نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 30 بهمن 1397
ساعت 09:00

خلاصه نقدهای Crackdown 3 از دید سایت‌های مطرح دنیا

منتقدین مطرح صنعت گیم نقدهای خود نسبت به بازی Crackdown 3 را منتشر کرده‌اند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ انحصاری جدید ایکس‌باکس و مایکروسافت یعنی بازی «کرک‌داون 3 (Crackdown 3)»، سرانجام پس از سه سال تاخیر نسبت به موعد اولیه اعلام شده، چند روز پیش برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و کامپیوتر منتشر شد. این بازی، یک نسخه دنباله برای بازی Crackdown 2 محسوب می‌شود که حدود ۹ سال پیش برای ایکس‌باکس 360 منتشر شده بود.

این بازی که از همان زمان رونمایی، مشخص شده بود برای عرضه در سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده است، در مجموع با ۴ بار تاخیر و یک روند پر از مشکل در زمان ساخت مواجه شد. نکته پررنگ درباره تبلیغات معرفی بازی، اشاره به قابلیت‌های بسیار بالای تخریب‌پذیری محیطی بود، که بواسطه فن‌آوری‌های ابری «مایکروسافت آژور (Microsoft Azure)» امکان‌پذیر می‌شد. با این حال برای این کار سازندگان بازی از فن‌آوری مخصوص Cloudgine استفاده کردند که به سازندگان، امکان استفاده از بسیاری از ویژگی‌های رایانش ابری در ساخت بازی را می‌داد. به عنوان نتیجه، ویژگی‌های قدرتمند تخریب محیطی در این بازی، فقط در حالت چندنفره آنلاین و در زمان اتصال به مایکروسافت آژور امکان‌پذیر است. در هر صورت مشکلات استفاده از فن‌آوری‌های جدید، و در ادامه خریداری Cloudgine توسط اپیک گیمز، از جمله عواملی بودند که باعث تاخیرهای چندباره بازی شدند.

این بازی سرانجام در روز ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) عرضه شده است، و منتقدین مطرح صنعت بازی نیز بازخوردهای خود نسبت به Crackdown 3 را به اشتراک گذاشته‌اند. شما در ادامه می‌توانید خلاصه نقدهای بازی Crackdown 3 و در پایان امتیاز متاکریتیک بازی را نیز مشاهده کنید.

 

وب‌سایت Impulsegamer || امتیاز: 90 از 100

این یک بازی خوب و آرامش‌بخش، به خصوص برای بازیکنان قدیمی‌تری هست که چه تنهایی و چه با دوستان، از تجربه بازی کردن در دنیایی سریع و در عین حال غیر منظم لذت می‌برند. Crackdown 3 یک تجربه کامل برای همه بازیکنانی است که قصد ندارند خیلی وقت صرف کنند و به دنبال بازی می‌گردند که ارزش تکرار بالایی داشته باشد.

 

وب‌سایت Hobby Consolas || امتیاز: 84 از 100

در این نسخه شاهد حفظ شدن همه ویژگی‌هایی از این سری هستیم که باعث لذت‌بخش شدن تجربه آن‌ها می‌شد؛ یک گیم‌پلی با ضرباهنگ بالا، سریع با اکشن‌های بدون توقف و یک سیستم پیشرفت و ارتقا که شدیدا رضایت‌بخش است. این قطعا یک بازی انقلابی نیست و شما را با گرافیک خودش سورپرایز نمی‌کند، ولی لحظات واقعا اکشن و هیجان‌انگیزی را برای بازیکن می‌سازد.

 

وب‌سایت USgamer || امتیاز: 70 از 100

کرک‌داون 3 بازی نیست که در نگاه و تجربه اول، مخاطبش را شیفته خودش کند؛ با این حال بعد از یک استارت کند و پیشرفت در بازی، به سرعت خودش را به عنوان یک شوتر پرسرعت و پر از اکشن نشان می‌دهد، که شخصیت‌ها هم از قابلیت‌های کنترلی و حرکتی مناسبی برخوردارند. گرچه دراین بازی، جمع‌آوری Orb ها به عنوان کلید اصلی یک گیم‌پلی طولانی‌تر محسوب می‌شود، ولی کمپین Crackdown 3 هم معمولا سرگرم‌کننده است و اگر به نیمه پر لیوان نگاه شود، چیزهای خوب زیادی هم ارائه می‌کند. Crackdown برگشته ولی بخش چندنفره Wrecking Zone اصلا رضایت‌بخش نبود.

