نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 26 اسفند 1397
ساعت 09:00

نسل بعدی PlayStation VR ممکن است بی‌سیم باشد

پتنت جدید در ارتباط با PS VR به امکان استفاده وایرلس از هدست‌ها اشاره دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فاش شدن یک پتنت جدید ثبت شده توسط سونی، به یک قابلیت جدید در هدست‌های پلی‌استیشن VR اشاره دارد که به امکان استفاده «وایرلس و بی‌سیمی» از آن‌ها اشاره می‌کند. در صورت بکارگیری این ویژگی، سونی می‌تواند یکی از مهم‌ترین اشکالات و نقدهای وارد شده به PSVR کنونی را برطرف کند.

با قرار گرفتن پلی‌استیشن 4 در آخرین مرحله از چرخه عمر مفید این کنسول، نسل هشتم نیز به شکلی کلی‌تر برای سونی به پایان خود نزدیک می‌شود. در صورت پیش‌فرض گرفتن این موضوع، فاش شدن چندین پتنت و حق ثبت اختراع سونی در ارتباط با کنسول‌های نسل بعدی که در طول چند هفته اخیر گزارش شده است، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. این شرکت با توجه به موفقیت در نسل هشتم، در نسل نهم نیز قطعا حضور دارد و حالا بعد از فاش شدن یک ثبت اختراع مرتبط، اینک یک پتنت جدید دیگر نیز در ارتباط با PlayStation VR پیدا شده است. پتنت جدید، به یک ویژگی به خصوص درباره این هدست‌ها اشاره دارد که اجازه استفاده از این هدست‌ها را به صورت وایرلس و بدون سیم می‌دهد. این یک خبر بسیار خوب برای کسانی است که با این سخت‌افزار کار کرده‌اند، چون همیشه وجود سیم‌های بی‌انتها به عنوان یک تجربه ناخوشایند در حین استفاده از PSVR یاد می‌شود.

پتنت جدید، به صورت رسمی به سخت‌افزاری از نوع PlayStation VR 2 اشاره نمی‌کند، ولی با در نظر گرفتن معماری ساخت کنونی این هدست‌ها و حتی انواع جدیدتر آن‌ها، بسیار بعید به نظر می‌رسد که سونی با این طرح در فکر یک دگرگونی کامل در مدل‌های فعلی بازار باشد. به همین دلیل، انتظار می‌رود که سونی این طرح را برای هدست‌های جدیدتر و احتمالا نسل نهمی پلی‌استیشن در نظر گرفته باشد. در جزئیات دیگر فاش شده از این هدست‌های بی‌سیمی، سونی گفته که این سخت‌افزار از طریق سوییچ کردن متناوب فرکانس‌های ارسالی، یک اتصال پایدار و دائم در هدست ایجاد می‌کند تا از نظر تجربه کاربری تفاوتی با زمان استفاده از سیم وجود نداشته باشد. براساس یک تحلیل، انتظار می‌رود که هدست برای ایجاد چنین سازوکاری باید بین فرکانس‌های ۵ تا ۶۰ گیگاهرتز سوییچ انجام دهد؛ ۶۰ گیگاهرتز به عنوان باند اصلی این اتصال و ۵ گیگاهرتز نیز بایستی به عنوان باند پشتیبان عمل کند.

در هر صورت باید توجه داشت که ثبت یک پتنت، همیشه هم به معنای به کار گرفتن آن طرح در یک محصول تجاری نیست. با این حال باید در نظر داشت که وجود چنین قابلیتی در نسل بعدی هدست‌های PS VR چندان هم دور از ذهن نیست. سونی هنوز تاریخ مشخصی برای رونمایی از کنسول‌ها و دیگر سخت‌افزاری بازی نسل بعدی خودش را مشخص نکرده، ولی براساس برخی گمانه‌زنی‌ها، انتظار می‌رود که در همین سال ۲۰۱۹ این اتفاق صورت بگیرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.