نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 07 بهمن 1396
ساعت 07:53

سلبریتی‌هایی که نباید با یکدیگر کار کنند!

5 از 5

اگر تنها یک مورد در کارنامه‌ی بازیگران وجود داشته باشد که هالیوود هرگز به آن بی‌توجهی نمی‌کند،  وجهه‌ی کاری است. در صنعتی که همکاری و روحیه‌ی تیمی در آن حرف اول را می‌زند، قرار دادن چندین وجهه‌ی خاص در کنار یکدیگر ممکن است نتایج فاجعه باری مثل ایجاد تنش در محیط کار تا دعوای لفظی و فیزیکی را به همراه داشته باشد. حتما شنیده‌اید که می‌گویند خوردن خربزه با عسل موجب مرگ می‌شود؛ در هالیوود نیز بازیگرانی وجود دارند که اگر هردویشان در یک پروژه حضور داشته باشند، کارگردان از دست آن‌ها سکته خواهد کرد. در ادامه فهرستی از چهره‌های مشهور هالیوود (سلبریتی) تهیه کرده‌ایم که دیگر هرگز نباید با یکدیگر کار کنند.

david o russell and george clooneyدیوید اُ راسل و جورج کلونی

دیوید اُ راسل و جورج کلونی

در سال 1997 جرج کلونی (George Clooney) به دلیل حضور در سریال تلویزیونی (E.R. (1994-2009 شهرت فراوانی کسب کرده بود. البته جایگاه کلونی در این سریال به هیچ وجه تضمین شده نبود، به همین دلیل این بازیگر خوش چهره در اقدامی جسورانه به پروژه‌ فیلم سینمایی سه پادشاه یا (Three Kings (1999 با کارگردانی دیوید اُ راسل (David O. Russel) ملحق شد. کلونی در سال 2000 و طی مصاحبه‌ای با یک مجله‌ی سینمایی ادعا کرد که اُ راسل دائما اعضای تیم را سرزنش میکرد؛ کلونی گفت حتی کار به جایی رسید که این کارگردان به یکی از وسایل صحنه فیلمبرداری لگد زد. بنا بر صحبت‌های کلونی، او سعی کرد با اُ راسل صحبت کند و جو را آرام سازد؛ اما قائله ختم به خیر نشد. پس از آنکه این دو نفر بر سر یکدیگر فریاد کشیدند، اُ راسل سرش را به پیشانی کلونی کوبید و سپس کلونی به سمت اُ راسل حمله‌ور شد کار به جایی رسید که دیگران مجبور شدند این دو را از یکدیگر جدا کنند. کلونی می‌گوید: «گلوشو گرفته بودم، نزدیک بود بکشمش، آدمای کمپانی برادران وارنر ترسیده بودن.» با وجود این وضعیت کلونی و اُ راسل، پروژه‌ی تولید سه پادشاه را به اتمام رسید. کلونی پس از آن قسم خورد که دیگر هرگز با راسل همکاری نکند.

سال‌ها پس از آن ماجرا، این دو چهره‌ مشهور هالیوود هنوز با یکدیگر رجز خوانی می‌کردند. کلونی در سال 2004 به گاردین گفت: «راستشو بخواید، اگه این آقا نزدیک من بشه یه مشت تو دهن کثیفش میزنم.» راسل هم در پاسخ به اینکه در صورت دیدن کلونی چه برخوردی با وی خواهد داشت چنین پاسخ داد: «بهش میگم دهنتو ببند مرتیکه کثافت دروغگو.»

james franco and tyrese gibsonجیمز فرانکو و تایرز گیبسن

جیمز فرانکو و تایرز گیبسن

در حین فیلمبرداری آناپولیس (Annapolis, 2006)، دو بازیگر این فیلم یعنی جیمز فرانکو (James Franco) و تایرز گیبسن (Tyrese Gibson) با یکدیگر درگیر شدند. شدت این دعوا به حدی بالا بود که گیبسن در مصاحبه‌ی با Elle در سال 2007 گفت دلش می‌خواست خانه‌ی جیمز فرانکو را منفجر کند! بنا بر گزارش Uproxx، تنش میان این دو برخواسته از تمرینات بازیگری فرانکو بود؛ جیمز فرانکو نیز اذعان داشت که در روزهای ابتدایی فیلمبرداری در برخی مواقع کنترل خود را از دست می‌داد.

