نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 28 بهمن 1397
ساعت 09:00

خلاصه نقدهای Far Cry: New Dawn از دید سایت‌های مطرح دنیا

منتقدین مطرح صنعت گیم نقدهای خود نسبت به Far Cry New Dawn را منتشر کرده‌اند

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی «فار کرای نیو دان (Far Cry New Dawn)»، جدیدترین عنوان فرعی در سری بازی های Far Cry است که از چند روز پیش وارد بازار شده است. بازی نیو دان، یک دنباله مستقیم برای Far Cry 5 است که با فاصله‌ای کم‌تر از یک سال، هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر در دسترس قرار دارد. این بازی به عنوان یک نسخه دنباله، از نقشه‌ای مشابه با فار کرای 5، اما با تغییراتی مشخص و مرتبط با وقایع انتهایی بازی قبل استفاده می‌کند. به این ترتیب، بازیکنان حالا یک بار دیگر در منطقه خیالی «هوپ کانتی (Hope County)» در ایالت مونتانا قرار گرفته و در این نقشه جهان‌باز، داستان بازی پنجم پس از انفجار اتمی را بعد از هفده سال دنبال می‌کنند.

با توجه به گذشت چند روز از عرضه این بازی، هم‌اکنون منتقدین مطرح صنعت گیم نیز بازخوردهایشان نسبت به آن را به اشتراک گذاشته‌اند. به این ترتیب شما در ادامه خلاصه نقدهای منتقدین نسبت به بازی Far Cry New Dawn، و در نهایت امتیاز متای این بازی را مشاهده می‌کنید.

 

وب‌سایت GamingTrend || امتیاز: 90 از 100

Far Cry New Dawn یک نسخه فوق‌العاده در این سری است. خصوصا با در نظر گرفتن این حقیقت، که این بازی اولین در این مجموعه است که کاملا به صورت یک دنباله برای بازی دیگر ساخته می‌شود. سیستم مبارزات بسیار عالی کار شده، و گرچه باعث می‌شود که بازیکن حس قدرت پیدا کند، ولی به این معنی هم نیست که بدون تجهیزات و ارتقاهای مناسب، می‌توان دست به هر کاری زد. همچنین در این دوره سخت، شخصیت‌های جالب و بذله‌گویی هم هستند که باعث خنداندن بازیکن شوند.

 

وب‌سایت PlayStation Universe || امتیاز: 85 از 100

Far Cry New Dawn پوسته جدیدی به کل نقشه Far Cry 5 داده، و با قرار دادن مکانیک‌ها و محتواهای کافی مانع از آن شده تا حس تکرار القا شود. درحالی که ضدقهرمان‌های جدید خیلی جذاب نیستند، از بازگشت جوزف سید (Joseph Seed)، ضدقهرمان اصلی بازی پنجم استقبال می‌شود. حضور او همچنین باعث شده تا به عمق بیشتری از این شخصیت و دنیای او پی برده شود. در این بازی با وجود حمله به پایگاه‌های دشمن، ماجراجویی و اکتشافات، جستجو و شکار گنجینه‌ها و ... می‌توان گفت که انبوهی از محتواهای قابل بازی، و جذاب وجود دارد که تقریبا همه آن‌ها هم فان و سرگرم‌کننده هستند.

 

وب‌سایت VideoGamer || امتیاز: 80 از 100

Far Cry New Dawn به عنوان بازی جدیدی از این سری که به فاصله‌ای کم از نسخه قبلی هم عرضه شده، از برخی ویژگی‌های خوب و قابل ذکر هم برخوردار است. دشمنان و اسلحه‌های جدید و برخی المان‌های جذاب دیگر، که باعث رسیدن به یک فرجام طبیعی می‌شود.

 

وب‌سایت GamesRadar || امتیاز: 80 از 100

Far Cry New Dawn شاید به عنوان یک نسخه فرعی و اسپین آف دیده شود، ولی وقتی صحبت از یک تجربه از نوع فار کرای باشد، این نسخه قطعا می‌تواند یکی از نسخه‌های به یادماندنی و اثر گذار باشد.

