نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 22 ارديبهشت 1397
ساعت 12:18

راهنما و لیست تروفی و اچیومنت‌های Middle Earth: Shadow of War

5 از 5

راهنما و لیست تمام تروفی و اچیومنت‌های بازی Middle Earth Shadow of war

کاملترین راهنما و لیست تروفی و اچیومنت‌های بازی ME: Shadow of War بهمراه کاملترین جزئیات برای دریافت هر تروفی و راهنمای قدم به قدم و دقیق برای گرفتن هر اچیومنت بهمراه ویدیوهای راهنما

عنوان : Middle Earth: Shadow of War

میزان سختی کسب تروفی‌ها: 3.5 از 10

کاور بازی Middle Earth: Shadow of War برای ps4زمان تقریبی لازم برای کسب تروفی پلاتینوم: 40 تا 50 ساعت (در صورت بازی کردن بر روی حالت آسان)

تعداد تروفی‌ها: 53 تروفی. (1 تروفی پلاتینوم، 1 تروفی طلا، 11 تروفی نقره، 40 تروفی برنز)

تروفی‌های آفلاین: 49 تروفی. ( 0 تروفی پلاتینوم، 1 تروفی طلا، 11 تروفی نقره، 37 تروفی برنز)

تروفی‌های آنلاین: 4 تروفی. (1 تروفی پلاتینوم، 0 تروفی طلا، 0 تروفی نقره، 3 تروفی برنز)

تعداد تروفی‌های از دست دادنی: 3 عدد. (The Operative، It Came From Within، Vandal)

تروفی‌هایی که با استفاده از گلیچ بدست می‌آیند: صفر.

آیا درجه‌ی سختی بازی در بدست آوردن تروفی‌ها تاثیر دارد؟ خیر، حتی در حالت آسان نیز می‌توان تمام تروفی‌های را بدست آورد

برای بدست آوردن تمام تروفی‌ها حداقل چند بار باید بازی را تمام کرد؟ 1 بار.


آیکون‌های مربوط به کالکتیبل‌ها و ماموریت‌های جانبی که در جریان راهنمای دریافت تروفی و اچیومنت‌های بازی با آن‌ها سر و کار خواهید داشت به قرار زیر هستند:

Gondorian Artifact = Gondorian Artifacts (Finished Tales)

Fight Pit = Fight Pits (No Orc Lives Forever)

Headir = Headir (Purge)

ithildin door = Ithildin Door (Speak Friend and Enter)

 Ithildin (Speak Friend and Enter) =  Ithildin (Speak Friend and Enter)

Monument (Vandal) = Monument (Vandal)

Outpost (Dismantled) = Outpost (Dismantled)

Rescue (No Orc Left Behind) = Rescue (No Orc Left Behind)

Shadows of the Past = Shadows of the Past (Second Age Warrior)

Shelob Memories = Shelob Memories (The Web Revealed)

Vendetta = Vendetta (Avenged)

Vendetta Online = Vendetta Online (Bound by Blood)

 

مقدمه

به مقاله‌ی راهنمای بدست آوردن تروفی‌های بازی Middle-earth: Shadow of War خوش آمدید! مسیر کسب تروفی پلاتینوم در این بازی بسیار لذت‌بخش است و شامل: تعدادی تروفی بر مبنای مبارزات (که در آن‌ها عمدتا باید با سیستم نمسیس؛ Nemesis System که همان مجموعه‌ی کلاس‌های دشمنان در بازی است؛ تعامل مناسبی داشته باشید)، تروفی‌های داستانی، جمع‌آوری آیتم‌های مختلف (Collectibles) که علامت مخصوص هر آیتم در نقشه مشخص است و آن‌ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. تروفی‌های مربوط به جمع‌آوری آیتم‌های مختلف در قالب ماموریت‌هایی در بازی وجود دارند. تمام آنچه که گفته شد را می‌توان بر روی درجه سختی Easy نیز انجام داد. بازی Shadow of War از چهار گام کلی یا اکت (Act) تشکیل شده است. اکت‌های یک تا سه مربوط به کوئست‌های اصلی می‌شوند و شما باید در اکت چهارم که «Shadow Wars» نام دارد، در طول ده مرحله از دژ خود در مقابل ارتش دشمنان دفاع کنید. تروفی‌های آنلاین بسیار ساده بدست می‌آیند. حتی Online Ranks (که در آن باید به رنک کاپیتان برسید) کاملا بر اساس ارتش آفلاین شما طراحی شده‌اند. هرطور که مایل هستید بازی را انجام دهید. توصیه می‌کنیم بیشتر از هرچیزی بر روی مراحل داستانی تمرکز کنید این امر موجب می‌شود لول خود را به سرعت افزایش دهید و قادر باشید تروفی‌های مربوط به مهارت‌ها (Skills) را بدست بیاورید.

گام اول: اکت سوم داستان را به اتمام برسانید + هرچه سریع‌تر تمامی تجهیزات گاندوری (Gondorian Artifacts) را بدست آورید تا جم‌های بهتری برایتان دراپ شود + تروفی‌های The Operative، It Came From Within و Vandal را بدست بیاورید

سه تروفی در بازی Middle-earth: Shadow of War وجود دارد که احتمال دارد آن‌ها را از دست بدهید (در صورت از دست دادنشان باید بازی را دوباره آغاز کنید) پس باید حواستان را کاملا جمع کنید. این سه تروفی The Operative، It Came From Within و Vandal نام دارند. برای کسب این سه تروفی باید با وارچیف‌ها (Warchiefs) مبارزه کنید و دژها را به تصاحب خود در بیاورید. تنها چهار دژ وجود دارد و زمانی که آن‎‌ها را تصاحب کردید تنها ممکن است در اکت چهارم: Shadow Wars توسط دشمنان پس گرفته شوند. برای کسب تروفی «The Operative» دو محافظ که شامل یک وارچیف باشند را استخدام کنید و ماموریت Betrayal که در نتیجه آن پیش می‌آید را انجام دهید. برای تروفی «It Came From Within» پیش از شروع یک کوئست تمام وارچیف‌های یک دژ را استخدام نمایید. برای تروفی «Vandal» باید پیش از فتح کردن دژ مربوط به هر منطقه، مقبره‌ای که در کمپ دشمن وجود دارد (بر روی نقشه مشخص شده است) را از بین ببرید، توجه داشته باشید که اگر دژ را تصاحب کنید این تروفی را از دست خواهید داد. این سه تروفی را می‌توان در اکت چهارم: Shadow Wars نیز کسب کرد. اما پس از اتمام اکت چهارم برای بدست آوردنشان باید بازی را دوباره و از ابتدا آغاز کنید. اولین فرصت برای کسب این سه تروفی در اکت دوم و زمانی است که باید دژی که در منطقه‌ی Nurnen واقع شده را تصاحب نمایید.

تمامی تجهیزات Gondorian Artifacts را هرچه سریع‌تر جمع‌آوری کنید. اولین فرصت برای انجام این کار پس از تمام کردن اکت دوم است. در این زمان شما به تمام مناطق بازی دسترسی خواهید داشت. این دسته از تجهیزات مهارتی به نام «Prospector» را در اختیار شما قرار خواهند داد. با آپگرید کردن کاراکتر خود به این مهارت، جم‌هایی که برایتان دراپ می‌شوند ارزش بالاتری خواهند یافت که در نتیجه آن تروفی «Master Forger» (ساختن یک جم رده بالا) را بدست می‌آورید. اگر تجهیزات گاندوری و مهارت Prospector را بدست نیاورید مجبور خواهید بود که پس از به اتمام رسیدن بخش داستانی، زمان زیادی را برای جم‌ها اختصاص دهید.

حال بازی را تا به پایان رسیدن اکت سوم و دریافت تروفی طلایی «Stalemate is Victory» ادامه دهید. (شکست دادن آخرین باس بازی) در این مسیر خودبه‌خود بسیاری از تروفی‌ها را بدست خواهید آورد. با تمام کردن اکت سوم یک مجموعه تجهیزات لجندری به شما داده می‌شود پس وقت خود را برای جستجوی زره هدر ندهید.

دلیل این که بر روی تمام کردن بخش داستانی بیش از هر کار دیگری تاکید داریم این است که برای بدست آوردن بسیاری ازتروفی‌ها به مهارت‌های خاصی نیاز خواهید داشت. کلید دسترسی به این مهارت‌ها در پیشروی در بخش داستانی و بالا بردن لول بازیکن نهفته است. بهترین راه برای بالا بردن لول در این بازی انجام ماموریت‌های بخش داستانی است. همچنین شاید لازم باشد که برای دریافت XP بیشتر جم‌های سفید را در زره و یا شنل خود قرار دهید و یا می‌توانید از فروشگاه آنلاین بازی افزایش‌دهنده‌ XP بخرید. در این حالت هرروزه و به صورت خودکار مقدار واحد پولی شما در بازی افزایش می‌یابد. با انجام دادن چالش‌های روزانه هم قادر خواهید بود پول بیشتری بدست بیاورید. شما می‌توانید به ازای صد سکه یک افزایش‌دهنده XP بخرید که به مدت دو ساعت XP دریافتیان را دو برابر خواهد کرد. در این حالت با انجام هر ماموریت دو عدد به لول شما افزوده خواهد شد.

باز هم لازم به یادآوری است که در صورت تمایل می‌توانید بازی را بر روی درجه‌ سختی Easy به پایان برسانید. هیچکدام از تروفی‌های بازی Shadow of War به درجه سختی بستگی ندارند. در مسیر تروفی پلاتینوم برای بدست آوردن هر تروفی دیگر و یا انجام هر فعالیت جانبی راحت باشید تا در نهایت زمان زیادی برای باقی وظایف در اختیارتان باشد. آیتم‌های قابل جمع‌آوری یا کالکتیبل‌ها از طریق تطهیر کردن برج‌های Haedir که همان نقاط فست تراول هستند، بر روی نقشه ظاهر خواهند شد. پانزده نقطه فست تراول در بازی وجود خواهد داشت (سه‌تا به ازای هر منطقه). نقاط فست تراول همیشه بر روی نقشه نشان داده می‌شوند.

دقت داشته باشید که پس از شکست دادن باس ویچ کینگ بازی وارد اکت چهارم خواهد شد. پس به شما توصیه می‌کنیم که در اکت سوم باقی بمانید زیرا بدست آوردن تروفی‌های متفرقه در این مرحله راحت‌تر خواهد بود. پس از اکت چهارم تمام‌ کاپیتان‌های بازی از شما پیروی خواهند کرد. کشتن همه آن‌ها اسپان کردن کاپیتان‌های جدید فرآیندی طاقت‌فرسا خواهد بود. پس بهتر است که تمام تروفی‌های مبارزاتی را دقیقا پس از اکت سوم انجام دهید.

