نویسنده: محمد مراقی چهارشنبه، 05 مهر 1396
ساعت 13:27

پیش نمایش بازی Forza Motorsport 7

5 از 5

با کوله باری از شتاب | پیش نمایش بازیForza Motorsport 7

سری بازی های ژانر ریسینگ Forza که از همان نسخه های ابتدایی خود به طور انحصاری برای کنسول های خانوادۀ اکس باکس عرضه می‌شد، رفته رفته به یکی از بزرگترین سری بازی های سبک اتومبیل رانی در دنیای بازی های ویدئویی تبدیل شد. به طور کلی سری بازی های Forza به دو دستۀ Motorsport و Horizon تقسیم می‌شود که هر یک به طریقی سبک و سیاق خاص خود را در چنته دارند. نسخه های سری Motorsport که تاکنون شش نسخۀ پیاپی از آن به انتشار رسیده است، همواره یکی از پرچمداران سبک ریسینگ شبیه سازی است. در صورتی که در کنارش سری بازی های Horizon که سال قبل سومین نسخه‌اش به طور انحصاری برای کنسول Xbox One به انتشار رسید، ریسینگی به مراتب آرکید تری را در اختیار بازیباز های کنسول های خانوادۀ اکس باکس می‌گذارند. به طور کلی سری بازی های Forza Motorsport و Forza Horizon، خانواده‌ای از بهترین عناوین سبک ریسینگ را در کنار هم جمع آوری کرده‌اند و با شکوه هرچه تمام تر در یک سیل صعودی به موفقیت های درخشان خود بر روی کنسول های خانوادۀ اکس باکس و به تازگی نیز ویندوز 10، ادامه می‌دهند.

به تازگی، استدیوی Turn 10 که یکی از سرمداران استدیو های فرست پارتی کمپانی بزرگ مایکروسافت به حساب می‌آید، در شرف انتشار تازه ترین نسخه از این سری بازی ها با عنوان Forza Motorsport 7 است که ظاهرا حرف های خیلی زیادی برای گفتن دارد و می‌خواهد پرچم بهترین و بزرگترین بازی در سبک ریسینگ شبیه سازی را به زمین بکوبد.

بازی جدید Forza Motorsport 7 را از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید، زیبا و کامل به نظر می‌رسد و حرفی را برای گفتن باقی نمی‌گذارد و خودش تمام مطالب را به طور کامل به زبان می آورد. در ادامۀ این مطلب نگاهی کلی به چکیده‌ای از اطلاعاتی که از این بازی در اختیار داریم خواهیم داشت و به بررسی این موضوع می‌پردازیم که آیا واقعا شرکت بزرگ مایکروسافت با همراهی استدیوی با استعداد و خوش ذوق Turn 10 قصد دارند یکی از بهترین بازی ها در سبک ریسینگ شبیه سازی را به انتشار برسانند؟ امری که واقعا با حضور کنسول جدید مایکروسافت که قوی ترین کنسول بازی ساخته شده در تاریخ بازی های ویدئویی به حساب می‌آید، دور از ذهن نیست و احتمال زیادی برای به وقوع پیوستنش وجود دارد. در ادامۀ مطلب با ما در بازی‌مگ همراه باشید.

Forza 7 Ferrari Sunset 4K

برای اولین بار در میان بازی های سبک ریسینگ، قادر به شخصی سازی کامل راننده خواهیم بود

