نویسنده: احسان ناخدا دوشنبه، 01 آبان 1396
ساعت 18:52

اولین تجربه‌ی Middle-earth: Shadow of War

5 از 5

اولین تجربه از بازی Middle-earth: Shadow of War

Shadow of Mordor را بدون شک می‌توان بهترین بازی اقتباسی از کتاب‌های تالکین دانست. در طول سالیان قبل، ما بازی‌های زیادی داشتیم که بر اساس دنیای ارباب حلقه‌ها (اثر پیتر جکسون) ساخته شده بودند اما متاسفانه هیچ یک نتوانستند درخور نام تالکین یا حتی سه‌گانه پیترجکسون باشند. با این حال، استودیو Monolith Productions با عرضه Middle-earth: Shadow of Mordor در سال 2014 بار دیگر پتانسیل سرزمین‌های موردور را به رخِ همه کشید. سیستم نمسیس (هوش مصنوعی داینامیک بازی)، کارکتر تالیون و طراحی زیبای مبارزات و جهان موردور باعث شد تا این عنوان در پایان سال 2014، به یکی از نامزدهای اصلی دریافت جایزه بهترین بازی سال تبدیل شود. هرچقدر که این بازی در بخش‌های گرافیک، گیم‌پلی و ... خوب بود، اما در بخش روایت داستان چندان مورد توجه قرار نگرفت و با یک کلیف‌هنگر پایانی، دست سازندگان را برای ساخت نسخه دوم باز گذاشت. حالا سه سال از انتشار آن بازی می‌گذرد و بالاخره پس از حاشیه‌های فراوان (!) دنباله مستقیم این سری با نام Shadow of War روانه بازار شد. بازی تقریبا از دو هفته قبل عرضه شد و من موفق شدم در این چند روزه داستان بازی را Act II پیش ببرم. چیزی که برایم از همان دقایق اول بازی روشن شد این بود که SoW به هیچ وجه نمی‌تواند موفقیت نسخه گذشته را تکرار کند! اما چرایی این برداشت را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

داستان Shadow of War در ابتدا با یادآوری اتفاقات بازی قبلی شروع می‌شود و بلافاصله، وقایعِ پس از پایان نسخه اول را روایت می‌کند. مسئله‌ایی که در ابتدا توی ذوقتان می‌زند، شروع به شدت کلیشه‌ایی داستان و کارکترهای مقوایی در ادامه بازی است. چیزی که بازی Middle-earth: Shadow of War به شدت بر روی آن تاکید دارد، روایت کلیشه‌ایی داستان به سبک بلاک‌باسترهای هالیوودی است و همین موضوع سبب شده تا داستان فاقد پیچ و قوس‌‌های کافی باشد. در کنار این موضوع، تا اینجایی که من بازی را انجام دادم (Act 2)، با شخصیت‌های نام آشنای زیادی مثل گالوم، نازگول، شیلاب و ... در طول داستان ملاقات کرده‌ام که همگی شخصیت‌پردازی خوب و آشنایی داشته‌اند. اما از سویی دیگر کارکترهای فرعی زیادی هم در کنار این افراد قرار دارند. مشکل این شخصیت‌ها، مقوایی و تک‌بعدی بودن آن‌هاست، طوری که برای کشته شدن هر کدامشان ثانیه‌شماری می‌کنید!

