نویسنده: م.حافظ چهارشنبه، 01 آذر 1396
ساعت 17:57

گران‌ترین کنسول‌های بازی تاریخ

5 از 5

معرفی گران‌ترین کنسول‌های بازی از گذشته تا امروز

کنسول های بازی بخشی از صنعت بازی هستند و در طی سالیان طولانی، قیمت های متفاوتی داشته اند. هر چقدر که تکنولوژی و ویژگی های یک کنسول پیشرفت و ارتقاء بیشتری پیدا می‌کند به همان نسبت قیمتش هم افزایش می‌یابد. در این مقاله 15 کنسولی که گرانترین قیمت در تاریخچه صنعت بازی داشته اند معرفی شده اند. البته در نظر داشته باشید که قیمت این کنسولها بر اساس تورم بروزرسانی نشده و درواقع در این مقاله کنسول ها را بر مبنای قیمت زمان عرضه شان دسته بندی کرده ایم. در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید.

دیدگاه ها و نظرهایی که در این مقاله مطرح شده نظر نویسنده هستند و ما فقط آن را برای شما منتشر کرده ایم.

p1

کنسول Atari Jaguar : قیمت 249 دلار
زمان عرضه: حدود 24 سال قبل
سازنده: Atari Corporation
نسل: پنجم

کمپانی Atari تاکنون تعدادی کنسول شگفت انگیز وارد بازار کرده است. درواقع این مربوط به زمانی است که کمپانی مذکور، سخت افزار تولید می‌کرد. کنسول Jaguar یک دستگاه بسیار خوب بود و درواقع آخرین سخت افزاری بوده که کمپانی Atari عرضه کرده است. از آنجایی که Atari Jaguar آخرین کنسول تولیدی این کمپانی بود، آنها می‌خواستند تا حد امکان بیشترین تعداد از آن را بفروش برسانند و بیشترین سود را بدست آورند.

p2

کنسول Xbox : قیمت 299 دلار
زمان عرضه: حدود 16 سال قبل
سازنده: Microsoft
نسل: ششم

همچنان که کمپانی Microsoft برای عرضه کنسولش به بازار کنسولهای بازی آماده می‌شد، مطمئن بود پلتفرم موردنظرش به طور باورنکردنی رقابت آمیز با دیگر کنسول ها خواهد بود و از آنها سبقت می‌گیرد. کنسول Xbox با قیمتی معادل 299 دلار وارد بازار شد و گران تر از کنسول های رقیبش در آن زمان یعنی PlayStation 2 و Nintendo GameCube بود.

p3

کنسول Intellivision: قیمت 299 دلار
زمان عرضه: حدود 38 سال قبل
سازنده: Mattel Electronics
نسل: دوم

کنسول Intellivision در سال 1979 میلادی عرضه شد و درواقع رقیب کنسول Atari 2600 بود. در سال 1979 مبلغ 299 دلار هزینه بسیار زیادی برای یک وسیله سرگرمی مجلل به شمار می‌رفت. این کنسول، تأثیر بسیار عمیقی بر روی صنعت بازی گذاشت.

p4

کنسول PlayStation: قیمت 299 دلار
زمان عرضه: حدود 23 سال قبل
سازنده: Sony Interactive Entertainment
نسل: پنجم

کنسول اورجینال PlayStation در کنار کنسول N64 نینتندو، نقش بزرگی در حرکت به سمت بازی 3 بعدی یا همان 3D ایفا کرد. قیمت 299 دلاری آن واقعاً گران بود اما هیچ کس نمی‌توانست کیفیت بازی های این کنسول و داستان های جذاب بازی های آن را تکذیب کند.

p5

کنسول Wii U: قیمت 299 دلار
زمان عرضه: حدود 5 سال قبل
سازنده: Nintendo
نسل: هشتم

کمپانی Nintendo از عرضه این کنسول به آن موفقیتی که می‌بایست، دست نیافت. نام این کنسول، به اندازه کافی گیج کننده بود و همچنین با یک طرح کنترلی خاص و فقدان بازی در زمان عرضه، وارد بازار شد. قیمت 299 دلاری آن برای برخی از افراد بسیار زیاد بود ولو اینکه گران تر از کنسول های رقیبش نیز بود. قیمت این کنسول مرتباً کاهش یافت. Wii U یک دستگاه منحصر به فرد بود اما فقط یک مرحله میانی برای رسیدن به کنسول Switch به شمار می‌رود.

p6

کنسول PlayStation 4 Pro: قیمت 399 دلار
زمان عرضه: حدود 1 سال قبل
سازنده: Sony Interactive Entertainment
نسل: هشتم

شکل ظاهری PS4 Pro شبیه قرار گرفتن 2 کنسول PS4 بر روی یکدیگر است. این کنسول قابلیت پشتیبانی از 4k و HDR را داشته و از قدرت بیشتری برخوردار بوده است؛ اگرچه بیشتر بازی ها از تمام ویژگی های آن استفاده بهینه نکرده اند.

p7

کنسول PlayStation 4: قیمت 399 دلار
زمان عرضه: حدود 4 سال قبل
سازنده: Sony Interactive Entertainment
نسل: هشتم

هنگامی که کنسول PlayStation 4 در اوایل سال 2013 رونمایی شد، برچسب قیمت کالای 399 دلاری آن بعنوان روحی تازه به حساب آمد. هر چقدر که این کنسول از لحاظ ویژگی های تکنولوژی و فنی ارتقا پیدا می‌کرد و پیشرفته تر می‌شد مصرف کنندگان همواره نگران افزایش قیمت آن می‌شدند. خوشبختانه کمپانی Sony به قیمت ارزان تر اکتفا کرد و با این کار، جهش به سمت چهارمین نسل خانواده پلی استیشن را آسان تر نمود.

