نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 07 دی 1397
ساعت 09:00

Fortnite در سال 2018 حدود ۳ میلیارد دلار درآمد داشته است

0 از 5

براساس یک گزارش تازه از بازی فورتنایت، این بازی در سال اخیر از ۲۹ کشور دنیا بیشتر پول کسب کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی «اپیک گیمز» با بازی Fortnite به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چندپلتفرمی دنیا، سود سرشاری را با استناد به گزارش‌های مالی مختلفی که در طول سال ۲۰۱۸ منتشر شد به دست آورده است. این کمپانی، اصولا بواسطه موفقیت عظیم مالی که از این بازی کسب کرد، یک پلتفرم کامل و مستقل فروشگاهی نیز تاسیس کرد که در توصیف آن، صراحتا سود بالای حاصل از این بازی را باز کننده مسیری دانسته که حالا می‌تواند به عنوان یک «پلتفرم‌دار» در صنعت بازی‌های ویدیویی نقش‌آفرینی کند. با این حال، درباره اینکه سوددهی بازی در سالی که گذشت می‌تواند تا چه میزان باشد، اخیرا گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد این سود حدودا «۳ میلیارد دلار»، یعنی بالاتر از سرانه درآمدهای «۲۹ کشور جهان» بوده است!

کشورهایی مثل آنتیگوآ، بلیز و گرانادا گرچه همواره به خاطر مناظر فوق‌العاده سیاحتی‌شان شناخته می‌شدند، ولی شاید حالا به این خاطر نیز در یاد بمانند که پول کم‌تری نسبت به «بازی فورتنایت» کسب کرده‌اند. این درآمدزایی رویایی و شگفت‌انگیز آن هم برای یک بازی، و آن هم در طول یک سال همگی نشان‌دهنده پدیده‌ای به نام «فورتنایت» هستند که بسیاری را در سرتاسر جهان با خود همراه کرده است. براساس گزارش اولیه TechCrunch، بازی فورتنایت در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳ میلیارد دلار سوددهی (متفاوت با درآمد) داشته که رقمی حیرت‌انگیز محسوب می‌شود. به عنوان مقایسه، این میزان سوددهی را می‌توان با استناد به گزارش سال ۲۰۱۷ بانک جهانی با تعدادی از کشورهای جهان مقایسه کرد، و در نهایت به این نتیجه رسید که این بازی از ۲۹ کشور جهان بیشتر درآمدزایی کرده و در یک نکته مهم‌تر، از درآمد مجموع و روی هم رفته ۹ کشور جهان هم بیشتر درآمد داشته است! (۹ کشور آخر فهرست در گزارش بانک جهانی، مجموعا ۲٫۵۵۷٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند)

همان‌طور که اشاره شد، گزارش اخیر تک‌کرانچ به سوددهی بازی پرداخته و درباره هزینه‌های کلی بازی، از جمله برقرار نگه‌داشتن سرورها، بازاریابی و ... اطلاعاتی منتشر نکرده است. با این حال براساس گزارشی دیگر، کمپانی اپیک گیمز حالا ارزشی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار دارد که بیش از شاخص GDP کشوری مثل جامائیکا نیز هست. با در نظر گرفتن روند سریع و روبه‌رشد محبوبیت بازی، اضافه شدن ویژگی‌های جدید و پشتیبانی قدرتمند از بازی، پیش‌بینی می‌شود که این ارقام به شکل پیوسته در سال ۲۰۱۹ نیز همچنان بالاتر بروند. نکته دیگر، این است که فورتنایت البته در طول چندین ماه گذشته با پرونده‌های حقوقی و شکایات مختلفی هم مواجه بوده، که براساس گزارش‌های مختلف بعید است که ادعاها علیه بازی موفق باشند.

بازی ژانر بتل رویال Fortnite، هم‌اکنون به شکل رایگان برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر، اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.