shadow of war 1

گرافیک بازی بر روی PS4 تفاوت زیادی با نسخه قبلی ندارد 

اگر SoM را عدد 3 در نظر بگیریم، SoW چیزی در حدود عدد 6 است! دقیقا همه چیز در این نسخه گسترده‌تر و وسیع‌تر شده است. از نقشه بازی بگیرید (که از چندین منطقه مختلف تشکیل شده) تا درخت مهارت بازی همگی به شکل محسوسی بزرگتر و متنوع‌تر شده‌اند. چندین نوع ماموریت‌ فرعی، برج‌ها، کالکتیبل‌ها و ... به صورت جداگانه برای هر منطقه جایگذاری شده‌اند که برای کامل کردن هر یک، می‌بایست زمان بسیار زیادی را صرف کنید و با اطمینان می‌توان گفت که سازندگان هر ایده‌ایی به ذهنشان رسیده در دنیای بازی جای داده‌اند! اما بدون شک بزرگترین مشکل ماموریت‌های اصلی و فرعی بازی، تکراری و خسته‌کننده شدن آن‌هاست. همانند سری بازی‌های AC، در این بازی هم تقریبا با یک فرمت مشابه ماموریت‌ها روبه‌رو هستیم. کشتن فلان ارک، نجات دادن یکی از یارانتان و ... از مراحلی هستند که بارها و بارها با آن‌ها برخورد خواهید کرد. با این حال سازندگان سعی کردند با استفاده از یک استراتژی هوشمندانه، بازی را به هر نحوی که شده برای شما تازه نگه دارند. اگر دقت کنید از نقطه شروع بازی شما تنها ضربه زدن با شمشیر، بازجویی کردن از Worm ها (نوع خاصی از ارک‌ها که اطلاعات مخصوصی در دست دارند) و بالا رفتن از در و دیوار را می‌آموزید. اما هر چه که جلوتر بروید، سازندگان قابلیت‌ها و ماموریت‌های جدیدی را در اختیار شما می‌گذارند. استفاده از این حرکت تا حدودی توانسته تنوع بازی را بهبود ببخشد و هر لحظه منتظر رونمایی از یک قدرت ویژه برای تالیون باشید.

یکی دیگر از مواردی که وسعت بازی را گسترش داده، سیستم Loot است. این مکانیک در نسخه اول بازی بسیار کمرنگ بود و عملا استفاده خاصی از آن نمی‌شد، ولی در این شماره دائما با آن سر و کار دارید. شمشیر، تیر و کمان، زره و ... از مواردی هستند که می‌توانید از طریق کشتن دشمنان یا باز کردن Loot Box ها بدست آورید. طبق رسم بازی‌های مشابه، هر آیتم با توجه به قدرت و ویژگی‌هایش زیر دسته یک گروه مثلا Epic قرار می‌گیرد. بهترین، کمیاب‌ترین و قدرتمند‌ترین این آیتم‌ها، Legendary نام دارد که با رنگ بنفش شناخته می‌شوند.

shadow of war 2

نمایی از Skill Tree؛ از دیگر موارد منفی بازی، رابط کاربری پیچیده و بسیار شلوغ آن است

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از انتشار بازی سر و صدای زیادی کرد، بحث Loot Box ها است. این موضوع حداقل برای من خیلی کنجکاو کننده بود تا ببینم واقعا این جعبه‌ها تاثیری بر روی گیم‌پلی دارند یا خیر. اول از هر چیز باید بگویم که در بازی کلا دو نوع جعبه سفید و طلایی وجود دارد. صندوقچه‌های سفید را می‌توان با واحد پول درون بازی خریداری کنید که معمولا جنس بنجل از داخلشان در می‌آید! اما صندوقچه‌های طلایی تنها با پول واقعی قابل‌خرید هستند و طبق توضیحات آن‌ها، معمولا هر بار چندین آیتم Legendary را شامل می‌شوند. آیا خرید لوت‌باکس‌ها واجب است؟ خیر، اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید، به راحتی می‌توانید آیتم‌های خوبی را به دست بیاورید. آیا این جعبه‌ها تاثیری بر روی گیم‌پلی می‌گذارد؟ بستگی دارد از چه منظری به آن نگاه کنیم. با خریدن Loot Box ها می‌توانید در مدت بسیار کمی آیتم‌های نایابی را بدست آورید که باعث می‌شود تا ده ها ساعت در زمان صرفه‌جویی کنید! به نظر من از آنجایی که اکثر ما بخاطر بخش آفلاین بازی آن را تجربه می‌کنیم، خریدن این صندوقچه‌ها تاثیر زیادی روی گیم‌پلی ندارد و می‌توانید به راحتی از کنارشان رد بشوید.