نکته: در اکت دوم (منطقه Nurnen) فست تراول کردن به نقاط دیگر برای مدتی غیر ممکن خواهد بود. نگران نباشید زیرا پس از اتمام اکت دوم دیگر مانعی وجود نخواهد داشت و پس از پایان این اکت قادرید به هر نقطه دلخواهی فست تراول کنید.

گام دوم: تروفی‌های متفرقه

پس از اتمام اکت سوم به تمام مهارت‌ها (Skills) دسترسی خواهید داشت. اکنون بهترین زمان برای انجام انواع فعالیت‌هایی است که در راه بدست آوردن تروفی‌های متفرقه، مبارزاتی و مربوط به نمسیس ضروری‌اند.

تمام تروفی‌ها را بدست بیاورید تا زمانی که فقط سه تا باقی مانده باشد: «Peace in Death» (تمام کردن اکت چهارم)، «Such Great Heights» (رنک کاپیتان آنلاین) و «Master Forger». (ساختن یک جم رده بالا)

پس از پایان اکت چهارم، تلاش برای بدست آوردن تروفی‌های مبارزاتی ممکن است خسته‌کننده باشد پس بهتر است هم‌اکنون آن‌ها را انجام دهید. همچنین کالکتیبل‌ها را جمع‌آوری کنید و فعالیت‌های جانبی دیگر را به اتمام برسانید؛ اگر تا بدین جای کار این کارها را انجام نداده باشید. با تطهیر کردن برج‌های Haedir تمامی این موارد بر روی نقشه نمایش داده می‌شوند.

گام سوم: اکت چهارم یا Shadow Wars + رنک آنلاین کاپیتان + جم رده بالا

در انتها پس از تمام آنچه گفته شد، نوبت به اکت چهارم یعنی «Shadow Wars» می‌رسد. در این اکت شما باید از دژ خود در مقابل ارتش دشمنان دفاع کنید. این بخش از ده مرحله تشکیل شده است. هرچقدر که به مراحل بالاتر می‌رسید لول دشمنان نیز بالا می‌رود. در مراحل انتهایی چند دژ در آن واحد تحت محاصره قرار خواهند گرفت. شما در مجموع باید 25 ماموریت دفاعی را بازی کنید. توصیه می‌کنیم که این بخش را حتما در حالت آسان بازی کنید. همچنین زرهی که به آن نیاز ندارید را بفروشید (در Inventory دکمه مثلث را نگه دارید) و با پول حاصل از آن آپگریدهای دفاعی را خریداری نمایید. انجام این چالش شش تا هشت ساعت به طول می‌انجامد و شدیدا تکراری خواهد بود. هربار دفاع کردن پانزده الی بیست دقیقه زمان می‌برد. برای برنده شدن در هر بار دفاع باید رهبر مهاجمین را بکشید.

در طول اکت چهارم به صورت خودکار به حداکثر سقف لول بازی که عدد 60 است می‌رسید. همیشه لیدرها و کاپیتان‌های تهاجمی را استخدام کنید سپس آن‌ها را درون تیم دفاعی خود قرار دهید. این امر موجب بالا رفتن رتبه دفاعی و کارایی دژ شما خواهد شد.

با استفاده از این روش قادر خواهید بود که تروفی «Such Great Heights» (رسیدن به رنک کاپیتان آنلاین) را نیز به‌راحتی بدست بیاورید. برای این تروفی به هیچ عنوان لازم نیست که آنلاین بازی کنید. رنک آنلاین شما به میزان قدرت ارتشتان در حالت آفلاین بستگی دارد. اگر قدرت تمام تیم‌های تدافعی و تهاجمی شما (مجموع تمام مناطق) به عدد 2500 برسد رنک کاپیتان را دریافت خواهید کرد. زمانی که مشغول پیشروی در اکت چهارم هستید، ارک‌های دارای لول بالا را اجیر کنید تا اطمینان یابید که میزان قدرت شما از 2500 هم فراتر برود. با کلیک کردن بر روی گزنیه «Online» و فشار دادن دکمه ضربدر می‌توانید رتبه خود را بررسی کنید. آمار و ارقام آنلاین به‌کندی به‌روزرسانی می‌شوند. اگر رتبه تهاجمی شما به‌روزرسانی نمی‌شود تعدادی ماموریت Conquest را در حالت آنلاین پس از اتمام اکت چهارم بازی کنید. اگر اعداد دفاعی به‌روزرسانی نمی‌شوند، به منطقه مربوطه بروید و آمار را در منوی ذکر شده بررسی کنید و یا تعدادی ماموریت دفاعی را در همان منطقه به اتمام برسانید.

پس از اتمام اکت چهارم، احتمالا تمام کاپیتان‌های بازی از شما پیروی خواهند کرد. پس اگر هنوز تروفی‌های مبارزه‌ای را بدست نیاورده‌اید با استفاده از این راه می‌توانید آن‌ها را دوباره به دشمن خود تبدیل کنید: به سادگی اجازه دهید که یک اورک شما را بکشد. سپس آن‌ها به کاپیتان‌هایی با رتبه بالاتر تبدیل خواهند شد. شما همچنین می‌توانید ارتش خودتان را نیز بکشید. با استفاده از آپگرید مهارت Bodyguard شما می‌توانید یک کاپیتان را به محافظ خود تبدیل کنید. سپس او را فرابخوانید و با استفاده از آپگرید مهارت Destroy Followers سرش را قطع کنید. با استفاده از این روش می‌توانید به جز Overlord کل ارتش خود را از بین ببرید.

اگر هنوز تروفی‌های «The Operative»، «It Came From Within» و «Vandal» را دریافت نکرده‌اید اجازه بدهید که دشمن در طول اکت چهارم یکی از دژهای شما را فتح کند.

راهنمای تروفی‌های بازی Middle Earth: Shadow of War


The Bright LordMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Platinum Medal

The Bright Lord

Middle-earth has been saved. For now…

میدل ارث نجات پیدا کرده است. فعلا...

توضیح: تمامی تروفی‌های بازی Middle-earth: Shadow of War را بدست بیاورید. (به DLC نیازی نیست)


Forger

Middle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Forger

Forge a higher-quality Gem by combining three Gems of the same quality.

با درآمیختن سه جم از یک کیفیت مشابه، یک جم با کیفیت بالاتر بسازید.

توضیح: در ابتدا باید یک جایگاه خالی برای جم بسازید. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه تروفی «Rule of Three» را مشاهده کنید.

جم‌ها به صورت تصادفی توسط دشمنان دراپ می‌شوند. سه جم از یک نوع را جمع کنید، برای مثال سه جم سبز زندگی. (Green Life Gems)

برای آنکه جم‌های جمع‌آوری شده‌تان را ببینید و نمونه‌های بهتری بسازید این مسیر را در منوی بازی طی کنید: Options > Inventory > فلش پایین > دکمه ضربدر را نگه دارید تا یک اسلات برای جم آنلاک شود (این کار هزار واحد پولی بازی هزینه دارد) > دوباره دکمه ضربدر را فشار دهید تا جم‌ها را انتخاب نمایید.

اکنون سه جم از یک نوع را انتخاب نمایید. (سه سبز، سه قرمز، سه سفید) سپس دکمه مربع را فشار دهید تا یک جم با کیفیت بالاتر از همان نوع ساخته شود. در همین زمان تروفی برایتان نمایان خواهد شد.


Rule of ThreeMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Rule of Three

Unlock 3 Gem slots.

سه اسلات مخصوص جم (Gem Slot) را آنلاک کنید.

توضیح: آنلاک کردن هرکدام از این اسلات‌ها که محل قرار گیری جم‌ها هستند هزار واحد پولی هزینه برمی‌دارند. شما می‌توانید این کار را در Inventory و پس از پیدا کردن هر جم انجام دهید. (جم‌ها به صورت تصادفی از طریق کشتن دشمنان بدست می‌آ‌یند)

بدین منظور مسیر زیر را در منوی بازی طی کنید: دکمه Options > Inventory > زره خود را انتخاب کنید و فلش پایین را فشار دهید > ضربدر را نگه دارید تا جم اسلات آنلاک شود.

برای دریافت این تروفی لازم است در مجموع سه اسلات قرارگیری جم را آنلاک کنید.


Best DefenseMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Best Defense

Equip 3 Siege Upgrades on an Assault Team.

یک تیم مهاجم را به سه آپگرید مهارت محاصره (Siege) مجهز کنید.

توضیح: در ابتدا باید به لول بیست و سومین نقشه بازی که Nurnen نام دارد برسید. در لول بیست سومین اسلات تیم تهاجمی را آنلاک خواهید کرد.

هر آپگرید Siege هفتصد سکه خرج دارد. برای این کار مسیر زیر را در منوی بازی طی کنید: دکمه Options را فشار دهید > Army > دکمه R1 > فردی از ارتش خود را به یک اسلات باز اختصاص دهید > فلش راست را بزنید و آپگرید را انتخاب نمایید.

این عمل را از همان ابتدا نمی‌توانید انجام دهید و باید در بازی پیشروی کنید. یک راهنما نیز به طور خودکار تمامی این مکانیسم‌ها را به شما توضیح خواهد داد. (کوئست اصلی: Ring of Power را انجام دهید)


Fit for WarMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Fit for War

Complete a challenge to upgrade a piece of gear.

یک چالش را به اتمام برسانید تا یکی از قطعات زره خود را آپگرید کنید.

توضیح: شما در طول بازی بارها زره‌های کمیاب یا Rare (زرد)، اپیک (نارنجی) و لجندری (بنفش) را پیدا خواهید کرد. نکته خاصی که درباره آن‌ها وجود دارد این است که از طریق انجام چالش‌ها می‌توان آن‌ها آپگرید کرد.

