نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 05 ارديبهشت 1398
ساعت 22:15

شرط اپیک گیمز جهت عدم امضای قراردادهای انحصاری

کاهش سود 30 درصدی استیم، شرط اپیک گیمز جهت عدم امضای قراردادهای انحصاری

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بتازگی شاهد گسترش فعالیت‌های فروشگاه اپیک گیمز در عرضه‌ی انحصاری عناوین PC بوده‌ایم، به عقیده‌ی برخی، این موضوع در دراز مدت به بازار عناوین PC کمک کرده و رقابت سالمی را با فروشگاه استیم ایجاد خواهد کرد، فروشگاهی که برای سالیان دراز، اولین اولویت سازندگان و ناشرین جهت انتشار عناوینشان بوده است.

«تیم سویینی» (Tim Sweeney) به عنوان مدیر عامل اپیک گیمز، اخیراً در توییتر خود اعلام نموده که اگر شرکت ولو سود 30 درصدی حاصل از ارائه‌ی عناوین در فروشگاه خود را کاهش دهد (مقدار این سود برای اپیک گیمز 12 درصد است.)، اپیک گیمز نیز دست از انعقاد قراردادهای انحصاری خواهد کشید. به گفته‌ی سویینی، سود 30 درصدی که از سوی اپیک گیمز دریافت می‌شود، تبدیل به یکی از مشکلات بزرگ برای سازندگان و ناشرین عناوین PC شده و امرار و معاش آن‌ها را با خطر روبرو کرده است؛ اپیک گیمز قصد دارد که این موضوع را التیام دهد و در نتیجه، این شرکت دست به انعقاد قراردادهای انحصاری زده است.

البته باید توجه داشت که سود 30 درصدی که از سوی شرکت ولو دریافت می‌شود، امری استاندارد و معمول در صنعت بازیسازی محسوب می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها این سود را دریافت می‌کنند، ولو، نینتندو، سونی، مایکروسافت و یا حتی اپل! پس اینکه تنها به دریافت این سود از سوی شرکت ولو اعتراض کنیم، کمی عجیب بنظر می‌رسد! سویینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد که آن‌ها قصد دارند تا جای پای محکمی در صنعت فروش بازی‌ها بدست آورند، چیزیکه پیش از این، در تسلط شرکت ولو قرار داشته است.

فرشاد | اخبار | 25/04/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.