shadow of war 3

از دیگر نکاتی که از همان ابتدای بازی خودنمایی می‌کند، ارک‌ها هستند. در تمام نقاط دنیای بازی همواره می‌توانید دسته‌ایی از ارک‌ها را مشاهده کنید! ارک‌ها، خود از نظر رتبه به چندین دسته مختلف تقسیم می‌شوند که به ترتیب Captain، Warchief و Overlord نام دارند. جدای از این، هر یک از آن‌ها شخصیت اخلاقی و نقاط ضعف و قوت متفاوتی دارند! بعضی از آن‌ها در هنگام مبارزه قلدر بازی در می‌آورند و عده‌ایی دیگر بسیار ترسو یا حتی مهربان هستند. دسته‌ای به آتش حساسیت دارند و گروهی از حیوانات وحشی می‌ترسند! این موارد باعث شده تا شما برای کشتن هر ارک استراتژی جداگانه‌ای در نظر بگیرید و نتوانید با استفاده از یک حرکت، تمامی آن‌ها را از بین ببرید.

بازی Middle-earth: Shadow of War به راحتی می‌تواند شما را برای ساعات طولانی سرگرم کند. اگر بخواهید تجربه کاملی از بازی داشته باشید و تمامی مراحل را کامل کنید، باید 20-30 ساعتی وقت بگذارید که این مدت زمان برای یک بازی تک‌نفره، آن هم در این دوره و زمانه، بسیار ارزشمند است. تا به این نقطه‌ایی که من بازی را تجربه کردم، تنها ایراد بزرگ بازی تکراری شدن مراحل و داستان بازی است که امیدوارم با نزدیک شدن به پایان بازی، این مسئله هم رفع شود.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1395
    نظرها: 48
    تشکر: 18
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:

    سلام .
    مطلب خوبی بود ولی فکر نمی کنید یکمی برای مطلب اولین تجربه دیر شده؟ الان دیگه باید نقد و بررسی بازی رو قرار می دادین :tear: من سایتتون رو دوست دارم و دنبالش می کنم . بخش خبریتون هم خیلی بروزه اما نقد و بررسی ها یا مقاله ها رو دیر به دیر قرار میدین. الان 1 ساله که دیگه گیم پلی خوب نذاشتین. گیم پلی رزیدنت اویل 7 خیلی خوب بود. چرا ادامه ندادین ؟ من از مشکلاتی که سایتتون با اونها درگیره خبر ندارم. این مدت هم گفتم به سایتتون سر میزنم و حتی تغییراتی که دادین رو هم دیدم . مثلا صفحه ی اصلی رو عوض کردین که خیلی بهتر شده اما تنوع مطلبتون زیاد نیست. یک سیکل ثابت رو دنبال می کنین . اول خبر بعد مقاله و گاهی اوقات نقد و بررسی . راهنمای تروفیهاتون خیلی خوب بود. من با راهنمای تروفی رزیدنت اویل 7 بازی رو کامل کردم و همه ی تروفیهاش رو گرفتم. راهنمای دستینی 2 هم خوب بود. راهنمای تروفی های پرسونا 5 رو هم که دیدن از تعجب دهنم باز موند که چقدر وقت برای نوشتنش صرف شده و چقدر کامله ( نا گفته نماند که اصلا از اون بازی خوشم نمیاد ) می دونم نوشتن مطالب این جوری خیلی وقت گیره اما اگر از منبع خارجی روون ترجمه کنین هم کافیه. خبر خوبه اما زمانش خیلی زود می گذره. سایتای خیلی زیادی هم خبر می ذارن . تلگرام رو هم که باز می کنی کلی کانال هست که خبر میذارن. مقاله و مطلب درست حسابی اما تو تلگرام پیدا نمیشه. فکر می کنم اگر به این بخش ها هم بیشتر توجه کنین بزودی می تونین یکی از بهترین سایت های بازی ایران بشید. در هر صورت من که حمایتتون می کنم :l~l

