نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 04 بهمن 1397
ساعت 15:00

مایکروسافت یکی از طراحان مراحل سونی را استخدام کرد

5 از 5

مایکروسافت در ادامه اقداماتش برای ساخت تیم بازی‌سازی رویایی، طراح مراحل بازی God of War را جذب کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت تابستان اخیر بود که از اضافه شدن پنج استودیو جدید به مجموعه Microsoft studios خبر داد. در بین این استودیوها، تنها یک مورد یعنی تیم The Initiative بود که توسط خود مایکروسافت و از پایه ساخته می‌شد و مقر آن نیز در شهر سانتامونیکا در کالیفرنیا قرار اشت. این استودیو از همان ابتدای تاسیس، یک هدف را برای خودش مشخص کرده بود که تصمیم دارند روی بازی‌ها و پروژه‌های بسیار بزرگ AAA کار کرده، و آن‌ها را تحت پلتفرم‌های ایکس‌باکس و ویندوز منتشر کنند. در این زمینه نیز از تابستان گذشته تاکنون، گزارش‌های مختلفی از جذب بازی‌سازان مطرح و شناخته‌شده از تیم‌هایی نظیر راک‌استار گیمز، ناتی داگ و ... در این تیم جدید به گوش رسیده است.

در ادامه همین استخدام‌ها و تکمیل تیم رویایی موردنظر مایکروسافت، The Initiative اخیرا یکی از طراحان مراحل بازی God of War و استودیو سونی سانتامونیکا یعنی کریس اونیل (Chris O’Neill) را هم به جمع خودش اضافه کرده است. در تایید این خبر، اونیل به تازگی صفحه LinkedIn خودش را مطابق با این رویداد بروزرسانی کرده و مشخص می‌شود که او از این ماه، کارمند تیم The Initiative محسوب می‌شود. The Initiative پنج ماه پیش بود که خبر از جذب بازی‌سازان ارشد که سابقه کار روی عناوینی نظیر God of War،‌ The Witcher 3: Wild Hunt و Destiny 2 را داشتند نیز مطرح کرده بود.

نکته جالب درباره بروزرسانی صفحه لینکدین اونیل، این است که او عنوان شغلی خود در استودیو را مشخص نکرده و در توصیف موقعیت جدید، جمله‌ای را نوشته که پیش از این توسط The Initiative و دیگر اعضای آن نیز مطرح شده بود؛ یعنی «ساخت چیز بزرگ بعدی». این توضیح همچنین شامل پیوند به صفحه استخدامی شرکت نیز هست. در مجموع، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری و گسترش این تیم جاه‌طلب هنوز توسط مایکروسافت متوقف نشده و این شرکت، با قدرت مشغول زمینه‌چینی برای ساخت بازی‌های بلاک‌باستری است؛ امتیاز مهمی که مایکروسافت و ایکس‌باکس مدت‌هاست از داشتن آن محروم بودند.

نکته دیگر پیرامون پروژه (یا پروژه‌های) سرّی این تیم، این است که گرچه The Initiative با جدیت سعی کرده تا چنین اطلاعاتی را کاملا مخفی نگه دارد، ولی براساس برخی گفته‌ها و شنیده‌های قبلی، به نظر این تیم در فکر ساخت یک بازی بسیار بزرگ و در ژانر نقش‌آفرینی (RPG) باشد. تقریبا همه کارمندان بزرگی که جذب این استودیو شده‌اند، قبلا یا روی یک بازی جهان‌باز و یا یک بازی RPG بسیار بزرگ کار کرده‌اند. همچنین با در نظر گرفتن دوره زمانی فعلی، پروژه اول این تیم احتمالا یک عنوان انحصاری برای «ایکس‌باکس بعدی» خواهد بود و یک بازی نقش‌آفرینی بزرگ و با کیفیت در هنگام عرضه کنسول بعدی مایکروسافت، می‌تواند تضمینی برای شروع موفقیت کنسول جدید باشد. بازی نقش‌آفرینی همچنین به دلیل ماهیت طولانی و ده‌ها ساعته خود، یک امتیاز مثبت برای رشد Xbox Game Pass نیز هست و باعث تشویق بازیکنان برای تمدید اشتراک خودشان هم می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.