به نظر من تا به حال پیش نیامده بود که طرفداران یک بازی ریسینگ، تا این اندازه مشتاق تجربۀ بازی مورد علاقۀ خود باشند. البته در این زمینه واقعا می توان به طرفداران در حال انتظار بازی Forza Motorsport 7 (یا به اختصار همان FM7) حق کامل را داد. زیرا آنها از هر طرفی که خبری از بازی مورد انتظار خود می شنوند، در شرح آن خبر یا عددی دیوانه وار و بی سابقه را می‌بینند، یا محو تماشای زیبایی های بی حد و حصر نمایش های جذاب آن می‌شوند. نمی خواهم با بازی با کلمات تنها شما خوانندۀ عزیز را نسبت به بازی FM7 هیجان زده یا به اصطلاح هایپ کنم؛ بلکه تنها می خواهم ناقلی برای اطلاعاتی که از این بازی در دسترس قرار گرفته است باشم و آن ها را به طور کلی در کنار هم جمع بندی کنم و تنها قسمت بسیار کوچکی از چشم انداز بسیار بزرگی مثل FM7 را متصور شوم. همانطور که گفته شد، کنسول جدید شرکت بزرگ مایکروسافت که عضو جدید خانوادۀ اکس باکس است، یکی از بستر های تجربه برای این بازی مورد انتظار باشد. این کنسول جدید که Xbox One X نام دارد، قادر است که بهترین تجربۀ ممکن از بازی FM7 را برای طرفدارانی که می‌خواهند طعم اصیل و واقعی یک ریسینگ شبیه ساز کامل را تجربه کنند، به ارمغان بیاورد. Xbox One X با قدرت شش ترافلاپسی و پردازش 4K واقعی خود، چنان چشم انداز زیبایی از این بازی تداعی می‌کند که هنگام تجربۀ بازی، بازیکن را مجبور به این موضوع می‌کند که حتی برای یک لحظه هم که شده پای خود را از روی گاز بردارد و تنها به تماشای محیط اطراف و جزئیات ماشین ها بپردازد. FM7 قرار است با وضوح تصویر 4K و نرخ فریم کاملا ثابت 60 بر روی کنسول Xbox One X به اجرا در بیاید که واقعا اعداد و ارقام بسیار وسوسه برانگیزی به نظر می‌رسند. مخصوصا هنگامی که پای بازی بسیار خوش ساخت و زیبایی نظیر Forza در میان باشد.

وضوح تصویر 4K و نرخ فریم ثابت 60 را در کنار قابلیت HDR تصور کنید که تجربۀ FM7 را پله به پله کامل تر از پیش می‌کند. این سطح از پردازش یک بازی ریسینگ بر روی یک کنسول را می‌توان واقعا درحد تجربۀ همان بازی بر روی بالاترین تنظیمات گرافیکی یک کامپیوتر شخصی دانست. پس واقعا می‌توان در یک آن به طور همزمان به قدرت اجرایی کنسول Xbox One X و همچنین ویژگی های بصری و قدرت گرافیکی FM7 پی برد. البته این ها را نگفتم تا بازیکن هایی را که قرار است این بازی را برروی کنسول Xbox One تجربه کنند، ناامید کرده باشم. Xbox One هنوزم که هنوز است یک کنسول نسل هشتمی کامل به حساب می آید که قرار است FM7 را با وضوح تصویر 1080p و همچنین نرخ فریم ثابت 60 به اجرا در بیاورد. البته تنها باید منتظر ماند و دید که تفاوت های بصری دو نسخۀ Xbox One و Xbox One X بازی در چه سطحی قرار دارند. آیا واقعا وقت آن رسیده که با کنسول نسل هشتمی Xbox One خداحافظی کنیم و به سراغ کنسول بسیار قدرتمند و افسانه‌ای Xbox One X برویم؟