گیبسن در مصاحبه با Uproxx گفت که احساس می‌کرد فرانکو گاهی اوقات بیش از حد در نقش خود فرو می‌رفت. برای مثال در تمرین مربوط به صحنه‌ی مشت‌زنی، فرانکو شدیدا حس عمیقی گرفته بود، به طوری که چندبار مشت‌های شدیدی را به سمت گیبسن روانه کرد، در حالیکه گیبسن قصد داشت او را آرام کند. گیبسن در این باره می‌گوید: «دیگه هرگز دلم نمی‌خواد دوباره باهاش کار کنم. مطمئنم اونم همچین احساسی رو داره. شخصا بهم برخورده بود. شرایط پیچیده‌ای بود.»

 فرانکو در دفاع از خودش گفت که قصد داشته این دلخوریِ گیبسن را جبران کند، و اینکه مسئولیت سوءتفاهم پیش آمده را کاملا قبول می‌کند. جالب است که فرانکو مشت کوبیدن به صورت هم‌بازی خود در یک صحنه‌ی تمرینی را سوءتفاهم می‌داند. گیبسن اما هنوز بابت این قضیه ناراحت است و به نظر نمی‌رسد که در آینده شاهد کاری مشترک از این دو باشیم.

kevin smith and bruce willisکوین اسمیت و بروس ویلیس

کوین اسمیت و بروس ویلیس

در سال 2009 کوین اسمیت (Kevin Smith) برای این که شانس کار کردن با بروس ویلیس (Bruce Willis) را بدست بیاورد، دستمزد خود را شدیدا کاهش داد. حاصل این همکاری فیلم کمدی Cop Out بود که در سال 2010 اکران شد. همچنین در کارنامه‌ی اسمیت برای اولین بار بود که وی فیلمی را کارگردانی می‌کرد که نویسندگی فیلمنامه‌اش را بر عهده نداشت. اما هنگامی که صحبت از کار کردن با بروس ویلیس پیش آمد، اسمیت حاضر شد این چالش را به جان بخرد. متاسفانه رویای همکاری با ویلیس به کابوسی برای اسمیت تبدیل شد و اوضاع بر وقف مراد این کارگردان پیش نرفت.

به گزارش Uproxx، اسمیت در مصاحبه‌ای با مجری تلویزیونی، مارک مارون (Marc Maron) کار کردن با بروس ویلیس را همانند یک «سوهان روح» توصیف کرده است. او گفته بود که ویلیس در روند انجام کارها اصلا کمک نمی‌کند و حتی برای تهیه‌ی پوستر فیلم حاضر نشد بر روی یک صندلی بنشیند. اسمیت در مصاحبه‌ای طولانی‌تر با شبکه‌ی SBS Australia گفت از روز اول به دو دلیل می‌دانست که ویلیس نسبت به پروژه متعهد نخواهد بود:

  1. به گمان اسمیت، بروس ویلیس در مقابل مهارت بازی فی‌البداهه‌ تریسی مورگان (بازیگر نقش مستقیم ویلیس در Cop Out) کاملا دستپاچه می‌شد. اسمیت در این باره می‌گوید: «بعضی اوقات شما می‌تونستین ببینین که رنگ ویلیس مث گچ سفید می‌شد.»
  2. ظاهرا ویلیس فقط به دستمزدش اهمیت می‌داد؛ چرا که اسمیت تا پیش از آن به چنین موردی برنخورده بود.

