نویسنده: میلاد شجری دوشنبه، 16 مهر 1397
ساعت 17:30

درآمد بازی Fortnite بر روی IOS به ۳۰۰ میلیون دلار رسید

0 از 5

درآمد عنوان Fortnite روی پلتفرم‌های Android و IOS از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای به مبلغ ۳۶۰ میلیون دلار رسیده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارشی جدید مشخص می‌کند که بازی رایگان و بتل رویال Fortnite چقدر روی دستگاه‌های موبایل به خصوص موبایل‌های حاوی سیستم عامل IOS شرکت اپل، سوآورد و محبوب است. وبسایت SensorTower اخیرا گزارشی منتشر کرده که مشخص می‌کند بازی فورتنایت به درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای بر روی پلتفرم‌های IOS از زمان عرضه حدود ۲۰۰ روز قبل در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۸ رسیده است. این رقم دستاورد بزرگی محسوب می‌شود اما قطعا سریع‌ترین ۳۰۰ میلیونی که بر روی IOS بدست آمده، نیست؛ بازی Pokemon Go محصول استودیو Niantic این رکورد را در اختیار دارد و طبق گزارش وبسایت SensorTower، تنها در عرض ۱۱۳ روز بعد از در دسترس قرار گرفتن روی پلتفرم مذکور، توانسته به این رقم از درآمد برسد. شاید بهترین گزینه برای مقایسه با فورتنایت، نسخه IOS رقیب آن یعنی PUBG باشد. این بازی از تاریخ ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی شروع به فروش محتوای اضافی کرد و حالا بعد از گذشت ۱۷۳ روز، فقط توانسته رقمی معادل ۴۷ میلیون دلار درآمدزایی کند.

گزارش وبسایت SensorTower همچنین درآمد ۲۰۰ روز اول بازی Fortnite را با دیگر بازی‌های محبوب مقایسه می‌کند که باز هم تاییدی بر حکم‌فرمایی محصول بتل رویال شرکت اپیک گیمز است. همان طور که در تصویر زیر دیده می‌شود، بازی Fortnite درآمد بسیار بسیار بیشتری نسبت به ۲۰۰ روز اول بازی‌هایی چون Clash Royale، Honor of Kings و Knives Out کسب کرده است. گفتنی است که از ۳۰۰ میلیون رقمی که فورتنایت بدست آورده، ۶۵ درصد آن مربوط به کشور آمریکا شمالی می‌شود. شایان به ذکر است که این بازی طبق گزارش منتشر شده، روزانه مبلغی معادل ۱.۵ میلیون دلار به صورت میانگین در جهان، پول به جیب می‌زند.

fortnite first 200 days compared

گزارش اخیر همچنین بیان می‌کند که چقدر انتشار فصل جدید بازی Fortnite روی موفقیت تجاری بازی تاثیر گذاشته است؛ از زمان آغاز فصل ششم در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸ و به لطف انتشار Battle Pass جدید که شامل محتویات اضافی می‌شود، نسخه IOS توانسته مبلغ ۲۰ میلیون دلار درآمدزایی کند. گزارش وبسایت SensorTower در بخشی دیگر اشاره می‌کند که نسخه اندروید بازی فورتنایت از زمان عرضه در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۱۸ تاکنون موفق به کسب ۶۰ میلیون دلار شده است. این رقم در مجموع با میزان درآمدزایی نسخه IOS بازی، رقم ۳۶۰ میلیون دلار را برای شرکت اپیک گیمز به همراه دارد.

بازی Fortnite علاوه بر دستگاه‌های موبایل، روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوئیچ نیز در دسترس قرار دارد؛ بنابراین درآمد کلی بازی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای به طور قابل توجه‌ای، بسیار بسیار بیشتر خواهد بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.