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1396
    نظرها: 89
    تشکر: 27
    تشکرشده: 35
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Zelda
    سلام . مطلب خوبی بود ولی فکر نمی کنید یکمی برای مطلب اولین تجربه دیر شده؟ الان دیگه باید نقد و بررسی بازی رو قرار می دادین :tear: من سایتتون رو دوست دارم و دنبالش می کنم . بخش خبریتون هم خیلی بروزه اما نقد و بررسی ها یا مقاله ها رو دیر به دیر قرار میدین. الان 1 ساله که دیگه گیم پلی خوب نذاشتین. گیم پلی رزیدنت اویل 7 خیلی خوب بود. چرا ادامه ندادین ؟ من از مشکلاتی که سایتتون با اونها درگیره خبر ندارم. این مدت هم گفتم به سایتتون سر میزنم و حتی تغییراتی که دادین رو هم دیدم . مثلا صفحه ی اصلی رو عوض کردین که خیلی بهتر شده اما تنوع مطلبتون زیاد نیست. یک سیکل ثابت رو دنبال می کنین . اول خبر بعد مقاله و گاهی اوقات نقد و بررسی . راهنمای تروفیهاتون خیلی خوب بود. من با راهنمای تروفی رزیدنت اویل 7 بازی رو کامل کردم و همه ی تروفیهاش رو گرفتم. راهنمای دستینی 2 هم خوب بود. راهنمای تروفی های پرسونا 5 رو هم که دیدن از تعجب دهنم باز موند که چقدر وقت برای نوشتنش صرف شده و چقدر کامله ( نا گفته نماند که اصلا از اون بازی خوشم نمیاد ) می دونم نوشتن مطالب این جوری خیلی وقت گیره اما اگر از منبع خارجی روون ترجمه کنین هم کافیه. خبر خوبه اما زمانش خیلی زود می گذره. سایتای خیلی زیادی هم خبر می ذارن . تلگرام رو هم که باز می کنی کلی کانال هست که خبر میذارن. مقاله و مطلب درست حسابی اما تو تلگرام پیدا نمیشه. فکر می کنم اگر به این بخش ها هم بیشتر توجه کنین بزودی می تونین یکی از بهترین سایت های بازی ایران بشید. در هر صورت من که حمایتتون می کنم :l~l

    بله کاملا درست میگید و با اکثر حرفاتون موافقم. راستشو بخواید این مطلب قرار بود اوایل هفته قبل بره روی سایت ولی متاسفانه من وقت نکردم بازیو انجام بدم و بخاطر همینم بیشتر از حد معمول طول کشید. امیدوارم دیگه اینجور تاخیر هارو نبینیم! :)
    تاخیر در نقد و بررسی‌ها هم دلایل مختلفی داره که بنظرم مهم‌ترین دلیلش قیمت بالای بازی‌ها است. ما هم همیشه سعی میکنیم در سریعترین زمان ممکن بازی‌هارو تهیه کنیم. پاییز هم فصل مخصوص بازیاست و بخاطر همینم ممکنه بعضی وقتا از لحاظ کاری فشار بیاد و مطالبم با تاخیر بره روی سایت. خود من به شخصه از همه کسایی که مطالب سایت مارو دنبال میکنن، بخاطر این تاخیرها عذرخواهی میکنم.
    در رابطه با مقاله‌ها هم باهاتون مخالفم ... ما توی مهر حدودا 17 مقاله (بدون حساب کردن پیش‌نمایش‌ها) فرستادیم روی سایت که در نوع خودش آمار خوبیه و سعی میکنیم این ماه بیشترم بشه.
    در رابطه با ویدیو های راهنما هم باید بگم که بزودی یک بازی دیگه هم روی سایت قرار میگیره. از اونجایی که این مسئله یکمی وقت‌گیر هست، باید روی بازی‌هایی تمرکز کنیم که یکمی برای گیمرها چالش‌برانگیز باشن.
    تروفی گاید هم چشم، حتما انجامش میدیم و سعی میکنیم تو این مدت دوباره این بخشو بروز کنیم.
    ممنون از پیشنهادتون! :B