اسمیت می‌گوید: «در تمام دوران کاریم، بروس ویلیس تنها بازیگری بود که فقط برای دستمزد کار می‌کرد. قفط و فقط دستمزد براش اهمیت داشت. خب همچین چیزی هیچ اشکالی نداره، هیچ قانونی وجود نداره که با این قضیه مخالف باشه، اما اگه قراره بابت انجام کاری پول بگیری، حداقل کارتو درست انجام بده. ویلیس اصلا دلش نمی‌خواست کار کنه.»

بعد از پروژه‌ی Cop Out، اسمیت بار دیگر به دنیای فیلم‌های مستقل بازگشت. درحالیکه ویلیس به صورت پیوسته از فیلم‌هایش درآمد فراوانی کسب کرد. ما اطمینان داریم که این دو نفر بدون یکدیگر خوشحال هستند.

Charlie Sheen and Selma Blairچارلی شین و سلما بلیر

چارلی شین و سلما بلیر

در سال 2013، سلما بلیر (Selma Blair) پس از اخراج شدن از سریال کنترل خشم (Anger Management (2012-14، چارلی شین (Charlie Sheen)  و کمپانی Lionsgate را به اتهام فسخ یک طرفه‌ قرارداد تهدید به شکایت کرد. بنابر گزارش TMZ، شین به کارگردان سریال توصیه کرد که او را از پروژه اخراج کند؛ به این دلیل که سلما از شین به دلیل سست و بی‌حال بودنش انتقاد کرده بود. بلیر اعتقاد داشت سرعت روند تولید سریال به این دلیل که شین نمی‌تواند دیالوگ‌هایش را به حافظه بسپارد، کاهش یافته است.

اگرچه منابع آگاه از ماجرا به TMZ گفته‌اند که زمان حضور بلیر در صحنه، هرگز طولانی نبود و سریعا تمام می‌شد. اما وقتی شین متوجه انتقادات او شد، پروژه با سرعت بیشتری دنبال شد. بنابر گزارش Radar، گفته شده است که شین طی یک پیام کوتاه و با "عوضی" خطاب کردن بلیر، موجبات اخراج او را فراهم آورده است.

با اینکه بلیر و کمپانی Lionsgate در سال 2017 به یک توافق رسیده بودند، چارلی هنوز هم نسبت به اتفاقات پیش آمده خشمگین بود. بنا بر گزارش Us Weekly، هنگامی که شین در برنامه‌ی تلویزیونی Watch What Happens Live حضور یافت، با این درخواست مواجه شد که همکاران زن خود در گذشته را رتبه بندی کند؛ او از هدر لاکلیر (Heather Locklear) تقدیر کرد و درباره‌ی لینسی لوهان گفت: «تماشا کردنش جالب است.» هنگامی که نوبت بلیر رسید اینگونه پاسخ داد: «دلم میخواد خرد و خاکشیرش کنم و با یه لگد سرجا بنشونمش، لیاقتش همینه!»

kiefer sutherland and freddie prinze jrکیفر ساترلند و فردی پرینز جونیور

کیفر ساترلند و فردی پرینز جونیور

علاقه‌ی شدید کیفر ساترلند (Kiefer Sutherland) به مشروبات الکی بر هیچکس پوشیده نیست. وی تاکنون 4 بار به علت رانندگی تحت تاثیر مشروبات الکی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. ساترلند حتی یک ترانه‌ی عاشقانه خطاب به الکل نوشته است. متاسفانه جک بائرِ هالیوود تقریبا معتاد به الکل است. علاوه بر آن، ساترلند قد کوتاهی نیز دارد. این دو عامل موجب شده‌اند تا فردی پرینز جونیور (Freddie Prinze Jr.) از کار کردن با ساترلند در سریال 24 (2001 تا 2010) متنفر باشد؛ تا جایی موجب شد از بازی کردن در این سریال انصراف بدهد.

پرینز به شبکه‌ی ABC News گفته است: «کیفر یکی از غیر حرفه‌ای ترین آدم‌های دنیاست. نمی‌خوام پشت سرش حرف بزنم، جلوی خودشم اینارو میگم. من فک می‌کنم همه‌ی کسایی که با اون کار کرده باشن هم باهام موافقن.»

