نویسنده: میلاد شجری دوشنبه، 16 مهر 1397
ساعت 16:30

جدول فروش هفتگی بریتانیا | ادامه صدرنشینی بازی FIFA 19 برای دومین هفته متوالی

0 از 5

در جدول پرفروش‌ترین‌های این هفته بریتانیا، شاهد صدرنشینی بازی FIFA 19 برای دومین هفته متوالی، علیرغم عرضه بازی‌های Forza Horizon 4 و Assassin's Creed Odyssey هستیم.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ و طبق گزارش منتشر شده توسط وبسایت چارت ترک (Chart-Track)؛ در گزارش جدول پرفروش‌ترین بازی‌های منطقه بریتانیا در بین روز‌های هفتم تا ۱۳ام مهرماه ۹۷ (۳۰ام تا ششم اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی)، شاهد صدرنشینی بازی شبیه‌ساز ورزش فوتبال شرکت الکترونیک آرتز یعنی FIFA 19 برای دومین هفته متوالی هستیم. این عنوان در هفته دوم خود با ۶۴ درصد افت فروش مواجه شد که نسبت به درصدی که در سال گذشته میلادی مشاهده کردیم یعنی ۶۹ درصد، رقم مطلوب‌تری است. به طور کلی، بازی فیفا ۱۹ عملکرد خوبی در فروش فیزیکی نشان داده اما همچنان در پشت سر FIFA 18 قرار می‌گیرد.

بزرگ‌ترین بازی فیزیکی جدید در جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا، عنوان Assassin's Creed Odyssey است که توانسته رتبه دوم را از آن خود کند. این محصول شرکت فرانسوی یوبی‌سافت در هفته گذشته، توانست تحسین‌های زیادی را از سوی منتقدین دریافت کند اما فروش آن در هفته اول نسبت به نسخه سال گذشته یعنی Assassin's Creed Origins با ۲۶ درصد افت مواجه شده است. این موضوع شاید نگران کننده باشد اما با توجه داشت که این نسخه حدود یک ماه زودتر از نسخه قبلی منتشر شده است؛ در نتیجه، مقایسه این دو را نمی‌توان به طور دقیق عادلانه دانست و هنوز بسیار زود است که تصمیم بگیریم بازی Odyssey از لحاظ تجاری به چه جایگاهی خواهد رسید. در این میان، گفتنی است که حدود ۳۵ درصد از فروش بازی Assassin's Creed Origins به صورت دیجیتالی بوده است و این آمار ممکن است برای نسخه امسال بیشتر شده باشد (توجه داشته باشید که جدول بریتانیا فقط از آمار مربوط به فروش نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها استفاده می‌کند). گزارشات حاکی از این است که ۶۳ درصد از فروش بازی Assassin's Creed Odyssey مربوط به نسخه پلی‌استیشن ۴ بوده و بقیه نیز مربوط به کنسول ایکس‌باکس وان می‌شود.

در کنار بازی Assassin's Creed Odyssey، این هفته شاهد عرضه بازی بزرگ‌ دیگری بودیم؛ عنوان Forza Horizon 4 محصول استودیو پلی‌گراند گیمز (Playground Games) که به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های پی‌سی (ویندوز ۱۰) و ایکس‌باکس وان عرضه شد، توانست رتبه سوم را در اختیار گیرد. فروش این عنوان ریسینگ در مقایسه با نسخه Forza Horizon 3 که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، کمی بهتر بوده است؛ باید توجه داشت که بازی در دوره‌ای منتشر شده که فروش دیجیتالی بازی‌ها در حال پیشی گرفتن از نسخه دیجیتالی است. همچنین گفتنی است که بازی از همان ابتدا روی سرویس Xbox Game Pass در دسترس قرار گرفته که مزیت بزرگی برای کاربران محسوب می‌‌شود. شایان به ذکر است که این عنوان انحصاری از لحاظ آمار فروش، کمی ضعیف‌تر از بازی Odyssey که بر روی تمامی پلتفرم‌های اصلی در دسترس قرار دارد، عمل کرده و پشت‌ سر آن قرار گرفته است. رئیس شعبه بریتانیا بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت یعنی «هاروی ایگل» (Harvey Eagle) در خبری مرتبط، بیان کرد که طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی GfK، بازی Forza Horizon 4 رکورد سریع‌ترین فروش فرانچایز Forza Horizon در بریتانیا را از آن خود کرده است. البته Forza Horizon 4 تنها عنوانی از سری Forza نیست که در جدول قرار دارد، بازی Forza Motorsport 5 به لطف تخفیفات هفته گذشته، دوباره وارد جدول شد و رتبه ۱۲ام را تصاحب کرد.

در ادامه جدول پرفروش‌ترین‌ها به یک عنوان انحصاری دیگر، اینبار برای کنسول پلی‌استیشن ۴، یعنی Spider-Man می‌رسیم. این محصول شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) و استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) این هفته با دو پله سقوط به لطف انتشار بازی‌های جدید، در رتبه چهارم قرار گرفت. بازی Super Mario Party یکی دیگر از بازی‌های جدید و انحصاری این هفته است که برای کنسول نینتندو سوئیچ در دسترس قرار گرفته و رتبه پنجم جدول را از آن خود کرده است. بازی Shadow of the Tomb Raider همچنان روند افت خود در جدول را پیش گرفته و‌ با سه پله سقوط نسبت به هفته گذشته، به رتبه ششم رسیده است. در این میان، بازی مبارزه‌ای و اکشن Tekken 7 محصول شرکت باندای نامکو اینترتیمنت، به لطف تخفیفات هفته گذشته، از رتبه ۱۹ام به رتبه هفتم جدول صعود کرده است. بازی شبیه‌ساز مسابقات رانندگی استودیو Slightly Mad Studios یعنی Project Cars 2 نیز از بازی‌های بود که تخفیف خورد و توانست در جدول صعود کند و رتبه نهم را از آن خود کند. در انتها و رتبه دهم جدول نیز بازی بسیار محبوب Grand Theft Auto V قرار دارد. در ادامه شما می‌توانید لیست ده عنوان پرفروش هفته بریتانیا را مشاهده کنید:

 

  1. FIFA 19
  2. Assassin's Creed Odyssey
  3. Forza Horizon 4
  4. Marvel's Spider-Man
  5. Super Mario Party
  6. Shadow of the Tomb Raider
  7. Tekken 7
  8. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  9. Project CARS 2
  10. Grand Theft Auto V

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.