نویسنده: احسان ناخدا شنبه، 01 تیر 1398
ساعت 19:57

مایکروسافت تنها یک کنسول نسل بعدی روانه بازار خواهد کرد

ظاهرا مایکروسافت بیخیال لاکهارت شده است

5 از 5

طی همایش E3 2019، شرکت مایکروسافت برای اولین‌بار به صورت رسمی از پروژه اسکارلت، کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس، رونمایی کرد. با این حال، عده زیادی گمان می‌کردند که این شرکت قصد دارد دو کنسول را روانه بازار کند. پیش از این شایعاتی مهمی را شنیدیم که می‌گفتند مایکروسافت می‌خواهد برای نسل آینده دو کنسول جدید با اسم رمز آناکوندا (نسخه قوی و پرقدرت) و لاکهارت (نسخه ضعیف‌تر و با قیمت کم‌تر) عرضه نماید. حال یکی از سایت‌ها گزارش داده است که در حال حاضر مایکروسافت تمام تمرکز خود را روی پروژه اسکارلت گذاشته و می‌خواهد همین یک کنسول را برای نسل بعد داشته باشد.

در همین حال تعدادی از منابع وب‌سایت The Verge اظهار داشته‌اند که مایکروسافت چندین هفته پیش، برنامه ساخت و عرضه لاکهارت را به خاطر نگرانی و تمرکز بیش‌تر روی xCloud متوقف کرده است. شاید مایکروسافت در آینده بخواهد کنسول جداگانه‌ای را مختص xCloud منتشر کند، اما آن‌ها فعلا روی پروژه اسکارلت و انتشار آن در تعطیلات 2020 به همراه Halo Infinite تمرکز کرده‌اند.

بخشی از تغییر برنامه مایکروسافت به بازی‌سازها مربوط می‌شود. به گفته منابع مختلف، سازندگان به خاطر سخت‌افزار ضعیف‌تر لاکهارت، تمرکز زیادی را روی بهینه‌سازی بازی‌های خود گذاشته بودند و مسئله اجرا شدن بازی رو هر دو کنسول، وقت زیادی از آن‌ها می‌‌گرفت. از دلایل دیگر این امر این هم می‌توان به پیشرفت و بهتر شدن سرویس xCloud اشاره کرد؛ موضوعی که باعث شده تا آینده این سرویس اهمیت بیشتری برای مایکروسافت داشته باشد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.