نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 21 مهر 1399
ساعت 09:00

HD Camera کنسول PS5 از PSVR پشتیبانی نمی کند

2.67 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ دوربین‌های مخصوص HD Camera که برای کنسول PS5 معرفی شدند، از PS VR پشتیبانی نمی‌کنند و به جای آن باید از PS Camera استفاده کرد.

سونی چند روز پیش با انتشار اطلاعیه پیرامون backward compatibility کنسول جدید خود، همه اطلاعات و نکات پیرامون پشتیبانی از عناوین و سخت‌افزارهای قدیمی در PS5 را فاش کرد. حالا مشخص شده که کدام سخت‌افزارها، یا بازی‌های قدیمی‌تر قابل اجرا در PS5 هستند. یکی از سخت‌افزارهای مورد پشتیبانی در کنسول جدید سونی، PlayStation VR است که می‌توان مستقیما به PS5 متصل و بازی های آن را از طریق این کنسول تجربه کرد. در جریان پرسش و پاسخ اخیر پیرامون backward compatibility، البته یک نکته مهم درباره این هدست‌ها فاش شد، و آن هم عدم پشتیبانی HD Camera کنسول PS5 از PS VR بود.

HD Camera یکی از اکسسوری‌های معرفی شده PS5 است که با قیمت 60 دلار به فروش می‌رسد. این دوربین‌ها ظاهرا هیچ نوع پشتیبانی از PS VR ندارند، چون فقط به منظور ضبط و انتشار طراحی شدند و شامل سخت افزارهای لازم برای پشتیبانی از PS VR نیستند. در این زمینه سونی گفته که اگر برای PS VR نیاز به چنین قابلیتی وجود داشت، بازیکنان می‌توانند از همان PS Camera سابق استفاده کنند که قبلا در PS4 هم استفاده می‌شد. گفتنی است که عناوین PS VR موجود ممکن است درحال اجرا در PS5 ارتقاهایی نظیر افزایش نرخ فریم را هم داشته باشند.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.