برای آن که چالش مربوط به هر آیتم را ببینید، Inventory را باز کرده و به روی آیتم مورد نظر بروید. گزینه «Unlock Challenge» را به همراه یک قفل در مقابل آن مشاهده خواهید کرد. در اینجا مشاهده خواهید کرد که چه چالشی در پیش رو دارید و می‌توانید آن را پیگیری کنید. این چالش‌ها آسان و تکراری هستند برای مثال در یکی از آن‌ها باید سه دشمن را به آتش بکشید. هر آیتم دارای چالش متفاوت و مخصوص به خود است. آپگرید کردن تجهیزات Epic و Rare بسیار آسان است. در واقع اگر تمام آیتم‌ها را در Inventory خود نگه دارید و به پیشروی در بازی ادامه دهید، به احتمال زیاد این چالش‌ها را تکمیل خواهید کرد بدون اینکه نیاز باشد به آن‌ها توجه خاصی داشته باشید. هیچ‌کدام از تجهیزات خود را نفروشید، از این طریق قادر خواهید بود که از بین چالش‌های بسیاری که برای انتخاب در اختیار دارید، آسان‌ترین را انتخاب کنید.

پس از آنکه خود چالش را به اتمام رساندید باید به منوی Inventory بروید و بر روی آیتمی که قصد آپگریدش را دارید دکمه مربع را نگه دارید. تنها پس از آنکه آیتم را آپگرید کردید تروفی را دریافت خواهید کرد. برای انجام آپگرید باید مقدار کمی پول بپردازید.


Hostile TakeoverMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Hostile Takeover

Defeat a Warchief.

یک وارچیف (Warchief) را شکست دهید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد. اولین تروفی که در بازی Shadow of War به‌دست می‌آید همین است. در یکی از مراحل اصلی بازی وظیفه شما کشتن یک وارچیف است.


VandalMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Vandal

Destroy a Monument.

یک مقبره (Monument) را از بین ببرید.

** امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد **

مقبره‌ها بر روی نقشه بازی با این آیکون Monument مشخص شده‌اند. علامت ان‌ها خودبه‌خود و با پیشروی در بازی بر روی نقشه پدیدار می‌شود. از روی مقبره بالا بروید و برای نابود کردنش دکمه R1 را فشار دهید.

بعد از اتمام اکت چهارم، به‌دست آوردن این تروفی دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. مقبره‌ها فقط در کمپ‌هایی که تحت کنترل دشمن باشند نشان داده خواهند شد. زمانی که دژهای دشمنان را تصاحب کنید دیگر به این کمپ‌ها دسترسی نخواهید داشت. آخرین فرصت (همانطور که کمی قبل توضیح دادیم) برای آنکه دژها دوباره به دست دشمنان بیفتند اکت چهارم بازی است.


Speak Friend and EnterMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Speak Friend and Enter

Open one of the Ithildin Doors.

یکی از درهای ایثیلدین (Ithildin Doors) را باز کنید.

توضیح: درهای ایثیلدین با استفاده از آیکون Ithildin Door بر روی نقشه مشخص شده‌اند. در همان ابتدای بازی و به صورت خودکار یکی از آن‌ها را در میناس مورگول (Minas Morgul)؛ که همان مکان شروع بازی است؛ مشاهده خواهید کرد. برای باز کردن در باید شش آیتم کالکتیبل ایثیلدین که با آیکون ** بر روی نقشه مشخص شده‌اند را جمع‌آوری نمایید. زمانی که برج‌های Headir را تطهیر می‌کنید علامت این آیتم‌ها نیز بر روی نقشه پدیدار خواهد شد. شش آیتم ایثیلدین را جمع‌آوری کنید و به سمت در بازگردید. معما را حل کنید تا در باز شود. در هر منطقه از بازی یک در ایثیلدین و شش آیتم قابل جمع‌آوری برای هر در وجود دارد.

برای حل کردن معمای هر شعر باید جای خالی را با کلماتی که پیدا می‌کنید پر نمایید. برای در ایثیلدین موجود در میناس مورگول، جواب معما بدین صورت است (از بالا به پایین): Shadows، Drums، Cadence، Land، Wrath و Doom.


Bound by BloodMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Bound by Blood

Complete an Online Vendetta.

یک کوئست آنلاین وندتا (Vendetta) را به پایان برسانید.

توضیح: ماموریت‌های آنلاین وندتا به طور تصادفی بر روی نقشه پدیدار می‌شوند. به منظور آن که از وقوع یک ماموریت وندتا آگاه شوید این مسیر را در منوهای بازی طی کنید: Game Options > Game Settings > به روی گزینه Online Notifications بروید و بخشی که بر روی آن نوشته شده «Online Notifications» را بررسی نمایید. سپس هنگامی که یک ماموریت آنلاین وندتا پیش بیاید، در گوشه سمت چپ و بالای صفحه هشداری دریافت خواهید کرد.

این ماموریت‌ها زمانی پیش می‌آیند که بازیکنان دیگر در بازی کشته شوند. سپس شما با کشتن قاتل آن‌ها قادر خواهید بود که انتقامشان را بگیرید. تنها کافی است که به PSN متصل باشید تا هشدار این ماموریت‌ها را دریافت کنید.


Avenged

Middle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Avenged

Complete a Vendetta Mission.

یک ماموریت وندتا (Vendetta) را به اتمام برسانید.

توضیح: ماموریت‌های وندتا در حالت آفلاین زمانی قابل بازی هستند که یک اورک شما را بکشد. تنها کافیست که اجازه دهید یکی از دشمنان شما را بکشد و سپس بر روی نقشه آیکون ** ظاهر خواهد شد. ماموریت وندتای ایجاد شده را بازی کنید و اورک موردنظر را یا بکشید و یاا به استخدام خود دربیاورید.


Master ForgerMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Master Forger

Forge a top tier Gem.

یک جم رده بالا بسازید.

توضیح: جم‌ها با کشته شدن دشمنان دراپ می‌شوند. دکمه L1 را فشار دهید و به‌دنبال دشمنانی باشید که حاشیه سفید رنگ دارند. این نوع از دشمنان همیشه یک جم دراپ خواهند کرد. البته نوع جمی که دراپ می‌شود کاملا تصادفی است. الوگ‌ها (Olog) معمولا جم‌های باکیفیت‌تری دراپ می‌کنند. برخی از کاپیتان‌ها هم ممکن است جم باکیفیت دراگ کنند. بهترین راه برای بدست آوردن جم این است که آزادانه در جهان بازی بگردید و با استفاده از دکمه L1 به‌دنبال دشمنانی با حاشیه سفید باشید. از هر کمپ به کمپ دیگر فست تراول کنید و این کار را مدام انجام دهید.

بهتر است تلاش برای کسب این تروفی را به بخش پایانی بازی و پس از اتمام اکت چهارم: Shadow Wars محول کنید. در طول اکت چهارم تعداد زیادی از جم‌های رده متوسط را در طول دفاع از دژهایتان به‌دست خواهید آورد.

برای ساخت جم‌ها مسیر زیر را در منوی بازی طی کنید: Inventory > آنلاک کردن یک Gem Slot (این کار هزار سکه هزینه دارد) > بر روی یک اسلات رفته و دکمه ضربدر را فشار دهید > بر روی سه جم از یک رنگ دکمه مربع را نگه دارید تا یک جم با رده بالاتر ساخته شود. به طور کلی 5 رده وجود دارد. برای آنکه یک جم با رده بالا ساخته شود همواره باید سه جم از رده قبلی مصرف شوند.

اگر مهارت Treasure Hunter را به آپگرید Prospector مجهز کنید، جم‌هایی که برایتان دراپ می‌شوند کیفیت بالاتری خواهند داشت. این مهارت با پیدا کردن تمام تجهیزات Gondorian Artifacts آنلاک خواهد شد. بهتر است هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید. (اولین فرصت پس از اتمام اکت دوم است) با این آپگرید تلاش شما سرع‌تر جواب خواهد داد. اگر این مهارت را فعال کنید، در طول اکت چهارم به اندازه‎‌ کافی جم به‌دست خواهید آورد.


Promise KeeperMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Promise Keeper

Issue a Death Threat, and then successfully kill the target.

یک تهدید به مرگ (Death Threat) را ایجاد کنید و هدف را با موفقیت از بین ببرید.

توضیح: برای منتشر کردن یک Death Threat یا «تهدید به مرگ» باید از یک Worm بازجویی (Intertogate) کنید و  به او دستور دهید که یک کاپیتان را تهدید به مرگ کند. با این کار Worm به کاپیتان خود خبر می‌دهد که تالیون قصد کشتنش را دارد.

زمانی که دکمه L1 را فشار دهید Wormها با حاشیه سبز قابل تشخیص خواهند بود. آن‌ها را می‌توان در کمپ‌هایی اطراف نقاط مخصوص فست تراول پیدا کرد. با نگه داشتن دکمه دایره از آن‌ها بازجویی کنید و دستور دهید که پیغام تهدید به مرگ را برای یک کاپیتان ارسال کنند. اکنون ماموریتی که به‌دنبال آن ایجاد می‌شود را بازی کنید و کاپیتان مورد نظر را به قتل برسانید.


Death is not the EndMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Death is not the End

Resurrect a Follower Captain.

یکی از کاپیتان‌های زیردست خود را دوباره زنده کنید.

توضیح: برای کسب این تروفی باید مهارت «Raise Dead» را به همراه آپگرید «Undying Loyalty» فعال کرده باشید.

برای آنلاک کزدن این مهارت باید اکت سوم را در بخش داستانی به پایان برسانید و سه مبارزه در گودال مبارزات (Fight Pits) واقع در میناس مورگول را با موفقیت پشت سر بگذارید. برای برنده شدن در Fight Pitها باید قدرتمندترین زیردست خود را به گودال مبارزات بفرستید و او را به مبارزه در مقابل یک اورک دیگر وادار کنید. اگر اورک شما در آستانه شکست خوردن قرار دارد قادرید که از مبارزه خارج شوید و دوباره آن را تکرار کنید تا زمانی که مبارزتان پیروز شود. Fight Pitها به طور خودکار بر روی نقشه علامت‌گذاری می‌شوند. در منوی مهارت‌ها آپگرید Undying Loyalty را فعال کنید (توجه داشته باشید که این مهارت تا زمانی که اکت سوم را به پایان نرسانید ظاهر نخواهد شد). اکنون به منوی Army بروید و بر روی یکی از کاپیتان‌های مرده خود دکمه مثلث را فشار دهید. این کار موجب زنده شدن او و دریافت تروفی می‌گردد.

اگر هیچکدام از کاپیتان‌هایتان نمرده باشند، یکی را به عنوان بادیگارد خود استخدام کنید، او را به نزد خود فرابخوانید و سپس بکشیدش. این مهارت برای کاپیتان‌های دشمن قابل استفاده نیست و تنها بر روی ارتش خودتان جواب می‌دهد.


DismantledMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Dismantled

Disable an Outpost.

یک کمپ دشمن را از بین ببرید.

