نویسنده: محمد مراقی چهارشنبه، 24 آبان 1396
ساعت 18:34

نقد و بررسی بازی ما قهرمان نیستیم

4.4 از 5

فرار! تنها هدف قهرمانان امروزی | نقد و بررسی بازی ما قهرمان نیستیم

استدیوی گیل گیمز، که این روزها با عنوان گیل گیمز 2 آن را می‌شناسیم، از جمله استودیوی های بازیسازی خوش ذوق و بااستعداد ایرانی است که بازی های بسیار زیبایی را برای سیستم عامل اندورید منتشر کرده است. مهم‌ترین ویژگی بازی های ساخته شده توسط استودیوی گیل گیمز 2، این است که بازی های مذکور کاملا مطابق با فرهنگ و عرف بازیبازان ایرانی طراحی شده‌اند و به لطف نوآوری‌های جالبی که این استودیو در ساخت آنها به خرج داده، شاهد تولیداتی جالب و بامزه هستیم که تجربه‌ی آنها به عنوان یک بازیباز ایرانی، به هیچ وجه خالی از لطف نیست. از جمله بازی های استودیوی گیل گیمز 2 می‌توان به بقالی، که در آن یک بقالی را مدیریت می‌کنید و اجناس مختلف را می‌فروشید، مدرسه شصتیا، که در آن به کلاس های درس دهه‌ی شصت سفر می‌کنیم و شیطنت دانش آموزان آن دوران را می‌بینیم اشاره کرد که در کنار سری بازی های هی تاکسی که محوریت اصلی آنها را رانندگی و رساندن مسافر های مختلف تشکیل می‌دهد، تجربه‌ی بسیار جذابی را به عنوان بازی‌های اصیل ایرانی، مهمان خانه های ایرانیان می‌کنند. اکنون، استدیوی گیل گیمز 2 در تازه‌ترین فعالیت خودش در عرصه‌ی بازیسازی برای سیستم عامل اندروید، بازی بسیار جالب ما قهرمان نیستیم را منتشر کرده که تجربه‌ی به مراتب جذاب‌تری نسبت به بازی های قبلی این استودیو را به همراه دارد. در ادامه‌ی این مطلب با  بازی‌مگ همراه باشید تا به بررسی قسمت های مختلف این بازی بسیار زیبای ایرانی بپردازیم.

we are not heroمراحل بازی از تنوع بسیار خوبی برخوردارند و علاوه بر این، طراحی هنری خیلی زیبایی هم دارند

نقش مهم داستان در بازی «ما قهرمان نیستیم»

یکی از ویژگی های بسیار مهم بازی ما قهرمان نیستیم نسبت به بازی های قبلی ساخته شده توسط استودیوی گیل گیمز 2، این است که در طول بازی، شاهد روایت یک داستان جالب و بامزه هستیم که به لطف آن، پیشروی در مراحل بازی و نزدیک شدن به مراحل پایانی را لذت بخش‌تر و هیجان انگیزتر کرده است. داستان بازی ما قهرمان نیستیم، سال ها قبل در سرزمین های وحشی غرب آغاز می‌شود. جایی که به شکل نامعلوم و اسرارآمیزی، دسته‌ای از بومی های وحشی و حیوان خوی به شهرها حمله‌ور شده‌اند و تنها فلسفه‌ای که از زندگی کردن یاد گرفته‌اند، وحشی‌گری و کشت و کشتار است. اما در این میان چشم امید مردم به قهرمانانی است که در مقابله با این وحشی های بومی، مسئول‌اند. اما قهرمانان قصه‌ به هیچ وجه مثل قهرمانانی که در داستان های دیگر می‌شناسیم نیستند و در همان وهله‌ی اول، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و شروع به فرار کردن از دست دار و دسته‌ی وحشی هایی می‌کنند که از قضا ظاهر بسیار زشت و کریه‌المنظری هم در بازی دارند.

