نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 23 اسفند 1397
ساعت 09:00

شایعه تصاحب Take-Two توسط سونی واقعیت نداشت

تحلیلگر Wedbush این گزارش را ناشی از برداشت نادرست از صحبت‌های او می‌داند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا ارزش سهام شرکت Take-Two، مالک کمپانی‌های بازی‌سازی نظیر Rockstar Games و 2K Games به صورت ناگهانی افزایش یافت و در ادامه، گزارشی از جانب یک شرکت سرمایه‌گذاری، دلیل این اتفاق را «تلاش سونی برای تصاحب Take-Two» دانست. گرچه به گفته این شرکت، سونی و Take-Two حتی به مراحل بسیار جدی برای این معامله هم رسیدند، ولی حالا مشخص شده که این شایعه از ابتدا واقعیت نداشته است.

گزارش اولیه Market Watch، البته خود برگرفته از اظهارنظر جول کولینا از موسسه Wedbush Securities بود که در گزارش اولیه، فاش کرده بود سونی در حال حاضر پیشرفت قابل‌توجهی برای این کار داشته و «در مرحله صحبت‌های جدی هیات مدیره برای تصاحب Take-Two Interactive قرار دارد». پس از این گزارش، کولینا درباره اظهار نظر خود گفته که کل این خبر، ناشی از برداشت نادرست از نقل قول او بوده است. او در این زمینه گفت:

[این حاصل برداشت نادرست از یک نقل‌قول بوده است که بعد از این، متاسفانه با بمباران تماس‌های تلفنی برای اظهارنظر هم مواجه شدم.] این گزارش کاملا نادرست است و هیچ کس تاکنون یک منبع برای تایید آن پیدا نکرده است. تحلیلگران بازار صرفا آنچه که ما هر روزه فقط می‌شنویم را مورد اشاره قرار می‌دهند و این قبیل صحبت‌های جسته و گریخته، درگوشی و غیر مستند که می‌شنویم، چیز عجیبی نیستند و هر روز هم اتفاق می‌افتد. با این حال آنچه سورپرایزکننده بود، این است که چرا این مورد، این قدر سریع به بحث همه محافل تبدیل شد.

صرف نظر از اینکه این شایعه از ابتدا صحت نداشته و نقل قولی از شنیده‌های جسته و گریخته و غیر قابل اثبات بوده، با این وجود آنچه که بعد از این گزارش اتفاق افتاد این بود که ارزش سهام Take-Two «نزدیک به ۷ درصد» افزایش پیدا کرد. گفتنی است که ارزش سهام سونی نیز در این مقطع با رشد اندک یک درصدی مواجه شد. در زمینه رشد اولیه ارزش سهام Take-Two قبل از این گزارش، کولینا گفته که آن موضوع آن طور که به نظر می‌رسد، به خاطر تیزر روز گذشته Gearbox بود که به عقیده بسیاری، اشاره به بازی Borderlands 3 داشته است.

شرکت Take-Two به عنوان مالک کمپانی‌های بازی‌سازی نظیر Rockstar Games و 2K Games، با عناوین فوق محبوب و پرچمدار بازار نظیر Grand Theft Auto، Red Dead Redemption، NBA 2K games، Civilization و XCOM، یکی از بزرگ‌ترین ناشران صنعت بازی در دنیا محسوب می‌شود. آخرین همکاری نزدیک این شرکت با سونی، به عرضه انحصار زمان‌دار برخی محتواهای قابل بازی Red Dead Redemption 2 برای پلی‌استیشن 4 مربوط می‌شود. همچنین پیش از این نیز این دو برای ساخت یک باندل مخصوص بازی Red Dead Redemption 2 و کنسول پلی‌استیشن 4 نیز همکاری داشتند. با این حال، تیک تو یک ناشر مستقل است و پیش از این، بارها با دیگر پلتفرم‌داران نیز برای عرضه‌های انحصاری همکاری داشته است. حتی برخی از عناوین این شرکت مثل Rockstar Presents Table Tennis، هرگز برای یک پلتفرم سونی منتشر نشده‌اند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.