نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 30 آبان 1397
ساعت 16:00

خالق God of War هم احتمالا دیگر به دنیای بازی‌سازی بر نمی‌گردد

4 از 5

پس از صحبت‌های اخیر Cliff Bleszinski، به تازگی David Jaffe خالق سری بازی‌های Twisted Metal و God of War هم گفته که ممکن است به دنیای بازی سازی برنگردد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از صحبت‌های اخیر خالق سری «Gears of War» یعنی Cliff Bleszinski و اینکه او دیگر هرگز به دنیای بازی‌سازی باز نخواهد گشت، حالا یک بازی‌ساز افسانه‌ای دیگر نیز صحبت‌هایی مشابه آن را تکرار کرده است. David Jaffe، توسعه‌دهنده‌ای که برای خلق دو سری محبوب Twisted Metal و God of War شناخته می‌شود، در جریان یک مصاحبه با Colin Moriarty گفته که کارش با ساخت بازی‌ها تمام شده و بعد از تعطیل شدن استودیو خودش یعنی Bartlet Jones در اوایل همین سال 2018، و شکست بازی Drawn to Death احتمالا دیگر به دنیای بازی‌سازی بر نمی‌گردد.

او البته گفته که او برای حالا این تصمیم را گرفته و نمی‌داند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

من در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای بازی‌سازی ندارم، و مورد دیگری هم که هست در حال حاضر آن اشتیاق و جاه‌طلبی را هم برای این کار ندارم. فکر می‌کنم بازی که بخواهم [همین الآن] بسازم چیزی کاملا متفاوت از کارهایی می‌شود که در گذشته انجام دادم. اگر به سونی و بازی‌هایی که می‌سازد نگاه کنید، این واقعا شگفت‌انگیز است. واقعا من الآن شیفته بازی Spider-Man شدم. اما نکته‌ای که هست این است که مدل بازی‌هایی که آن‌ها در حال حاضر می‌سازند خیلی متفاوت‌تر از چیزهایی است که الآن می‌خواهم بسازم.

او در بخش‌های دیگر مصاحبه هم به این موضوع اشاره کرد که ممکن است در آینده، باز هم برای ساخت بازی وارد کار شود ولی این ورود، برای ساخت عناوینی کوچک، غیر AAA و از آن مدل بازی‌هایی می‌شود که بازیکنان خیلی قدیمی‌تر دوست دارند. ولی برای حالا، او واقعا فکر می‌کند که از این کار اشباع شده است. در هر صورت، مهم‌ترین سری بازی‌های خلق شده توسط او یعنی God of War، چه در صورت بازگشت او و چه عدم این بازگشت، درحال حاضر توسط تیمی قدرتمند از توسعه‌دهندگان در استودیو «سونی سانتا مونیکا»  هدایت می‌شود و کوری بارلوگ، به عنوان کارگردان تحسین‌شده نسخه دوم و نسخه اخیر سال ۲۰۱۸، برنامه‌های بلندمدتی هم برای بازی‌های بعدی سری دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.