نویسنده: Alpha شنبه، 01 مرداد 1390
ساعت 13:32

هر آنچه که در مورد Wii U باید بدانید

5 از 5

خوب همان طور که مطلع هستید شرکت Nintendo بعد از مدت ها شایعه و بحث کنسول جدیدش که به نام Project Cafe شناخته میشد در E3 2011 با نام Wii U معرفی کرد ، اما متاسفانه معرفی این کنسول از طرف Nintendo با حرف و حدیث های زیادی همراه شد عده زیادی معتقد بودند این کنسول اون طور که باید به بهترین شکل معرفی نشد طوری که تا ساعت ها بعد از معرفی این کنسول عده ای فکر میکردند که Nintendo فقط یه کنترلر جدید برای Wii معرفی کرده و حتی عده ای معتقد بودند که یک تبلت معرفی شده ! در واقع Nintendo در نمایش کنسول جدید ، تمام تمرکزش در کنفرانس بر روی کنترلر این کنسول بود و سران این شرکت نمایش واضحی از کنسول در کنفرانس نداشتند . موضوع زمانی جالب میشه که با معرفی کنسول جدید این شرکت در کمال شگفتی سهام این شرکت افت میکنه ! که بدون شک نمایش ناقص کنسول جدید دلیل اصلی این موضوع بوده با این حال در این مطلب قصد داریم به سوالات اصلی در رابطه با این کنسول که ذهن هر گیمری رو ممکنه به خودش مشغول کنه پاسخ بدیم این مطلب با منتشر شدن اطلاعات بیشتر از این کنسول به روز خواهد شد :

 


. قیمت Wii u چه مقدار خواهد بود ؟


در این رابطه هنوز قیمت مشخصی از سوی Nintendo اعلام نشده ولی طبق گفته رئیس Nintendo اقای Iwata قیمت این کنسول بالاتر از 250 $ خواهد بود .

. زمان عرضه این کنسول کی خواهد بود ؟

در حال حاضر هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه مشخص نشده و فقط سال عرضه این کنسول 2012 اعلام شده مطمئنا در E3 2012 شرکت Nintendo تاریخ دقیق عرضه این کنسول در ژاپن ، اروپا و امریکای شمالی رو اعلام میکنه .

. ایا باید از کنترلر جدید برای Wii u استفاده کنیم ؟

نه این طور نیست شما میتونید از کنترل های حال حاضر کنسول Wii برای Wii u نیز استفاده کنید .

. ایا میتونیم کنترلر های جدید رو با اتصال به Wii u شارژ کنیم ؟

در این رابطه هنوز حرفی زده نشده ولی احتمال اینکه این ویژگی در کنسول جدید وجود داشته باشه زیاده چون Wii u چهار پورت USB داره .

. چه تعداد کنترلر رو Wii u میتونه پشتیبانی کنه ؟

Wii u از چهار Wii Remote و یک یا دو کنترلر جدید پشتیبانی میکنه

. قدرت گرافیکی و ویدیویی این کنسول در چه حدی هستش ؟

این کنسول توانایی بخش بازی های Full HD رو داره ، همچنین دارای  HDMI out و AV Multi out هستش  .

. علاوه بر پورت های ویدیویی ، پورت های دیگر این کنسول کدامند ؟

در جلوی کنسول دو پورت USB و یک ورودی SD Card وجود داره و در پشت کنسول ورودی برق و پورت sensor bar  و دو پورت USB وجود دارد .

. قدرت Wii u تا چه حد میباشد ؟

در این زمینه اطلاعات زیادی در دسترس نیست در واقع Nintendo برنامه مشخصی نسبت به این موضوع نداره چون به زودی کنسول های نسل بعد کمپانی های سونی و مایکروسافت معرفی میشه و باید دید Nintendo در این زمینه چه سیاستی رو در پیش میگیره مثل نسل حاضر که زیاد به قدرت گرافیکی کنسول ها اهمیت نداد یا تبدیل به یک رقیب جدی برای کنسول های نسل اینده دو شرکت رقیب خواهد شد ، ولی نسبت به حرف هایی که در حال حاضر زده شده قدرت این کنسول در حد PS3 و 360 و حتا فراتر از ان میباشد ، که امری طبیعی است . این طور که مشخصه CPU این کنسول توسط IBM ساخته شده که Custom multi-core chip شناخته میشه و تکنولوژی بکار رفته در ان  مشابه سوپر کامپیوتر این شرکت Jeopardy است .

. تا به امروز چه بازی هایی برای این کنسول تایید شده ؟

با توجه به کنفرانس Nintendo در E3 بسیاری از بازیهایی که برای PS3 و 360 تایید شده اند برای این کنسول نیز عرضه خواهند شد مانند : Battlefield 3 , Darksider 2 و ... همچنین از بازی های انحصاری این کنسول میتوانه به Super Mario Bros. Mii اشاره کرد ، به طور کلی لیست بازی هایی که در کنفرانس E3 برای این کنسول به نمایش درامدند شامل موارد زیر میباشد :

  1. Pikmin 3
  2. Ninja Gaiden 3: Razor's Edge - Working title
  3. Darksiders 2
  4. Batman: Arkham City
  5. DiRT
  6. Assassin's Creed
  7. Tekken - Working title
  8. Metro: Last Light
  9. Aliens: Colonial Marines
  10. Ghost Recon Online
  11. Lego City Stories
  12. Smash Bros.
  13. Raving Rabbids - Working title
  14. FIFA - Working title
  15. Madden NFL - Working title

 

. ایا Wii u از بازی های Wii پشتیبانی میکنه ؟

بله این کنسول به طور کامل از بازی های نسل اول Wii پشتیبانی میکنه .

