نویسنده: علیرضا رسولیان یکشنبه، 21 آبان 1402 - 15:02
0 از 5

شایعات جدید پیرامون تاریخ انتشار بازی بعدی سازندگان Days Gone

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ گزارشات اخیر خبر از عرضه‌ی بازی بعدی استودیوی بند (Bend) سونی، سازندگان بازی Days Gone، در سال ۲۰۲۵ میلادی می‌دهند.

بیش از ۴ سال از انتشار آخرین اثر استودیوی بند، بازی Days Gone، می‌گذرد و از آن موقع تا به حال، شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون عنوان بعدی این استودیو به راه افتاده است. استودیوی Bend بعد از انتشار بازی Days Gone دچار تحولات داخلی گسترده‌ای شد و شایعات مختلفی پیرامون پروژه‌های به تعلیق افتاده‌ی استودیوی بند به گوش می‌رسید. پیش از این نیز شایعه شده بود که استودیوی Bend مشغول ساخت بازی آنچارتد (Uncharted) جدید است. در طرف دیگر، برخی از گمانه‌زنی‌ها به بازی بعدی «Syphon Filter» اشاره داشتند اما این شایعات نیز آن‌قدرها قابل اعتماد نبودند و ادامه پیدا نکردند. نام «Days Gone 2» هم در میان شایعات پیرامون بازی بعدی استودیوی بند شنیده می‌شد اما گزارشات متعددی اعلام کردند که علی‌رغم علاقه‌ی این استودیو به ساخت دنباله‌ی بازی Days Gone، مدیران پلی‌استیشن مخالفت خود با این پروژه را ابراز کرده‌اند.

با این وجود، استودیوی بند سونی دقیقاً بر روی چه عنوانی کار می‌کند؟ متاسفانه در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این رابطه در دسترس نیست اما گزارش جدید سال ۲۰۲۵ میلادی را به عنوان تاریخ انتشار بازی بعدی این استودیو لحاظ کرده است. صفحه‌ی طراح کانسپت آرتی با نام هونگ نویی در سایت «ArtStation» به‌تازگی به «پروژه‌ی معرفی‌نشده» از Bend Studio اشاره داشته و تاریخ ۲۰۲۵ را در کنار آن قرار داده است. هنوز نمی‌دانیم آیا منظور از سال ۲۰۲۵، تاریخ انتشار بازی بعدی استودیوی بند است یا این تاریخ صرفاً به زمان معرفی و رونمایی از این بازی اختصاص دارد. از طرفی دیگر، شاید این تاریخ حکم گمانه‌زنی‌های خود طراح را دارد و هنوز استودیوی بند و سونی در این زمینه به توافق نرسیده باشند. به هر حال، این مسئله توجه‌ی بسیاری از طرفداران پلی‌استیشن را به خود جلب کرده و احتمال رونمایی از این بازی در سال آینده بالاتر از قبل رفته است.

شایان ذکر است که ساخت بازی Days Gone برای استودیوی بند حدود ۷ سال طول کشید. با توجه به گزارشات ضد و نقیض، اکثر وقت استودیو بعد از عرضه‌ی این بازی صرف پروژه‌های لغوشده‌ی دیگری شد. از این رو، ۲۰۲۵ کمی زودتر از تاریخی است که پیش از این برای پروژه‌ی بعدی استودیوی بند انتظار می‌رفت. اگر دوران توسعه‌ی ۷ ساله‌ی Days Gone هم برای عنوان بعدی استودیوی Bend تکرار شود، شاید تا سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ باید برای بازی بعدی این استودیو صبر کنیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.