توضیح: پاسگاه‌ها (Outpost) با آیکون Outpost بر روی نقشه نمایش داده می‌شوند. آن‌ها در کمپ‌های بزرگ قرار دارند (معمولا در اطراف نقاط فست تراول). در برخی موارد آیکون بجای رنگ نارنجی دارای رنگ سفید است. پاشگاه‌ها در تمام مناطق نقشه دیده می‌شوند. به نقشه بروید، زوم کنید و به‌دنبال این آیکون در کمپ‌های دشمن باشید. ماموریت Outpost را بازی کنید و کاپیتان هر پاسگاه را بکشید تا این تروفی را بدست بیاورید.


BanishedMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

Banished

Defeat Suladân.

سولادان (Suladan) را شکست دهید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد. در کوئست «The Tower of Sorcery» هنگامی که Suladan را شکست دهید (در مجموعه کوئست‌های Eltariel) این تروفی به‌دست می‌آید.


Brought to HeelMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

Brought to Heel

Defeat Helm Hammerhand.

هلم همرهند (Helm Hammerhand) را شکست دهید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی در طول کوئست «Fire and Fury» زمانی که Helm Hammerhand را شکست دهید (در مجموعه کوئست‌های Eltariel) به‌دست می‌آید. در این کوئست برای دومین بار با این باس مواجه خواهید شد.


Lord of HorrorMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

Lord of Horror

Defeat the Balrog.

یک بالروگ را شکست دهید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی در طول کوئست «Frozen Flame» زمانی که Tar Goroth را شکست دهید (در مجموعه کوئست‌های Carnan) به‌دست می‌آید. در این کوئست برای دومین بار با این باس مواجه خواهید شد.


The Stuff of Legend

Middle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

The Stuff of Legend

Equip a full Legendary Gear set.

یک مجموعه از تجهیزات لجندری (Legendary) را به تن کنید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی پیش از باس فایت نهایی در اکت سوم بدست می‌آید. بازی به صورت خودبه‌خود یک مجموعه کامل لجندری را قبل از باس فایت نهایی به شما می‌دهد. و همچنین به‌صورت خودکار آن را به تن خواهید کرد و لازم نیست که برای این کار به منوی بازی بروید. در صفحه لودینگ و قبل از مبارزه با باس سائورون این تروفی را دریافت خواهید کرد.


Finished TalesMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Finished Tales

Recover all Gondorian artifacts.

تمام تجهیزات Gondorian Artifacts را پیدا کنید.

توضیح: زمانی که برج‌های Headir را تطهیر می‌کنید علامت تجهیزات Gondorian Artifacts بر روی نقشه نمایان می‌شود. تمامی ان‌ها را برای این تروفی جمع‌آوری کنید. در بخش مربوط به کوئست‌ها قادر خواهید بود که هرکدام از تجهیزات پیدا نشده را علامت‌گذاری و پیگیری کنید. در منوی بازی یک بخش فقط برای Gondorian Artifacts وجود دارد و به شما می‌گوید که آن‌ها در کدام منطقه قرار دارند و حتی آن‌ها را بروی مپ مشخص می‌کند.

نکته: یکی از تجهیزات در منطقه Seregost با انجام ماموریت اصلی «The Uninvited» (مجموعه کوئست‌های Gondor) به‌دست می‌آید. اگر در منو متوجه شدید که هنوز یکی از تجهیزات را پیدا نکرده‌اید احتمالا به‌خاطر این است که هنوز آن کوئست را انجام نداده‌اید. باقی تجهیزات را می‌توان در جهان بازی پیدا کرد.


The Web RevealedMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

The Web Revealed

Uncover the final Shelob memory and reveal the Web of Fate.

آخرین خاطره‌ Shelob را بیابید و Web of Fate را آشکار کنید.

توضیح: علامت خاطرات شلاب یا Shelob Memories پس از تطهیر کردن هر برج Headir بر روی نقشه پدیدار خواهد شد. تمام آن‌ها را برای این تروفی جمع‌آوری کنید. در مجموع پانزده Shelob Memory وجود دارد (سه‌تا به ازای هر منطقه) و علاوه بر آن یک قطعه نهایی وجود دارد که به طور کلی خاطرات را آشکار می‌سازد. پس از پیدا کردن پانزده Shelob Memory، خاطره آخر در کیریت آنگول (Cirith Ungol) ظاهر خواهد شد. در منوی کوئست‌ها قادر خواهید بود که خاطرات گمشده را علامت‌گذاری و ردیابی نمایید. در منوی بازی یک بخش فقط برای Shelob Memories وجود دارد و به شما می‌گوید که آن‌ها در کدام منطقه قرار دارند و حتی آن‌ها را بروی مپ مشخص می‌کند.


What Once Was LostMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

What Once Was Lost

Complete Act I.

اکت اول را تمام کنید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد.


First StepsMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

First Steps

Conquer the Fortress of Núrnen.

دژ نورنن (Nurnen) را تصاحب کنید.

 این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد.


Peace in DeathMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

Peace in Death

Complete the Shadow Wars.

Shadow Wars (اکت چهارم) را به اتمام برسانید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد. این تروفی پس از تمام کردن اکت چهارم آنلاک خواهد شد. پس از غلبه بر باس نهایی بازی ادامه دارد و شما باید ماموریت‌های محاصره را بازی کرده و از دژ خود محافظت نمایید. تمام ماموریت‌های محاصره (Siege Missions) را انجام داده تا این تروفی آنلاک شود.


Undeath Defeats UndeathMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

Undeath Defeats Undeath

Complete all Carnán quests.

تمام کوئست‌های کارنان (Carnan) را به اتمام برسانید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد.


Fall and RiseMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

Fall and Rise

Complete all Brûz quests.

تمام کوئست‌های بروز (Bruz) را به اتمام برسانید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد.


No Orc Lives Forever

Middle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

No Orc Lives Forever

Win all Fight Pit missions.

تمام ماموریت‌های Fight Pits را با موفقیت به اتمام برسانید.

توضیح: برای به‌دست آوردن این تروفی در ابتدا باید اکت سوم بازی را تمام کنید. دلیلش این است که ماموریت‌های Fight Pits (گودال‌های مبارزه) واقع در میناس مورگول (Minas Morgul) تا این زمان از بازی در دسترس نخواهند بود. 

در مجموع پانزده ماموریت Fight Pit در بازی وجود دارد. در هر مپ سه‌تا از آن‌ها قابل بازی هستند. و دارای سه درجه سختی Maggot، Warrior و Champion هستند. این ماموریت‌ها با آیکون ** در بازی قابل مشاهده هستند. این ماموریت‌ها عبارتند از مبارزاتی شبیه‌سازی شده میان یکی از اورک‌های شما با یک اورک دشمن. لازم نیست که خودتان مبارزه کنید. یکی از اورک‌های شما باید در هر Fight Pit برنده شود. نکته مثبت این است که هر سه ماموریت یک منطقه در یک مکان مشابه انجام خواهند شد. اگر کاپیتان شما در استانه باخت قرار دارد می‌توانید از بازی خارج شوید و سپس دوباره بازی را لود کنید. و در این حالت کاپیتان خود را از دست نخواهید داد و قادرید که دوباره مبارزه را انجام دهید. هوش مصنوعی اورک شما در مقابل دشمنان Berserker و Sheild واقعا ضعیف عمل خواهد کرد. همچنین شما با انجام ماموریت‌های Fight Pit قادر خواهید بود که امتیاز مهارت (Skill Points)، پول و آپگرید برای دژهایتان به‌دست بیاورید.


Forged by WarMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Forged by War

Unlock all player skills.

تمامی مهارت‌ها (Player Skills) را آنلاک کنید.

توضیح: تنها لازم است تمام مهارت‌های اصلی را آنلاک کنید (نیازی به آپگرید کردنشان نیست). آخرین مهارت که «Raise Dead» نام دارد به صورت خودکار و با انجام آخرین ماموریت اکت سوم آنلاک خواهد شد. پس باید اکت سوم را به اتمام برسانید تا به تمامی مهارت‌ها دسترسی پیدا کنید. به طور کلی 34 مهارت اصلی در بازی وجود دارد. با لول-آپ کردن و انجام فعالیت‌های جانبی Skill Point به‌دست خواهید آورد. به‌خاطر داشته باشید که لازم نیست آپگریدها را بخرید تنها فعال کردن مهارت‌های اصلی کافیست.

در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که تمامی مهارت‌ها آنلاک شده‌اند:

shadow of war all player skills


PurgeMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Purge

Purify all the Haedir.

تمام برج‌های Headir را تطهیر کنید.

توضیح: Headirها نقاط دیدبانی (Viewpoints) در این بازی هستند. به محض اینکه به یک منطقه جدید بروید، علامت آن‌ها را بر روی مپ مشاهده خواهید کرد. در مجموع و برای کسب این تروفی باید پانزده برج Headir را پیدا کنید. پنج منطقه در بازی داریم که در هرکدام سه Haedir وجود دارد.

برج‌های Headir بلند هستند و باید از آن‌ها بال بروید. در حین بالا رفتن باید دکمه دایره را نگه دارید تا با آن‌ها تعامل کنید. سپس به اطراف نگاه کنید و نقاط مورد علاقه خود را مشخص کنید. زمانی که تمام نقاط مشخص شدند، بازگردید و سپس Headir به عنوان مکانی برای فست تراول عمل خواهد کرد. همپنین پس از تطهیر کردن تمام Headirها امتیاز مهارت دریافت خواهید کرد.


Stalemate is VictoryMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Gold Medal

Stalemate is Victory

Defeat the Witch-king and reclaim Minas Morgul.

ویچ-کینگ را شکست داده و میناس مورگول را پس بگیرید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد. در پایان اکت سوم این تروفی آنلاک خواهد شد.


The OperativeMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

The Operative

Turn all of a Warchief’s bodyguards (minimum 2) into spies, then confront him.

تمام محافظان یک وارچیف را (حداقل دوتا) به جاسوس تبدیل نمایید، سپس با او مبارزه کنید.

** امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد **

توضیح: به منوی Army بروید و یکی از وارچیف‌ها دشمن را انتخاب نمایید. ملاحظه خواهید کرد که خطوطی از جانب وارچیف به برخی از کاپیتان‌ها متصل هستند. آن کاپیتان‌ها محافظ وارچیف‌اند. تقریبا هر وارچیف دارای دو محافظ یا بیشتر است. محافظ‌ها را علامت‌گذاری کنید و آن‌ها را ردیابی نمایید سپس آن‌ها را اجیر کنید. پس از آنکه تمام محافظ‌هایش را استخدام کردید یک ماموریت «Betrayal» جدید بر روی نقشه ظاهر خواهد شد. زمانی که ماموریت آغاز شود تروفی را نیز به‌دست خواهید آورد. محافظان جاسوس نیز در مبارزه پیدایشان می‌شود و به شما در شکست دادن وارچیف کمک خواهند کرد.


