نویسنده: سعید سلیمی جمعه، 29 مرداد 1395
ساعت 19:10

راهنمای قدم به قدم No Man's Sky [ بخش اول ]

4.93 از 5

بالاخره با عرضه ی No Man's Sky، دنیای بی کران این بازی به نمایش در آمد. با توجه به وسعت بی انتهای بازی و محتویاتِ پر پیچ و خم آن، دانشنامه ای از نکاتِ ریز و درشتِ بازی توسط تیم بازی مگ تهیه شده است که طی چندین بخش تقدیم شما عزیزان خواهد شد. سعی ما بر این است تا شما را با چگونگی کنترلِ زمان و استفاده ی بهینه از تجهیزات آشنا کنیم. تمامی نکاتِ حائز اهمیت بازی و جزئیات آن به شرح گذاشته خواهد شد.

با شروع بازی، شما تک و تنها در سیاره ای ناشناخته ظاهر می شوید. احتمالاً هیچ ایده ای از جهان پیش رویتان ندارید، از این جالب تر! تمامی ابزار آلاتِ شما نیز کارایی خود را از دست داده اند و نیاز به تعمیر دارند، بنابراین با بهبود وضعیت فعلی شما شروع می کنیم.
به محض اینکه شما پا به این دنیای ناشناخته می گذارید، سیستم های هوشمندِ زیست محیطی لباس شما شروع به فعال شدن می کنند. صدایی مشابه با GLaDOS شما را از وضعیت اصف بار تجهیزاتتان با خبر می کند. لباس شما آماده ی استفاده می باشد، درحالیکه Multi-Tool شما به تکنولوژی های جدید نیازمند است و هنوز امکان بهره مندی از آن فراهم نیست. فضاپیمای شما نیز در حوالی شما جای گرفته، اما هنوز برای عزیمت به نقاط دیگر کمی زود به نظر می رسد. در حین گشت و گذار در محیط اطراف به کانتینرهایی بر می خورید که حاوی منابع مختلفی می باشد. چنان چه به آیتمی برخوردید که نیازمند AtlasPass بود؛ بایستی تا بخش های پایانی بازی صبر کنید تا دستورالعمل تهیه آن را بدست آورید.

Starship

در ابتدای بازی فضاپیمای شما قابل استفاده نمی باشد

احتمالاً دستگاهی آسیب دیده در نزدیکی شماست، تنها کافیست با آن تماس داشته باشید تا blueprint های گوناگونی را دریافت کنید. این طرح ها در آپگرید کردن بخش های زیادی از Multi-Tool ،Exosuit و Starship شما کاربردی هستند. به احتمال خیلی زیاد، به هنگام بدست آوردن این طرح ها شما از منابع کافی بهره مند نخواهید بود و بعداً با کمی کاوش می توانید از این قابلیت های جدید استفاده کنید. شیوه ی انجام و پیشروی در مسیر بازی از این جا آغاز می شود، شما می توانید با انتخاب Atlas و کمک گرفتن از آن، مسیر پیشنهاد شده را فرا بگیرید، و یا از تجربه ی sandbox بازی استفاده کنید و مسیر دلخواهتان را پیش بگیرید.

Atlas

Atlas راهنمای شما در دنیای بی کران No Man's Sky می باشد

MULTI-TOOL ( ابزار چند منظوره ) خود را تعمیر کنید

این ابزار، مهم ترین سیستم جستجوی منابع بازی محسوب می شود. Scanner نصب شده بر روی آن به شما قابلیت پیدا کردن منابع را در نزدیکیتان می دهد. این مورد شما را از پرسه زدن های بی هدف نجات می دهد. Analysis Visor به شما امکان مشاهده ی گیاهان، جانوران و منابع را می دهد، علاوه بر این شما می توانید اطلاعاتِ بدست آمده را در دیتابیس بازی ذخیره نمائید ( این موضوع یکی از راه های اولیه برای بدست آوردن پول در بازی می باشد )

برای تعمیر اسکنر ۲۵ واحد کربُن و برای چشمی ۲۵ واحد آهن لازم است. این دو از رایج ترین عناصر موجود در بازی می باشند، بنابراین امکان پیدا کردن آن ها بسیار بالا می باشد. برای پیدا کردن کربن لازم است که به دنبال گیاهان، جانوران و یا هیولاها بگردید. سنگ ها نیز معمولاً حاوی آهن می باشند. گاهی از اوقات تذکری مفید در HUD شما ظاهر می شود که از وجود منبعی جدید در نزدیکی شما خبر می دهد. شما می توانید با استفاده از Multi-Tool این عناصر را استخراج کنید.