forza motorsport 7 rain

به جزئیات محسور کنندۀ قطرات باران بر روی بدنۀ خودرو دقت کنید

وقتی می‌گویم گسترده ترین بازی تاریخ در ژانر ریسینگ شبیه سازی، یعنی چه حرف می‌زنم؟ بیایید نگاهی به اعداد و ارقام امکانات داخل بازی داشته باشیم. نسخۀ قبلی این سری بازی ها یعنی Forza Motorsport 6 که دو سال پیش به انتشار رسید، چیزی در حدود 450 ماشین در کلاس های مختلف را در خود جای داده بود که در آن زمان به نوعی به عنوان یکی از پر تنوع ترین بازی های ریسینگ شبیه ساز در زمینۀ تعداد ماشین ها و کلاس های مختلف ماشین ها شناخته می‌شد. اکنون که پس از دو سال نزدیک به انتشار نسخۀ بعدی آن بازی یعنی Forza Motorsport 7 هستیم، استدیوی Turn 10 پای خود را بسیار فراتر از قبل گذاشته تعداد ماشین های درون بازی را به عددی نزدیک به 700 رسانده. در FM7 شاهد بیش از 700 ماشین مختلف در کلاس های متنوع هستیم. از سوپراسپرت و ماشین های کلاس GT گرفته تا ماشین های کلاسیک و ماشین های سنگین. حتی هستند ماشین های بی نام و نشانی که نه تنها تا به حال در هیچ بازی دیگری پشت فرمان آنها ننشسته‌اید؛ بلکه حتی در دنیای واقعی نیز تا به حال اسم آنها به گوشتان نرسیده.

مطمئنا تعداد بسیار زیاد ماشین ها، بیش از هرچیزی نیازمند تعداد بسیار زیاد محیط های مختلف و پیست های متنوع است. Turn 10 حتی فکر اینجایش را هم کرده و در بازی خود چیزی در حدود 30 منطقۀ مختلف را شبیه سازی کرده است که در آنها حدودا بیش از 200 پیست مختلف برای مسابقه دادن وجود دارد. حال تمام این ها را در کنار آب و هوای داینامیک و قابل تغییر، طیف گسترده‌ای از گزینه های مربوط به شخصی سازی ماشین ها و همچنین راننده ها، آیتم های مختلف و جدید در یک کریر مود جدید که کامل ترین تجربۀ شما از یک بازی ریسینگ و شبیه ساز را تا به امروز به ارمغان می آورد. وقتی صحبت از آب و هوای داینامیک و پویای بازی به میان آورده می‌شود، مقصود تنها تغییر نورپردازی های محیط و تغییر در طراحی های آسمان و ابرها نیست. بلکه قرار است با تغییراتی جزئی و اساسی مواجه شویم که تاثیرات بسیار زیادی در گیم پلی بازی و کنترل ماشین ها خواهند گذاشت. به هرحال نمی‌توان شرایط رانندگی در یک پیست بیابانی در دبی به هنگام ظهر تابستانی را با شرایط رانندگی در یک پیست کوهستانی در آب و هوایی سرد و خیس، یکسان دانست. همان لغزش های بسیار کوچک جزئی تایر های خودرو اگر مشابه نمونه های واقعی خود باشند، قادر به ایجاد تغییرات اساسی در سیستم کنترل ماشین می‌شوند و گیم پلی شبیه سازی شده از واقعیت بازی را بیش از پیش سخت تر می‌کنند. در کنار این ویژگی های اقلیمی بازی و پویایی آب و هوا و تاثیراتش در گیم پلی، وقوع حوادث طبیعی در ماطق جغرافیایی مختلف را نیز اضافه کنید. برای مثال وقوع طوفان های شن در پیست های دبی، امری طبیعی و قابل پیش بینی است که مطمئنا در کنترل ماشین و به طور کلی گیم پلی بازی، تاثیرات خاص خودش را خواهد گذاشت. تمام این ویژگی های بازی اعم از آب و هوای پویا، ساعات مختلف شبانه روز و پیست های متنوع در محیط های مختلف جغرافیایی، در تنظیمات قبل از شروع مسابقه قابل شخصی سازی خواهند بود. برای مثال شما قادر خواهید بود با تغییر در تنظیمات یک مسابقه، هنگام شروع شاهد یک هوای آفتابی همراه با آسمانی صاف و آبی باشید که رفته رفته ابر ها در وسطش صف می‌کشند و جلوی خورشید را می‌گرند و کم کم شروع به باریدن می‌کنند و در کنار تاریک شدن محیط، هوایی ابری و بارانی را بر مسابقه حاکم می‌کنند. همانطور که پیش از این گفتم، اعداد و ارقامی که در گوشه و کنار اطلاعات مربوط به بازی Forza Motorsport 7 به چشم می‌خورند واقعا دیوانه وار به نظر می‌رسند. استدیوی توانمند Turn 10 به معنای واقعی کلمه برای بازی جدید خود سنگ تمام گذاشته است و می‌خواهد بهترین تجربۀ ممکن را برای طرفداران خود مهیا کند. همین بلند پروازی ها و اهداف جاه طلبانۀ استدیو های خوش ذوق و با پشتکاری مثل Turn 10 است که باعث پیشرفت سبک های مختلف با عناوین پرچمدار در طی سال های مختلف می‌شوند.

