نویسنده: میلاد شجری دوشنبه، 23 مهر 1397
ساعت 08:30

عنوان Call of Duty: Black Ops 4 رکورد فروش دیجیتالی روز اول اکتیویژن را شکست

0 از 5

گزارشی جدید حاکی از آن است که بازی Call of Duty: Black Ops 4 توانسته رکورد‌های متعددی از جمله بیشترین فروش روز اول به صورت دیجیتالی در تاریخ شرکت اکتیویژن را از آن خود کند.

شرکت اکتیویژن (Activision) امروز در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ، اعلام کرد که بازی Call of Duty: Black Ops 4 توانسته رکورد‌های متعددی از لحاظ فروش دیجیتالی را به نام خود ثبت کند. این بازی توانسته به رکورد بزرگ‌ترین لانچ شرکت اکتیویژن از لحاظ دیجیتالی دست یابد از بازی‌هایی چون Destiny 2 سبقت بگیرد. Black Ops 4 همچنین سریع‌ترین فروش دیجیتالی یک بازی در تاریخ پلی‌استیشن را در اختیار گرفته و رکورد جدیدی از لحاظ فروش دیجیتالی بازی‌ها از طریق فروشگاه پلی‌استیشن را از آن خود کرده است. بروی کنسول ایکس‌باکس وان نیز بازی توانسته رکورد مشابهی بزند و بزرگ‌ترین لانچ تاریخ شرکت اکتیویژن روی این کنسول را از آن خود کند.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 برای اولین‌بار از طریق پلتفرم Battle.net شرکت بلیزارد در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی قرار گرفت (تمامی نسخه‌های گذشته از طریق پلتفرم استیم در اختیار پی‌سی بازان قرار می‌گرفت). بر روی رایانه‌های شخصی نیز Black Ops 4 توانست رکورد جدیدی در تاریخ فرانچایز ثبت کند و حدود دو برابر نسخه‌هایی که بازی Call of Duty: WWII در همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی فروش کرده بود، فروش کند. طبق گفته شرکت اکتیویژن، تعداد بازیکنانی که برای تجربه این بازی در روز اول آنلاین شدند نیز نسبت به نسخه سال گذشته بیشتر بوده است.

گذشته از فروش دیجیتالی، فروش فیزیکی بازی Call of Duty: Black Ops 4 نسبت به نسخه Call of Duty: WWII در کشور بریتانیا حدود ۵۰ درصد کمتر بوده است. شایان به ذکر است که فروش فیزیکی این نسخه نسبت به نسخه قبلی از سری Black Ops که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، یعنی Call of Duty: Black Ops 3، نیز با ۵۹ درصد افت مواجه شده است. این ضعیف‌ترین شروع برای نسخه فیزیکی از بازی Call of Duty از زمان عرضه بازی Call of Duty 4: Modern Warfare در سال ۲۰۰۷ میلادی بوده است. با تمام این گفته‌ها اما بازی Black Ops 4 همچنان دومین لانچ فیزیکی بزرگ سال ۲۰۱۸ را (پشت سر بازی FIFA 19) در اختیار دارد.

«راب کاستیچ» (Rob Kostrich)، مدیر کل و معاون اجرایی رئیس بخش Call of Duty، به دنبال این خبر در بیانیه‌ای اعلام کرد:

عنوان Call of Duty: Black Ops 4 یک بازی فوق‌العاده است و واکنش جامعه [کاربران] نسبت به [عرضه] آن بسیار شگفت انگیز بوده است. ما توانستیم رکورد‌های متعددی از لحاظ فروش دیجیتالی روز اول را بشکنیم. همچنین تعداد کسانی که برای تجربه بازی در روز اول آنلاین شدند نیز نسبت به سال گذشته رشد کرده است. مهم‌ترین موضوع اما احتمالا این است که جامعه [بازیکنان] با بخش‌های Multiplayer یا چندنفره، زامبی‌ها و Blackout بازی سرگرم شده‌اند. ما از اعتماد و پشتیبانی جامعه بازیکنان بسیار بسیار سپاس گزاریم. این تازه شروع کار بوده و قرار است که یک ماجراجویی فوق‌العاده با بازی Call of Duty: Black Ops 4 باشد.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ ۲۰ مهرماه ۱۳۹۷ (۱۲ اکتبر ۲۰۱۸) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت و تاکنون توانسته بازخورد‌های عالی از سوی منتقدین دریافت کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.