در ابتدای بازی، محدودیت های گوناگونی برای Multi-Tool و فضاپیمای شما وجود دارد. بنابراین بهتر است به جمع آوری عناصر مورد نیاز جهت تعمیر و آپگرید آن ها اقدام کنید و سپس به دنبال جستجوی عناصر جدید و ماجراجویی در کهکشان ها بروید. با توجه به زمانی که برای جمع آوری این عناصر نیاز دارید، سیستم Life Support شما نیز رو به کاهش می رود. برای بازیابی سوختِ این سیستم به ایزوتوپ ها نیاز دارید. این عناصر که قرمز رنگ می باشند، معمولاً با شکل لبه تیز و حالت کریستالی خود متمایز می شوند. کربُن نیز یکی از عناصر ارزان قیمت و قابل جایگزین سوخت این سیستم است، درحالیکه Thamium9 کمیاب تر و گران قیمت تر می باشد.

آن چیزی را جمع آوری کنید که نیاز دارید

اگر در جمع آوری عناصر مورد نظرتان دقت کافی نداشته باشید، در تیررس سنتینل ها قرار می گیرید. سعی کنید از جلب کردن توجه آن ها پرهیز کنید. این رُبات های کوچک به عنوان نگهبانان کهکشانی خدمت می کنند و محافظ امنیت منابع و مناطق حساس سیارات هستند. آن ها شما را به نشانه ی هشدار با لیزرِ آبی اسکن می کنند، در صورتیکه به سمت آن ها تیراندازی کنید و یا به جمع کردن دوباره ی منابع بپردازید، آن ها نیز وارد نبرد با شما خواهند شد. در ابتدا دلیلی برای درگیری با آن ها وجود ندارد ( هرچند می توانید با این کار کمی Titanium بدست آورید )

Sentinels

Sentinel ها محافظین سیارات به شمار می روند

حال با استفاده از کربُن و آهن بدست آمده، Multi-Tool خود را تعمیر کنید. اسکنر آن را تست کنید تا با سیستم تحلیل و آنالیز این سنسور آشنایی بیشتری پیدا کنید.

STARSHIP خود را تعمیر کنید 

اکنون توجه تان را به سمت فضاپیمای خود جلب کنید، Launch Thruster و Pulse Engine به طور کلی از کار افتاده اند. عناصر مورد نیاز برای تعمیر هر یک را به یاد بسپارید و به جستجوی آن ها بشتابید. برای راه اندازی دوباره ی Launch Thruster ( سیستم رانشگر و لانچ سفینه )، به چندین Carite Sheets نیاز دارید. برای ساخت این ورقه ها به آهن نیاز دارید

Pulse Engine به شما امکان سفر به سیارات دیگر و ایستگاه های فضایی را می دهد. این مورد با وجود اینکه ضروری نمی باشد، اما منجر به کاهشِ مدت زمان مسیرهای طولانی شما می گردد.

تعمیرات مربوط به این بخش از فضاپیما تا حدودی پیچیده تر می باشد. برای این منظور شما بایستی Heridium، Zinc پیدا کنید و ۲ عدد دیگر Carite Sheets بسازید. برای پیدا کردن Heridium شما باید به دنبال ساختارهای مستطیل شکلی بروید که به رنگ آبی آغشته شده اند و به هنگام اسکن کردن به شکل مکعب های هولوگرافیکی نمایش داده می شوند.

Zinc ( روی ) از گل های زرد رنگ بدست می آید، شما می توانید این عناصر را به وسیله ی اسکنر خود پیدا کنید. به هنگام کاوش خود برای پیدا کردن این عناصر، چنان چه لوازمی آسیب دیده پیدا کردید که با رنگ آبی در اسکنر مشخص می شوند، حتماً آن ها را بگردید تا طرح های جدیدتری برای آپگرید کردن تجهیزاتتان بدست آورید.

در این بین گاهاً به سنگ هایی بر می خورید که با نام Knowledge Stones ( سنگ بنای دانش ) متمایز می شوند، این مقبره ها با آیکونی بنفش رنگ قابل شناسایی می باشند. شما با تماس با این سنگ ها و ارتباط با زبان ناشناخته ی دنیای بازی، کلماتِ جدیدی را فرا می گیرید که به درک بیشتری از سخنان سایر موجودات بیگانه کمک می کنند. علاوه بر این، کلمات بدست آمده در حل کردن پازل های پیش روی شما نیز تاثیر به سزایی دارد.

