نویسنده: محمد مراقی پنج شنبه، 18 آبان 1396
ساعت 13:47

نقد و بررسی بازی The Tower Assassin's Creed

4 از 5

صعود یک عقاب به اوج | نقد و بررسی بازی The Tower Assassin's Creed

استودیوی Ketchapp از جمله استدیو های پرکار و خلاقی است که تا به امروز بازی های زیادی را برای پلتفرم موبایل و سیستم عامل های اندروید و IOS منتشر کرده است. از بازی های aa و امثال آن گرفته تا دیگر بازی های جدید و معروفش مثل Ball Jump و ZigZag. بازی های ساخته شده توسط استدیوی Ketchapp همواره مخاطب پسند بوده‌اند و با گیم پلی ساده اما بسیار سرگرم کننده و صد البته چالش برانگیز خود، در بین بازیبازانِ با سلایق مختلف محبوب واقع شده‌اند و از طرفی نیز فروش زیادی را نیز به همراه داشته‌اند. این استودیو به تازگی سراغ یکی از فرنچایزهای خیلی محبوب و پرطرفدار دنیای بازی‌ها یعنی Assassin's Creed رفته است و با ترکیب آن با ویژگی های بازی های خود، توانسته‌اند یک تجربه‌ی اعتیادآور و بسیار لذت بخش را برای مخاطب به همراه بیاورند. این بازی که The Tower Assassin's Creed نام دارد، کاراکتر های محبوب سری بازی های Assassin's Creed را در خود جای داده و شما نیز باید با درست و دقیق چیدن برج‌ها تا جایی که دیوار جدید برایتان باقی مانده باشد، اساسین‌ها را به بالای برج رسانده و با یک پرش بلند و هیجان‌انگیز، گوی های آبی سر راه را جمع کنید و امتیاز خود را بالا ببرید. همانطور که گفته شد، مانند تمام دیگر بازی های ساخته شده توسط استدیوی Ketchapp، بازی The Tower Assassin's Creed هم بسیار اعتیادآور است و جذابیت زیادی دارد. به طوری که وقتی برای اولین بار پای تجربه‌ی آن نشستم، با زور و اجبار دیگران بود که از بازی بیرون آمدم، واگرنه ساعت‌ها آن را بازی می‌کردم و گذر زمان هم برایم مهم بود. چون درحال بازکردن قفل کاراکتر های جدید بودم و هراز چندگاهی هم استیج های جدید را باز می‌کردم.

tower assassins creed stages این بازی حتی تازه‌ترین بازی سری Assassin's Creed یعنی Origins را هم تحت پوشش خود قرار داده و می‌توانید در استیج غزه بازی کنید

به طور کلی در بازی The Tower Assassin's Creed، نُه کاراکتر مختلف حضور دارند که از نسخه های مختلف سری بازی های Assassin's Creed قرض گرفته شده‌اند. از الطائر و اتزیو که در دو نسخه‌ی ابتدایی این سری شخصیت اصلی بازی بودند گرفته تا بایِک از Origins و اگویلار از فیلم سینمایی Assassin's Creed. تفاوت این 9 کاراکتر نسبت به یکدیگر فقط به ظاهر آنها محدود می‌شود و قابلیت های منحصر به فردی در ویژگی های آنها به چشم نمی‌خورد. برای باز کردن قفل کاراکترهای جدید باید از گوی های آبی رنگی که در بازی تعبیه شده‌اند هزینه کنید. شما هنگام پایین پریدن از برج می‌توانید با چپ و راست کشیدن کاراکترِ تحت کنترل خود، این گوی های آبی رنگ را جمع‌آوری کنید و سپس کاراکتر های جدید را بخرید.