در کمال تعجب، پرینز پس از ترک 24 شروع به کار با وینس مک‌ماهون کرد. پرینز بعدها اعتراف کرد که کار کردن با این برگزار کننده‌ی مسابقات کشتی کج و مالک کمپانی WWE نوعی دیوانگی بود، اما باز هم آن را به همکاری با ساترلند ترجیح می‌داد: «حداقل مک‌ماهون آدم باحال و قد بلندی بود. برای تمرین کردن صحنه‌ها مجبور نبودم که کفشامو در بیارم. تو 24 باید این کار رو می‌کردم. کاری که اونا باید انجام می‌دادن این بود که یه جعبه زیر پای ساترلند میذاشتن یا اینکه اصلا منو استخدام نمی‌کردن. همونطور که میدونین قد من 182 و قد ساترلند 164 سانتی متره.»

در بیانیه‌ای که به TMZ ارسال شد، وکیل ساترلند گفت این اولین بار است که کیفر متوجه نارضایتی پرینز شده است و اینکه ساترلند از این تجربه‌ی مشترک لذت برده و برای پرینز بهترین آرزوها را دارد. این جملات وجود اصطکاک میان این دو نفر را به طور رسمی تکذیب نمی‌کند، پس ما احتمال می‌دهیم که این دو نفر دوست ندارند در آینده با یکدیگر همکاری داشته باشند.

Bill Murray and Lucy Liuبیل ماری و لوسی لیو

بیل ماری و لوسی لیو

هنگامی که پروسه‌ تولید فیلم (Charlie’s Angels: Full Throttle (2003 آغاز شد، جای خالی بیل ماری (Bill Murray) که در نسخه‌ی پیشین نقش کاراکتر Bosley را ایفا کرده بود، به شدت احساس می‌شد. طبق گزارش Playlist، شایعه شده بود که این بازیگر رفتار بی رحمانه‌ای با لوسی لیو (Lucy Liu) در اولین فیلم داشت. گزارش شده بود که در حین فیلمبرداری، کار را متوقف می‌کرد تا بازی لیو را به تمسخر بگیرد، لیو هم در پاسخ چند مشت به سمت او پرتاب کرده بود. پس از آن، ماری گفت که در صورت حضور لیو در دنباله‌ی فیلم، او از بازی در Full Throttle خودداری خواهد کرد؛ بنابراین برنی مک (Bernie Mac) جایگزین وی شد و روند تولید فیلم آغاز گشت.

بنا بر گزارش Entertainment Weekly، یک دهه پس از اکران فیلم، هنگامی که نشریه‌ی Times of London راجع به وقایع پیش آمده از ماری سوال پرسید، وی اینطور پاسخ داد: «ببینین، اگه کسی که با من کار می‌کنه حرفه‌ای نباشه، من بهش محل نمی‌ذارم. وقتی که بین ما یه رابطه‌ی حرفه‌ای وجود داره، پس همچین مسائلی هم نباید پیش بیاد. بیخیال.»

در همان مصاحبه، ماری همچنین گفت که کارگردان Charlie’s Angel، مک‌جی (McG) سزاوار مرگ بوسیله‌ی یک نیزه است. ماری همچنین اعتراف کرد که از هارولد رمیس (Harold Ramis) دوست و همکار 20 ساله‌اش کینه به دل گرفته و با او قهر است. ( او گفت پس از مرگ رمیس او را بخشید) اینطور که مشخص است لیو ماری را هرگز در کنار یکدیگر نخواهیم دید.

shia labeouf and alec baldwinشیا لبوف و الک بالدوین

شیا لبوف و الک بالدوین

در سال 2013، شیا لبوف (Shia LaBeouf) و الک بالدوین (Alec Baldwin) قرار بود که در یک نمایش تئاتر به نام Orphans با یکدیگر همبازی شوند؛ اما لبوف به درخواست بالدوین و به دلیل «تفاوت‌های خلاقانه» از نمایش کنار گذاشته شد.