    ‏SirGhas و ‏Zelda و ‏ICARUS از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1395
    نظرها: 48
    تشکر: 18
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: More_Fortune
    بله کاملا درست میگید و با اکثر حرفاتون موافقم. راستشو بخواید این مطلب قرار بود اوایل هفته قبل بره روی سایت ولی متاسفانه من وقت نکردم بازیو انجام بدم و بخاطر همینم بیشتر از حد معمول طول کشید. امیدوارم دیگه اینجور تاخیر هارو نبینیم! :) تاخیر در نقد و بررسی‌ها هم دلایل مختلفی داره که بنظرم مهم‌ترین دلیلش قیمت بالای بازی‌ها است. ما هم همیشه سعی میکنیم در سریعترین زمان ممکن بازی‌هارو تهیه کنیم. پاییز هم فصل مخصوص بازیاست و بخاطر همینم ممکنه بعضی وقتا از لحاظ کاری فشار بیاد و مطالبم با تاخیر بره روی سایت. خود من به شخصه از همه کسایی که مطالب سایت مارو دنبال میکنن، بخاطر این تاخیرها عذرخواهی میکنم. در رابطه با مقاله‌ها هم باهاتون مخالفم ... ما توی مهر حدودا 17 مقاله (بدون حساب کردن پیش‌نمایش‌ها) فرستادیم روی سایت که در نوع خودش آمار خوبیه و سعی میکنیم این ماه بیشترم بشه. در رابطه با ویدیو های راهنما هم باید بگم که بزودی یک بازی دیگه هم روی سایت قرار میگیره. از اونجایی که این مسئله یکمی وقت‌گیر هست، باید روی بازی‌هایی تمرکز کنیم که یکمی برای گیمرها چالش‌برانگیز باشن. تروفی گاید هم چشم، حتما انجامش میدیم و سعی میکنیم تو این مدت دوباره این بخشو بروز کنیم. ممنون از پیشنهادتون! :B

    از پاسختون ممنونم .
    من شاید منظورم رو خوب نرسوندم . منظور من از مقاله، بیشتر مقاله های اموزشی بود. مقاله هایی که نشه داخل فضای مجازی اونها رو پیدا کرد. مثلا مقاله هایی که از یک تعداد کلمه ای بیشتر هستن، داخلشون عکس و فیلم دارن و یک موضوعی رو اموزش میدن. با دوستانم که صحبت می کردم، اکثرشون اعتقاد داشتن که دوره ی وبسایت و نشریه به سر رسیده و الان دوره، دوره ی شبکه های مجازی و تلگرامه. اما بنظر من اینطور نیست. تلگرام چیزی رو که مدیر صلاح می دونه به مخاطبش ارائه میده اما وبسایت به مخاطب حق انتخاب میده . اگر غیر از این بود پر بازدیدترین سایت ایران و جهان گوگل نبود. این یعنی کاربر اطلاعاتش رو از وبسایت ها بدست میاره و با تلگرام و شبکه های مجازی فقط وقت می گذرونه. صحبت در این رابطه فکر می کنم خیلی مفصل باشه . فقط می خواستم بگم که درسته که شبکه های مجازی جایگزین خیلی از چیزا شدن . یکیش همین مشارکت در نظرات. یادم میاد قبلا داخل سایت های بازی وقتی مطلب خوبی ارسال میشد امکان نداشت 20 تا نظر روی اون مطلب نخوره اما الان دیگه کسی نظر نمیده. همه عادت کردن که مطالب دیگران رو بخونن . منم یکی از اون همه هستم فقط فکر می کنم ممکنه نظر دادن من نویسنده رو به ادامه ی فعالیتش ترغیب کنه. این کاریه که می تونم در مقابل زحمت اون نویسنده در قبال ارسال یک مقاله ی خوب انجام بدم. امیدوارم همه ی اون افرادی که اهمیت میدن مشارکت کنن. داخل سایت یکی دوتا خبر سینمایی ارسال کردین. چرا ادامه ندادین؟ خیلی خوبه که همه ی حوزه های سرگرمی رو پوشش بدین. بازی های موبایل هم اگر معرفی کنید و براشون لینک دانلود قرار بدید خیلی خوب میشه. در هر صورت من تا جایی که از دستم بر بیاد و وقتم اجازه بده سعی می کنم حمایت کنم و مطالبتون رو نشر بدم .

