نویسنده: Maysam Ghorbani پنج شنبه، 25 آذر 1389
ساعت 21:00

روش آپدیت Doungle های 2چراغ

0 از 5

روش آپدیت دانگل های 2 چراغ

به نام خدا

مقدمه :

قبل از شروع مقاله دوستان باید بدونند که این مقاله برای پشتیبانی از اون دسته از عزیزانی نوشته شده که دانگل رو از ما تهیه کردن و هم اکنون تمایل به آپدیت کردن کیت های خودشون به منظور اجرای اون دسته از بازی هائی دارند که با آپدیت 3.41 یا ماقبل اون کامپایل شدن اما به منظور پشتیبانی از سونی برای مقابله با هک پلی استیشن 3 با اجبار در آپدیتی بالاتر از 3.41 اجرا میشن . برای نمونه میشه از Winning eleven 2011 نام برد . علاوه بر اون این فایل Hex مربوط به Hermes 4 بوده که قابلیت Spoof کردن سیستم عامل 3.50 رو داراست . یعنی به طور مجازی سیستم عامل شما رو 3.50 نشون میده که تنها مزیت اون بازی کردن آنلاین بود که متاسفانه سونی با آپدیت 3.55 این قابلیت رو از بین برد .

 آپدیت کیت های Pic  با دوچراغ قرمز و آبی و کلید Reset :

چیپ یا IC به کار رفته در این کیت ها از نوع Pic 18f 4550 بوده که در هر دو نوع کیت های 2 چراغ و تک چراغ عرضه شده توسط Mb-Empire یکسان است .

برای شروع کار آپدیت ابتدا کیت را به پورت USB کامپیوترتان وصل کنید . در این حالت ممکن است که با 3 موقعیت رو به رو شوید .

1 ) در موقعیت اول تنها یکی از چراغ های کیت که در اغلب مواقع چراغ آبی رنگ آن است به صورت ثابت روشن میماند و هیچ گونه چشمکی نمیزند . در این موقعیت میبایست دکمه ی Reset موجود بر روی کیت را یکبار فشار دهید تا چراغ های آبی و قرمز موجود بر روی کیت با سرعت زیاد و به صورت یکی در میان شروع به چشمک زدن کنند . اگر با یک بار فشار بر روی دکمه ی Reset این اتفاق نیفتاد این عمل را دوباره تکرار نمائید .

2 ) در موقعیت دوم 2 چراغ موجود بر روی کیت با سرعت کم و به صورت نا منظم شروع به چشمک زدن می کنند که این موقعیت نیز همانند موقعیت اول بوده پس برای شناساندن کیت در محیط ویندوز مانند قبل عمل کنید .

3 ) در این موقعیت چراغ های موجود بر روی کیت به صورت یک در میان و با سرعت زیاد شروع به چشمک زدن می نمایند که در این حالت کیت در محیط سیستم عامل شما شناسائی شده و دیگر نیازی به فشار دادن دکمه ی Reset نیست . ( این حالت به ندرت پیش میاید )

بعد از شناسائی کیت توسط سیستم به سراغ مرحله ی بعد یعنی اجرای نرم افزار HIDBootLoader.exe میرویم . اگر نرم افزار مزبور رو ندارید میتونید اون رو از لینک زیر دانلود کنید . ( بعد از دانلود میبایست اون رو از حالت فشرده خارج کنید )

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود Pic Programmer 1391-09-28 70.94 KB 1,216 Download

اگر نرم افزار برای اجرا با مشکل رو به رو شد . ابتدا فایل زیر رو دانلود کنید و دوباره پروگرامر رو اجرا کنید .

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود Microsoft visual c++ redistributable 2010 1391-09-28 4.83 MB 1,196 Download

اگر باز هم برای اجرا با مشکل برخورد کردید باید Net framework 4 رو از لینک زیر دانلود و نصب کنید .

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود NET Framework 4.0.30319.1 Final 1391-09-28 48.11 MB 57,949 Download

حالا دوباره HIDBootLoader.exe رو اجرا کنید . اگر سیستم شما کیت رو شناسائی کرده باشد بعد از اجرای پروگرامر با شکل زیر روبه رو خواهید شد .

اگر سیستم کیت رو شناسائی نکرده باشد با شکل زیر رو به رو خواهید شد که به معنای اعمال دوباره ی روش شناسائی بالا و بر خورد با موقعیت های سه گانه است .

بعد از اینکه کیت توسط سیستم شناسائی شد فایل Hex  مربوط به Hermes 4 رو که برای کیت های با کریستال 20 مگا هرتز طراحی شده از لینک زیر دانلود کنید

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود Hermesv4 1391-09-28 11.88 KB 1,178 Download

( بعد از دانلود باید فایل مزبور رو از حالت فشرده خارج کنید . فایل مورد نظر ما داخل پوشه ی Hermesv4 قرار دارد ) . بعد از دانلود از داخل پروگرامر از سرفصل Open hex file  فایل مربوطه رو انتخاب کنید .

اگر بعد از انتخاب فایل Hex اتفاق مشهودی انجام نشد تعجب نکنید . حالا گزینه ی Erase Device را انتخاب نمائید .

بعد از اتمام عملیات Erase گزینه ی Program / Verify را انتخاب کنید تا کیت شما با Hermes 4 پروگرام شود .

در این زمان ممکن است با مواردی رو به رو شوید که به توضیح آنها می پردازیم . در شرایط نرمال بعد از انتخاب گزینه ی Program / Verify روند بارگذاری کیت انجام شده و سپس شما با عبارت Device removed رو به رو می شوید که این به معنای اتمام عملیات پروگرام و آماده بودن کیت برای استفاده در PS3 است .

گاهی اوقات ممکن است که بعد از انتخاب عبارت Program / Verify در قسمت Verify Device چند لحظه عملیات بارگذاری متوقف شود .  در این حالت کاری انجام ندهید و منتظر بمانید تا این مرحله سپری شده و به قسمت Verify started برسید .

اکنون می توانید با فشار دادن دکمه ی تعبیه شده بر روی کیت و مشاهده ی عبارت Device Removed کیت را از سیستم جدا کرده و بر روی کنسول خود استفاده نمائید .

نکته ی بسیار مهم : داخل پروگرامر فیلدی وجود دارد تحت عنوان Allow Configuration Word Programming که میتونید اون رو انتخاب کنید ، هرگز این کار رو انجام ندهید.

نکته ی نسبتا مهم : تمامی فایل هائی که دانلود می نمائید به صورت فشرده هستند و باید آنها را با نرم افزار Winrar و یا نرم افزار های مشابه از حالت فشرده خارج نمائید . اگر نرم افزار Winrar را ندارید  میتوانید با جستجو در همین سایت لینک دانلود آن را بیابید .

کپی برداری از این مطلب با استفاده از نام منبع ( Mb-Empire.com ) بلا مانع است . خندان

Maysam Ghorbani | مقالات | 16/12/2010
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.