نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 31 فروردين 1398
ساعت 09:00

در تریلر جدید Days Gone از دنیای زیبا ولی مرگبار بازی گفته می‌شود

کارگردان Days Gone درباره دنیای زیبا اما بی‌رحم این بازی صحبت کرده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازیکنان پلتفرم پلی‌استیشن 4، حالا کم‌تر از یک هفته تا عرضه جدیدترین انحصاری بزرگ سونی یعنی بازی «دیز گان (Days Gone)» فاصله دارند. این بازی که در طول چند سال اخیر با چند بار تاخیر و البته واکنش‌هایی نه چندان مثبت مواجه بوده، به نظر می‌رسد که با هر چه نزدیک‌تر شدن به موعد عرضه و نمایش‌های تازه موفق شده تا توجهات بیشتری را به خودش جلب کند.

با توجه به همه نمایش‌ها و اطلاعات کلی که به اشتراک گذاشته شده، بازی Days Gone به عنوان یک عنوان جهان‌باز آخرالزمانی و با المان‌های بقا دسته‌بندی می‌شود که سازندگان با روش تمرکز روی مکانیک‌های سیستمی و یک دنیای بسیار بزرگ و پویا، توجه طرفداران ژانر بقا را به این بازی جلب کرده‌اند. مکانیک‌های سیستمی این بازی نیز فقط محدود به شیوه مواجهه به دسته‌های کوچک و بزرگ دشمنان نیست و سازندگان در واقع تلاش زیادی کردند تا همه دنیای این بازی، به شکلی پویا و زنده عمل کرده و یک حالت همیشه پرخطر و مرگبار را برای بازیکنان ایجاد کند. در این زمینه و با توجه به نزدیک شدن به موعد انتشار بازی، سونی و استودیو Bend اخیرا تریلر جدیدی از بازی را منتشر کردند، که در آن درباره ویژگی‌ها و نقاط برجسته قابل اشاره پیرامون دنیای بازی صحبت می‌شود. شما در ادامه این تریلر که بعضا همراه با سکانس‌های جدیدی از گیم‌پلی بازی هم هست را مشاهده می‌کنید.

 

همان‌طور که در تریلر مشاهده شد، جان گاروین (John Garvin) به عنوان کارگردان خلاق بازی دیز گان، درباره انواع خطرهایی که بازیکنان و شخصیت اصلی بازی را تهدید می‌کند صحبت‌هایی را مطرح کرده است. به طور کلی گاروین گفته که سعی سازندگان این بوده که با نمایش یک دنیا و جامعه آخرالزمانی (شیوع ویروس و تبدیل شدن بسیاری از انسان‌ها و حتی حیات وحش به موجوداتی موسوم به «فریکر»)، حس تنش و از راه رسیدن تهدید و خطر از هر گوشه را برای بازیکنان ایجاد کنند. به این ترتیب که گرچه محیط و دنیای این بازی به شکلی واقع‌گرایانه و زیبا طراحی شده، ولی در ذات خود بسیار بی‌رحم است. دیکن سنت جان به عنوان شخصیت اصلی این بازی، خط داستانی خودش را دارد و غیر از مواجهه با دسته‌های ۵۰ تا حتی ۵۰۰ تایی فریکرها در نقاط مختلف دنیای بازی، باید با برخی گروه‌های بازمانده و حتی حیات وحش دنیای بازی درگیر شود؛ حیات وحشی متشکل از حیوانات مختلف که آن‌ها نیز به ویروس مبتلا هستند و هر لحظه ممکن است در نقطه‌ای از دنیای بازی برای او خطر ایجاد کنند.

بازی Days Gone حدود ۶ روز دیگر یعنی در ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.