. ایا بازی های Game Cube نیز توسط این کنسول پشتیبانی میشود ؟

متاسفانه در این رابطه هنوز چیزی به طور رسمی تایید نشده .

. حافظه داخلی Wii u چقدر میباشد ؟

این موضوع نیز به طور رسمی تایید نشده ولی گفته میشود این کنسول دارای 8GB حافظه داخلیست که نسبت به نسل اول این کنسول که 512 MB بود این مقدار 16 برابر شده ! .

. از چه نوع دیسک هایی برای این کنسول استفاده میشود ؟

در این رابطه Nintendo از نام فرمتی استفاده نکرده و گفته میشود از دیسک های 12 cm استفاده میشود که قابلیت ذخیره اطلاعات تا حجم 25 GB رو داراست ، طبق شایعاتی که قبلا بود به احتمال زیاد این کنسول از دیسک های BD استفاده میکند ولی دلیل اینکه چرا Nintendo اسمی نبرده مشخص نیست !

. ایا Wii u از DVD پشتیبانی میکند ؟

خوب جواب این سوال خیر است چون Iwata رسما اعلام کرده این کنسول از DVD پشتیبانی نمیکند !

. ایا Wii u توانایی اجرای بازی های Wii رو به شکل HD دارد ؟


خیر در واقع به دلیل تفاوت نوع دیسک های Wii و Wii u این کنسول چنین قدرتی را ندارد . مشابه مواردی که در DVD و BD شاهدش هستیم در واقع با قرار دادن DVD در یک Blu-ray پلیر شما نمیتونید یک فیلم HD ببینید .

اگر اطلاعات بیشتری از این کنسول در اینده منتشر بشه ، اطلاعات این مطلب نیز به روز خواهد شد .

Alpha | مقالات | 23/07/2011
برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 5
    تشکر: 0
    تشکرشده: 3

    خیلی ممنون از توضیحات داده شده :happy:

    ‏saeed joon از این نوشته تشکر کرده است.
  • Author
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 83
    تشکر: 66
    تشکرشده: 26
    کنسول‌های بازی:

    بسیار مطلب عالی ای بود. خسته نباشی.<br />بعضی از سایت های خبری این حرکت Nintendo رو دوئل تک نفره معرفی کردند!

    ‏admin و ‏saeed joon و ‏da1200 از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 43
    تشکر: 13
    تشکرشده: 12

    با تشکر زیاد از Alpha بابت مقاله ی خوبش فقط یه سوال اینجا وجود داره :<br /><br />چون گفته شد از فرمت DVD پشتیبانی نمیکنه باید بازی های WII رو منتظر باشیم براش Remake کنند تا بشه ازشون استفاده کرد ؟ یا به عنوان مثال مثل اوایل عرضه ی Xbox360 باید منتظر بازی های WII با عبارت Classic آماده سازی شده برای این کنسول باشیم ؟ ( اگه بازی های Wii رو پشتیبانی کنه چرا نباید بازی های Game cube رو هم اجرا کنه ؟ :o )<br />و در نهایت اینکه کلا از این اسم Jeopardy بسی لذت بردیم :gamer:
    <br /><br />ممنون قاسم جان لطف داری<br /><br />همون طور که گفته شد هنوز اطلاعات دقیقی نسبت به این موضوع در دسترس نیست ولی طبق اخباری که من خوندم این طور که به نظر میرسه مشکل Wii U با دیسک های Game Cube هستش نه با خود بازی ها ، به نظر میرسه این مضوع تایید شده که بازی های GB قراره از طریق WiiWare در اختیار کاربران Wii U قرار بگیره .

    ‏مهمان و ‏Hossein Joon از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 207
    تشکر: 50
    تشکرشده: 75
    کنسول‌های بازی:

    با تشکر زیاد از Alpha بابت مقاله ی خوبش فقط یه سوال اینجا وجود داره :<br />:d<br />چون گفته شد از فرمت DVD پشتیبانی نمیکنه باید بازی های WII رو منتظر باشیم براش Remake کنند تا بشه ازشون استفاده کرد ؟ یا به عنوان مثال مثل اوایل عرضه ی Xbox360 باید منتظر بازی های WII با عبارت Classic آماده سازی شده برای این کنسول باشیم ؟ ( اگه بازی های Wii رو پشتیبانی کنه چرا نباید بازی های Game cube رو هم اجرا کنه ؟ :o )<br />و در نهایت اینکه کلا از این اسم Jeopardy بسی لذت بردیم :gamer:

    ‏Hossein Joon از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.