نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 11 اسفند 1397
ساعت 09:00

عرضه PS Vita سرانجام در ژاپن نیز متوقف شد

سونی عرضه کنسول قابل حمل PlayStation Vita در ژاپن را برای همیشه متوقف کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی سرانجام به عرضه آخرین مدل‌های درحال ساخت از کنسول قابل حمل پلی‌استیشن ویتا (PlayStation Vita) در ژاپن، کشوری که این کنسول بهترین عملکرد خودش را داشت خاتمه داده است.

گزارش جدید، البته در ادامه یک خبر در اواخر ماه قبل است که به نقل از وب‌سایت رسمی سونی، به دو مدل باقی مانده و درحال ساخت این کنسول اشاره شده بود که تولید و عرضه آن‌ها قرار بود به زودی متوقف شود. با توجه به این موضوع، سونی حالا به صورت رسمی تایید کرده که عرضه هر دو این مدل‌ها به صورت کامل متوقف شده است. این کنسول قابل حمل نسل هشتمی، از همان ابتدای عرضه در سال ۲۰۱۱ عملکرد بسیار ضعیفی از نظر فروش در بیرون از ژاپن داشت و عمده همین موفقیت پایین‌تر از حد انتظار آن، مربوط به عرضه در داخل ژاپن می‌شد.

سونی عرضه PS Vita را از دسامبر ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) شروع کرد که به عنوان یک کنسول نسل هشتمی، و جانشینی قدرتمند برای کنسول‌های قابل حمل PlayStation Portable (یا PSP) معرفی می‌شد. با توجه به موفقیت PSP، امیدواری زیادی به تکرار این اتفاق برای ویتا نیز وجود دشت. با این حال کنسول گرچه با بازخوردهای واقعا خوبی نیز مواجه شده بود، اما از نظر فروش عملکردی بسیار پایین‌تر از حد انتظار داشت. از دیگر مشکلات عمده که برای این دیوایس و طرفدارانش وجود داشت، کمبود محتواها و بازی‌های عالی و بزرگ برای آن بود. با این وجود، پلی‌استیشن ویتا از کتابخانه بسیار بزرگی از بازی‌های مستقل و ایندی نیز برخوردار بود. سونی حتی پس از عرضه کنسول خانگی نسل هشتمی خود یعنی پلی‌استیشن 4، از ویتا نیز در بازاریابی تجاری خود استفاده کرد؛ PS Vita در واقع از همان ابتدای عرضه PS4، امکان این را داشت تا به عنوان یک کنترلر جانبی و همچنین عملکردی از نوع Remote Play را برای پلی‌استیشن 4 داشته باشد. گذشته از این، برخی عناوین عرضه شده برای این کنسول نیز به صورت Cross-play (بازی بین کنسولی) و cross-buy (خرید قابل اشتراک بین کنسولی) با PS3 و PS4 هستند.

غیر از PS Vita ، سونی چند ماه پیش رسما اعلام کرد که کنسول نسل هشتمی دیگر آن‌ها یعنی پلی‌استیشن 4 نیز وارد آخرین مرحله از چرخه حیات خود شده است. البته این کنسول عملکرد فروش بسیار بهتر و غیر قابل مقایسه‌ای را نسبت به ویتا تجربه می‌کند و قطعا هیچ خبری از پایان عرضه آن منتشر نشده است؛ با این حال درحالی که رونمایی از کنسول‌های بازی نسل نهمی پلی‌استیشن 5 در آینده‌ای نامعلوم قطعی به نظر می‌رسد، اما سونی تاکنون هیچ اشاره‌ای به وجود داشتن برنامه احتمالی برای جایگزین PS Vita نکرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.