نویسنده: محمد مهدی دیناروند جمعه، 26 مرداد 1403
ساعت 16:24

5 عنوان ویدیو گیمی که با احساسات شما سروکار دارند ! مطلب ویژه

0 از 5

در تجربه بازی های ویدیویی گاهی باید از تجربه های پر سر و صدا و اکشن فاصله گرفت، ذهن را آرام کرد و به سمت بازی هایی رفت که احساسات مارا درگیر می‌کنند.

گاهی باید به قلب و احساس فرصت و فضا داد تا خود به تنهایی تصمیم بگیرند و عمل کنند، در مقاله امروز به معرفی پنج عنوان می‌پردازیم که احساسات شما را هدف می‌گیرند.

tellmewhy 

Tell Me Why

 

  Tell me why  توسط فلورنت گیوم ( Florent Guillaume ) کارگردانی شده و توسط کمپانی Dontnod در 3 اپیزود منتشر شده است.

داستان بازی مربوط به یک خواهر و برادر ( تایلر و آلیسون ) است که پس از سالها برای حل مشکلات و خاطرات تلخ گذشته به خانه مادری خود در شهر کوچکی در ایالت آلاسکا بازمی‌گردند، جایی که گمان می رود، مادر آنها دست به خودکشی زده است.

آنها به وسیله یک قدرت ماورایی به خاطرات یکدیگر سفر می‌کنند و آنها را تجربه می‌کنند و همین مسئله باعث حل معماهای بازی می‌شود.

در طول بازی تقابل اشتباهات گذشته و انتخاب های درست فضایی جذاب را برای پلیر به وجود می‌آورد و روندی جذاب و متنوع در موقعیت های مختلف شکل می‌دهد.

بازی در 3 اپیزود در بازه زمانی مختلف عرضه شده است و اکنون قابل تجربه است.

روایت داستان بازی و همراه شدن آن با محیط بازی و همچنین اکت های شخصیت های بازی باعث می‌شود در روند آن احساسات بازیکن به طور کامل درگیر شود و در پایان بازی تجربه ای خوشایند برای پلیر به یادگار خواهد گذاشت .

 

 

Inside Gmae

 

 Inside

 

شاید به تا حال اسم آرمان شهر به گوشتان خورده باشد، جهانی که بی عیب و رویایی است، اما در واقعیت اینطور نیست و اثری جز خرابی نخواهد داشت.

آرنت جنسن، بازی را در این فضا دنبال می‌کند در طول بازی شما شاهد هیچگونه دیالوگی نخواهید بود، تنها موسیقی متن، افکت های صوتی و اکت های شخصیت اصلی داستان است که شمارا تحت تاثیر قرار می‌‌دهد، بازی در یک فضای تاریک و مرده روایت می‌شود .

شخصیت اصلی بازی، در جریان بازی مدام در حال فرار از دست نیروهایی است که در حال دستگیری سایر افراد و ساماندهی آن ها هستند، در بازی و در برخی اوقات شاهد معماهای کوچکی خواهید بود که تجربه کردن آنها خالی از لطف نیست.

آرنت جنسن سعی کرده در طول بازی با ترکیب عناصر تصویری و صوتی مختلف ذهن و نگاه پلیر را مجذوب خود می‌کند، روند بازی به صورت تک خطی روایت می‌شود، اما این روایت تک خطی به واسطه خلاقیت کارگردان و طراحان بازی هرگز حوصله سربر نخواهد بود .

 

life is strange

 

Life is Strange

 

Life is Strange ساخته رائول باربت، آغاز کننده سبک داستانی تعاملی در دنیای ویدیو گیم است، سبک روایت و تجربه داستان بازی توسط پلیر سبک نوینی است و طراحان بازی سعی کرده اند تا بازیکنان بیشترین حس نزدیکی ممکن را با شخصیت اصلی داستان احساس کنند.

مکس شخصیت اصلی داستان، دختری گوشه گیر است که با دنیای اطراف خود ارتباط چندان خوبی ندارد، اما در درون خود دنیایی وسیع نهفته است و این دنیای وسیع درون او آغاز کننده داستان بازی و شروع ماجرا مکس است .

شروع جریان بازی در دل طوفان رقم می‌خورد، جایی که مکس در تلاش برای نجات خود از طوفان به یک ساختمان پناه می‌برد .

سفر در زمان، توانایی ماورایی مکس است که داستان بازی حول محور آن در جریان است، همه عناصر بازی از روایت داستان گرفته تا موسیقی متن آن و همچنین وقایعه ای که در دل داستان بازی رخ می‌دهد دست به دست هم داده اند تا شمارا میخکوب و محکوم به ادامه بازی کنند.

به طور کلی تجربه کردن بازی Life is Strange تجربه قابل قبول و خوبی خواهد بود که شمارا پشیمان نخواهد کرد .

 

spiritfarer ios android netflix launch

 

 Spiritfarer

 

Spiritfarer یک تجربه جدید با ایده ای نو برای شما خواهد بود، بازی مستقل که در بطن روایت های خود تجربه ای سرشار از احساس و حال خوب قرار داده است.

شما در این بازی نقش Stella را بر عهده دارید، شخصیتی که بهمراه گربه خود مسئول انتقال ارواح به دنیای مردگان است، بازی حول محور ایجاد ارتباط جریان دارد، با دیگران ملاقات کنید، با آنها به گردش بروید و از همه مهمتر از آنها مراقبت کنید.

طراحی گرافیک بازی بوسیله دست انجام گرفته است و به همین دلیل شکلی شبیه کارتون های دوران بچگی خواهد داشت که حس خوبی به پلیر منتقل می‌کند .

جزئیات بازی به گونه ای کار شده است، که پلیر هیچگاه حین تجربه بازی احساس خستگی نخواهد کرد، در طول انجام بازی و تسک های آن همواره جزئیات جدیدی وجود دارد تا نهایت لذت را از تجربه بازی برای شما به ارمغان بیاورد .

 

 

arise

 

 Arise: A Simple Story

 

در سال های پایانی عمر، مرور خاطرات گذشته امری طبیعی است، Arise داستان پیرمردی است که پس از پایان عمر خود خاطرات عاشقانه گذشته خود را به یاد می آورد.

در تجربه این اثر، شما خاطرات گذشته را از نو زندگی خواهید کرد، از اولین مرحله بازی تا اخرین مرحله بازی و زمان رسیدن دوباره به معشوق، موسیقی متنی شاهکار شما را همراهی خواهد کرد.

موسیقی متن این اثر، آن را به یک اثر هنری واقعی که سرشار از هنر و داستان سرایی است تبدیل کرده .

 خط داستانی بازی، طراحی گرافیکی آن، موسیقی متن و صداگذاری خلاقانه آن  دست به دست هم داده اند تا یک اثر شاهکار را به ما تحویل دهند.

سیستم بازی به گونه ای طراحی شده تا شما بتوانید از یک پلیر دوم نیز استفاده کنید و با دوستان خود نیز این اثر را تجربه کرده و لذت ببرید .

اگر به دنبال عنوانی هستید که به شما حال خوب تزریق کند، این بازی برای شماست.

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.