p8

کنسول Sega Saturn: قیمت 399 دلار
زمان عرضه: حدود 23 سال قبل
سازنده: Sega
نسل: پنجم

جنگ کنسولی کمپانی های Sega و Nintendo به دهه 80 و بیشتر دهه 90 برمی‌گردد. ظاهراً Sega همیشه کمی عقب تر بوده است. این کنسول قبل از کنسول Nintendo 64 عرضه شد و قیمت آن از دو کنسول رقیب Nintendo 64 و PS اورجینال بیشتر بود. Nintendo 64 بعدها باعث کم اهمیت شدن و کمرنگ شدن Sega گردید.

p9

کنسول Xbox 360: قیمت 399 دلار
زمان عرضه: حدود 12 سال قبل
سازنده: Microsoft
نسل: هفتم

کنسول Xbox اورجینال عملکرد بسیار خوبی برای کمپانی Microsoft داشت اما Xbox 360 نشان داد که این کمپانی می‌تواند یک اثر واقعی در صنعت بازی ایجاد کند. این کنسول، وعده ادامه فرنچایز Halo و همچنین فرنچایزهای جدیدی از قبیل Gears of War را با خود به همراه داشت. مطمئناً مشکل روشن شدن چراغ قرمز آن یک نقص بود اما بهرحال از موفقیت این کنسول کم نکرد.

p10

کنسول Xbox One X: قیمت 499 دلار
زمان عرضه: حدود 2 هفته قبل
سازنده: Microsoft
نسل: هشتم

کنسول Xbox One X بعنوان یک کالای استاندارد مصرفی به حساب نمی‌آید. این دستگاه بیشتر برای کسانی است که می‌خواهند بهترین و بالاترین حد کیفیت بازی ها را داشته باشند، بازی های قدیمی تر را با کیفیت بهتر تجربه کنند و نحوه نمایش قدرت واقعی را در کنسولهای خانگی مشاهده نمایند. مطمئناً این همه قدرت و سرعت، هزینه سنگینی هم به همراه خواهد داشت. گرچه 499 دلار قیمت خیلی نامعقولی نیست مخصوصاً با توجه به اینکه نگرانی مربوط به Kinect هم وجود ندارد.

p11

کنسول Xbox One: قیمت 499 دلار
زمان عرضه: حدود 4 سال قبل
سازنده: Microsoft
نسل: هشتم

سومین نسل کنسول های خانواده Xbox با قیمت بالایی عرضه شد زیرا کمپانی Microsoft بر روی قرار دادن Kinect جدید و ارتقا یافته در هر بسته بندی این کنسول، اصرار و پافشاری داشت. این کار واقعاً ضرورتی نداشت و واکنش های جدی و شدیدی که نسبت به این کار صورت گرفت باعث شد تا مایکروسافت، بسته بندی ارزان تری از Xbox One را بدون Kinect عرضه کند.

p12

کنسول PlayStation 3: قیمت 599 دلار
زمان عرضه: حدود 11 سال قبل
سازنده: Sony Computer Entertainment
نسل: هفتم

کمپانی Sony هنگامی که در یکی از نمایشگاه های E3 کنسول PS3 را رونمایی کرد از قیمت این کنسول اظهار غرور کرد و با تکبر اظهار داشت که علاقه مندان برای داشتن چنین دستگاهی و تأمین هزینه 599 دلاری آن نیاز به شغل دوم دارند. کنسول PS3 هم به خاطر استفاده از پردازشگر سلولی بسیار مشهور بود که درواقع نشان می‌داد ساخت و توسعه آن مشکل تر از Xbox 360 یا PC بوده است. بنابراین هزینه بسیار زیاد در قبال سیستمی که حتی بیشتر بازی ها را به خوبی Xbox 360 اجرا نمی‌کرد.

p13

کنسول Neo-Geo: قیمت 650 دلار
زمان عرضه: حدود 27 سال قبل
سازنده: SNK Corporation
نسل: چهارم

کمپانی SNK بخاطر حسن سلیقه اش در انتخاب بازی های ژانر مبارزه بسیار معروف است اما تلاشش در ساخت کنسول نیز ستودنی است. کنترلر و طراحی صیقلی و براق کنسول آنها به خوبی انجام شده بود اما انصافاً 650 دلار قیمت بسیار بالایی بود.

p14

کنسول Panasonic 3DO: قیمت 700 دلار
زمان عرضه: حدود 24 سال قبل
سازنده: The 3DO Company - (Panasonic, Sanyo, GoldStar)
نسل: پنجم

کمپانی Panasonic بخاطر دستگاه های DVD پلیر و دیگر وسایل الکترونیکی منزل معروف است. در دهه 1990 پس از اینکه کمپانی های Nintendo و Sega تا حدودی در صنعت بازی پیش روی کرده بودند، کمپانی Panasonic کنسول 3DO را ساخت و روانه بازار کرد. 3DO یک دستگاه تقریباً بزرگ بود که لبه های منحنی شکلی داشت و از وزنی مطلوب با توجه به جثه اش برخوردار بود.

p15

کنسول Phillips Cdi: قیمت 700 دلار
زمان عرضه: حدود 26 سال قبل
سازنده: Philips, Sony, Magnavox
نسل: چهارم

دستگاه Philips CDi به دلایل بسیار زیادی در تاریخچه صنعت بازی افول کرد و مغلوب شد اما قیمت غیرمنصفانه و عناوین بسیار بد Zelda برای این کنسول، همیشه در صدر قرار دارند. بعنوان یک کنسول بازی و ویژگی هایی که داشت، هزینه بسیار زیادی برای مصرف کنندگان داشت. خوشبختانه روند تولید چنین کنسول های بسیار گران، تحلیل رفته و متوقف شده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.