نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 20 آذر 1397
ساعت 13:00

فیلم‌های دیزنی در سال ۲۰۱۸ بیش از ۷ میلیارد دلار فروش داشتند

0 از 5

براساس یک گزارش، مجموع فروش فیلم‌های کمپانی دیزنی در سال ۲۰۱۸ از رقم ۷ میلیارد دلار نیز عبور کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ کمپانی Disney به عنوان غول سینمایی هالیوود، یک سال عظیم دیگر را در ۲۰۱۸ پشت سر گذاشت. در حالی که هنوز چند هفته تا پایان این سال میلادی زمان باقی مانده، مجموع فروش فیلم‌های کمپانی دیزنی روی هم رفته، از مرز ۷ میلیارد دلار نیز عبور کرده است. براساس گزارش Variety، این کمپانی درواقع همین دو روز پیش موفق به ثبت این رکورد گردید. نکته جالب درباره این رکورد این است که تاکنون در تاریخ سینمای جهان، فقط دو بار یک کمپانی فیلمسازی موفق به فروش بیش از ۷ میلیارد دلاری محصولاتش شده، که مرتبه قبل نیز همین کمپانی دیزنی در سال ۲۰۱۶ موفق به فروش ۷٫۶ میلیارد دلاری شده بود.

به طور کلی، بیشتر فیلم‌های موفق در گیشه امسال از محصولات Disney بودند؛ براساس عملکرد باکس آفیس، Avengers: Infinity War با بیش از ۲ میلیارد فروش در رتبه اول سال ۲۰۱۸ قرار دارد. در رتبه دوم نیز یک فیلم دیگر از دیزنی یعنی Black Panther با ۱٫۳۵ میلیارد دلار قرار دارد. در رتبه سوم کمپانی یونیورسال با Jurassic World: Fallen Kingdom و فروش ۱٫۳ میلیاردی قرار گرفته است و رتبه چهارم نیز متعلق به فیلم انیمیشنی The Incredibles 2 با ۱٫۲۴ میلیارد دلار فروش از دیزنی است.

یکی دیگر از فیلم‌های ۲۰۱۸ دیزنی Ant-Man and the Wasp بود که با ۶۲۲ میلیون دلار در رتبه ششم سال قرار گرفته است. فیلم‌های دیگر این کمپانی نظیر Solo: A Star Wars Story با ۳۹۲ میلیون در رتبه ۱۸، فیلم Ralph Breaks the Internet با ۲۵۸ میلیون در رتبه ۳۱، فیلم Christopher Robin با ۱۹۷ میلیون در رتبه ۳۶ و فیلم‌های The Nutcracker and the Four Realms و A Wrinkle in Time با به ترتیب ۱۵۱ و ۱۳۲ میلیون دلار فروش در رتبه‌های ۴۱ و ۴۴ سینمای جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته‌اند.

در گزارش اخیر، عملکرد فیلم‌های دیزنی در سینماهای خارجی ۴٫۰۷ میلیارد و در سینماهای آمریکای شمالی ۲٫۹۵ میلیارد دلار برآورد شده است. دیزنی هنوز یک فیلم دیگر نیز برای اکران ۲۰۱۸ دارد؛ فیلم Mary Poppins Returns با بازی امیلی بلانت که قرار است قبل از رویداد کریسمس اکران خود را شروع کند، و پیش‌بینی شده که در انتهای هفته اول خود ۶۵ میلیون دلار در سینماهای آمریکا بفروشد. این کمپانی برای سال آینده نیز عناوین بسیار عظیمی را در صف اکران دارد؛ فیلم‌های انیمیشنی The Lion King، Dumbo، Aladdin و همچنین Toy Story 4 و Frozen 2 از آن جمله هستند. Star Wars: Episode IX و پرچمداران مارولی کمپانی یعنی Captain Marvel و Avengers: Endgame نیز به طور شاخص یک سال عظیم دیگر را برای این کمپانی نوید می‌دهند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.