نویسنده: فرشاد سه شنبه، 21 اسفند 1397
ساعت 18:00

شرکت اکتیویژن به پیشنهاد ساخت یک IP جدید، پاسخ منفی داد

اکتیویژن به پیشنهاد رئیس اسبق استودیوی اسلج‌همر گیمز پاسخ منفی داد

3 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ «گلن شوفیلد» (Glen Schofield) به عنوان رئیس اسبق استودیوی «اسلج‌همر گیمز» (Sledgehammer Games) در مصاحبه‌ای که اخیراً با سایت گیم اینفورمر داشته است، اعلام کرد که شرکت «اکتیویژن» (Activision) به پیشنهاد او جهت ساخت یک IP جدید، پاسخ منفی داده است، او اعلام کرد:

نمونه‌هایی از این بازی جدید را برای شرکت اکتیویژن آماده کردیم، آن‌ها از ایده‌ی ما خوششان نیامد، اما بنظرم باید از آن استقبال می‌کردند.

همزمان با جدایی آقای شوفیلد از استودیوی اسلج‌همر جهت بدست آوردن جایگاه بهتری در شرکت اکتیویژن، «ماکیل کاندر» (Michael Condrey)، هم این استودیو را جهت قرار گرفتن در موقعیت دیگری در شرکت اکتیویژن ترک کرد. به گفته‌ی شوفیلد، آقای کاندری در آن زمان جهت ساخت بازی جدیدی با شرکت اکتیویژن همکاری می‌کرد.

مشخص نیست که چرا شرکت اکتیویژن به ایده‌ی آقای شوفیلد نظر منفی داشته، اما شوفیلد در بخشی از صحبت‌های خود، به چالش‌هایی که بر سر راه IP‌های جدید قرار دارند، اشاراتی داشته است. شرکت اکتیویژن «پابلیشینگ» (Activision Publishing) که بخشی از شرکت اکتیویژن «بلیزارد» (Blizzard) محسوب می‌شود، به انتشار فرانچایزهای محبوبی چون Call of Duty ،Spyro و Crash می‌پردازد؛ یکی از بزرگ‌ترین عناوینی که این شرکت اقدام به انتشار آن نموده است، بازی Destiny استودیوی «بانجی» (Bungie) است که با وجود جدایی این دو شرکت از یکدیگر، اما استودیوی بانجی همچنان حقوق IP دستینی را برای خود حفظ کرده است.

کار برروی یک IP جدید، شرکت‌ها را وادار می‌کند که کلیه‌ی مراحل ساخت را از پایه شروع کنند و به فکر پتانسیل‌های آن IP، جهت بازگشت سرمایه خود باشند؛ شوفیلد در این رابطه اعلام کرد:

کار کردن برروی یک IP جدید سخت است و به زمان، پول و تلاش زیادی نیاز دارد. سپری کردن زمان، تلاش کردن و هزینه کردن، چیزهایی بودند که در زمان ساخت IP جدیدمان صورت گرفتند، اما این IP مورد قبول واقع نشد.

آقای شوفیلد در ماه دسمابر سال 2018 اعلام کرد که شرکت اکتیویژن را ترک کرده است؛ ترک استودیوی اکتیویژن بدون وجود کار جدیدی برای او، چیزی بود که شوفیلد هرگز فکرش را هم نمی‌کرد، اما به گفته‌ی او، زمانی که IP جدیدش چراغ سبزی را از جانب اکتیویژن دریافت نکرد، زمان مناسبی جهت کار کردن برروی چیز جدیدی بوده است، او اعلام کرد:

عدم دریافت چراغ سبز، نشان دهنده زمان صحیحی برای ترک اکتیویژن بود.هیچ چیز تلخی وجود نداشت، همه چیز در مورد سالیان کاری من خوب بود و از آن‌ها لذت بردم. هرگز فکرش را نمی‌کردم که جایی را بدون داشتن کاری ترک کنم، اما این روزها دلیل آن را می‌فهمم.

شوفیلد این روزها برای بدست آوردن موقعیت شغلی جدیدی، با شرکت‌های مختلفی صحبت می‌کند و براساس صحبت‌هایش، قصد دارد که در کنفرانس بازی پیش‌رو (Game Developers Conference) در «سان فرانسیسکو» (San Francisco)، کارهایی مرتبط با Networking صورت دهد.

در ارتباط با کاندری، او امروزه به عنوان رئیس استودیوی جدید شرکت 2K در Silicon Valley مشغول به کار است.

اکتیویژن بلیزارد در حال سپری کردن روزهای سختی است؛ این شرکت اخیراً هشت درصد نیروی کاری خود که شامل 800 نفر می‌شود را اخراج کرده است.

فرشاد | اخبار | 12/03/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.