همانطور که مطمئنا متوجه شده‌اید، علاوه بر کاراکترهای مختلف، بازی دارای استیج های مختلف نیز هست. از جمله ایرادات جزئی که البته با توجه به جمع و جور بودن بازی می‌توان آن را نادیده گرفت، کم بودن تعداد استیج های مختلف است. به طور کلی در بازی The Tower Assassin's Creed، پنج استیج مختلف که باتوجه به لوکیشن های اصلی سری بازی های Assassin's Creed طراحی شده‌اند، اعم از لندن از Syndicate، غزه از Origins و همچنین فلورانس از Assassin's Creed 2، وجود دارند. با اینکه تعداد این استیج‌ها نسبتا کم است، اما نسبت به یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. موسیقی متن هایی که هنگام تجربه‌ی بازی پخش می‌شوند، در استیج های مختلف متنوع‌اند و هر استیج موسیقی متن مخصوص به خودش را دارد که با طراحی های هنری بسیار زیبای محیط‌ها کاملا همخوان است. انصافا موسیقی متن های The Tower Assassin's Creed بسیار گوشنواز و دلنشین هستند و جذابیت خاصی به بازی بخشیده‌اند. دیگر تفاوت استیج‌ها نسبت به یکدیگر، علاوه بر تفاوت طراحی های محیط هایشان، ظاهر برجی است که باید آن را صاف و بدون ایراد رو به بالا بچینید و کامل کنید. با روی هم گذاشتن دقیق چند بلوک هنگام ساختن برج‌ها، طراحی کامل‌تری از برج صورت می‌گیرد و ظاهرش حسابی دیدنی می‌شود. این تغییرات ظاهری که هنگام قرار دادن بلوک‌ها در نقاط مختلف نیز به وجود می‌آیند، از جمله تفاوت هایی هستند که برج های موجود در استیج های مختلف نسبت به یکدیگر دارند. همچنین شایان ذکر است که برج های مختلف با بالا رفتن لوِل شما در مقاطع خاصی در دسترس قرار می‌گیرند و می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

tower assassins creedبا سقوط به درون تپه‌ی کاه، امتیاز بیشتری کسب کنید

از دیگر ویژگی های درون بازی می‌توان به سه قابلیت مختلفی اشاره کرد که پیش از شروع هر دست می‌توانید با پرداخت مقداری از گوی های آبی رنگتان، آنها را فعال کنید و از آنها در طول دست بهره ببرید. این سه قابلیت تشکیل شده‌اند از Helix Magnet که مثل یک آهن‌ربا عمل می‌کند و هلیکس‌ها یا همان گوی های آبی رنگ را در طول مسیرتان رو به پایین، جمع‌آوری می‌کند، Slow Time که با فعال کردن آن در میانه‌ی مسیر به مدت محدودی زمان را آهسته می‌کنید و با دقت بیشتری بازی را پیش می‌برید و در آخر هم Headstart که در شروع هر دست می‌توانید آن را استفاده کنید و شما را چندین بلوک جلو می‌اندازد و از مقدار قابل توجهی بالاتر بازی را آغاز می‌کنید.

به طور کلی بازی The Tower Assassin's Creed، بسیار جذاب و همچنین اعتیادآور است و سریعا در مدت زمان بسیار کوتاهی خود را دل بازیبازها جای می‌دهد. استدیوی Ketchapp ایده‌ی اصلی گیم پلی بازی The Tower Assassin's Creedرا در بازی های دیگر نظیر Stack نیز قرار داده است اما تجربه‌ی آن در این عنوان از هر بازی دیگری، جذاب‌تر و دلنشین‌تر و البته کامل‌تر است. اگر در طول روز وقت زیادی را صرف بازی کردن با تلفن همراه خود می‌کنید و هنوز بازی The Tower Assassin's Creed را تجربه نکرده‌اید، هرچه زودتر آن را تهیه کنید که تجربه‌ی لذت بخش و گیرایی در انتظارتان است. بازی The Tower Assassin's Creed هم‌اکنون برای سیستم عامل های اندروید و IOS برروی تلفن های همراه، در دسترس است.

دانلود بازی The Tower Assassin's Creed

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.