نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 18 مهر 1397
ساعت 09:00

احتمال تصاحب استودیو Obsidian Entertainment توسط مایکروسافت

0 از 5

بنابر یک گزارش، مایکروسافت در حال طی کردن مراحل نهایی تصاحب استودیو Obsidian Entertainment است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی گزارشی منتشر شده که اشاره می‌کند شرکت مایکروسافت، درحال نهایی کردن پروسه خریداری کامل استودیو بازی‌سازی Obsidian Entertainment است. Obsidian از جمله استودیوهای نسبتا قدیمی صنعت گیم است که به خاطر عناوین تحسین‌شده‌ای نظیر Star Wars Knights of the Old Republic II، Fallout: New Vegas، South Park: The Stick of Truth و سری Pillars of Eternity شناخته می‌شود.

اولین گزارش‌ها در این رابطه توسط Kotaku منتشر شده که گفته شده تاکنون، این قرارداد توسط سه منبع نیز تایید شده است. بنا به ادعای کوتاکو، قرارداد خریداری استودیو توسط مایکروسافت تاکنون ۹۰٪ تکمیل شده و بنا به ادعای یکی از این منابع، «این اتفاق حالا از بحث احتمال خارج و در مرحله نهایی شدن زمان این انتقال قرار دارد».

استودیو Obsidian Entertainment از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک شرکت بازی‌سازی مستقل و خصوصی فعالیت داشته و از این جهت، شاید احتمال تصاحب آن کمی بعید به نظر برسد. با این حال بنا به گزارش کوتاکو، این تیم در طول این سال‌ها اغلب با مشکلات مختلف اقتصادی درگیر بوده که شاید یکی از مهم‌ترین این مشکلات، باز هم به مایکروسافت ارتباط داشته است؛ این درواقع به سال ۲۰۱۲ و کنسل شدن بازی انحصاری Stormlands برای ایکس‌باکس وان بر می‌گردد. این بازی که با تصمیم مدیران قبلی ایکس‌باکس لغو شده بود، درواقع «بزرگ‌ترین قرارداد ساخت بازی در تاریخ استودیو Obsidian» محسوب می‌شد و کنسل شدن آن، باعث شد تا Obsidian در آن سال‌ها حتی با خطر جدی ورشکستگی مواجه شود.

در هر صورت این استودیو پس از آن ماجرا نیز به هر شکلی که بود، ار جمله ایجاد کمپین‌های موفق Kickstarter و موفقیت بالای سری نقش‌آفرینی Pillars of Eternity شرایط را به نفع خود تغییر داده است. از این جهت در صورت تایید خبر تصاحب استودیو توسط مایکروسافت، این تیم می‌تواند امیدوار باشد که با پایداری و ثبات بیشتری می‌تواند پروژه‌های خود را پیش ببرد. همچنین در صورت اضافه شدن این استودیو، این خبر در ادامه تلاش‌های مایکروسافت برای گسترش بازی‌سازان First Party خودش، بعد از خبر خریداری ۴ استودیو و ساخت یک تیم بزرگ جدید در سانتا مونیکا محسوب می‌شود.

گفتنی است که این گزارش فعلا درحد شایعه مطرح است و مایکروسافت نیز در اظهارنظری درباره صحت آن، گفته که «سیاست آن‌ها این است که پیرامون شایعات و نظریه‌پردازی‌ها اظهار نظر نمی‌کنند». با این حال، با در نظر گرفتن منبع اصلی این خبر می‌توان انتظار داشت که این شایعه، به زودی تایید شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.