از همین رو از داستان بازی پیداست که سیستم اصلی و چگونگی گیم پلی بازی بر پایه‌ی فرار تشکیل شده است. قهرمانان بازی سوار بر کالکسه درحال فرار از دست دشمنان هستند و در همین حین باید با دشمنانی که از پشت به دنبال آنها می‌دوند، مبارزه کنند و خود را سالم به مقصد برسانند. چاشنی اصلی گیم پلی بازی ما قهرمان نیستیم، مبارزه با دشمنان بازی، با استفاده از قهرمانان مختلفی است که روی کالسکه نشسته‌اند و درحال فرار از دست دشمنان‌اند. در ابتدا، بازی را تنها با یک قهرمان آغاز می‌کنید. سپس به هر کاراکتر دیگری که می‌رسید (ظاهرا باید به ناچار آنها را قهرمان صدا بزنیم!)، به آنها پیشنهاد فرار می‌دهید و سپس وی به جمع شخصیت های اصلی‌تان اضافه می‌شود. شخصیت هایی که هر یک سلاح منحصر به فرد خود را دارند و با روش خاص خود به مبارزه کردن با دشمنان می‌پردازند. از آنجایی که دشمنان متنوعی هم در بازی طراحی شده‌اند، هر یک از کاراکتر های سوار بر کالسکه با توجه به ویژگی هایشان برای مقابله با نوعی خاص از دشمنان مناسب‌اند و گزینه‌ی بهتری برای مبارزه با برخی از آنها به حساب می‌آیند.

ما قهرمان نیستیمشخصی سازی ظاهر قهرمانان، از جمله راه هایی است که می‌توانید به کمک آن پول خود را در بازی خرج کنید

گیم‌پلی، عنصر اصلی برای جذابیت بازی «ما قهرمان نیستیم»

در گیم پلی بازی شاهد قابلیت های مختلفی هستیم که بازی ما قهرمان نیستیم را بسیار هیجان انگیز و نفس‌گیر کرده‌اند. از قابلیت دفاع، هنگامی می‌توانید بهره ببرید که یکی از دشمنان به سوی کالسکه هجوم می‌آورد و اگر دفاع نکنید آسیب جدی‌ای به قهرمانان‌تان وارد می‌شود. همچنین برای پیشروی با سرعت بیشترِ کالسکه نیز گزینه‌ای در گیم پلی بازی تعبیه شده است که هنگام شلوغ شدن میدان مبارزه از آن استفاده کنید و برای از بین بردن دشمنان کمی زمان بخرید. در بعضی از مواقع، دشمنان علاوه بر پشت سر، از پیش رو هم به شما هجوم می‌آورند. در این شرایط صحنه آهسته می‌شود و با شلیک برروی تی ان تی هایی که کنار دشمنانِ مقابلتان قرار گرفته‌اند، می‌توانید به یکباره تمامی آنها را از بین ببرید. علاوه بر این موارد، قابلیت های دیگری هم در بازی ما قهرمان نیستیم قرار دارند که گیم پلی بازی ما قهرمان نیستیم را بسیار هیجان‌انگیز و جذاب کرده‌اند.

گرافیک هنری و انیمیشن های کاراکترها نی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و به طور کلی بازی ما قهرمان نیستیم را می‌توان یکی از زیباترین بازی های موبایل ایرانی به حساب آورد. طراحی کاراکترهای قهرمان، دشمن های زشت و همچنین محیط مراحل بازی که به طور کلی در سه سرزمین مختلف با محیط های متنوع دسته بندی شده‌اند، همه و همه دارای سطح کیفی بسیار خوبی‌ هستند و ما قهرمان نیستیم را به یک بازی خیلی زیبا و جذاب تبدیل کرده‌اند. موسیقی‌های متن بازی هم کاملا درخورِ اتمسفر آن نواخته شده‌اند و جذابیت بسیار خاصی «ما قهرمان نیستیم» بخشیده‌اند. در نهایت اینکه اگر به دنبال یک تجربه‌ی بسیار سرگرم کننده و زیبا از یک بازی وطنی و ساخته شده توسط یک استدیوی ایرانی هستید، بازی ما قهرمان نیستیم قطعا انتخاب بسیار خوبی خواهد بود و به هیچ وجه از وقتی که صرف آن می‌کنید، پشیمان نخواهید شد.

    دانلود بازی ما قهرمان نیستیم

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.