Such Great HeightsMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Such Great Heights

Reach the rank of Captain in Online Conquest.

در بخش Online Conquest به رتبه کاپیتان دست پیدا کنید.

توضیح: برای کسب این تروفی باید به اینترنت متصل باشید اما لازم نیست که ماموریت Conquest را به صورت آنلاین بازی کنید.

رتبه Conquest شما توسط میزان قدرت ارتش آفلاین شما (تیم‌های Siege و Defense) تعیین می‌گردد. کاپیتان، پنجمین رتبه  از میان ده‌تا است. ماموریت‌های آنلاین Conquest پس از تسخیر کردن دژ Nurnen در دسترس قرار خواهند گرفت (این ماموریت یکی از مراحل اصلی بازی است و آن را از دست نخواهید داد).

با پیشروی در بخش داستانی ارتش خود را سازمان‌دهی خواهید کرد. در طول اکت چهارم (Shadow Wars) باید دژ خود را آپگرید کنید و به این ترتیب امتیاز قدرت ارتشتان به طور خودکار به 2500 یا بیشتر خواهد رسید. به منظور بررسی رتبه خود، این مسیر را در منوی بازی طی کنید: Pause Menu > Online > دکمه ضربدر را فشار دهید تا رتبه خود را ببینید.

shadow of war online conquest ranks

به طور کلی ده رتبه در بازی وجود دارد:

  1. رتبه Man at Arms: از امتیاز 0 تا 999
  2. رتبه Knights: از امتیاز 1000 تا 1499
  3. رتبه Sergeant: از امتیاز 1500 تا 1999
  4. رتبه Second Captain: از امتیاز 2000 تا 2499
  5. رتبه Captain: از امتیاز 2500 تا 2999
  6. رتبه Guard of the Tower: از امتیاز 3000 تا 3499
  7. رتبه Ranger: از امتیاز 3500 تا 3999
  8. رتبه General: از امتیاز 4000 تا 4499
  9. رتبه Lord Commander: از امتیاز 4500 تا 4999
  10. رتبه Steward: امتیاز 5000

قدرت ارتش‌های شما در تمامی مناطق بازی اندازه‌گیری می‌شود. اورک‌هایی با لول بالا برای تیم‌های تدافعی و تهاجمی خود منصوب نمایید.  تمام آپگریدهای محاصره و دژ (Siege and Fortess) را بخرید و اطمینان حاصل کنید که که برای هر جای خالی (Slot) یک اورک استخدام کرده باشید. شش جای خالی تهاجمی (به لول 45 برسید تا آنلاک شود) و هفت جای خالی تدافعی (در طول اکت چهارم تمامی ماموریت‌های Fighting Pits را انجام دهید تا آنلاک شود) وجود دارد.

باز هم لازم به یادآوری است که این امتیازات برای اساس ارتش آفلاین شما محاسبه خواهند شد (نه آنلاین) و باید تلاش برای کسب این تروفی را در اکت چهارم داستان بازی انجام دهید. نگران نباشید، بدون آنکه نیاز باشد هیچ ماموریت آنلاینی انجام دهید این تروفی را در طول اکت چهارم به‌دست خواهید آورد. فقط باید رتبه خود را در منوی آنلاین بررسی کنید. زمانی که قدرت ارتش شما بیشتر از 2500 شود این تروفی برایتان آنلاک خواهد شد.

گاهی اوقات آمار و ارقام آنلاین به‌کندی به‌روزرسانی می‌شوند. اگر رتبه تهاجمی شما به‌روزرسانی نمی‌شود تعدادی ماموریت Conquest را در حالت آنلاین پس از اتمام اکت چهارم بازی کنید. اگر اعداد دفاعی به‌روزرسانی نمی‌شوند، به منطقه مربوطه بروید و آمار را در منوی ذکر شده بررسی کنید و یا تعدادی ماموریت دفاعی را در همان منطقه به اتمام برسانید. اگر پس از ثبت رتبه‌تان تروفی بدست نیامد، یک ماموریت آنلاین Conquest را بازی کنید تا در انتها تروفی ظاهر شود.


No Orc Left BehindMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

No Orc Left Behind

Rescue a Follower who’s been captured.

یکی از زیردستان خود که اسیر شده است را نجات دهید.

توضیح: ماموریت‌های نجات (Rescue) زمانی بر روی نقشه پدیدار می‌شوند که یکی از کاپیتان‌های شما در یک ماموریت نمسیس شکست بخورد و توسط کاپیتان دشمن اسیر شود. برای آنکه کاپیتان خود را نجات دهید باید یک ماموریت Rescue را بازی کنید.

آسان‌ترین راه برای کسب این تروفی استخدام پنج یا شش کاپیتان است. (ترجیحا آن‌هایی که در منطقه پایین‌ترین لول را دارند) سپس به یک برج فست تراول Headir بروید و با زدن دکمه ضربدر اجازه دهید زمان سپری شود. هربار که زمان می‌گذرد اوروک‌ها با یکدیگر مبارزه خواهند کرد. اگر لول اوروک ارتش شما پایین باشد، با احتمال بسیار زیاد از اوروک دشمن که لول بالاتری دارد شکست خواهد خورد. زمانی که یکی از نگهبانان شما شکست بخورد بر روی صفحه هشداری دریافت خواهید کرد. تنها لازم است آنقدر زمان را به جلو ببرید تا این هشدار در صفحه ظاهر شود.

البته، امکان دارد که این تروفی بدون آنکه شما دخالتی در نجات دادن نگهبانتان داشته باشید آنلاک شود. پس از آنکه نگهبان شما اسیر شد یک تایمر فعال می‌شود و پس از آنکه زمان به پایان رسید، ممکن است اوروک اسیر یا فرار کند و یا کشته شود. اگر موفق شود که فرار کند شما این تروفی را دریافت خواهید کرد.

ماموریت‌های نجات با آیکون Fight Pits در نقشه نشان داده می‌شوند.


Better Luck Next TimeMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Better Luck Next Time

Meet an Enemy or a Follower who has cheated death.

یک دشمن یا نیروی خودی را ملاقات کنید که از مرگ گریخته باشد.

توضیح: این تروفی به احتمال زیاد به طور خودکار با پیشروی در بازی آنلاک خواهد شد. کاری که شما باید انجام دهید این است که یک کاپیتان را بکشید و آن کاپیتان را دوباره پس از آنکه ریسپاون شد در محیط بازی ببینید.

شما در طول بازی کاپیتان‌های زیادی را خواهید کشت. احتمال زیادی وجود دارد که به طور تصادفی با یکی از دشمنانی که قبلا کشته‌اید دوباره برخورد داشته باشد. شما همچنین می‌توانید به‌دنبال مکان کاپیتان‌ها بر روی نقشه بگردید (علامت همه آن‌ها نشان داده می‌شود) آن‌ها را بکشید، صبر کنید تا دوباره در همان منطقه ریسپاون شوند و دوباره تمام کاپیتان‌ها را بکشید. جای نگرانی وجود ندارد، تنها به بازی کردن ادامه دهید و احتمالا بدون هیچ تلاش خاصی این تروفی را دریافت خواهید کرد.


Everything is Permitted

Middle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Everything is Permitted

Shame an Assassin until he becomes deranged.

یک کاپیتانِ Assassin را تحقیر کنید تا کنترل خود را از دست دهد.

توضیح: آپگرید «Worse than Death» (برای مهارت Death Threat از دسته مهارت‌های Predator Skills) را فعال کنید. با انجام دادن کوئست «Worse than Death» در مجموعه‌ کوئست‌های Bruz این مهارت را آنلاک خواهید کرد. اکنون منوی Army را باز کنید و یک اورک کاپیتان از کلاس «Assassin» را پیدا کنید. کلاس هر کاپیتان در زیر اسم او نشان داده شده است. اگر تنها سایه‌ای از کاپیتان‌ها را مشاهده می‌کنید باید از یک Worm بازجویی نمایید تا اطلاعات بیشتری از دشمنان حاصل شود. زمانی که دکمه R1 را فشار دهید، Wormها با حاشیه سبزرنگ مشاهده خواهند شد. تنها کافیست دکمه دایره را نگه دارید تا بازجویی انجام شود.

کاپیتان اساسین را در منوی Army علامت‌گذاری نمایید. با این کار مکان او بر روی نقشه مشخص خواهد شد. کاپیتان مورد نظر را ردگیری کنید و زمانی که میزان سلامت او به مقدار اندکی رسید دکمه دایره را نگه دارید و به او حمله کنید سپس گزینه Shame را انتخاب نمایید.

اگر مهارت Worse than Death فعال باشد، به احتمال فراوان وی بلافاصله دیوانه خواهد شد. اگر این اتفاق رخ نداد، باید دوباره کاپیتان را تعقیب کنید و فرآیند فوق را تکرار نمایید تا اینکه بالاخره دیوانه شود. همچنین احتمال اندکی وجود دارد که این کار موجب افزایش قدرت او شود. در این‌صورت می‌بایست او را بکشید و به سراغ یک کاپیتان اساسین دیگر بروید.


It Came From WithinMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

It Came From Within

Start a Conquest with all Warchiefs as spies.

یک ماموریت Conquest را آغاز کنید در حالتی که تمام وارچیف‌ها جاسوس باشند.

** امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد **

توضیح: بهتر است برای کسب این تروفی در حین انجام مراحل داستانی تلاش کنید، دلیل این است که در حین بازی کردن مراحل داستانی، در پایان احتمالا به طور خودکار تمام دژهای بازی را تسخیر خواهید کرد. زمانی که یک دژ را به تصاحب خود درمی‌آورید تنها در طول اکت چهارم: Shadow Wars این امکان وجود دارد که توسط دشمنان پس گرفته شوند.

