نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 15 اسفند 1397
ساعت 18:00

یک گزارش نام و موعد عرضه کنسول بدون دیسک Xbox One را فاش می‌کند

احتمالا نسخه بدون دیسک Xbox One S All-Digital Edition به زودی عرضه می‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بر اساس یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد که مایکروسافت به زودی آماده رونمایی از کنسول بدون دیسک Xbox One خواهد شد. گفتنی است که پیرامون یک کنسول فاقد درایو دیسک‌خوان که تمرکز آن صرفا درباره بازی‌های دیجیتالی است، مدت‌هاست که شایعات و گمانه‌زنی‌هایی مطرح بوده است.

اولین شایعات درباره معرفی احتمالی یک Xbox One بدون دیسک، به چند ماه پیش در نوامبر برمی‌گردد که اشاره می‌کرد این کنسول ارزان‌تر، برای عرضه در سال ۲۰۱۹ درنظر گرفته شده و درایو دیسک‌خوان سنتی از آن حذف شده است. در این زمینه چندین گزارش غیر رسمی دیگر نیز تاکنون منتشر شده بودند. به صورت کلی، این کنسول فقط قادر به اجرای نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها است و براساس یک گزارش غیررسمی دیگر، به نظر می‌رسد که این شایعه حالا بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است.

براساس گزارش جدید وب‌سایت Windows Central، ساخته شدن چنین کنسولی صحت دارد و مایکروسافت آن را تحت اسم رمز «Xbox Maverick» توسعه می‌دهد؛ کنسولی که قرار است به صورت رسمی با نام «Xbox One S All-Digital Edition» عرضه شود. این نام البته گرچه کمی طولانی به نظر می‌رسد، ولی کاملا گویا است که صرفا روی نسخه‌های دیجیتال متمرکز است. نکته جالب دیگر در گزارش ویندوز سنترال، اشاره به این موضوع است که مایکروسافت از ماه آوریل (ماه آینده میلادی) قصد پیش‌فروش این مدل را دارد و عرضه رسمی کنسول در بازارها نیز در اوایل ماه می (اردیبهشت ۹۸) اتفاق می‌افتد.

گزارش جدید البته درباره برچسب قیمتی این سخت‌افزار به جزئیاتی اشاره نکرده، ولی انتظار می‌رود که قیمت تمام شده آن ارزان‌تر از قیمت Xbox One S کنونی باشد. همچنین مشخص نشده که سایر شایعات از جمله همگام‌سازی کنسول با پروژه استریمی xCloud برای این مدل کنسول‌ها تا چه حد درست بودند. به هر ترتیب آنچه که از این گزارش برداشت می‌شود، این است که مدل جدید کنسول‌ها، کاملا مشابه Xbox One S فعلی اما فاقد درایو دیسک‌خوان است.

درنهایت نیز لازم به ذکر است که حتی با درنظر گرفتن منبع خبر جدید، باید توجه داشت که خبر به صورت غیررسمی بوده و مایکروسافت هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده است. با این حال با توجه به این میزان گمانه‌زنی، منطقی به نظر می‌رسد که مایکروسافت ساخت چنین سخت‌افزاری را مد نظر قرار داده باشد؛ خصوصا با درنظر گرفتن گسترش محبوبیت سرویس Game Pass، که حتی می‌تواند کنسول‌ها را به همراه این سرویس و چند صد بازی در همان روز خرید در اختیار مشتری قرار دهد. با در نظر گرفتن برگزاری کنفرانس GDC ظرف چند هفته آینده، انتظار می‌رود که مایکروسافت نیز در جریان همین رویداد درباره برنامه‌های آینده خودش برای ایکس‌باکس جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.