت، دین، فرهنگ، علم، صنعت و تأثیرگذاری — که هر کدام تمرکز خاص خود را دارند. مثلاً، دسته‌بندی فرهنگ به خلق شاهکارهای هنری و ادبی مربوط می‌شود، در حالی که علم به تحقیق و پژوهش در زمینه تکنولوژی‌ها می‌پردازد. انعطاف‌پذیری این سیستم زمانی به اوج خود می‌رسد که یک بازیکن، به عنوان مثال، می‌تواند با جمع‌آوری ثروت بیشتر از کسی که از طریق نیروی نظامی دیگر کشورها را فتح کرده، پیروز شود. برای جمع‌بندی نظر توسعه‌دهندگان در مورد آزادی عملی که سیستم پرستیژ "Ara" ارائه می‌دهد، ترنبل گفت:

«ساختار مراحل همراه با تنوع ویژگی‌های رهبران به این معناست که حتی اگر شما یک رهبر و یک ملت را از ابتدا تا انتهای بازی هدایت کنید، استراتژی شما می‌تواند همچنان تغییر کند. شما می‌توانید سیستم پرستیژ را کاوش کنید و همچنان از تغییر روش بازی خود لذت ببرید و روش‌های مختلفی را برای بازی امتحان کنید.»

بازی "Ara: History Untold" پر از ویژگی‌های جذاب است، اما سیستم پرستیژ آن در میان بقیه برجسته‌تر است. به نظر می‌رسد بازیکنان با سبک‌های بازی مختلف می‌توانند از آنچه "Ara" ارائه می‌دهد، لذت ببرند.

حمیدرضا | مقالات | 27/09/2024
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.