هر دژ یک وارچیف دارد. در منوی Army می‌توانید آن‌ها را ردگیری کنید. پیش از آغاز ماموریت Conquest آن‌ها را بکشید یا استخدام نمایید. پس از اجیر کردن وارچیف وی به صورت خودبه‌خود یک کاپیتان می‌شود و از دژ خارج خواهد شد. در اینجا حقه این است که کاپیتان خود را به یک ماموریت Infiltration بفرستید تا جای خالی وارچیف مذکور را پر کند. با رفتن به منوی Army، بر روی کاپیتان خود دکمه مثلث را فشار دهید، جای خالی نقش وارچیف را انتخاب کرده و دکمه ضربدر را بزنید تا کاپیتانتان به دژ دشمن نفوذ کند. در نتیجه این کار، یک ماموریت Infiltration ایجاد می‌شود. آن را بازی کرده و سپس ماموریت Conquest را آغاز کنید تا تروفی نیز آنلاک شود. تنها به یک وارچیف احتیاج خواهید داشت، بقیه نقش‌ها می‌توانند خالی باقی بمانند. بسیار مهم است که هیچ وارچیف دشمنی زنده باقی نماند. برای مثال اگر دژ مورد نظر دارای 3 نقش وارچیف است، تروفی تنها زمانی به‌دست می‌آید که یکی از آن‌ها جاسوس شما باشد و دوتا دیگر کشته شده باشند (نقششان خالی باشد).

اگر تا پیش از این تمام دژها را تصاحب کرده باشید در اکت چهارم: Shadow Wars می‌توانید به دشمن اجازه بدهید تا آن‌ها را پس بگیرد. پس از اتمام اکت چهارم امکان ندارد که دژهایتان دوباره به تصرف دشمن درآید و در نتیجه در این حالت دیگر قادر به کسب تروفی نخواهید بود.


Power CoupleMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Power Couple

Send a Follower to support another Follower in a Nemesis Mission.

در یک ماموریت نمسیس، یکی از نگهبانان خود را به کمک نگهبان دیگر بفرستید.

توضیح: در ابتدا لازم است که چند کاپیتان استخدام نمایید (اولین فرصت در اکت دوم و زمانی است که یاد می‌گیرید چطور آن‌ها را استخدام کنید).

اکنون ماموریت‌های آبی‌رنگ نمسیس بر روی نقشه نشان داده می‌شوند. اگر هیچ ماموریت نمسیس آبی‌رنگی نمی‌بینید در یکی از نقاط فست تراول زمان را جلو ببرید. احتمالا اورک‌های شما به ماموریتی همچون Pit Fights و یا Hunt می‌روند. شما قادرید یکی دیگر از نگهبانان خود را برای کمک به قبلی در انجام کوئستش بفرستید:

  1. به منوی Army بروید
  2. بررسی کنید که کدام‌یک از اورک‌های شما 1 تا 3 خط بالای سرشان دارند. این نشان می‌دهد که آن‌ها مشغول انجام یک کوئست هستند (تعداد خطوط میزان زمان باقی‌مانده برای اتمام کوئست را نشان می‌دهد).
  3. بر روی یکی دیگر از نگهبانان خود دکمه مثلث را فشار دهید.
  4. سپس نگهبانی که مشغول انجام یک ماموریت هست را انتخاب کنید و دکمه ضربدر را بزنید تا نیروی پشتیبانی برای او فرستاده شود.

حالا تروفی را به‌دست خواهید آورد، نیازی نیست که خودتان کوئست را بازی کنید.


OverkillMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Overkill

Send a Follower to kill another Follower in a pit fight

یکی از نگهبانان خود را برای کشتن دیگری در یک ماموریت Pit Fight بفرستید.

توضیح: دو کاپیتان را به استخدام ارتش خود دربیاورید. اکنون به منوی Army بروید و بر روی یکی از کاپیتان‌ها دکمه مثلث را بزنید و همین کار را برای کاپیتان دیگری که می‌خواهید با او مبارزه کند انجام دهید. این کار موجب ایجاد یک ماموریت Pit Fight بر روی نقشه خواهد شد. این کوئست را انجام دهید تا تروفی را به‌دست بیاورید.


Life of the PartyMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Life of the Party

Send a Destroyer on a Vendetta Mission.

یک نابودگر (Destroyer) را به یک ماموریت Vendetta بفرستید.

توضیح: «Destroyer» یکی از کلاس‌های برخی از کاپیتان‌ها بازی است. بر رفتن بر روی یک کاپیتان در منوی Army می‌توانید این موضوع را بررسی کنید. زیر اسم کاپیتان کلاس او نیز مشخص شده است. (یا اینکه می‌توانید دکمه R3 را فشار دهید و مشخصات کلاس او را بررسی کنید) یک اورک Destroyer بیابید و او را به خدمت بگیرید.

حال اجازه دهید که یک اورک شما را بکشد تا یک ماموریت وندتا آغاز شود. به منوی Army بازگردید، بر روی کاپیتان Destroyer دکمه مثلث را بزنید و سپس دکمه ضربدر را بر روی اورکی که کمی قبل‌تر شما را کشت فشار دهید. این کار موجب ایجاد یک فرمان قتل خواهد شد. بلافاصله پس از انجام این کار، در همان منوی Army تروفی مربوطه را دریافت خواهید کرد.


If You Cant Beat ThemMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

If You Can’t Beat Them

Dominate an Orc after he’s killed you three or more times.

بر اورکی که شما را سه بار یا بیشتر کشته است غلبه کنید.

توضیح: به صورت تصادفی یک اورک یا کاپیتان را پیدا کنید و به او اجازه دهید که شما را بکشد. اسم او را یادداشت نمایید. اکنون به منوی Army بروید و برای ردیابی کردن کاپیتان مورد نظر، بر روی او دکمه ضربدر را فشار دهید. باید سه بار توسط همان کاپیتان کشته شوید. سپس در چهارمین رویارویی باید بر او غلبه کنید و به خدمت خود دربیاورید.

احتمالا با خود فکر می‌کنید که کشته شدن توسط یک اورک کار چندان سختی نیست اما این امر بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. گاهی اوقات اورک‌های شما ممکن است به کمکتان بیایند و اورک قاتل شما را از بین ببرند. به منظور جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی، شما باید ارتش خود در منطقه مورد نظر را به کلی از بین ببرید. آنقدر این کار را انجام دهید تا تمام اورک‌های باقی‌مانده در منطقه دشمن شما باشند. علاوه بر آن گاهی‌اوقات «Orc Slayerها» نیز به کمکتان می‌آین. آن‌ها اورک مهاجم را می‌کشند و شما را نجات می‌دهند. این شخصیت را نمی‌توان کشت و هرکس که قصد آسیب زدن به شما را داشته باشد بلافاصله از بین خواهد برد.

در صورت حضور Orc Slayer: پس از ردیابی اورکی که باید شما را از بین ببرد، اجازه دهید که یک اورک دیگر برای کشتن شما تلاش بکند، اما شما نیز نباید با او مقابله کنید. سپس Orc Slayer برای نجات شما از راه می‌رسد. Orc Slayer در هر بار رویارویی با شما تنها یک بار نجاتتان خواهد داد. حال اجازه بدهید که همان کاپیتان اول شما را از بین ببرد (این بار دیگر Orc Slayer ظاهر نخواهد شد چون قبل از این یک بار شما را نجات داده است). به یاد داشته باشید که تمام یاران خود در منطقه را از بین ببرید. در غیر این‌صورت آن‌ها نیز اورک مهاجم به سمت شما را خواهند کشت. یا اینکه می‌توانید، اجازه دهید که اورک مهاجم دو بار شما را داون (Down) کند و آخرین ضربه را بدل کنید. سپس برای بار سوم همیشه توسط اورک مهاجم کشته خواهید شد.

قرار دادن بازی بر روی درجه سختی Nemesis در منوی Game Options موجب می‌شود که سریع‌تر از حالت معمول داون شوید. همچنین بسیار خوب است اگر اورکی که دارای توانایی «No Chance» باشد را برای کشتن خود پیدا کنید. این اورک همیشه به طور مستقیم شما را خواهد کشت و اجازه بدل کردن ضربه آخر را نخواهد داد.


HeadhunterMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Headhunter

Recruit a Follower of every Advanced Class.

برای هر کلاس (Advanced Class) یک نگهبان را به خدمت خود در بیاورید.

توضیح: در منوی Army می‌توانید بر روی هر کاپیتان، وارچیف و یا Overlord که پیدا کرده‌اید دکمه R3 را فشار دهید. سپس به روی سومین گزینه در سمت چپ که Class Traits نام دارد بروید. اولین گزینه عبارت «Advanced Class» را نشان خواهد داد. در اینجا می‌توانید ببینید که هر اورک در چه کلاسی قرار دارد.

از طریق بازجویی از Wormها نیز قادر خواهید بود که این اطلاعات را به‌دست بیاورید. (بر روی سرشان یک نقطه سبزرنگ وجود دارد، باید دکمه دایره را نگه دارید تا بازجویی انجام شود) با فشار دادن L1 Wormها از فاصله دور مشخص خواهند شد. به سمت آن‌ها بدوید و دکمه R2 و دایره را فشار دهید تا به طور مخفیانه بازجویی صورت بگیرد. همچنین اگر با یک دشمن مبارزه کنید و یا از فاصله دور او را اسکن نمایید، مشخصاتش را دریافت خواهید کرد. هربار که با یک کاپیتان وارد درگیری می‌شوید، آن‌ها چیزی به شما می‌گویند و سپس دکمه R3 در گوشه پایین و سمت راست تصویر ظاهر خواهد شد. با فشار دادن این دکمه می‌توانید کلاس آن‌ها را ببینید.

هر کاپیتان، وارچیف و یا اورلُرد دارای Advanced Class مختص به خود است. که این مورد احتمالا به مرور زمان و در حین ساخت ارتشتان آنلاک خواهد شد. سریع‌ترین راه این است که Wormهای بسیاری را بازجویی کنید تا ادونس کلاس هرکس مشخص شود، سپس آن کلاس‌هایی را به خدمت خود دربیاورید که در ارتشتان وجود ندارند. اگر پس از آن اورک‌ها بمیرند اشکالی پیش نخواهد آمد، لازم نیست که در عین واحد از هر کلاس یک اورک زنده در اختیار داشته باشید. همچنین به‌خاطر داشته باشید که با جلو بردن زمان در نقاط فست تراول، اورک‌هایی جدید از هر کلاس اسپان خواهند شد. زمانی که به منطقه Nurnen برسید، قابلیت به خدمت گرفتن نگهبانان جدید را به صورت خودبه‌خود به‌دست خواهید آورد.

