نویسنده: حمیدرضا جمعه، 06 مهر 1403
ساعت 07:26

Squirrel With a Gun عنوانی بدیع در سبک پلتفرمر

5 از 5

بازی Squirrel With a Gun دقیقاً همان چیزی است که از نامش انتظار می‌رود؛ بازیکنان نقش سنجابی را بازی می‌کنند که اسلحه حمل می‌کند. در حالی که توسط مأموران سیاه‌پوش تعقیب می‌شود، سنجاب به دنبال بلوط‌ها می‌گردد و در همین حین هلیکوپترهای تهاجمی را سرنگون می‌کند و انسان‌های بی‌پناه را برای بدست آوردن بلوط‌های بیشتر، غارت می‌کند.

Dan DeEntremont، توسعه‌دهنده‌ی بازی Squirrel With a Gun، در گفت‌وگویی با سایت GameRant توضیح داده که چه چیزی این بازی مستقل را از سایر بازی‌های مشابه مانند "Goat Simulator" متمایز می‌کند؛ تفاوت اصلی این است که Squirrel With a Gun در نهایت یک بازی پلتفرمر است.

untitled design 95 2

اکشن هیجان‌انگیز

به لطف قوانین فیزیک سلاح‌ها در بازی Squirrel With a Gun، نیروی شلیک می‌تواند باعث شود که اجسام سبک در جهت مخالف پرتاب شوند. البته این نیروها به صورت اغراق‌آمیزی طراحی شده‌اند، اما به سنجاب این امکان را می‌دهند که خود را به هوا پرتاب کند. DeEntremont توضیح داده که این مکانیک اصلی گیم‌پلی بازی است و از دیدگاه طراحی، بسیاری از قابلیت‌های سنجاب را فراهم می‌کند.

او می‌گوید: «می‌توانم بگویم بازی کمی به جنبه‌های پلتفرمینگ و پازلی هم تمایل دارد... به طور کلی، حدود هفت یا هشت نوع اسلحه در بازی وجود دارد که سنجاب می‌تواند از نیروی لگد آنها برای پرتاب خودش به مسافت‌های دورتر استفاده کند و مثلاً شکاف‌های بزرگ را بپیماید. هر اسلحه توانایی خاصی در تغییر پلتفرمینگ دارد: مثلاً یک اسلحه‌ی نیمه‌خودکار داریم که وقتی آن را رو به پایین شلیک می‌کنی، مثل جت‌پک عمل می‌کند و سنجاب را به این‌طرف و آن‌طرف می‌برد تا زمانی که خشاب تمام شود.»

هر کدام از اسلحه‌های متنوع بازی ویژگی‌های خاص خود را در هنگام پرواز با استفاده از نیروی لگد دارند. به عنوان مثال، راکت‌انداز می‌تواند سنجاب را به آسمان بفرستد، در حالی که نارنجک‌انداز به عنوان وسیله‌ای برای پرواز چندان مفید نیست. این تنوع به سنجاب امکان می‌دهد تا چالش‌های مختلف پلتفرمینگ را پشت سر بگذارد و به مناطق سخت‌دسترس در دنیای بازی دسترسی پیدا کند.

این چالش‌ها تنها به جمع‌آوری بلوط‌ها، از جمله بلوط‌های طلایی باشکوه، محدود نمی‌شود بلکه ممکن است به کمک کردن به انسان‌های محله نیز منجر شوند. البته سنجاب می‌تواند با استفاده از مجموعه تسلیحات چشمگیر خود، از انسان‌ها بلوط طلب کند، اما آنها نیز مأموریت‌هایی با پاداش‌هایی برای سنجاب ماجراجو ارائه می‌دهند.

DeEntremont وعده‌ی مبارزه با مأموران، تانک‌ها و هلیکوپترهای تهاجمی را می‌دهد؛ چیزی که قطعاً طرفداران بازی‌های هرج‌ومرج حیوانات را جذب خواهد کرد. علاوه بر این، بازی دارای کات‌سین‌ها، مبارزات با غول‌ها و یک روایت غیررسمی است.

squirrel with a gun trash can

چرا یک سنجاب اسلحه دارد؟

داستان با دویدن یک سنجاب در یک پناهگاه مخفی زیرزمینی شروع می‌شود تا زمانی که او به چیزی برمی‌خورد که DeEntremont آن را به شوخی thingamajic توصیف می‌کند که شبیه به یک بلوط طلایی است. از آنجا که او یک سنجاب است، طبیعتاً آن بلوط را می‌دزدد و مأموران مرموز سیاه‌پوش – یا همان مأموران – تلاش می‌کنند تا سنجاب را دستگیر کنند و آن شیء گمشده‌شان را پس بگیرند.

او چیزی می‌بیند که از نظرش شبیه به یک بلوط طلایی است، سپس آن را برمی‌دارد و بعدش توسط این مأموران مخفی در بقیه‌ی بازی تعقیب می‌شود – و به همین دلیل، مجبور است از خودش دفاع کند... سنجاب آن را می‌قاپد و بعد مأموران سر می‌رسند و از این قضیه خوشحال نیستند، پس در تمام بازی او را تعقیب می‌کنند تا یا آن شیء را پس بگیرند یا شاید هم کمی از او انتقام بگیرند.

وقتی از DeEntremont پرسیده شد که آیا سایر بلوط‌های طلایی بازی نیز همین چیزمیزهای خاص هستند، او با قاطعیت پاسخ داد: «شاید باشند!» اما برای سنجاب، آنها فقط بلوط هستند و البته درخشان. آنها به عنوان آیتم‌های قابل جمع‌آوری و انگیزه‌ای برای کاوش عمل می‌کنند، و همچنین دلیلی برای تعقیب شدیدتر سنجاب توسط مأموران.

لحن کمدی که در بازی‌های این سبک رایج است، کاملاً در اینجا حضور دارد. مثلاً در یکی از صحنه‌های بازی، سنجاب سر یکی از مأموران را داخل لوله‌ی اسلحه‌اش فرو می‌کند. یکی دیگر از عناصر خنده‌دار بازی که DeEntremont به آن پرداخته، سنجاب‌های گاوچران است.

او همچنین به یک "لباس بمب" اشاره کرد که شامل یک لباس و کلاه‌خود است که به سنجاب اجازه می‌دهد در میان مین‌های زمینی بدود، و در تمام این مسیر به شکل عروسک پارچه‌ای پرت می‌شود. بازی هیچ‌گاه خود را جدی نمی‌گیرد، که این ویژگی مهمی در بازی‌های این سبکی است، اما در عین حال، ساختار و داستان قوی تری نسبت به بازی‌های معمول این سبک دارد.

حمیدرضا | مقالات | 27/09/2024
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.