نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 21 مهر 1399
ساعت 12:00

پورت های ورودی Xbox Series X از علامت های قابل لمس استفاده میکنند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در طراحی سخت‌افزاری کنسول Xbox Series X، ویژگی accessibility برای نابینایان برای تشخیص پورت‌های ورودی وجود دارد.

صنعت گیم در طول چند سال گذشته، قدم‌های زیادی را برای دسترسی‌پذیری بیشتر در محصولات خود برداشته که این شامل طراحی سخت افزارهای مخصوص برای استفاده نابینایان، افراد معلول و ... بود و حتی این دسترسی‌پذیری‌های بیشتر در برخی بازی‌های جدید نیز دیده شدند. یکی از جالب توجه‌ترین موارد از این دست، طراحی کنترلر مخصوص Xbox Adaptive Controller بود که بازخوردهای بسیار عالی از بازیکنان معلول دریافت کرد و با توجه به این سابقه جالب مایکروسافت، این شرکت ظاهرا در طراحی کنسول‌های نسل نهمی Xbox نیز به این موضوع توجه داشته است.

برایس جانسون از مدیران بخش همگرایی مایکروسافت، که قبلا در طراحی و ساخت Xbox Adaptive Controller نیز نقش محوری داشت از طریق حساب توییتری خود فاش کرده که Xbox Series X، علامت‌گذاری‌هایی قابل لمس مخصوص افراد نابینا در نزدیکی پورت‌های ورودی خود دارد. شما این علامت‌ها که به صورت نقطه و خط هستند را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

Xbox Series X Tactile Indicators Over its Ports

جانسون در پست دیگر البته گفته که این طراحی‌ها هنوز به یک استاندارد تبدیل نشده و برای بهبود آن کار بیشتری صورت خواهد گرفت. او همچنین گفته که به دلیل فضای محدود امکان استفاده از خط بریل وجود نداشته است. در مجموع به گفته او، این طراحی‌ها راه حل کامل و دائمی محسوب نمی‌شوند، ولی باید گفت که توجه به این موضوعات نشانه خوبی از جانب مایکروسافت برای دسترسی پذیری بیشتر محصولات سخت‌افزاری است.

Xbox Series X و Xbox Series S کم‌تر از یک ماه دیگر در روز 10 نوامبر (20 آبان) در سراسر جهان عرضه خواهند شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.