نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 30 آبان 1397
ساعت 08:00

XBox One حالا برای تعداد محدودی بازی از ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کند

0 از 5

آپدیت ماه نوامبر 2018 ایکس‌باکس وان، قابلیت استفاده از ماوس و کیبورد در برخی بازی‌ها را فراهم کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از گزارش‌های اولیه در تایید اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از ماوس و کیبورد در بازی‌های ایکس‌باکس وان، سرانجام این کنسول در آپدیت ماه نوامبر ۲۰۱۸ این قابلیت را اضافه کرده است. با این حال، پشتیبانی از موس و کیبورد محدود به چند بازی مشخص است و برای سایر بازی‌ها نیز استفاده از این قابلیت، بسته به انتخاب سازندگان می‌باشد. به این ترتیب درحالی که گفته می‌شود بازی‌سازان زیادی به اضافه کردن چنین قابلیتی علاقمند هستند، درنهایت بازیکان هستند که می‌توانند در این بازی‌ها از ماوس و کیبورد نیز در کنار کنترلر کنسول استفاده کنند.

گزارش تازه براساس یک پست وبلاگی است که فاش کرده ایکس‌باکس وان پس از آپدیت تازه، قابلیت استفاده ماوس و کیبورد را در بازی‌های Fortnite و Warframe امکان‌پذیر کرده است. به علاوه بازی War Thunder محصول Gaijin Entertainment نیز حالا، از این دستور کنترلی جدید و مخصوص پشتیبانی می‌کند. با در نظر گرفتن اضافه شدن سراسری این قابلیت، انتظار می‌رود که بازی‌هایی نظیر Bomber Crew، Deep Rock Galactic، Strange Brigade، Vermintide 2 و X-Morph هم در ادامه همین ماه از این قابلیت جدید پشتیبانی کنند. گفتنی است که عناوین دیگری مثل Children of Morta، DayZ، Minion Master، Moonlighter، Vigor، Warface و Wargroove هم برنامه دارند تا در آینده‌ای نزدیک به جمع پشتیبانان ویژگی جدید اضافه شوند.

نکته مهم دیگر پیرامون آپدیت، اضافه شدن قابلیت کنترل کنسول از طریق صدای کاربر در قالب بتای برنامه Alexa program است؛ این برنامه البته مخصوص کنسول‌های ریجن انگلستان نیز هست. آپدیت چنین ارتقاهایی را برای Cortana و کنسول‌ها در ریجن آمریکا نیز اعمال می‌کند، که به بازیکن اجازه کنترل کامل ناوبری و حرکت در منوها را از طریق دستورات صوتی و صدای کاربر می‌دهد. بهبود تجربه کاربری در بخش جستجو و همچنین اضافه شدن Amazon Music app به کنسول ایکس‌باکس وان نیز از دیگر ویژگی‌های آپدیت است.

در این رابطه، مایکروسافت هفته پیش هم از مدل‌های مخصوصی از کیبوردها و ماوس‌های اختصاصا طراحی شده برای ایکس‌باکس پرده‌برداری کرد که در یک همکاری مشترک با Razer ساخته شدند. این مدل‌های جدید قرار است به شکل کامل در جریان رویداد CES 2019 رونمایی شوند. مایکروسافت در توصیف این ماوس و کیبوردها برای کنسول خودش هم گفته بود که «[این محصولات] برای محیط‌های خانگی در اتاق و استفاده به روش دسکتاب ساخته شدند، و همراه با دکمه اختصاصی برای Xbox و همچنین پشتیبانی از ویژگی جدید Dynamic Lighting این کنسول در بازی‌ها ارائه می‌شوند».

البته تا آن زمان و عرضه رسمی این سخت‌افزارهای ویژه، قابلیت استفاده از ماوس و کیبوردهای عادی نیز به کنسول اضافه شده و با در نظر گرفتن حمایت گسترده بازیسازان، انتظار می‌رود که تعداد عناوین پشتیبانی کننده از قابلیت به سرعت بیشتر شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.