در یک مصاحبه‌ی مفصل با Vulture، بالدوین اتفاقات را از دید خودش اینگونه توصیف می‌کند: لبوف با رفتاری دیوانه‌وار و شبیه زندانیان بر سر نمایش حاضر شد. او همچنین ویدئوهایی به بالدوین ارسال می‌کرد که در آن‌ها کل نمایش را از ابتدا تا انتها و از حفظ اجرا می‌کرد. در نهایت کار به جایی رسید که لبوف در یک تمرین به بالدوین گفت که او موجب کاهش سرعت بازی لبوف می‌شود. اینجا بود که کاسه‌ی صبر بالدوین لبریز شد و درخواست کرد که از نمایش کنار گذاشته شود، اما کارگردان تصمیم گرفت که بجای بالدوین، لبوف را کنار بگذارد.

یک سال بعد، لبوف در مصاحبه‌ای گفت که متد بازیگری‌اش موجب بهترین عملکرد وی می‌شود. او همچنین گفت که قصد داشت شدیدا بالدوین را بترساند و حتی اعتراف کرد که پس از اخراج شدن از نمایش، بالدوین را تا خانه‌اش تعقیب می‌کرد. طبیعتا در چنین شرایطی وضعیت از کنترل خارج شده بود.

لبوف می‌گوید که این دو نفر اکنون رابطه‌ی بهتری دارند، اما با توجه به اخلاقیات بالدوین، بعید است که این دو نفر را در حین نوشیدن قهوه یا بر سر پروژه‌ای دیگر ببینیم.

Tom Hardy and Charlize theronتام هاردی و شارلیز ثرون

تام هاردی و شارلیز ثرون

فیلم سینمایی (Mad Max: Fury Road 2015) ممکن است در گیشه عملکرد خوبی از خود بر جای برگذاشته و یا با اقبال منتقدان موجه شده باشد، اما در پشت صحنه دو ستاره‌ی اصلی فیلم یعنی شارلیز ثرون (Charize Therone) و تام هاردی (Tom Hardy) نتوانستند با یکدیگر کنار بیایند. در تمام مصاحبه‌ها، ترون هرگز کلنجار رفتن خود با هاردی را انکار نکرد. بنا بر گزارش کارگردان مد مکس، جورج میلر هم اعتراف کرده است که ثرون و هاردی رابطه‌ی خوبی با یکدیگر نداشتند.

در مصاحبه‌ای با Esquire، ثرون با صراحت اعلام کرد که این دو بازیگر کاملا به پروپای یکدیگر پیچیده بودند؛ ثرون اعتقاد دارد که دلیل این اتفاقات شخصیت هاردی و شرایط فیلمبرداری بود، چون آن‌ها مجبور بودند دائما بر روی یک کامیون و در صحرا کار کنند. ثرون در این باره می‌گوید: «این برای من مثل یک سفر خانوادگی و جاده‌ای بود که هرگز به مقصد نرسید. ما هرگز به جایی نرسیدیم. قفط به سمت پوچی رانندگی می‌کردیم. بعضی اوقات دچار دیوانگی می‌شدیم.»

در سال 2017، یکی دیگر از بازیگران فیلم، Zoe Kravitz، دعوای میان هاردی و ثرون را تایید کرد. کراویتز دلیل این جدال را روند فرساینده‌ی تولید می‌داند. کراویتز در برنامه‌ی Watch What Happens Live! گفت: «ما برای مدت طولانی در بیابان بودیم. من فکر می‌کنم که همه خسته و گیج بودند و دلمان برای خانه تنگ شده بود. برای شش ماه هیچ چیز جز شن ندیدیم. واقعا دیوانه کننده است. من فکر نمی‌کنم آن‌ها با یکدیگر مشکل شخصی داشته باشند. مشکل فقط از شرایط بود.

هم هاردی و هم ثرون در قسمت بعدی Mad Max ایفای نقش خواهند کرد؛ باید ببینیم چه اتفاقی در حین تهیه‌ی نسخه‌ی دوم پیش خواهد آمد.

برچسب‌ها
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.