بعد از اینکه منابع مورد نیازتان را بدست آوردید به سمت فضاپیمایتان برگردید و تعمیراتتان را تکمیل کنید. سوختِ سیستم لانچ آن را با استفاده از Plutonium پر کنید و وقتی بالای ۵۰ درصد سوخت داشتید، اقدام به پرواز کنید. هنوز نیازی به نگرانی جهت پر کردنِ سوخت Pulse Engine نیست. این موتور نیازمندِ Thamium9 می باشد که در سیارات کمیاب، اما در فضا بسیار رایج می باشد.

حال که شیوه ی پیدا کردن منابع و ساخت تجهیزات را فرا گرفته اید، می توانید مسیر دلخواه خود را برای پیشروی در جریان این دنیای بی کران انتخاب کنید.

با حیوانات و بیگانگان معاشرت کنید

اگر با فرود خود در سیاره ای شاهد فعال بودن گزینه ی fauna ( جانداران ‌) بودید، می توانید با پیدا کردن آن ها، اقدام به تامین تغذیه ی آن ها نمائید و با تعقیب کردن آن ها به عناصر جدیدی برسید. البته این نکته را فراموش نکنید که پیش از این کار از رام بودن آن جانور اطمینان کامل پیدا کنید.

فراگیری کلمات جدیدتر بوسیله ی Knowledge Stones ،Alien Ruins و Monolith ها، کمک شایان توجه ای در پیدا کردن جواب صحیح به هنگام مواجه با یک معما و یا موجود بیگانه می کند. صحبت هایی که با این موجوداتِ بیگانه در ایستگاه های فضایی و یا پایگاه ها می کنید نیز شامل این موضوع می شوند.

Knowledge Stones

می توانید با تماس با این سنگ ها کلمات جدیدی را فرا بگیرید

تجهیزات جانبی را آپگرید کنید

در حین جستجو در سیارات جدید، معمولاً به دستورالعمل هایی بر می خورید که از طریق تجهیزات آسیب دیده ی فضاپیماها، آنالیزگرهای پایگاه ها و ایستگاه های فضایی قابل بازیابی می باشند. تا جائیکه می توانید این تجهیزات را آپگرید کنید و از قابلیت های هر یک از آن ها استفاده کنید. یکی از این تجهیزاتِ مفید Rangeboost نام دارد که منجر به افزایش طول موج اسکنر شما می شود. با استفاده از این وسیله شما می توانید عناصر مورد نیازتان را از فواصل طولانی تر مشاهده کنید و بدون سردرگمی آن ها را بیابید.

یکی از مسائل اصلی بازی شیوه ی ذخیره سازی منابع و تجهیزات می باشد که به مرور مشکل ساز می شود. راه حل این مشکل جمع آوری Units ( واحد پول بازی ) و خرید جا خالی های بیشتر در انبار فضاپیما و سایر قسمت ها می باشد. برای این کار شما بایستی به دنبال Drop Pod ها بروید، اگر شانس خوبی داشته باشید می توانید با استفاده از فضاپیمای خود آن ها را شناسایی کنید و یا از طریق Signal Scanner موجود در پایگاه ها، موقعیت دقیق آن ها را پیدا کنید.

شما می توانید در صورت داشتن آهن و پلوتونیوم به مقدار کافی، Bypass Chip بسازید. این چیپ ها امکان استفاده از Signal Scanner ها را فراهم می کنند. با استفاده از این سیگنال ها موقعیت Shelter ها را جستجو کنید. هدف شما Drop Pod ها می باشد. Drop Pod ها حاوی یک محفظه جهت آپگرید لایه های لباس شما می باشد. اولین اسلات اضافی رایگان می باشد، اما از آن به بعد هر یک ۱۰۰۰۰ واحد گران تر از لایه ی قبلی می باشند.

به فضای بیرونی سیارات بروید 

وقتی آماده ی ترک سیاره ای بودید، نوک فضاپیما را به سمت آسمان بگیرید و با گرفتن سرعت اقدام به خارج شدن از جو آن کنید. وقتی از اتمسفر سیاره خارج شدید، می توانید سیارات دیگر را مشاهده کنید و با پیدا کردن شهاب سنگ ها و تیراندازی به آن ها بوسیله ی فضاپیمایتان، منابع مورد نیاز جهت پرسه زدن در فضا را بدست آورید. از این به بعد، شمایید که تصمیم می گیرید کدام مسیر را پیش بگیرید.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    الان 3 مقاله ی دیگه در دست تحریر هستن . بعد از اونها حتما روی راهنمای این بازی کار میکنیم . چیزی در حدود 10 روز ممکنه زمان ببره

