نویسنده: آرمین صیامی زاده جمعه، 27 مهر 1397
ساعت 17:48

تعداد کاربران استیم در چین از 30 میلیون گذشت

0 از 5

پلتفرم Steam در کشور چین، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای صنعت گیم، بیش از 30 میلیون کاربر دارد

به گزارش دنیل احمد، تحلیلگر شرکت Niko Partners، استیم در کشور چین بیش از سی میلیون کاربر دارد. این همان نسخه‌ی بین‌المللی استیم است و با نسخه‌ی مخصوص این کشور که کمپانی Valve در همکاری با Perfect World در حال ساختش بوده متفاوت است.

آقای احمد اعتقاد دارد که تعداد روز افزون عناوین محلی‌شده، قیمت‌گذاری منطقه‌ای و راه‌های پرداخت مساعد از جمله دلایل این رشد بوده‌اند. دلیل دیگر این است که نسخه‌ی بین‌المللی، عناوینی را که در کشور چین ممنوع هستند را هنوز می‌فروشد.

این خبر خوبی برای توسعه‌دهندگان این کشور است، چرا که هم‌اکنون بازار مناسبی برایشان در این کشور وجود دارد. امروزه این پلتفرم، بازی‌هایی را به فروش می‌رساند که مخصوص این کشور ساخته شده‌اند و به هیچ زبانی غیر از چینی ساده‌شده موجود نیستند. عناوینی مثل The Scroll of Taiwu و Chinese Parents آثار مستقلی هستند روی این پلتفرم به موفقیت دست یافتند.

اسب تروآی استیم در این کشور و دلیل اصلی محبوبیت آن، DOTA 2 بوده است؛ اما حالا بازی‌های دیگر نیز مورد توجه بازیکنان چینی قرار گرفته‌اند.

تماشای موفقیت استیم در این کشور لذت‌بخش است، اما باید منتظر ماند و دید که آیا نسخه‌ی انحصاری چینی استیم می‌تواند بعد از عرضه، به موفقیت نسخه‌ی بین‌المللی دست بیابد یا نه. احتمالاً این نسخه پر از سانسور باشد و همین باعث ناراضی شدن بعضی‌ها خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.