forza motorsport 7 gamescom 2017

وجود باران هنگام رانندگی تاثیرات چشمگیری روی گیم پلی بازی خواهد گذاشت

همانطور که پیش تر به آن نیز اشاره شد، در بازی شاهد طیف گسترده‌ای از گزینه های مربوط به شخصی سازی هستیم که مربوط به دو بخش ماشین و راننده خواهند شد. برای اولین بار در بازی های ویدئویی در Forza Motorsport 7 به عنوان یک بازی ریسینگ و شبیه سازی، شاهد بخش مربوط به شبیه سازی راننده خواهیم بود. با استفاده از بیش از 300 گزینۀ مختلف در تغییر ویژگی های ظاهری و حرفه‌ای، قادر به شخصی سازی رانندۀ خود خواهید بود. راننده‌ای که علی رقم بازی های دیگر در سبک ریسینگ و شبیه سازی، مثل یک آدم ناشناس پشت فرمان ماشین مخفی نمی‌شود و در شرایط و موقعیت های مختلف، قادر به مشاهدۀ وی خواهیم بود. از تایین جنسیت گرفته تا ویژگی های فیزیکی نظیر قد، وزن و ویژگی های ظاهری که به شخصی سازی های لباس و اندام وی ختم می‌شوند. حالا که تا این اندازه به شخصی سازی راننده در بازی اهمیت داده شده، طیف بسیار وسیع جزئیات مربوط به شخصی سازی ماشین ها را تصور کنید که تا چه اندازه کامل و بدون نقص خواهد بود. دیگر در این زمینه نیازی به نام بردن نیست و به طور کلی باید گفت کوچکترین قسمت های موجود بر روی ماشینتان نیز قابل شخصی سازی خواهند بود تا بهترین تجربۀ ممکن و دلخواه خود را از مسابقات درون بازی داشته باشید. همچنین شایان به ذکر است که تمام شخصی سازی های شما در دو بازی قبلی یعنی Forza Motorsport 7 و Forza Horizon 3 قادر به انتقال به FM7 خواهند بود و می‌توانید طراحی های منحصر به فرد خود در بازی های قبلی را به بازی جدید خود منتقل کنید.

مثل همیشه در FM7 هم نیز شاهد یک بخش آنلاین و چند نفرۀ کامل خواهیم بود که تجربه‌ای کامل از بازی کردن یک بازی ریسینگ و شبیه ساز به صورت چند نفره را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در محتوای آنلاین بازی قادر به تجربۀ آن به صورت اسپلیت اسکرین در حضور دوستانتان خواهید بود و هنوز هم لابی های چند نفرۀ بازی که در آن با گروهی بزرگ از دوستان اطراف خود شروع به مسابقه دادن می‌کنید، وجود دارند.