در بازی 10 کلاس مختلف برای اورک‌ها وجود دارد:

  1. Assassin: قاتلی مرگبار که ترجیح می‌دهد در کمین دشمنانش بنشیند و آن‌ها را به‌سرعت از پای در بیاورد.
  2. Beastmaster: به همراه حیوانات وحشی موردور حمله می‌کند. حیوانات به او حمله نخواهند کرد.
  3. Berserker: جنگجویی هرج‌و‌مرج طلب که در حین نبرد غضبناک خواهد شد. برژرکرها در هنگام آسیب رساندن به بقیه تغییر شکل می‌دهند.
  4. Commander: به کسانی که در کنارش می‌جنگند قدرت می‌بخشد و اجازه می‌دهد که آن‌ها عطش حقیقی خود در جنگ را آزاد کنند.
  5. Destroyer: در تاکتیک‌های انفجاری و کار با سلاح تبحر دارد. یک دیسترویر همیشه مجهز به بمب و مین است.
  6. Marksman: Marksmanها در مبارزه از فواصل دور تبحر دارند و قادرند فواصل دور را ببینند. با دقت فراوانی تیر پرتاب می‌کنند و دمیج زیادی وارد می‌کنند.
  7. Slayer: جنگجویانی بسیار ماهرند. اسلیرها با سری بالا در مقابل دشمنان خود قرار می‌گیرند و با مهارت استثنایی خود آن‌ها را شکست می‌دهند.
  8. Tank: مبارزانی سنگین و مجهز به زره که در مقابل آسیب فراوان مقاومت می‌کنند. تانک‌ها می‌توانند درد زیادی را تحمل کنند و قادرند قبل از مرگشان ضربه حساسی به دشمن وارد کنند.
  9. Trickster: در حملات غافل‌گیرکننده و استفاده از تاکتیک‌های غیر منتظره تبحر دارد و قادر است دشمنان خود را گیج و سردرگم سازد. پیش‌بینی تریکسترها سخت است.
  10. Tracker: مهم نیست که کجا قایم شده‌اید، آن‌ها شما را پیدا خواهند کرد. همچنین برای آسیب رساندن به شما نیروهای پشتیبانی را احضار خواهند نمود.

I Like to WatchMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

 Like to Watch

Watch a Follower murder another Captain without helping him.

بدون آنکه به یکی از نگهبان‌های خود کمک کنید اجازه بدهید یک کاپیتان دیگر را بکشد.

توضیح: این تروفی را نمی‌توان از دست داد. هنگامی که از دژ خود دفاع و یا به دژی دیگر حمله می‌کنید، کاپیتان‌هایتان همیشه به کاپیتان‌های دشمن حمله خواهند کرد. اجازه بدهید که یکی از آن‌ها کاپیتان دشمن را از بین ببرد. همچنین می‌توانید به یکی از کاپیتان‌های خود دستور بدهید که به کمین یک کاپیتان دیگر بنشیند و سپس کشتن کاپیتان دشمن را مشاهده نمایید. جای نگرانی وجود ندارد، در اکت چهارم شما باید از 25 دژ دفاع کنید و در هر لحظه یک کاپیتان، کاپیتان دیگری را خواهد کشت.


Second Age Warrior

Middle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Second Age Warrior

Complete all Shadow of the Past missions in one region.

تمام ماموریت‌های Shadow of the Past را در یک منطقه انجام دهید.

ماموریت‌های Shadow of the Past با آیکون Shadow of the Past بر روی نقشه مشخص شده‌اند. در طول پرولوگ داستان بازی آن‌ها را آنلاک خواهید کرد. همچنین در یک کوئست داستانی باید یکی از آن‌ها را بازی کنید.

خوشبختانه برای دریافت تروفی تنها لازم است که این ماموریت‌ها را در یک منطقه و نه در تمام دنیای بازی انجام دهید. آن دسته از ماموریت‌هایی که در میناس مورگول (مکان آغازین بازی) قرار دارند بسیار آسان هستند. در این محیط تنها چهارتا از آن‌ها وجود دارد و پس از تمام ماموریت چهارم یکی دیگر نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد. این چالش‌ها آسان هستند، برای مثال کشتن تعداد مشخصی از دشمنان. لازم نیست که رتبه طلایی را به‌دست بیاورید یا ماموریت جانبی خاصی انجام بدهید. تنها ماموریت‌ها را انجام بدهید، رتبه اصلا مهم نیست. (برنز هم کافی است)


Rough RiderMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Rough Rider

Ride every type of beast and rare beast.

از هر نوع حیوان وحشی و حیوان وحشی کمیاب در بازی سواری بگیرید.

توضیح: در کل هفت حیوان برای سواری گرفتن وجود دارد. با استفاده از مهارت‌ها، قادرید چهارتایشان را در هر زمانی احضار نمایید. سه‌تایشان گونه‌های کمیاب‌تری از Graug هستند. (سمی، یخی، آتشی) ظاهر شدن یک گراگ کمیاب بدین صورت است که هر گراگ عادی بر روی نقشه می‌تواند به یک گونه گراگ کمیاب تبدیل شود. تنها کافی است به دنبال نقاطی باشید که گراگ‌ها معمولا در آن ظاهر می‌گردند. سپس در یک برج فست تراول زمان را جلو ببرید و به همان مکان بازگردید تا ببینید که آیا حیوان به یک گراگ کمیاب تبدیل شده است یا نه. با بیست تا سی‌بار تلاش گونه کمیاب را پیدا خواهید کرد. در ویدیوی زیر می‌توانید بهترین نقاطی پیدا کردن یک گراگ را ملاحظه کنید.

Caragor: با استفاده از مهارت «Call Mount» احضار می‌شود.

Dire Caragor: با استفاده از مهارت «Dire Caragor» احضار می‌شود.

Graug: با استفاده از مهارت «Graug Call» احضار می‌شود.

Drake: با استفاده از مهارت «Dragon Song» احضار می‌شود.

گراگ کمیاب سمی یا Rare Poison Graug (به رنگ سبز): مکان مربوط را در ویدیو ببینید. تنها در منطقه Nurnen پیدا خواهد شد. بین سه برج Headir فست تراول کنید و به‌دنبال دو گراگ باشید که مشغول مبارزه با یکدیگرند. به احتمال هشتاد درصد یکی از آن‌ها گراگ سمی است. دکمه L1 را فشار دهید تا منطقه اطراف برج را برای گراگ‌ها اسکن نمایید. اگر موفق به پیدا کردنشان نشدید به برج هدیر دیگر فست تراول کنید. اگر بازهم نتیجه نگرفتید زمان را جلو ببرید و فرآیند فوق را مجددا انجام دهید.  

گراگ کمیاب آتشین یا Rare Fire Graug (به رنگ آبی): مکان مربوط را در ویدیو ببینید. تنها در منطقه Gorgoroth پیدا خواهد شد. ممکن است برای پیدا کردنش بیست یا سی‌بار تلاش لازم باشد. اگر ظاهر نشد زمان را جلو ببرید و دوباره تلاش کنید.

گراگ کمیاب یخی یا Rare Ice Graug (به رنگ قرمز): مکان مربوط را در ویدیو ببینید. تنها در منطقه Seregost پیدا خواهد شد. ممکن است برای پیدا کردنش بیست یا سی‌بار تلاش لازم باشد. اگر ظاهر نشد زمان را جلو ببرید و دوباره تلاش کنید.

همپنین در مجموعه کوئست‌های Carnan یک گونه چوبی از هر حیوان وجود دارد اما این‌ها احتمالا برای دریافت تروفی محاسبه نخواهند شد. در کوئست‌های اصلی باید از حیوانات سواری بگیرید، پس نمی‌توان این تروفی‌ را از دست داد. لازم است بدانید که کسب این تروفی تنها با سواری از سه‌تای بالا آنلاک نخواهد شد پس کوئست‌های کارنان را انجام دهید.


Wild ThingsMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Wild Things

Kill a drake while riding a graug.

در حین سواری گرفتن از یک Graug، یک Drake را بکشید.

توضیح: بهترین مکان برای انجام این کار در برج فست تراول هدیر در میانه منطقه Nurnen است. با فشار دادن دکمه مربع در نقطه فست تراول زمان را به جلو ببرید تا زمانی که یک Drake ظاهر شود. (این راه معمولا از هر 5 تلاش یک بار جواب می‌دهد)

حال باید مطمئن باشید که مهارت «Call Mount» به همراه آپگرید «Graug Call» را فعال کرده‌اید. هردوی این‌ها مربوط به سواری گرفتن از حیوانات بازی هستند. یک گراگ را صدا بزنید و سپس دریک را دنبال نمایید، سپس چند تیر به سمتش شلیک کنید. باید حواستان باشد که دریک مورد نظر را به اصطلاح «Break» نکنید. (یعنی آیکان دریک نتواند به رنگ سبز دربیاید) به یک مکان باز بروید و صبر کنید که دریک با شعله‌هایش به سمت شما حمله‌ور شود. هنگامی که دریک آتش را از نفس خود بیرون می‌دهد به سمت سرش شلیک کنید و او را بر روی زمین بیندازید. سپس با گراگ به سمتش حمله کنید و سریعا دریک را بکشید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید هنگامی که دریک بر روی زمین افتاده است، برای وارد کردن دمیج اضافی به سرش چند تیر بزنید. اگر دریک را بر روی هوا Break کنید سعی می‌کند که فرار کند. میزان سلامتش را بالای 50 درصد نگه دارید. همچنین ممکن است دریک‌ها در طول مبارزه به روی زمین بنشینند اما چنین اتفاقی بسیار نادر است. تنها راه تضمین شده این است که زمانی که حیوان قصد دارد آتش را از دهانش بیرون بدهد به طرف سرش تیر پرتاب کنید.


TrollingMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Trolling

Kill a Captain while riding an Olog.

هنگامی که از یک Olog سواری می‌گیرید یک کاپیتان را بکشید.

توضیح: این تروفی، بیش‌ترین نیاز به مهارت را در میان تروفی‌های بازی Shadow of War دارد. در ابتدا یک کاپیتان را پیدا کنید که دارای جایزه «Gang of Ologs» باشد. با فشار دادن دکمه R3 در منوی Army (در تب مربوط به Bonus همان کاپیتان، چهارمی از سمت چپ) قادر خواهید بود که این مورد را بررسی نمایید. تقریبا تمام کاپیتان‌های Olog از این جایزه برخوردارند. اگر هم اینطور نباشد، به احتمال زیاد در نزدیکی آن‌ها چنین کاپیتانی وجود خواهد داشت.

سریع‌ترین راه برای پیدا کردن کاپیتان‌های اولاگ بازجویی از وورم‌ها است.