 

وب‌سایت EGM || امتیاز: 70 از 100

Crackdown 3 چیزی جز ساخته شدن یک کرک‌داون بیشتر نیست. این برای بعضی بازیکنان گرچه می‌تواند کافی باشد، ولی در مقایسه با همه وعده‌هایی که در اوایل معرفی بازی داده شده، ما با یک بازی نهایی مواجه هستیم که به نظر فاقد عمق و تخریب‌پذیری است. بازی در جاهایی مثل باس فایت‌ها که خوب ظاهر می‌شود، به شکلی است که انگار هیچ چیز مثل این بازی نمی‌شود. متاسفانه اما از این بخش‌های محتوا پرکن در بازی زیاد است، و در عوض آنچه که ویژگی اصلی و هیجان‌انگیزترین بخش بازی معرفی می‌شد، یعنی همان بخش چند نفره با محیطی شدیدا تخریب پذیر، ما حالا شاهد یک حالت مالتی‌پلیر بسیار نازل و کوچک‌شده هستیم. در مجموع، Crackdown 3 نمی‌تواند آن «قدم بعدی» باشد که زمانی تصور می‌شد می‌توانست.

 

وب‌سایت VideoGamer || امتیاز: 60 از 100

ساختار مراحل مدام تکرارشونده، داستان بازی مطلقا بد و دشمنان هم در آنجا فقط نقش اهداف تیراندازی را بازی می‌کنند. با این حال، این یک تجربه فان و سرگرم‌کننده از قرار گرفتن در نقش یک ابرقهرمان در Crackdown 3 است.

 

وب‌سایت Windows Central || امتیاز: 60 از 100

Crackdown 3 هیچ وقت نمی‌تواند ارائه کننده استانداردهای امروزی از یک بازی با قیمت کامل 60 دلاری باشد. این بازی از نظر بصری بسیار قدیمی و تاریخ گذشته، و با یک روایت داستانی ناتمام و غیر آماده است. در این بازار عناوین جهان‌باز و ابرقهرمان محور بسیار زیادی وجود دارند که واقعا بهتر از این بازی هستند. این هم باید گفته شود، که کرک‌داون ۳ به هیچ وجه یک بازی بد نیست. برای دوست داشتن این بازی، شما فقط صرفا نیاز دارید که عاشق ژانر اکشن و تخریب از نوع سندباکسی باشید؛ چون این موارد به معنای واقعی کلمه، تنها چیزهایی هستند که این بازی برای عرضه دارند.

 

وب‌سایت IGN || امتیاز: 50 از 100

متوسط‌‌زدگی Crackdown 3، کمپین‌های سنگین و یک بخش بسیار بد Wrecking Zone چندنفره، مواردی هستند که خیلی به ندرت می‌توانند بازیکنان حرفه‌ای تر را ارضا کنند.

 

وب‌سایت GameSpot || امتیاز: 50 از 100

خوب این بازی قطعا به شما چیزهایی برای منفجر کردن و پریدن از گوشه و کنار شهر تحویل می‌دهد. با این وجود بعد از تقریبا دوازده سال از اولین بازی Crackdown که دقیقا همین چیزها را برای ارائه داشت، و همان موقع هم در جذب کردن مخاطب با محتواهای جذاب شکست خورده بود، واقعا ناامیدکننده است که ببینیم آخرین نسخه از این سری نیز دقیقا از همان مشکلات مشابه رنج می‌کشد.

 

وب‌سایت DualShockers || امتیاز: 50 از 100

صرف نظر از اینکه واقعا تا چه حدی دوست داشتم از Crackdown 3 لذت ببرم، حالا نمی‌توانم هیچ نامی غیر از «یک بازی ناامید کننده» روی آن بگذارم.

 

وب‌سایت Metro GameCentral || امتیاز: 40 از 100

این یک پایان تراژدیک برای Crackdown 3، با در نظر گرفتن آن مسیر طولانی و دردناکی بود که در حین ساخت تجربه کرد. کمپین این بازی اصلا چشمگیر نیست و بخش چندنفره آن نیز چیزی کم‌تر از یک فاجعه، هم در بخش فنی و هم در طراحی نبوده است.

Crackdown 3 - میانگین نمرات براساس 63 نقد
60 از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.