 

وب‌سایت IGN || امتیاز: 75 از 100

به عنوان کسی که همیشه عاشق فرمول‌های سری Far Cry بوده، بازدید دوباره از نقشه اندکی متفاوت و جهان‌باز Far Cry 5 در New Dawn جذاب بود و نشان داد که هنوز هم در آن دنیا، می‌توان کارهای لذت‌بخشی مثل پاکسازی پایگاه‌ها انجام داد و تا جای ممکن باعث هرج و مرج شد. این درواقع هم یک تجربه لذت‌بخش تک نفره، و هم به صورت کو آپ و مشارکتی است. البته ما در بخش داستانی شاهد یک روند نه چندان متقاعدکننده و با یک باس فایت نهایی واقعا ناامیدکننده هستیم. با این حال این‌ها هم نمی‌توانند مانع نادیده گرفتن یک بخش اکتشافی جذاب، و برخی مراحل داستانی هیجان‌انگیز باشند. در مجموع، New Dawn تا زمان از راه رسیدن نسخه بزرگ و بعدی فار کرای، یک نسخه فرعی لذت‌بخش در این سری است.

 

وب‌سایت Game Informer || امتیاز: 70 از 100

هسته همیشگی فرمولی که در عناوین این سری دیده می‌شود سر جای خود، ولی New Dawn درواقع برای قرار گرفتن به عنوان یک نسخه خوب در این سری در تقلا بوده است. غیر از مراحل اکتشافی، واقعا چیز خیلی زیادی در این بازی نیست که حس جدیدی منتقل کند، و تنها قسمتی از داستان که جالب‌توجه بود نیز به همان قسمت وابسته به Far Cry 5 مربوط می‌شود. وقتی که همه بخش‌های خوب یک بازی جدید، درواقع بخش‌هایی قدیمی باشند، خیلی سخت می‌شود برای آنچه که بعدا قرار است بیاید هیجان‌زده شد.

 

وب‌سایت Twinfinite || امتیاز: 60 از 100

Far Cry New Dawn یک نسخه فرعی اما مستقل برای Far Cry 5 است، ولی هیچ چیز معنی‌دار یا دارای ارزشی به داستان اولیه اضافه نمی‌کند. اگر شما صرفا به دنبال فار کرای‌های بیشتری هستید، این نسخه ارزش امتحان کردن را دارد. در غیر این صورت، شما با نادیده گرفتن این بازی چیز زیادی را از دست نمی‌دهید.

 

وب‌سایت Game Revolution || امتیاز: 60 از 100

فار کرای نیو دان یک بازی خوب و سرگرم‌کننده است که اجزایش خوب هم کار می‌کند، ولی بیش از حد متوسط ظاهر می‌شود. این بازی نه خیلی به سمت یک تجربه عالی پیش‌می‌رود و نه حتی یک تجربه متوسط است. به طور کلی، این بازی در فضایی بین امن و خسته‌کننده بودن دنبال می‌شود.

 

وب‌سایت GameSpot || امتیاز: 60 از 100

New Dawn حاوی ظرفیت‌ها و ایده‌های خیلی زیادی است، ولی اکثر آن‌ها هیچ‌وقت فرصتی برای خودنمایی پیدا نمی‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را به شکل کامل درک کرد.

 

وب‌سایت Variety || امتیاز: 50 از 100

چه به عنوان دنباله و یا چه به عنوان یک داستان فرعی، New Dawn به عنوان یک امتداد بیش از حد و اضافی، هم برای ایده‌ها و هم برای داستان Far Cry 5 محسوب می‌شود. حتی اگر بخواهیم یک تجربه ساده و پیوسته داشته باشیم، حس خستگی و فرتوت بودن از فرمول‌های این بازی حس می‌شوند. گاهی اوقات مرور خاطرات می‌تواند یک ایده خوب باشد، ولی بعضی اوقات هم هست که بهتر است گذشته‌ها را در همان گذشته‌ها باقی گذاشت.

Far Cry New Dawn - میانگین نمرات براساس 54 نقد
73 از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.