علاوه بر اینکه اولاگ‌های عادی از آن‌ها محافظت می‌کنند، کاپیتان‌ها هدف‌های بزرگ‌تری برای نشانه‌گیری هستند. (این نکته باعث آسان‌تر شدن کار شما نیز می‌شود)

پس از تعقیب کاپیتان، میزان سلامت او را تا یک درصد کاهش دهید. وقتی که میزان سلامتش پایین است تنها از شمشیرِ تک و تیرها استفاده کنید. سپس با استفاده از یک Charged Arrow به سر یک اولاگ دیگر تیر پرتاب کنید و بلافاصله با فشار دادن R1 سوار او شوید. زمانی که بر پشت اولاگ سوار شده‌اید دائما دکمه حمله را فشار دهید و با استفاده از شوک سمت چپ جهت حرکت را مشخص کنید، به سمت کاپیتان یورش ببرید و او را بکشید.

اگر میزان سلامت کاپیتان به اندازه کافی کم بود او را خواهید کشت. اگر نتیجه نداد می‌توانید دوباره سوار اولاگ شوید. (معمولا یک اولاگ دوم و یا حتی سوم در آن نزدیکی حضور دارد) شدیدا توجه داشته باشید که پیش از سوار شدن بر روی اولاگ کاپیتان را نکشید. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که اولاگ‌ها معمولی دمیج بسیار اندکی را وارد می‌کنند. پس اگر نوار سلامت کاپیتان هنوز قابل دیدن است (این یعنی 3درصد سلامت یا بیشتر دارد) شما موفق نخواهید شد. همچنین اگر بیش از حد تعلل کنید، میزان سلامت کاپیتان ممکن است دوباره پر شود. (باید به سرعت سوار اولاگ شوید)

نکته اضافی: از آنجایی که تلاش برای کسب این تروفی ممکن است کمی سخت باشد بهتر است پیش از درگیر شدن با کاپیتان اولاگ از سیو بازی خود بک آپ بگیرید. این کار در تنظیمات PS4 و قسمت Application Saved Data Management انجام دهید.

همچنین ممکن است در حین انجام ماموریت‌های Outpost وظیفه‌تان کشتن اولاگ‌ها برای بیرون کشیدن یک کاپیتان باشد. این ماموریت‌ها کاملا مناسب دریافت تروفی مورد نظر ما هستند. می‌توانید آنقدر به انجام ماموریت‌های Outpost بپردازید تا این تروفی را کسب کنید. (برای مثال در کمپی که در جنوب شرقی Nurnen قرار دارد ممکن است چنین ماموریتی بیابید)


Vertical MobilityMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Vertical Mobility

Help a grunt become an Overlord.

به یک Grunt کمک کنید تا به یک Overlord تبدیل شود

توضیح:

گام اول: اجازه دهید به طور یک اورک تصادفی شما را بکشد.

گام دوم: ماموریت وندتا ایجاد شده را بازی کنید و همان اورک را به خدمت خود درآورید. (هنگامی که میزان سلامتی‌اش کم است دکمه دایره را نگه دارید)

گام سوم: به منوی Army بروید و بر روی کاپیتان جدید خود دکمه مثلث را بزنید و سپس بر روی اورلُرد فعلیتان دکمه ضربدر را فشار دهید. این کار موجب جابجایی موقعیت آن‌ها خواهد شد. اولین فرصت برای انجام این کار پس از تصاحب کردن دژ در Nurnen است. به منظور تغییر جایگاه کاپیتان باید دژ منطقه را در کنترل خود داشته باشید. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که شما قادر نیستید اورک‌هایی با لول بالاتر از خودتان را استخدام نمایید. اگر لول یک اورک از شما بالاتر بود اسمش را یادداشت کرده و پس از لول-آپ خودتان بازگردید و او را استخدام کنید.

گاهی اوقات گزینه تغییر جایگاه خاکستری می‌شود. اگر این اتفاق رخ داد یک اورک دیگر را اورلرد کنید، یا دستور تغییر جایگاه را مستقیما به خود اورلرد خود صادر نمایید. (بجای آنکه به کاپیتان فرمان دهید)


Blood on BloodMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Blood on Blood

Make a Captain kill his bloodbrother.

یک کاپیتان را مجبور کنید که برادر خود را بکشد.

توضیح: در ابتدا لازم است تمام کاپیتان‌ها و وارچیف‌های یک منطقه را مشخص کنید. سریع‌ترین راه برای انجام این کار بازجویی از وورم‌هاست. زمانی که دکمه L1 را فشار می‌دهید وورم‌ها به رنگ سبز نشان داده می‌شوند. با نگه داشتن دکمه دایره از آن‌ها بازجویی می‌کنید و اطلاعات مربوط به کاپیتان دشمن را دریافت خواهید کرد.

زمانی که می‌توانید تمام اورک‌ها را مشاهده کنید، بررسی کنید که آیا هیچکدام از آن‌ها دارای برادر خونی هستند یا خیر. این کار را در منوی Army با فشار دادن دکمه R3 بر روی هر اورک انجام دهید. سپس تب «Hates» (دومی از سمت چپ) را بررسی کنید. به جستجو یک اورک دارای قابلیت «Blood Brother» باشید. همچنین با این کار برادر او را پیدا خواهید کرد.

اکنون بر یکی از این دو برادر غلبه کنید (ترجیحا آن اورکی که لول بالاتری دارد) و به او دستور دهید که به برادر خود حمله کند. پس از غلبه به اولی دکمه ضربدر را فشار دهید تا دستور صادر شود. در این زمان یک ماموریت جدید بر روی نقشه با آیکون آبی‌رنگ ظاهر خواهد شد. به آن مکان بروید وماموریت را آغاز کنید. دو برادر اکنون با یکدیگر خواهند جنگید. شما می‌توانید به رقیب ضربه وارد کنید اما باید اجازه دهید که ضربه آخر توسط کاپیتان (اورک اول) وارد شود.


NemesisMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Nemesis

Open one of the Ithildin Doors.

در ماموریت‌های نمسیس سه بار با یک اورک مقابله کنید بدون اینکه او را بکشید.

توضیح: به منوی کوئست‌ها بروید و یک کوئست نمسیس انتخاب کنید. کوئست را بازی کنید و کاپیتان دشمن را بیرون بِکِشید. اجازه دهید که کاپیتان شما را بکشد. این فرآیند را سه بار تکرار کنید و اجازه دهید که او یا محافظانش شما را بکشند. این کوئست را باید سه مرتبه انجام دهید. پس از سه بار مردن در همان کوئست تروفی آنلاک خواهد شد.

این تروفی می‌تواند همزمان با تروفی «If You Can’t Beat Them» به‌دست بیاید. (که در آن باید کاپیتانی را از بین ببرید که قبلا سه بار شما را کشته است)


Feed the BeastsMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Feed the Beasts

Attract every kind of beast using bait.

با استفاده از طعمه تمام حیوانات را جذب کنید.

توضیح: در این تروفی لازم است 5 نوع حیوان وحشی را جذب کنید: Caragorها، Graugها، Drakeها، Ghulها و Spiderها. این تروفی را می‌توان در هر منطقه به جز میناس مورگول به‌دست آورد. نقشه منطقه کیریت آنگول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در کمپ دشمنان طعمه‌هایی را مشاهده خواهید کرد. با فشار دادن دکمه L1 آن‌ها مشخص خواهند شد. در تعدادی از کمپ‌های دشمنان به سمت طعمه‌ها و تخم Ghulها و تخم Spiderها تیر پرتاب کنید و این تروفی آنلاک خواهد شد. تخم‌ها در منطقه کیریت آنگول (Cirith Ungol) پیدا می‌شوند.

همچنین می‌توانید در میان مناطق مختلف فست تراول کنید و شانس خود را در کمپ‌ها آن نقشه‌ها بررسی نمایید.


Bad Boss

Middle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Bad Boss

Strike a Follower until he’s had enough.

به یکی از نگهبانان خود تا سر حد مرگ آسیب بزنید.

توضیح: شما مهارت مربوط به استخدام کردن کاپیتان‌ها را در طول اکت دوم به‌دست خواهید آورد. (پس از رسیدن به منطقه Nurnen) زمانی که یک کاپیتان را به خدمت خود درمی‌آورید، با شمشیر به او حمله کنید تا زمانی که دوباره به دشمن شما تبدیل شود. پس از استخدام کردن یک کاپیتان می‌توانید به او دستور بدهید که بایستد و مبارزه کند تا فورا تروفی را به‌دست بیاورید و یا اینکه با استفاده از آپگرید مهارت The Bodyguard بعدا او را به مکان خود فرا بخوانید. مهارت Bodyguard به طور خودکار در طول بخش داستانی آنلاک خواهد شد. شما می‌توانید محافظان را در منوی Army استخدام کنید.


Follower PerksMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Bronze Medal

Follower Perks

Use a Training Order to give a Follower a gang.

به‌وسیله یک دستور آموزشی به یکی از زیردستان خود یک گروه همراه بدهید.

*تروفی آنلاین*

توضیح: برای کسب این تروفی شما باید به اینترنت و حساب  PSN خود متصل باشید. در منوی Pause فروشگاه آنلاین (Online Market) را باز کنید. یک صندوقچه جنگی (Warchest) بخرید که حاوی Training Order باشد. این صندوقچه به رنگ نقره‌ای است و با واحد پول درون بازی می‌توان آن را خریداری کرد. برای این تروفی از پرداخت درون‌برنامه‌ای خبری نخواهد بود. همچنین قادر خواهید بود که از طریق انجام چالش‌های روزانه در منوی کوئست‌‎ها پول دربیاورید.

اکنون که دستور آموزشی را دارید در منوی Army یک اورک را انتخاب کنید و با زدن دکمه مربع او را ارتقا دهید. این کار دارای مزایایی برای او خواهد بود مثلا او می‌تواند یک گروه از اورک‌ها را برای نگهبانی از خود به خدمت بگیرد. از این طریق تروفی به‌دست خواهد آمد.


Banish the DarknessMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

Banish the Darkness

Complete all Eltariel quests.

تمام کوئست‌های التاریل (Eltariel) را انجام دهید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد.


For GondorMiddle Earth Shadow of war Trophy guide Silver Medal

For Gondor

Complete all Gondor quests.

تمام کوئست‌های گاندور (Gondor) را انجام دهید.

توضیح: این تروفی به طور خودکار با پیشروی در بخش داستانی به‌دست می‌آید و نمی‌توان آن را از دست داد.

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.