    ‏SirGhas و ‏More_Fortune از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Zelda
    سلام . مطلب خوبی بود ولی فکر نمی کنید یکمی برای مطلب اولین تجربه دیر شده؟ الان دیگه باید نقد و بررسی بازی رو قرار می دادین :tear: من سایتتون رو دوست دارم و دنبالش می کنم . بخش خبریتون هم خیلی بروزه اما نقد و بررسی ها یا مقاله ها رو دیر به دیر قرار میدین. الان 1 ساله که دیگه گیم پلی خوب نذاشتین. گیم پلی رزیدنت اویل 7 خیلی خوب بود. چرا ادامه ندادین ؟ من از مشکلاتی که سایتتون با اونها درگیره خبر ندارم. این مدت هم گفتم به سایتتون سر میزنم و حتی تغییراتی که دادین رو هم دیدم . مثلا صفحه ی اصلی رو عوض کردین که خیلی بهتر شده اما تنوع مطلبتون زیاد نیست. یک سیکل ثابت رو دنبال می کنین . اول خبر بعد مقاله و گاهی اوقات نقد و بررسی . راهنمای تروفیهاتون خیلی خوب بود. من با راهنمای تروفی رزیدنت اویل 7 بازی رو کامل کردم و همه ی تروفیهاش رو گرفتم. راهنمای دستینی 2 هم خوب بود. راهنمای تروفی های پرسونا 5 رو هم که دیدن از تعجب دهنم باز موند که چقدر وقت برای نوشتنش صرف شده و چقدر کامله ( نا گفته نماند که اصلا از اون بازی خوشم نمیاد ) می دونم نوشتن مطالب این جوری خیلی وقت گیره اما اگر از منبع خارجی روون ترجمه کنین هم کافیه. خبر خوبه اما زمانش خیلی زود می گذره. سایتای خیلی زیادی هم خبر می ذارن . تلگرام رو هم که باز می کنی کلی کانال هست که خبر میذارن. مقاله و مطلب درست حسابی اما تو تلگرام پیدا نمیشه. فکر می کنم اگر به این بخش ها هم بیشتر توجه کنین بزودی می تونین یکی از بهترین سایت های بازی ایران بشید. در هر صورت من که حمایتتون می کنم :l~l

    واقعا باعث خوشحالیه که کاربری مثل شما بازی‌مگ رو حمایت می‌کنه . حتما سعی می‌کنیم مواردی که به اونها اشاره کردید رو پوشش بدیم و ضعف‌هامون رو برطرف کنیم.
    ممنون بخاطر این نظر پر انرژی :vic:

    ‏Zelda و ‏ICARUS از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 23
    تشکر: 59
    تشکرشده: 25
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Zelda
    سلام . مطلب خوبی بود ولی فکر نمی کنید یکمی برای مطلب اولین تجربه دیر شده؟ الان دیگه باید نقد و بررسی بازی رو قرار می دادین :tear: من سایتتون رو دوست دارم و دنبالش می کنم . بخش خبریتون هم خیلی بروزه اما نقد و بررسی ها یا مقاله ها رو دیر به دیر قرار میدین. الان 1 ساله که دیگه گیم پلی خوب نذاشتین. گیم پلی رزیدنت اویل 7 خیلی خوب بود. چرا ادامه ندادین ؟ من از مشکلاتی که سایتتون با اونها درگیره خبر ندارم. این مدت هم گفتم به سایتتون سر میزنم و حتی تغییراتی که دادین رو هم دیدم . مثلا صفحه ی اصلی رو عوض کردین که خیلی بهتر شده اما تنوع مطلبتون زیاد نیست. یک سیکل ثابت رو دنبال می کنین . اول خبر بعد مقاله و گاهی اوقات نقد و بررسی . راهنمای تروفیهاتون خیلی خوب بود. من با راهنمای تروفی رزیدنت اویل 7 بازی رو کامل کردم و همه ی تروفیهاش رو گرفتم. راهنمای دستینی 2 هم خوب بود. راهنمای تروفی های پرسونا 5 رو هم که دیدن از تعجب دهنم باز موند که چقدر وقت برای نوشتنش صرف شده و چقدر کامله ( نا گفته نماند که اصلا از اون بازی خوشم نمیاد ) می دونم نوشتن مطالب این جوری خیلی وقت گیره اما اگر از منبع خارجی روون ترجمه کنین هم کافیه. خبر خوبه اما زمانش خیلی زود می گذره. سایتای خیلی زیادی هم خبر می ذارن . تلگرام رو هم که باز می کنی کلی کانال هست که خبر میذارن. مقاله و مطلب درست حسابی اما تو تلگرام پیدا نمیشه. فکر می کنم اگر به این بخش ها هم بیشتر توجه کنین بزودی می تونین یکی از بهترین سایت های بازی ایران بشید. در هر صورت من که حمایتتون می کنم :l~l

    عزیز تشکر ویژه ای از شما داریم بابت لطف فراوانی که دارید. عرض کنم که این بازی چون گستردگی زیادی داره یکم بررسیش طول می کشه. و وبسایت های فارسی زبان دیگه هم به جز اون هایی که بازی پیش از موعد براشون ارسال میشه (!) هنوز نقد بازی رو کار نکردن! ولی چشم. حتما حتما تا فردا روی بازی مگ قرارش میدیم. مرسی از شما که باعث دلگرمی ما هستید.

    ‏SirGhas و ‏Zelda از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1395
    نظرها: 48
    تشکر: 18
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: ICARUS
    عزیز تشکر ویژه ای از شما داریم بابت لطف فراوانی که دارید. عرض کنم که این بازی چون گستردگی زیادی داره یکم بررسیش طول می کشه. و وبسایت های فارسی زبان دیگه هم به جز اون هایی که بازی پیش از موعد براشون ارسال میشه (!) هنوز نقد بازی رو کار نکردن! ولی چشم. حتما حتما تا فردا روی بازی مگ قرارش میدیم. مرسی از شما که باعث دلگرمی ما هستید.

    ممنون از اینکه نظر کاربرهاتون رو می خونین به اون اهمیت میدین :vic:
    داخل پاسختون به وبسایت های فارسی زبانی اشاره کردین که نسخه ی نقد و بررسی براشون ارسال میشه. جدا داخل ایران همچین وبسایت هایی هستن ؟ یعنی مثل گیم اسپات که نسخه ی نقد و بررسی بازی ها رو براش ارسال می کنن برای وبسایت های فارسی هم ارسال میشه !؟ اگر اینطوره واقعا جای خوشحالیه که نشریه های بازی ایرانی تا این حد پیشرفت کردن . شما برنامه ای برای این موضوع ندارید ؟ که نسخه ی نقد و بررسی بگیرید ؟

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.