نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 11 فروردين 1398
ساعت 09:00

سونی سال آینده سرورهای Driveclub را خواهد بست

سونی به تدریج به پشتیبانی خود از بازی درایوکلاب پایان می‌دهد

3 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی رسما اعلام کرده که تا چند ماه آینده، همه محتواهای مرتبط با بازی Driveclub را از فروشگاه پلی‌استیشن حذف و در سال آینده، سرورهای بازی را نیز برای همیشه می‌بندد. Driveclub یک بازی در سبک ریسینگ و آنلاین است که به شکل انحصاری، برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 منتشر شده است.

به تازگی Sony Interactive Entertainment در یک اطلاعیه کوتاه، رسما از نزدیک بودن زمان قطع کامل پشتیبانی از بازی Driveclub گفته است. به گفته این شرکت، بازی Driveclub از آگوست ۲۰۱۹ (مرداد - شهریور) به صورت کامل از فروشگاه PSN حذف خواهد شد و سرورهای بازی نیز در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸ - فروردین ۹۹)، برای همیشه بسته می‌شوند. این خبر، از جهاتی چندان هم سورپرایزکننده نیست، چون سونی چند سال پیش نیز استودیو توسعه دهنده این بازی، یعنی Evolution Studio را تعطیل کرده بود. با وجود این اتفاق، سونی همچنان به پشتیبانی کامل بازی تا سال ۲۰۱۹ و پشتیبانی حالت آنلاین آن تا اوایل سال ۲۰۲۰ ادامه می‌دهد.

درایوکلاب یک بازی ریسینگ آنلاین است که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و به خاطر مشکلات مختلف، شروع بسیار ضعیفی را تجربه کرد. غیر از مشکلات سمت سرور که سازندگان به مدتی زمان برای بهبود و رفع آن‌ها نیاز داشتند، خود بازی نیز به شکلی بود که نتوانست مخاطبان چندانی را در بازه زمانی فروش موثر خود جذب کند. با این وجود، این یکی از بازی‌هایی است که به عنوان یک نمونه خوب از عناوین سرویسی مطرح است، و سازندگان به مرور زمان و با اضافه کردن ویژگی‌ها و محتواهای جدید، موفق شدند آن بازی را به یکی از بهترین ریسینگ‌های انحصاری حال حاضر پلی‌استیشن 4 تبدیل کنند. این پشتیبانی پس از عرضه، شامل اضافه شدن تعداد زیادی ماشین، پیست‌های مسابقه، بسته‌های الحاقی نظیر Bikes و مسابقه با موتورسیکلت و ... بود. Evolution Studio حتی با ساخت Driveclub VR به عرضه PS VR هم کمک قابل توجهی کرد.

براساس اطلاعیه سونی، این شرکت به زودی همه محتواهای مرتبط با بازی درایوکلاب را از فروشگاه حذف و خود را آماده خاموش کردن سرورهای بازی در سال ۲۰۲۰ می‌کند. به این ترتیب اگر تاکنون قصد داشتید این بازی را امتحان کنید، از حالا تا آگوست ۲۰۱۹ بهترین زمان برای تهیه بازی است و پس از این، حدود شش ماه زمان دیگر نیز برای تجربه بخش‌های آنلاین آن وجود دارد. گفتنی است که حذف بازی از فروشگاه، یا خاموش کردن سرورها نیز باعث نمی‌شود تا دارندگان این بازی از تجربه بخش تک‌نفره و آفلاین محروم شوند و این بخش، همچنان و بدون محدودیت در دسترس قرار خواهد داشت. خاموش شدن سرورهای بازی، البته باعث بسته شدن حالت‌های آنلاین Driveclub VR و بسته الحاقی Bikes نیز می‌شود.

برچسب‌ها
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 38
    تشکر: 31
    تشکرشده: 29
    کنسول‌های بازی:

    من فکر می‌کنم مارس ۲۰۲۰ به نسل بعد هم ربط داشته باشه. چون سونی که تا اینجا از بازی پشتیبانی کرده، احتمالا تا انتهای این نسل به پشتیبانی ادامه بده و بالاخره در مارس ۲۰۲۰ سرورها بسته می‌شه.
    واقعا حیفه. ولی جای نگرانی نیست چون حالت‌های آنلاین بازی ظاهرا تا شروع نسل بعدی در دسترس هست. نسل 9 هم که کلا داستان‌های خودش رو داره.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1395
    نظرها: 48
    تشکر: 18
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:

    چقدر حیف . باورتون نمیشه چقدر آنلاین بازی کردن با دوستان در سرور پرایوت بازی لذت بخشه

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.