از طرفی دیگر در بخش آفلاین و تک نفرۀ بازی نیز شاهد بخش های مختلفی خواهیم بود که تمام سلیقه های مختلف افراد در بازی های ریسینگ و شبیه ساز را در بر می‌گیرند. در بازی FM7 شاهد شش تور مسابقه‌ای مختلف خواهیم بود که در هر یک از آنها شاهد کلاس های متفاوتی از ماشین ها خواهیم بود که بسته به نوع خود، متناسب با پیست های مختلف تعبیه شده‌اند که مسابقه دادن در هر یک از آنها تجربۀ خاص و منحصر به فرد خود را به ارمغان می آورد.

forza motorsport 7 car

ماشین های کلاسیک هنوز هم جایگاه محبوبی در میان طرفداران بازی های ریسینگ دارند که در بازی توجه ویژه‌ای به آنها شده

به طور کلی به دلیل اطلاعاتی که از Forza Motorsport 7 در اختیارمان قرار گرفته و همچنین نمایش های محسور کننده‌ای از آن به انتشار رسیده‌اند، سطح انتظاراتمان از بازی را به شدت بالا برده‌اند. شاید با خود بگویید که سری پیشینه دار Forza خیلی پیش از اینها امتحان خود را پس داده و جایگاهی در میان بهترین ها دارد. اما واقعا باید در نظر گرفت که امسال با نسخۀ بسیار متفاوت و جاه طلبانه‌ای از این سری بازی ها رو به رو هستیم. FM7 قرار است به نوعی پرچمدار اصلی بازی های انحصاری ساخته شده توسط استدیو های فرست پارتی مایکروسافت باشد که با قدرت هرچه تمام تر قصد بر این دارد که قدرت بسیار زیاد و غیرقابل تصور کنسول Xbox One X را به رخ تمام دست اندر کاران صنعت بازی های ویدئویی بکشد.

اگر از طرفداران بازی های ژانر ریسینگ و به ویژه از نوع شبیه سازش هستید و یکی از دو پلتفرم Xbox One و ویندوز 10 را در اختیار دارید، هرچه سریع تر نسبت به تهیۀ بازی Forza Motorsport 7 اقدام کنید. این بازی در روز های آینده در دسترس برای تهیه قرار خواهد گرفت. FM7 قطعا مرز بازی های ریسینگ و شبیه سازی را مقداری جابه جا خواهد کرد و به یکی از بزرگترین بازی های این سبک در طول تاریخ تبدیل خواهد شد. مایکروسافتی که به راستی بر روی کنسول جدید خود، آنطور که باید، انحصاری دهن پر کنی ندارد؛ می‌تواند FM7 را به یکی از برگ های برندۀ بسیار مهم خود تبدیل کند. حداقل استدیوی Turn 10 با پیشینۀ درخشان خود تا حدودی می‌تواند این مهم را به وقوع برساند.

 

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت جناب مراقی عزیز
    سری فورزا با این که خیلی دیر با هاش آشنا شدم ولی ظرف مدت کوتاهی به یکی از بهترین سری ریسینگ عمرم تبدیل شد و کنجکاوانه سعی در تجربه ی نسخه های مختلفش کردم و میتونم بگم اینقدر که این سری عالیه به هیچ وجه هیچ شبیه ساز دیگه ای رو بهش ترجیه نمیدم.
    استدیو ترن 10 قطعا جزوه سه تا استدیو ی اصلی مایکروسافت از لحاظ تکنولوژی گرافیکی هست و خصوصا تو این نسل بهترین گرافیکا رو واسه ایکس باکس وان ارایه داده و اینو از نمایش خیره کننده ی فورتزا 5 در e3 2013 میشد دید و دقیقا همین کارو امسال تو e32017 دوباره به ما نشون دادن و ثابت کردن یکی از بهترین استدیو های پیشرو در این نسل هستن .اجرای این عنوان روی کنسول میان نسلی مایکروسافت به صورت 4k واقعی و 60 فریم و روی ایکس باکس وان معمولی روی 1080 و 60فریم به خوبی نشان دهنده ی موفقیت بزرگ ترن 10 در ارایه یک ریسینگ خیره کننده هست .

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط btb cutting ویرایش شد
    ‏JaFa_th از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.