نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 20 فروردين 1398
ساعت 13:00

Halo Infinite احتمالا گران‌ترین پروژه تاریخ صنعت بازی است

مایکروسافت ظاهرا بودجه سرسام‌آوری را برای Halo Infinite در نظر گرفته است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی گزارشی منتشر شده که در صورت تایید، باید بازی بعدی سری هیلو یعنی «Halo Infinite» را به عنوان «پرهزینه‌ترین بازی ویدیویی تاریخ» دانست. گفتنی است که بازی Halo Infinite محصول استودیو 343 Industries، یکی از عناوین انحصاری مایکروسافت و پلتفرم ایکس‌باکس وان خواهد بود.

درست از زمانی که استودیو بانجی (Bungie) از مایکروسافت جدا شد، سری بازی‌های Halo دیگر هیچ‌گاه نتوانست فروغ همیشگی را داشته باشد. پس از مستقل شدن بانجی، مایکروسافت گرچه برند Halo را برای خود نگه داشت، ولی جانشینان بانجی با ساخت بازی‌های Halo 4، Halo 5 و The Master Chief Collection، عملا یکی پس از دیگری با شکست مواجه شدند. این موضوع از آنجایی که هیلو همیشه به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین پرچمدار بازی‌های انحصاری مایکروسافت محسوب می‌شده، هرگز نمی‌توانست برای این شرکت قابل قبول باشد. با در نظر گرفتن همه تجربیات کسب شده و اهمیتی که در تیم مدیریتی جدید ایکس‌باکس به عناوین انحصاری داده می‌شود، این امیدواری برای طرفداران وجود دارد که بازی بعدی این سری یعنی «Halo Infinite»، تبدیل به یک نقطه بازگشت برای مجموعه باشد.

به تازگی Xbox Dynasty به عنوان یک وب‌سایت آلمانی طرفداری ایکس‌باکس، گزارش کرده که استودیو 343 با همه توان و با یک بودجه سرسام‌آور از جانب مایکروسافت درحال ساخت Halo Infinite است. درصورتی که گزارش Xbox Dynasty صحت داشته باشد، پروژه هیلو اینفینیتی ظاهرا با یک بودجه «بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری» درحال پیشرفت است و تازه، این رقم سرسام‌آور تنها به «مراحل ساخت و توسعه» بازی اختصاص پیدا کرده است. با در نظر گرفتن اینکه ساخت یک بازی، به بودجه در دیگر بخش‌ها از جمله روابط عمومی، بازاریابی، تبلیغات و ... نیز نیاز دارد، باید گفت که هزینه نهایی بازی بسیار بیشتر از بودجه اعلام شده خواهد شد. البته باید گفت که این گزارش، هنوز مورد تایید یا تکذیب مایکروسافت قرار نگرفته است و به این ترتیب، نمی‌توان با قطعیت درباره آن نظر داد. با این حال در صورت درستی این ادعا، Halo Infinite را می‌توان به عنوان «پرهزینه‌ترین و گران‌ترین بازی ویدیویی تاریخ» و حتی پرهزینه‌تر از بلاک‌باسترهای اخیر راک‌استار یعنی Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 دانست.

تاکنون گزارش‌های زیادی درباره Halo Infinite و طرح‌های بسیار جاه‌طلبانه 343 برای آن منتشر شده است. به طور کلی می‌دانیم که سازندگان برای ساخت این بازی، توجه زیادی به نظرات طرفداران داشته‌اند و براساس برخی گمانه‌زنی‌ها، به نظر این یک بازی جهان‌باز، با المان‌های نقش‌آفرینی و بسیار بزرگ است. به علاوه، هیلو با این بازی قصد دارد یک ری‌بوت نرم و غیررسمی برای سری بسازد که همین نیز به ایجاد تغییرات بسیار بزرگ در مجموعه Halo اشاره می‌کند.

Halo Infinite هم‌اکنون برای عرضه روی پلتفرم ایکس‌باکس وان در دست ساخت است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.