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 4
    تشکر: 6
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    الان 3 مقاله ی دیگه در دست تحریر هستن . بعد از اونها حتما روی راهنمای این بازی کار میکنیم . چیزی در حدود 10 روز ممکنه زمان ببره

    سلام
    خوبی داداش
    اگه دستت خالی شده لطفا آموزشگرفتن تروفی no man's sky رو بزار

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: zerehposh
    سلام خوبی داداش اگه دستت خالی شده لطفا آموزشگرفتن تروفی no man's sky رو بزار

    یکی از نویسنده هامون دارن روی این مطلب کار میکنن .امید بخدا این هفته داخل سایت قرار میگیره

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 4
    تشکر: 6
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    ممنون بابت سایت خوبی که برای ما گیمر ها درست کردین
    امکانش هست که آموزش گرفتن تروفی های بازی no man's sky رو بزارید؟
    ممنون

    ‏zerehposh از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: zerehposh
    سلام ممنون بابت سایت خوبی که برای ما گیمر ها درست کردین امکانش هست که آموزش گرفتن تروفی های بازی no man's sky رو بزارید؟ ممنون

    سلام بر شما دوست عزیز . ممنون از نظر مثبتتون نسبت به سایت . به زودی داخل سایت درج میشه :vic:

    ‏zerehposh از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 4
    تشکر: 6
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    سلام بر شما دوست عزیز . ممنون از نظر مثبتتون نسبت به سایت . به زودی داخل سایت درج میشه :vic:

    ممنونم
    میشه لطفا وقتی آموزش رو گذاشتید یه پیام به تلگرام یا یه ایمیلی ارسال کنید؟!
    989156332364
    Masdhe110@gmail.com

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: zerehposh
    ممنونم میشه لطفا وقتی آموزش رو گذاشتید یه پیام به تلگرام یا یه ایمیلی ارسال کنید؟! 989156332364 Masdhe110@gmail.com

    سایت رو چک کنید لطفا . فکر میکنم بازی مگ تا زمانی که مطلب مورد نظرتون منتشر بشه جذابیت کافی رو داشته باشه ;)

    ‏zerehposh از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 4
    تشکر: 6
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    سایت رو چک کنید لطفا . فکر میکنم بازی مگ تا زمانی که مطلب مورد نظرتون منتشر بشه جذابیت کافی رو داشته باشه ;)

    بی شک بازی مگ میتونه سرگرمم کنه ولی میترسم شما آموزش
    رو دیر تو سایت بزارید!
    لطفا میشه بگین چند روز دیگه آموزش رو میزارید؟

    آخرین بار در تاریخ حدود 7 سال قبل توسط zerehposh ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: تیر 1395
    نظرها: 11
    تشکر: 3
    تشکرشده: 10
    کنسول‌های بازی:

    خیلی ممنونم واسه راهنماییتون

    ‏zerehposh از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: تیر 1395
    نظرها: 11
    تشکر: 3
    تشکرشده: 10
    کنسول‌های بازی:

    ممنون واسه این راهنماتون، فقط یک سوال! چطوری می شه Atlas Pass V1 رو بدست بیاریم؟ خیلی از درهای بازی با این قفل دیده می شن

    ‏IIFlovv و ‏zerehposh از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 174
    تشکر: 65
    تشکرشده: 144
    پروفایل psn: xxIIFLOVVxx
    رتبه لیدربرد psn: 18
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Stick
    ممنون واسه این راهنماتون، فقط یک سوال! چطوری می شه Atlas Pass V1 رو بدست بیاریم؟ خیلی از درهای بازی با این قفل دیده می شن

    خواهش می کنم :vic:
    برای بدست آوردن ورژن ۱ این Atlas Pass ها لازمه که مسیری که Atlas پیشنهاد می ده رو دنبال کنید ( با کمکِ جسم کروی قرمز رنگ اول بازی موافقت کنید )
    اگر مسیر پیشنهادی اطلس رو دنبال کنید، بعد از پیدا کردن یک سری تکنولوژی جدید به Space Anomaly ها می رسین که درون این ایستگاه های کروی شکل می تونید دستورالعمل این Atlas Pass رو پیدا کنید ( توسط بیگانه ای به نام Polo )
    بعد از اون برای ساخت اونها تنها لازمه که ۲۵ واحد آهن و ۱۰ واحد هریدیم داشته باشید. :B

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.